The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

eddy135

..is het loskoppelen van je woofers niet een eenvoudigere manier om de bas te temmen... :D ;) :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Jean Sibelius

Citaat van: eddy135 op september  8, 2009, 11:38:10
..is het loskoppelen van je woofers niet een eenvoudigere manier om de bas te temmen... :D ;) :D
Yep, maar die zorgt alleen maar voor het reduceren van dynamische ontkoppeling en doet niets met de akoestische eigenschappen van de ruimte ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

#1127
Gisteren zoals eerder aangekondigd een 'frame-dagje'. Doel was om het basstrap frame aan de achterzijde van de ruimte zover mogelijk op te bouwen.

Ter herinnering, wat het 'ongeveer zou moeten worden'



Hieronder het resultaat van een dagje hard werken :)

De situatie op zaterdagochtend 12 september (rond 08:00):



Eerst materiaal halen en daarna beginnen met de bouw van het frame. Gezien het potentiële risico van dynamische doorkoppeling tussen de betonplaat op de vloer en de muren via deze houten constructie, allereerst begonnen met een bedje van rubbere tegels op de vloer om vanaf daaruit het frame op te bouwen (compromis hoogte: opstaphoogte versus eronder kunnen om iets te pakken). De rest van het frame wordt hoofdzakelijk via slagpluggen aan de muren bevestigd. De pootjes aan de achterzijde komen later op de dag weer te vervallen (alleen nodiig om het frame waterpas te stellen en te houden)



De constructie zit voor een groot deel in elkaar (kwestie van veel lijmtangen, lange schroeven en netjes werken) ;). De koof in het midden wordt pas gemaakt zodra de rest van de bak achter klaar is (de maat van de koof is de enige maat die niet keihard vastligt, vandaar dat ik die gebruik om mogelijk kleine maatverschillen op te vangen => hij wordt in principe 26 cm breed).



Gezien de grote overspanning van bijna 3.5 meter in het midden voor basstrap 3 besloten om deze verder te verankeren in het plafond met 3 draadeinden. Deze zijn loskoppelbaar gehouden om straks aan het einde de MDF plaat voor de afdichten van basstrap 3 te vergemakkelijken.



Als de voorpanelen voor de basstraps klaar zijn, dan is het nog een relatief simpel klusje om alles dicht te zetten, aangezien alles perfect haaks is gehouden en gebleven
Mijn MDF-hofleverancier kan dan relatief makkelijk de platen maken. Voorlopig kan ik weer doorgaan met de bouw van de voorschotten voor de basstraps in de verloren uurtjes ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

dre73

als dit af is kun je zeker kaartjes aan de deur gaan verkopen! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Tinus_

Rebuilding my HT

Davey


R


dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Jean Sibelius

Citaat van: dre73 op september 13, 2009, 08:39:40
als dit af is kun je zeker kaartjes aan de deur gaan verkopen! 8)
LOL, mijn vriendin staat al te poppelen om haar baan op te kunnen zeggen ;)

Citaat van: Tinus_ op september 13, 2009, 09:21:56
:clapping: Je bent er echt super mee bezig.
Dank je! Dit was even een grote klus, die ik het liefste in 1 dag af wilde maken. De voorpanelen voor de basstraps kan ik nu weer af en toe tussendoor gaan bouwen.

Citaat van: Davey op september 13, 2009, 09:24:03
Ah, de interieurbouw is begonnen,  8) 8) 8)
Yep, het feest is begonnen! (dit was waarschijnlijk toch wel het lastigste ding, mede door alle verspringingen die erin zitten als gevolg van de verschillende maten van de basstraps).
Het valt niet echt op, maar dit is stiekum best wel een flinke geometrische puzzel, waarbij je rekening moet houden hoe alles komt en wat de uiteindelijke wijze van afwerking is.
Gelukkig heb ik al heel lang na kunnen denken over hoe ik het exact wilde gaan bouwen. Hier zomaar aan beginnen ga op zeker fout ;)

Citaat van: R op september 13, 2009, 10:26:56
Mooi hoor. Vanwaar het gat nu in het midden, onder?
Bedankt! Daar moet straks de koof komen. Op dit moment weet ik nog niet exact hoe breed deze gaat worden (± 26 cm), maar als hij straks staat moet hij wel in staat zijn om de 'zware' deuren voorzien van de diffusiepanelen te dragen (ook die moeten eerst af zijn). Ik heb nu besloten om allereerst de basstraps 1 en 2 helemaal af te maken en me pas later druk te gaan maken over deze koof. Het bovenstaande verhaal gaat natuurlijk niet helemaal op, want een deel van deze koof en basstrap 3 hebben een potentiëel volume conflict :). Dus eerst met name basstrap 1 en 2 zoveel mogelijk afwerken en dat werk ik vandaar uit verder naar binnen toe.

Citaat van: dre73 op september 13, 2009, 10:28:12
heb jij toch ook! :D
Hier krijgt het (gelukkig) een andere functie >:D (alhoewel er wel voldoende pijpen in de grond zitten)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Je hebt er nu echt de vaart goed in. Die rubberen tegels zijn een erg goed idee. Weet ik ook hoe ik de wand kan ontkoppelen van de vloer. Thanks!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op september 13, 2009, 11:47:10
Je hebt er nu echt de vaart goed in. Die rubberen tegels zijn een erg goed idee. Weet ik ook hoe ik de wand kan ontkoppelen van de vloer. Thanks!
Dank je! Nu weer even de komende 3 weken in zijn achteruit (ivm komende tentamens) :pompom:

Ik weet niet of je de tegels herkend hebt, maar dit zijn de rubberen tegeltjes die gebruikt worden om onder houten vlonder tegels e.d. te leggen (afm: 10 x 10 x 1 [cm]).
=> ik heb er 2 onder ieder pootje gelegd (ik heb er wel vertrouwen in dat ze het totale gewicht kunnen dragen) ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Fabian92

Citaat van: Jean Sibelius op september 13, 2009, 11:58:15
Dank je! Nu weer even de komende 3 weken in zijn achteruit (ivm komende tentamens) :pompom:
...

Kan je hem beter even op de handrem zetten, anders moet je alles nog een keer doen  :D ;D
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

stevieB

WOW  :headbanging:

Gr StevieB

PS Ik denk dat de Pathe er een geduchte concurrent bij krijgt...... :withstupid:
Under construction.....

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op september 13, 2009, 11:58:15
Dank je! Nu weer even de komende 3 weken in zijn achteruit (ivm komende tentamens) :pompom:

Ik weet niet of je de tegels herkend hebt, maar dit zijn de rubberen tegeltjes die gebruikt worden om onder houten vlonder tegels e.d. te leggen (afm: 10 x 10 x 1 [cm]).
=> ik heb er 2 onder ieder pootje gelegd (ik heb er wel vertrouwen in dat ze het totale gewicht kunnen dragen) ;)
Had ze niet herkend :blush: Maar nu weet ik het wel ;) Ik ga die ook onder het frame plaatsen. Bedankt voor de tip!

Succes met studeren!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: eddy135 op september 13, 2009, 22:16:36
Erg indrukwekkend!
Dank je, maar het wordt waarschijnlijk pas echt mooi als de achterwand gereed is :)

Citaat van: stevieB op september 14, 2009, 09:47:55
WOW  :headbanging:
:) Ik doe mijn best.

Citaat van: stevieB op september 14, 2009, 09:47:55
PS Ik denk dat de Pathe er een geduchte concurrent bij krijgt...... :withstupid:
En dan al die pratende en rotzooi trappende jeugd binnen... nee dank je ;)

Citaat van: HTip op september 14, 2009, 16:11:06
Had ze niet herkend :blush: Maar nu weet ik het wel ;) Ik ga die ook onder het frame plaatsen. Bedankt voor de tip!
Graag gedaan!

Citaat van: HTip op september 14, 2009, 16:11:06
Succes met studeren!
DONE. Vandaag 2 tentamens gemaakt en een positieve uitslag binnen van voorlopig mijn laatste theorie examen (de volgende is pas weer in maart 2011).

In de tussentijd niet stil gezeten uiteraard, maar de komende tijd weer even hard in zijn vooruit :)

Als het een beetje meezit, dan is de tuin grotendeels klaar halverwege november (terras/tegels/schutting) 8)
In de verloren uurtjes ga ik verder met de HT-ruimte. De vier voorzetelementen voor de eerste basstrap zijn ondertussen klaar (en nauwelijks te tillen).
De berging is ondertussen helemaal klaar, dus komende week de HT-ruimte leeg halen zodat ik daar de periode verder kan met klussen :)
=> allereerst de voorzetelementen voor basstrap 2 en 3 afmaken en dan de boel verder vorm geven.

Foto update volgt binnenkort

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op oktober  5, 2009, 20:11:23
DONE. Vandaag 2 tentamens gemaakt en een positieve uitslag binnen van voorlopig mijn laatste theorie examen (de volgende is pas weer in maart 2011).
Proficiat! :clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

R


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Gefeliciteerd! Nu houd je nog meer tijd over om te bouwen  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

LittleNinja

Top! Even studierust dus. 8)

Loopt de bouw nog volgens de planning? Het ziet er wel veelbelovend uit!!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Jean Sibelius

Citaat van: R op oktober  5, 2009, 23:46:26
Gefeliciteerd!
Citaat van: HTip op oktober  5, 2009, 20:45:03
Proficiat! :clapping:
Citaat van: The Vampire op oktober  6, 2009, 00:17:23
gefeliciteerd! :pompom:
Citaat van: Madhouse op oktober  6, 2009, 09:01:15
Gefeliciteerd! Nu houd je nog meer tijd over om te bouwen  ;D
Citaat van: Fabian92 op oktober  6, 2009, 09:21:00
Congrats  :clapping:
Bedankt allemaal (wel lekker om het echte stampwerk even achter me te kunnen laten liggen) 8)

Citaat van: LittleNinja op oktober  6, 2009, 15:23:34
Top! Even studierust dus. 8)
Héél even aangezien ik eind november mijn laatste praktische examen alweer heb (in de tussentijd krijgen we nog verschillende opdrachten).
Daarnaast start eind oktober de volgende opleiding (voorlopig 1 vak), maar daarvan zijn de tentamens pas in maart 2011
(dat betekent overigens niet dat ik al die tijd op mijn kont kan zitten en niks hoef te doen => ook daarvan schijnt het huiswerk een flinke belasting te vormen op je vrije tijd) ;)

Citaat van: LittleNinja op oktober  6, 2009, 15:23:34
Loopt de bouw nog volgens de planning? Het ziet er wel veelbelovend uit!!
Dank je! De planning is om volgend jaar zomer een héél eind te zijn (maar pin me er niet op vast) :)

Ik ga in ieder geval proberen om deze week de ruimte leeg te halen en de berging compleet in te richten (dan staan alle spullen daar).
Verder nu even de puntjes op de 'i' ivm de tuin, want zeker met dat weer als vandaag wil je niet al te lang in de rommel blijven zitten ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op oktober  5, 2009, 20:11:23
DONE. Vandaag 2 tentamens gemaakt en een positieve uitslag binnen van voorlopig mijn laatste theorie examen (de volgende is pas weer in maart 2011).

Van harte Jan  :thumbs-up: Ik vind het heel knap dat je dit naast je werk erbij doet en er de motivatie voor hebt.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"