The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Madhouse

Hee Jan, dat ziet er wederom erg goed uit! Je zult waarschijnlijk wel kapot zijn na al dat gesjouw  ;)
Neem je ook wel een beetje rust? Je moet natuurlijk niet totaal afgepeigerd zijn 26 april want anders lig je tijdens de M&G te slapen bij Philip in het HT  :biggrin:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op maart 15, 2009, 21:35:50
Hee Jan, dat ziet er wederom erg goed uit! Je zult waarschijnlijk wel kapot zijn na al dat gesjouw  ;)
Neem je ook wel een beetje rust? Je moet natuurlijk niet totaal afgepeigerd zijn 26 april want anders lig je tijdens de M&G te slapen bij Philip in het HT  :biggrin:
;D Jan heeft nog meer dan een maand om uit te rusten van deze enorme inspanning :thumbs-up: ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Geld uitgeven in de crisis en iets met ''arbeid''...
...doet ene meneer ''Bos'' in Den Haag dat ook niet? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

jaco

Citaat van: Jean Sibelius op maart 15, 2009, 20:41:20
Dank je! :) Goede tip! Ik heb inderdaad geen buis naar het midden van de ruimte getrokken. Heb het wel overwogen, maar de enige reden voor mij zou zijn bassshakers. De bank van mijn vriendin gaat naar deze ruimte en die vindt het nooit goed als ik dat ding uit elkaar ga halen ;D. De aannemer 'klaagt' nu al dat hij gek wordt van al die pijpen, laat staan als er straks eentje midden in de ruimte omhoog steekt. Ik heb wel een loze pijp in het podium direct achter de bank, dus mocht ik van gedachten veranderen, dan is dat altijd nog een optie.
Jean, ik zou het toch overwegen. Mocht je een tactile tranducer/trilding willen hoef je die niet direct aan de bank vast te maken. Je kunt ook een podium maken en de bank daarop plaatsen. Die ene extra buis kan ooit dus nog van pas komen.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

astrobart

ik was van heet weekeinde even toevallig bij koelemanelektro in mijdrecht!!
pff daar staat ook een leuk ht opgesteld zeg.

Davey

Citaat van: astrobart op maart 16, 2009, 16:33:02
ik was van heet weekeinde even toevallig bij koelemanelektro in mijdrecht!!
pff daar staat ook een leuk ht opgesteld zeg.

vertel

LexiconLogan

als ik even mag topickapen. Ik heb een trekveer van 10 meter en een buis van 14 meter. Bestaan er langere trekveren of heeft iemand een andere fijne tip?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Davey

Citaat van: LexiconLogan op maart 16, 2009, 16:48:18
als ik even mag topickapen. Ik heb een trekveer van 10 meter en een buis van 14 meter. Bestaan er langere trekveren of heeft iemand een andere fijne tip?

Liegen dat het gedrukt staat en het laatste stukkie kan je met je neus doen

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Kjelt

er zijn ook trekveren van 20m. Wat een tip is: halverwege de buis zagen en de kabels het eerste stuk doortrekken (niet te ver), dan trekveer losmaken. de draden door een mof stoppen (nee niet de duitser maar een verlengbuisje) en met de trekveer het tweede stuk doortrekken.

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

sj0er-D

je kan hem wellicht verlengen met een gootsteenontstopkabel (komaaropmetdescrabble)

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Davey

Citaat van: LexiconLogan op maart 16, 2009, 16:59:43
mijn buis ligt al onder de vloer he..

Van 10 tot en met 30 meter http://www.installatietotaalmarkt.nl/P3_18263/trekveer.html. Die van kunstof van Attema geeft ook nog eens een positief effect op je geluid doordat het ene kunstof langs het andere kunstof schuurt. Daardoor krijg je een hele mooie bel electrische lading in je buis wat een extra afscherming geeft aan je luidsprekersnoer. Dus........................hoe mooi wil je het hebben.

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Davey

Citaat van: LexiconLogan op maart 16, 2009, 17:48:25
het is een cat5 netwerk kabel ;D

Dan ben je helemaal gek als je het niet doet. De snelheid van Cat5 gaat naar glasvezelsnelheid met deze trekveer

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Davey

Citaat van: LexiconLogan op maart 16, 2009, 17:50:04
lol

Ik heb een beetje last van m'n neus  :blink:

diceman

Citaat van: Davey op maart 16, 2009, 17:47:12
Van 10 tot en met 30 meter http://www.installatietotaalmarkt.nl/P3_18263/trekveer.html. Die van kunstof van Attema geeft ook nog eens een positief effect op je geluid doordat het ene kunstof langs het andere kunstof schuurt. Daardoor krijg je een hele mooie bel electrische lading in je buis wat een extra afscherming geeft aan je luidsprekersnoer. Dus........................hoe mooi wil je het hebben.


Zou er geen één van plastic nemen, daar deze opgerold in de winkel ligt, gaat deze zeer moeilijk door de buis ( zelf helaas ondervonden, en ook met verbindingshoeken ( in de buis uiteraard) kan je slecht kracht zetten, daar de trekveer wilt / gaat draaien.
Zou de ijzeren variant nemen, kost iets meer maar je hebt geen gedonder.

Jean Sibelius

Nog even wat anders...

Ondertussen is Toine klaar met de nagalmsimulaties. In goed overleg samen met Toine gekeken naar de (on)mogelijkheden om de nagalmtijd dusdanig vorm te geven dat deze binnen de ideale curve gaat vallen.

Allereerst een bovenaanzicht van de ruimte volgens de laatste planning (al dat gele spul op de wanden zijn diffusie panelen):



De ruimte zal voorzien worden van in totaal 7 basstraps die als een cascade schakeling in elkaar overlopen.
Achter de bank is voorzien in een diffuserwand die tevens dienst doet als 'deur' voor de CD/DVD-racks.

Aan de achterzijde dus 3 grote basstraps met afstemfrequenties van 46, 50 en 63 Hz. Die laatste wordt dus tegen het plafond bevestigd ;).



Aan de voorzijde komen 4 kleinere basstraps. Onder het scherm blijft een ruimte van circa 2 meter over om goed achter de stereo te kunnen komen en om indien nodig nog bij de stroomvoorziening te kunnen onder het podium.



Op de zijwanden zullen naast de zelfbouw diffusers op het meest kritische 1e reflectiepunt in totaal 12 commerciele RPG-diffractals gehangen worden. In het plafond worden 2 WaveWeaver eilanden voorzien. Het plafond zal verder bestaan uit Rockfon Fibral panelen die op 20 cm van het plafond gehangen zullen worden. Al met al resulteert dit in de onderstaande gesimuleerde nagalmtijd.



Zodra alles gebouwd is komt Toine langs voor een serie metingen om evt. nog kleine aanpassingen te kunnen verrichten :)

Vooralsnog een mooi vooruitzicht op wat serieuze huisvlijt 8)


Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Prachtig ontwerp! En erg mooi resultaat als je deze nagalmtijden bereikt. Dat wordt genieten O0

En ontzettend knap van Toine dat ie dit allemaal vantevoren kan berekenen :o :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Sonic Circle

Ben ontzettend benieuwd naar hoe je geluidsbeleving gaat worden Jean. Kan in iedergeval niet zeggen dat je er niet je best voor doet die optimaal te maken. En dat is een licht understatement.

Heel veel plezier met de verdere verbouwing. Het wordt steeds leuker :)

JeKa

Beetje slappe boel allemaal.... Man, koop eens een fatsoenlijke set.... :P

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable