The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

allemamagies.. dit wordt HET über HT als ik dit zo lees :inlove:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Wijx wondere wereld

Goed over nagedacht dus  8). Je krijgt idd een heel andere opzet met staal.

Maar waarom dan breedplaten en daarna insute beton erop? In de breedplaten zitten gaten, om gewicht en kosten te sparen. Je zou dat dan ook moeten dichtmaken



Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Jean Sibelius

#602
Citaat van: Robbert54 op april 11, 2009, 16:07:33
allemamagies.. dit wordt HET über HT als ik dit zo lees :inlove:
Dank je! :) Ik doe inderdaad een poging, maar HET über HT voor zover ik weet staat ergens in België. Als je op de site van Toine Dingemans kijkt (www.soundscapes.nu), dan staat daar een verwijzing naar mijns inziens een ultieme luisterruimte ('de compromisloze luisterruimte'). Voor mij was het zien van deze ruimte een trigger om ook ooit zo'n ruimte te willen hebben/bouwen en om in mei vorig jaar te gaan onderzoeken wat er in mijn situatie en binnen mijn budget mogelijk was.

Er is daar volgens mij helemaal nergens op bezuinigd, terwijl ik hier toch keuzes heb moeten maken (maar zo min mogelijk uiteraard) ;)
De bouw heeft daar ruim 3 jaar gekost terwijl ik hoop aan het einde van dit jaar helemaal klaar te zijn.

Citaat van: Wijx wondere wereld op april 11, 2009, 16:27:01
Goed over nagedacht dus  8). Je krijgt idd een heel andere opzet met staal.

Maar waarom dan breedplaten en daarna insute beton erop? In de breedplaten zitten gaten, om gewicht en kosten te sparen. Je zou dat dan ook moeten dichtmaken
De platen met de gaten zoals jij ze noemt zijn zogenaamde 'broodjes' of kanaalplaatvloer.



De gebruikte breedplaatvloeren bij de bouw van de ruimte worden wel degelijk van vol beton gemaakt.



Bovendien worden bij dit soort breedplaatvloeren in lange banen dikke staaldraden onder spanning getrokken alvorens het beton te storten.
Nadat het beton is uitgehard worden deze staaldraden aan de buitenkant van de plaat doorgeslepen waardoor zo'n breedplaatvloer op voorspannng wordt gezet.
Bijkomend voordeel is dat er allerlei mogelijkheden zijn qua vormgeving. In mijn geval kunnen de gaten die nodig zijn voor de luchtverversingsinstallatie al vooraf aangebracht worden.

Door nu na het plaatsen van de breedplaatvloeren deze middels stempels enigszins door hun neutrale lijn heen te drukken en vervolgens het extra beton te storten wordt een enorm zware en stijve constructie gecreëerd. Dat is exact hetgeen je wilt als je geen last wilt hebben van een plafond dat gaat meetrillen zodra je muziek hard gezet wordt of de subwoofer laag frequent begint te grommen.

Oók hier geldt dat een plafond met een dikte van 22 [cm] enigszins aan de veilige kant zit, maar ik zou me achteraf voor mijn kop kunnen slaan als achteraf toch blijkt dat het plafond in beweging komt.
Nadat de breedplaatvloeren zijn geplaatst worden deze vervolgens eerst met stalen staven onderling aan elkaar verbonden. Dit betekent idealiter dat er een 1 grote massa ontstaat (met in mijn geval een gewicht van ± 24000 [kg]). Ik mag aannemen dat dit plafond straks in de praktijk akoestisch dood verondersteld mag worden ;).

Maar ik hoop dat in december van dit jaar (of hopelijk eerder) aan de lijve te mogen ondervinden :D.

Groeten, Jan

[EDIT]: Inclusief plaatjes
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Wijx wondere wereld

Ja kanaalplaten. Het is alweer te lang geleden dat ik woningen heb doorgerekend  :biggrin:

Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Fabian92

Zó! Daar is écht goed over nagedacht! Dit is echt een gevalletje: Als je het doet, doe het dan goed!  :tounge: (en dan hier zelfs nog iets meer  :hehe:)
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

donaldk

Nou, wel een prachtgebouwtje dat HT in Belgie, maar een beetje klein, om het über stempel te krijgen. Kijk maar eens op Curt's naar het HT (nog steeds in aanbouw) van Arnold Chase en op AVS is nu weer hernieuwde aandacht voor het CEDIA (UK/Europe) Award winnende HT in Pakistan. Al lang onder planning, want de DP90 stond al een flinke tijd 'in storage'.

Hoe staat het eigenlijk met dat HT waarvoor het huisje van de buren zou worden opgekocht, waar iemand hier vorig jaar mee kwam?

Jean Sibelius

Citaat van: Wijx wondere wereld op april 11, 2009, 17:48:29
Ja kanaalplaten. Het is alweer te lang geleden dat ik woningen heb doorgerekend  :biggrin:
Ik heb zelf ooit nog meegeholpen met de productie van deze platen. Is ondertussen alweer bijna 20 jaar geleden (nog vóór mijn diensttijd) dat ik een paar maanden bij Betonson heb gewerkt.

Citaat van: Fabian92 op april 11, 2009, 19:25:39
Zó! Daar is écht goed over nagedacht! Dit is echt een gevalletje: Als je het doet, doe het dan goed!  :tounge: (en dan hier zelfs nog iets meer  :hehe:)
Ik heb gelukkig de tijd gehad om me goed te laten informeren door diverse personen. Je hebt maar 1 kans om de basis goed te leggen.
Achteraf tweaken in c.q. van de ruimte kan altijd nog (alhoewel je dat liever óók in 1 keer goed doet), maar het fundament ga je nooit meer aanpassen ivm de enorme kosten.

Citaat van: Kamidioblitz op april 11, 2009, 19:49:33
Je gaat lekker zo!
Dinsdag gaat het project weer verder ;)

Citaat van: donaldk op april 12, 2009, 03:33:24
Nou, wel een prachtgebouwtje dat HT in Belgie, maar een beetje klein, om het über stempel te krijgen. Kijk maar eens op Curt's naar het HT (nog steeds in aanbouw) van Arnold Chase en op AVS is nu weer hernieuwde aandacht voor het CEDIA (UK/Europe) Award winnende HT in Pakistan. Al lang onder planning, want de DP90 stond al een flinke tijd 'in storage'.

Hoe staat het eigenlijk met dat HT waarvoor het huisje van de buren zou worden opgekocht, waar iemand hier vorig jaar mee kwam?
Natuurlijk ::). Probeer het alleen in perspectief te zien op basis van de gemiddelde bezoekers van dit forum. Dromen zijn OK, maar probeer het reëel te houden.

Geef mij b.v. 10 miljoen Euro en ik kan me natuurlijk helemaal uitleven. Als je echter in ogenschouw neemt dat deze meneer in Belgie een 'relatief normale baan' heeft (en een grote tuin) en daar in drie jaar tijd zijn droom heeft verwezenlijkt (en een groot deel van het werk heeft gedaan om de kosten enigszins binnen de perken te houden dan verdient dat mijn grootste respect). Neemt natuurlijk niet weg dat de personen die jij noemt óók hard hebben gewerkt voor het geld wat ze hebben verdiend en dat naar eigen behoren uit kunnen geven.

Ik wil het echter in perspectief zien: ik geloof niet dat er iemand hier op het forum miljonair is en ik ben het zeker niet. Verder is een bioscoop met 103 stoelen zoals hetgeen van Arnold Chase een nobel streven, maar wat moet je ermee zonder er alleen maar mee te willen opscheppen? Het grootste deel van de tijd ga ik alleen luisteren of samen met Angelie een flimpje kijken. Ik schaam me er niet voor om te zeggen dat ik het budget van deze ruimte heel strak moet proberen te houden en dat er aan het einde van de rit nog voldoende wensen overblijven omdat ik simpelweg geen €100.000 Euro op de bank heb staan. Dus ik bouw het langzaam uit, tot mijn uiteindelijke doel: 'Confidence Palace'. De ruwbouw gaat er zeker komen en (een deel van) de afwerking ook, maar of ik de eindstreep uiteindelijk in 2010, 2011 of daarna haal weet ik niet, maar dat is misschien óók wel een deel van de hobby en dat houdt het spannend.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Fabian92

Citaat van: Jean Sibelius op april 12, 2009, 11:57:55
Dus ik bouw het langzaam uit, tot mijn uiteindelijke doel: 'Confidence Palace'. De ruwbouw gaat er zeker komen en (een deel van) de afwerking ook, maar of ik de eindstreep uiteindelijk in 2010, 2011 of daarna haal weet ik niet, maar dat is misschien óók wel een deel van de hobby en dat houdt het spannend.


Dat is wel een leuke naam voor je HT  :colgate:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Davey

Baas boven baas zal er altijd zijn maar effe serieus, dit HT word absoluut fantastisch. Het is niet een verbouwing waar je altijd toch concessies moet doen i.v.m. het bestaande gebouw. Deze ruimte is dadelijk speciaal gemaakt voor HT. Hoe mooi wil je het hebben  ;)

JCL

Citaat van: Jean Sibelius op april 12, 2009, 11:57:55
Geef mij b.v. 10 miljoen Euro en ik kan me natuurlijk helemaal uitleven. Als je echter in ogenschouw neemt dat deze meneer in Belgie een 'relatief normale baan' heeft (en een grote tuin) en daar in drie jaar tijd zijn droom heeft verwezenlijkt (en een groot deel van het werk heeft gedaan om de kosten enigszins binnen de perken te houden dan verdient dat mijn grootste respect). Neemt natuurlijk niet weg dat de personen die jij noemt óók hard hebben gewerkt voor het geld wat ze hebben verdiend en dat naar eigen behoren uit kunnen geven.

Ik wil het echter in perspectief zien: ik geloof niet dat er iemand hier op het forum miljonair is en ik ben het zeker niet. Verder is een bioscoop met 103 stoelen zoals hetgeen van Arnold Chase een nobel streven, maar wat moet je ermee zonder er alleen maar mee te willen opscheppen? Het grootste deel van de tijd ga ik alleen luisteren of samen met Angelie een flimpje kijken. Ik schaam me er niet voor om te zeggen dat ik het budget van deze ruimte heel strak moet proberen te houden en dat er aan het einde van de rit nog voldoende wensen overblijven omdat ik simpelweg geen €100.000 Euro op de bank heb staan. Dus ik bouw het langzaam uit, tot mijn uiteindelijke doel: 'Confidence Palace'. De ruwbouw gaat er zeker komen en (een deel van) de afwerking ook, maar of ik de eindstreep uiteindelijk in 2010, 2011 of daarna haal weet ik niet, maar dat is misschien óók wel een deel van de hobby en dat houdt het spannend.

Groeten, Jan

Dan weet je er denk ik ook meer van te genieten. Als je jaren bezig bent met het opbouwen van je HT dan wordt het ook een deel van jezelf. Als je 10 miljoen op de bank hebt staan dan laat je alles door derden doen en hoor je wel wanneer het een keer klaar is. Zo krijg je toch meer een band met je ruimte lijkt me ;)

MLCinema

Wij kunnen alleen maar respect hebben voor de manier hoe je met de hobby bezig bent jan ;). Altijd als ik in dit topic kijk wordt ik vrolijk, maar dat heb ik ook in die van Htip. En dan denk ik alleen ik ook ik ook. Maar niet omdat ik jaloers of afgunstig ben, nee ik vind het gewoon zo ontzettend gaaf O0. Keep up the good work en als dat tot 2011 duurd dan ben ik tot 2011 vrolijk als ik hem kan volgen :devil:.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Citaat van: Fabian92 op april 12, 2009, 12:04:33
Dat is wel een leuke naam voor je HT  :colgate:
Toen ik die naam verzon had ik niet kunnen bedenken dat de frontspeakers er zouden zijn voordat de ruimte klaar was, maar dingen kunnen raar lopen.
Maar zoals ik in het start-topic al schreef gaat dat inderdaad de naam worden => ik zal het voorlopig nog maar geen Evidence palace gaan noemen :D

Citaat van: Davey op april 12, 2009, 12:17:37
Baas boven baas zal er altijd zijn maar effe serieus, dit HT word absoluut fantastisch. Het is niet een verbouwing waar je altijd toch concessies moet doen i.v.m. het bestaande gebouw. Deze ruimte is dadelijk speciaal gemaakt voor HT. Hoe mooi wil je het hebben  ;)
Bedankt! Inderdaad er zijn grenzen en dit is voor mij gegeven de omstandigheden het maximaal haalbare. Maar zoals ik al meerdere malen schreef... ik ben erg tevreden dat ik dit kan en mag bouwen ;D

Citaat van: JCL op april 12, 2009, 12:31:49
Dan weet je er denk ik ook meer van te genieten. Als je jaren bezig bent met het opbouwen van je HT dan wordt het ook een deel van jezelf. Als je 10 miljoen op de bank hebt staan dan laat je alles door derden doen en hoor je wel wanneer het een keer klaar is. Zo krijg je toch meer een band met je ruimte lijkt me ;)
Dit is inderdaad een soort van bekroning van ruim 20 jaar intensief bezig zijn met de audio-hobby. Het is wel af en toe vervelend dat je opstaat en gaat slapen met zo'n project, maar óók hieraan komt een einde. Vervolgens zijn er dan weer allerlei andere dingen waar je je druk om kunt maken, maar zodra de ruwbouw klaar is, valt er alvast een stevige last van mijn shouders. En het is inderdaad zoals je schrijft, het is erg leuk om te zien hoe het project groeit zoals jij het vooraf in gedachten had.

Citaat van: Kamidioblitz op april 12, 2009, 16:08:07
Wij kunnen alleen maar respect hebben voor de manier hoe je met de hobby bezig bent jan ;). Altijd als ik in dit topic kijk wordt ik vrolijk, maar dat heb ik ook in die van Htip. En dan denk ik alleen ik ook ik ook. Maar niet omdat ik jaloers of afgunstig ben, nee ik vind het gewoon zo ontzettend gaaf O0. Keep up the good work en als dat tot 2011 duurd dan ben ik tot 2011 vrolijk als ik hem kan volgen :devil:.
Hartelijk dank voor deze woorden. Het is óók zeker niet mijn bedoeling om hier indruk te lopen maken. Dit forum is voor mij nog steeds een ideale plek om informatie te komen halen, te komen brengen en om leuke mensen te ontmoeten met dezelfde passie als die ikzelf heb. Wat is vooral miste toen ik begon met de plannen waar ik nu mee bezig ben was de vrij beperkte informatie die ik kon vinden over dit soort projecten op Internet. Ik hoop dan ook dat dit topic mensen mogelijk aanspoort om eenzelfde stap te maken als ikzelf en waar nodig bij mij aanklopt voor informatie mocht dat nodig zijn. Ondertussen weet ik wel waar de kennis hier links en rechts op het forum en daarbuiten verspreid zit ;)

Mijn streven blijft om eind 2009 een complete dedicated luisterruimte op orde te hebben. Alvorens ik hier Full HD en 7.2 Confidence proof film kan kijken zijn we weer even verder :)

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

donaldk

Inderdaad, maar had die persoon niet al een 'audio setje' van een kwart miljoen euro op zolder staan, tja dan ontkom je niet aan een Barco, wil je het beeld op het niveau van de audio krijgen. Cineramax' prometheus project kwam uiteindelijk op een half miljoen uit. Maar inderdaad je kunt natuurlijk ook net als Jeremy gaan voor $6 million (mijn vraag of dat op basis van msrp of actual cost is heeft ie trouwens nooit beantwoord;-)).

Je hebt een vet project onder handen Jean, net als wat andere projecten hier, daarom ook mijn vraag naar dat 'ach dan kopen we toch gewoon het huis van de buren erbij' project. Die persoon zat toen ook in jouw project inspiratie op te doen, vandaar mijn opmerking alhier.

Maar het blijft toch Hollands bescheiden schaal. Zelfs de grote miljonair die het oude orde huis onder handen nam zijn HT is redelijk bescheiden. Dat zegt niets over de kwaliteit, slecht iets over de schaal.

Jean Sibelius

Citaat van: donaldk op april 12, 2009, 20:30:17
Inderdaad, maar had die persoon niet al een 'audio setje' van een kwart miljoen euro op zolder staan, tja dan ontkom je niet aan een Barco, wil je het beeld op het niveau van de audio krijgen.
Klopt inderdaad. Het was natuurlijk wel een beetje zonde om zulke mooie apparatuur in een ruimte met zo'n rampzalige akoestiek te plaatsen ;).
Hij heeft er ondertussen wel een hele mooie ruimte voor teruggekregen! (en ik ben blij met alle ervaring die Toine in dat project heeft opgedaan)

Citaat van: donaldk op april 12, 2009, 20:30:17
Cineramax' prometheus project kwam uiteindelijk op een half miljoen uit.
Alhoewel natuurlijk nog steeds helemaal buiten proporties toch even gekeken hoe dat er uit ziet voor dat geld.
Heb je toevallig gezien welke speakers in die ruimte zijn gekomen (mijn project kan al niet meer kapot) ;D

Citaat van: donaldk op april 12, 2009, 20:30:17
Maar inderdaad je kunt natuurlijk ook net als Jeremy gaan voor $6 million (mijn vraag of dat op basis van msrp of actual cost is heeft ie trouwens nooit beantwoord;-)).
;D

Citaat van: donaldk op april 12, 2009, 20:30:17
Je hebt een vet project onder handen Jean, net als wat andere projecten hier, daarom ook mijn vraag naar dat 'ach dan kopen we toch gewoon het huis van de buren erbij' project. Die persoon zat toen ook in jouw project inspiratie op te doen, vandaar mijn opmerking alhier.
Bedankt en ik kan je verzekeren dat ik dit wel af ga maken tot het einde :D

Citaat van: donaldk op april 12, 2009, 20:30:17
Maar het blijft toch Hollands bescheiden schaal. Zelfs de grote miljonair die het oude orde huis onder handen nam zijn HT is redelijk bescheiden. Dat zegt niets over de kwaliteit, slecht iets over de schaal.
Als we maar uiteindelijk tevreden zijn met wat we hebben. Als je dat niet kunt, dan wordt je doodongelukkig (zelfs in Nederland) ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

donaldk

Ik ben op een gegeven moment maar gestopt met reageren op 'ik heb maar een setje van niks' topics met de geruststelling dat je je niet moet schamen;-).

Speakers was een budget compromis, of bedoelde je niet dat het relatief slechte speakers zijn (totaal geen verstand van speakers;-))... Wel een ventilatortje erbij om de broekspijpen te laten flapperen. Oorspronkelijke budget was ook maar 250K, toen kwam de Italiaanse designer eroverheen.

Robbert54

is het niet met alles zo, dat wanneer je er veel van je eigen geld en zweet in hebt gestopt je er veel meer waarde aan hecht. ik moet er niet aan denken dat ik miljonair was en alles maar zou laten doen en met gemak alles kon kopen wat ik wou.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: Robbert54 op april 13, 2009, 00:22:38
is het niet met alles zo, dat wanneer je er veel van je eigen geld en zweet in hebt gestopt je er veel meer waarde aan hecht. ik moet er niet aan denken dat ik miljonair was en alles maar zou laten doen en met gemak alles kon kopen wat ik wou.

Ligt eraan denk ik. Dan moet je je gewoon gaan afvragen of je nog wel alles wilt kopen. Ik ken een jonge en zijn ouders hebben ook geld zat. Zijn ouders dachten erover om een zwembad in de tuin te maken. Ze hadden iemand kunnen inhuren die het piekfijn in orde zou maken. In plaats daarvan heeft die vader samen met zijn zoon het hele zwembad zelf uitgegraven. Onder het motto van, als je iets wil, zul je er voor moeten werken. Later heb je er dan ook leukere herinneringen aan.

HTip

Wijze woorden worden er hier gesproken. Ik denk ook dat je meer plezier beleeft aan het eindresultaat als je de bouw (deels) zelf hebt gedaan. Het is dan iets waar je trots op kan zijn.

Citaat van: Jean Sibelius op april 12, 2009, 20:57:27
Klopt inderdaad. Het was natuurlijk wel een beetje zonde om zulke mooie apparatuur in een ruimte met zo'n rampzalige akoestiek te plaatsen ;).
Hij heeft er ondertussen wel een hele mooie ruimte voor teruggekregen! (en ik ben blij met alle ervaring die Toine in dat project heeft opgedaan)
Ja kan "slechte" apparatuur goed laten klinken in een akoestisch geoptimaliseerde ruimte. Maar in een niet geoptimaliseerde ruimte kan zelfs high-end apparatuur slecht klinken ;)

Citaat van: Jean Sibelius op april 12, 2009, 20:57:27
Als we maar uiteindelijk tevreden zijn met wat we hebben. Als je dat niet kunt, dan wordt je doodongelukkig (zelfs in Nederland) ;)
Niet alleen in Nederland ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op april 12, 2009, 16:08:07
Wij kunnen alleen maar respect hebben voor de manier hoe je met de hobby bezig bent jan ;). Altijd als ik in dit topic kijk wordt ik vrolijk, maar dat heb ik ook in die van Htip. En dan denk ik alleen ik ook ik ook. Maar niet omdat ik jaloers of afgunstig ben, nee ik vind het gewoon zo ontzettend gaaf O0. Keep up the good work en als dat tot 2011 duurd dan ben ik tot 2011 vrolijk als ik hem kan volgen :devil:.
:blush: Ook namens mij bedankt voor de mooie woorden. Voor mij geldt hetzelfde als voor Jan. Ik post ook niet hier om indruk te maken. Het is net de waardering die je hier op het forum krijgt die je zelfs op moeilijke momenten de motivatie geven om door te gaan. Daar zal Jan ook nog veel aan hebben ;) En natuurlijk de schat aan kennis die hier aanwezig is. Daar heb ik zoveel van geleerd :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Citaat van: Jean Sibelius op april 12, 2009, 20:57:27
Klopt inderdaad. Het was natuurlijk wel een beetje zonde om zulke mooie apparatuur in een ruimte met zo'n rampzalige akoestiek te plaatsen ;).
Hij heeft er ondertussen wel een hele mooie ruimte voor teruggekregen! (en ik ben blij met alle ervaring die Toine in dat project heeft opgedaan)
Alhoewel natuurlijk nog steeds helemaal buiten proporties toch even gekeken hoe dat er uit ziet voor dat geld.
Heb je toevallig gezien welke speakers in die ruimte zijn gekomen (mijn project kan al niet meer kapot) ;D
;D
Bedankt en ik kan je verzekeren dat ik dit wel af ga maken tot het einde :D
Als we maar uiteindelijk tevreden zijn met wat we hebben. Als je dat niet kunt, dan wordt je doodongelukkig (zelfs in Nederland) ;)

Die dik gedrukte opmerking is verschrikkelijk belangrijk. Waar ben je mee tevreden? En durf ook tevreden te zijn.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

En weer wat foto's toegevoegd in de startposting :)

De buitenmuren aan de rechterzijde en aan de achterzijde zijn ondertussen zover op hoogte, dus komende week dan zijn de buitenmuren óók op hoogte.
Daarna even afwachten hoe verder ivm de vertraagde levering van de breedplaatvloeren.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Madhouse

Het blijft een indrukwekkend gebouw. Waarschijnlijk word het binnen straks ook indrukwekkend. Meld me bij deze vast aan voor de M&G  :P
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

xynyx

Mooie startpost, Jan! Daar heb je , net zoals je hele project, serieus werk van gemaakt!

Leuk is wel als je er zo doorheen scrolled, de boel afgebroken wordt ;D

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty