The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Niet actief

Citaat van: Joris1971 op augustus 20, 2008, 18:49:45
Huh, wat maakt het nu uit waar je apparatuur staat? Ik bedoel of dat nu wel of niet symmetrisch staat, dat is toch niet waarneem/hoorbaar ???
Stel dat dat wel hoorbaar, wat me erg sterk lijkt, dan is dat toch op te lossen met asorbtie/difuserpanelen?

Het probleem is juist dat de apparatuur komt te staan in de eerste reflectiezone op de zijwand, dus precies in het gebied waar straks waarschijnlijk diffusie gaat komen.
Zulke fysieke asymmetrie op de zijwand is heel goed hoorbaar; dan doe je jezelf pas tekort als je tegelijk ook zo'n mooie ruimte aan het bouwen bent, denk ik.

R


Jean Sibelius

Citaat van: R op augustus 22, 2008, 00:42:55
Om maar eens een opzetje te doen..
Bedankt! Mooie ruimte ;D (en voorlopig blijft het nog even bij 1 sub)

[EDIT]: Voorlopig is de race tussen apparatuur voor en achter ook nog niet gelopen (ik ben in beraad)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Speakers op schaal en geplaatst. Nu verder met de aankleding.

R


Jean Sibelius

Citaat van: R op augustus 23, 2008, 20:01:39
+ meubel nu. Even tijdelijk de A32 erin.
Je hebt niet stilgezeten... 8) Ik log net in, maar ziet er al gaaf uit!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

astrobart


R


donaldk

Alleen jammer dat het scherm zo klein is, vergeleken met de wand.

Jean Sibelius

Citaat van: donaldk op augustus 25, 2008, 23:33:03
Alleen jammer dat het scherm zo klein is, vergeleken met de wand.
Huidige scherm wordt 2.8 [m] x 1.575 [m].

Als het scherm nog groter zou worden, dan moet ik naar de echte lichtkanonnen (die buiten budget vallen) ;)
Bovendien kom ik dan hoogte van de ruimte tekort, dus hier zal ik het mee moeten doen...
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

maak constant image height, kun je het 33% breder maken terwijl het niet hoger wordt..
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Maartje

Citaat van: astrobart op augustus 25, 2008, 21:35:58
wat mij betreft issie al af bij het 2e plaatje ^-^

Is ook mijn mening
ziet er goed uit !

Citaat van: R op augustus 25, 2008, 23:22:40
Wat meer invulling.

de kleur van de vloerbedekking moet je maar weer terugveranderen hoor  ::)
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

Joris1971


R


molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Maartje

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: donaldk op augustus 25, 2008, 23:33:03
Alleen jammer dat het scherm zo klein is, vergeleken met de wand.
Citaat van: jaco op augustus 26, 2008, 07:24:24
maak constant image height, kun je het 33% breder maken terwijl het niet hoger wordt..
Citaat van: Joris1971 op augustus 26, 2008, 07:33:19
Nu zie je goed hoe hoog dat scherm komt te hangen.  :-\

We gaan toch niet weer de discussie over het scherm nog een keer overdoen ;) ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Atmoz


Prachtige tekeningen/schetsen 8)
't Ziet er allemaal veelbelovend uit :D
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Ghosty J

misschien je achter speakers iets naar binnen draaien ?
zie het logo van BBG :D

mooie tekeningen !
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op augustus 26, 2008, 13:16:13
We gaan toch niet weer de discussie over het scherm nog een keer overdoen ;) ;D
Dank je! :D

Heerlijk zo'n forum, waarbij iedereen zijn eigen ideeën heeft hoe zo'n ruimte er uit zou moeten komen te zien. Ik respecteer ieder zijn mening en sta open voor suggesties, echter het blijven roepen van een mening gegeven het feit dat het onmogelijk is binnen de gegeven randvoorwaarden, lijkt me weinig zinvol. Overigens ben ik de laatste die bang is om 'out of the box' te denken, maar bepaalde zaken kunnen gewoon niet.

Het lijkt me daarom goed om hier nogmaals het uitgangspunt van deze ruimte te vermelden (zie tevens eerste posting in dit topic): ik zal in deze ruimte zo'n 90% van de tijd muziek luisteren en 10% film kijken. De audiofiele aspecten van deze ruimte zijn dus van doorslaggevende betekenis ten opzichte van de visuele. Vandaar ook dat ik Toine Dingemans direct vanaf het begin bij deze plannen heb betrokken. Ik wil alleen concessies doen qua geluid als er geen andere mogelijkheden zijn (lees: geld/moeite).

Een uitgave van ruim 8 [k€] extra aan bekabeling (Fronts/Center/Sub(s)) vind ik een behoorlijk concessie, maar ik heb wel gekeken naar de mogelijkheden hiervan. Er is ondertussen via BB&G contact geweest met de importeur van Nordost (Hifinesse), deze kan geen 10 [m] Frey-demokabel leveren (die is er namelijk niet). Er is wel een handreiking gedaan door de opmerking te maken dat ik deze kabel terug kan geven met retour van geld, mocht deze toch niet blijken te voldoen, maar dan staat mijn ruimte al en moet ik alles alsnog veranderen. Begrijpelijkerwijs is Hifinesse niet bereid om mij alle bijkomende kosten voor aanpassing van de stroomvoorziening en het aanpassen van de loze leidingen in de fundering te vergoeden. Concreet: ik weet pas wat ik heb als alles staat, dit risico is te groot en ga ik dus niet nemen.

Terug naar mijn uitgangspunt: de audiofiele aspecten van de ruimte/inrichting zijn het belangrijkste, dus de set-up komt tussen de fronts te staan en het scherm kan daardoor maximaal 1.6 [m] hoog worden. Ik heb nog geen rack gevonden wat geschikt(er) is voor mijn huidige apparatuur dan mijn huidige rack, dus ik ga ervanuit dat de bovenkant van de center op 80 [cm] van de grond komt. Rekening houdende met een verlaagd plafond van 20 [cm] is de genoemde 1.6 [m] ongeveer het maximaal haalbare. Een schermbreedte van 2.8 [m] is tevens het maximaal haalbare voor de HD-projector die ik in de loop van de tijd op het oog heb. Al met al betekenen deze afmetingen nog steeds een scherm wat qua oppervlakte ruim tweemaal zo groot is als hetgene wat ik momenteel heb (± 4.4 [m2]).

De kleur van de vloer heeft tevens een goede reden (zie onderstaande foto).
Mijn vriendin is hartstikke allergisch voor van alles en nog wat, dus tapijt in deze ruimte is 'not done' (tenzij ik voortaan alleen muziek wil luisteren en film wil kijken) >:D



Bovendien heeft Toine aangegeven bij voorkeur geen tapijt op de grond te leggen aangezien dat mogelijk tot overdemping leidt. De demping zal hoofdzakelijk plaatsvinden in het plafond. Eventuele onderdemping kan achteraf aangepakt worden door absorptie panelen aan de wanden te bevestigen. Op basis van metingen kan dan ook exact bepalen hoeveel en bij welke frequentie gebieden demping noodzakelijk is. De getoonde houten vloer ligt tevens bij ons op de 1e etage en de zolder en ik vind het een chique uitstraling hebben. Bovendien heb ik  nog een paar m2 liggen van de verbouwing afgelopen jaar, dus deze houten vloer zal in de ruimte komen (realiseer me overigens wel dat ik uit moeten kijken met bijpassende kleuren op de wanden). De vloer is 22 [mm] dik, dus die zal niet snel gaan trillen. Mocht ik toch teveel last hebben van het zwevend zijn van de vloer, dan overweeg ik om granieten platen vast te zetten in de fundering met keilbouten om en daar de fronts op te zetten, zodat die goed verankerd zijn.

Ondertussen heb ik tevens gesproken met Ge van GT-design. Hij zal een voorstel maken op basis van de huidige plannen. In de ruimte van Peelke heeft hij heel mooi werk geleverd, dus ik ben benieuwd wat hij voor mij kan betekenen.

Hieronder een overzicht van de laatste stand van de plannen. De indeling van de ruimte wordt 180 graden gedraaid in vergelijking met de eerdere plannen, hierdoor is het  mogelijk om de grote bulk van de stroomvoorziening in de eerste berging te houden, kan de stoppenkast op een handige hoogte geplaatst worden en is de stroomvoorziening toch dicht bij de uiteindelijke stroomverbruikers. De deur naar buiten wordt tevens verplaatst, maar ik denk dat het uiteindelijke uitzicht naar buiten mooier zal worden.



Suggesties, graag! (maar houd het realistisch)

De schetsen van Ruben zijn natuurlijk een plaatje en maakt het voor mij aanzienlijk eenvoudiger om alles goed in verhouding te kunnen bekijken.


Groeten, Jan

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Joris1971


LittleNinja

R,

Heb je dit nu uitgetekend met CAD?? Geeft een hele mooie sfeerimpressie!! :o

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

R

Nope, in carrara. Wel op schaal.

Citaat van: LittleNinja irukandji op augustus 26, 2008, 18:48:41
R,

Heb je dit nu uitgetekend met CAD?? Geeft een hele mooie sfeerimpressie!! :o

Gegroet,
LittleNinja

PjotrrrNL

Goed voor elkaar zo, Jean...
Omdraaien is een erg goed plan, leuk meegenomen is ook dat de 'open kant' van de bank nu ook naar de deuropening 'kijkt'.
En naar een 'schermpje' kijken van 2.80m breed op ruim 80 cm hoogte voor af en toe een filmpje gaat best hoor!  ;D