Van den Hul D352 luidsprekerkabel?

Gestart door obiwan, januari 22, 2011, 15:20:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

obiwan

IK weet dat v.d. Hul nogal eens verguisd wordt, maar vind het zelf mooi. Heb de 102 interlink, en die bevalt prima. Ik wil nu echter ook een ls-snoer van v.d. hul. Ik hou van een ouderwets warm geluid waarbij de stemmen "warmer" klinken. Dus absoluut niet analytisch, omdat dat met mijn muziek, veel jaren 70 en 80 rock, gewoon nergens naar klinkt. Kimber b.v. is het daarom ook niet voor mij.

Maar zit nu te dubben tussen de royal jade en de dure D352. De cs-122 lijkt mij net iets te soft. Kan iemand iets van deze kabels zeggen? Oh ja; misschien handig om mijn setje te vermelden. ik heb een Marantz 8003 versterker en cd speler i.c.m. Monitor Audio RX6 speakers.

obiwan

Zit beide kabels te beluisteren. Eerste indruk is dat de Royal Jade fijner klinkt ??? Goede en snelle bass, helder geluid met goede details en geen scherp hoog.
De D352 lijkt "versmeerder" te klinken. Geen strakke bas en klinkt ook traag. En heel erg warm met gesmoorde stemmen. Had het niet verwacht, maar vind hem zwaar tegenvallen.

contour3.0

kijk eens aan!!!!! ;D ;D
doen hoef je zeker de cs122 niet te proberen.. ;)
gr
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

obiwan

#3
Nou; wellicht vreemd, maar stond al op het punt de D352 te kopen, maar toch nog maar een 4 mm koperkabel geprobeerd. En deze is het geworden! ::) Klonk gewoon fijner dan de v.d. Hul speakerkabels. En de prijs is natuurlijk helemaal fijn :bigsmile: Had dit werkelijk niet verwacht. Had eerst erg hoge verwachtingen van dure speakerkabels.

contour3.0

er zijn meerdere dure kabels ::)
van den Hull is wellicht gewoon geen match in jou set ;)
Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

Pjotr

#5
Citaat van: contour3.0 op februari  6, 2011, 16:56:41
er zijn meerdere dure kabels ::)
van den Hull is wellicht gewoon geen match in jou set ;)
Rob
Exact! Van den Hul bekabeling gaat zeker niet in elke set goede resultaten opleveren. In mijn set (zie onderschrift) doet Van den Hul 't geweldig. Ik gebruik zelf de MC D102 MKIII ( CD- en DVD-speler) en The Bay C5 (Digitale TV decoder) interlinks en de CS-122 Hybrid luidsprekerkabel.

Maar bij de combinatie van een vriend van me (Marantz PM80 en Denon DVD-2910) klonk de MC D102 interlink allesbehalve goed. De CS-122 klinkt wel mooi op de PM80. Kwestie van uitproberen, maar dat geldt eigenlijk voor alle kabels.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

obiwan

Lees over de cs-122 wel opvallend vaak negatieve recensies van gebruikers. De D352 wordt dan als de betere kabel beoordeeld. Het laag van de cs-122 wordt vaak als te soft beoordeeld (alsof het gedempt wordt) en het hoog als schel.

Vind zelf de 102 mk III wel een mooie interlink. Maar ook hier zijn er weer lieden die beweren dat The Bay de betere zou zijn.

Pjotr

Citaat van: obiwan op februari  7, 2011, 11:50:02
Lees over de cs-122 wel opvallend vaak negatieve recensies van gebruikers. De D352 wordt dan als de betere kabel beoordeeld. Het laag van de cs-122 wordt vaak als te soft beoordeeld (alsof het gedempt wordt) en het hoog als schel.
Grappig, omdat deze kabels klankmatig redelijk gelijk zijn aan elkaar. Ik vind juiste dat het hoog iets wordt getemperd met de CS-122. Het laag en midden komt er juist zeer overtuigend uit (op mijn set dan).

Citaat van: obiwan op februari  7, 2011, 11:50:02
Vind zelf de 102 mk III wel een mooie interlink. Maar ook hier zijn er weer lieden die beweren dat The Bay de betere zou zijn.
Ik heb beide interlinks en ik vind dat op mijn set de D102 wel beter klinkt dan de The Bay C5.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Alex1980

De kogel  is door de kerk. We gaan onze set upgraden en daar is vandaag een begin mee gemaakt. De heco Mythos heeft het veld geruimd voor een set MA GX300. Echt een geweldige luidspreker. Mooi strak laag, al had de heco dat ook best wel. Maar de grootste winst zit in het midden en hoog. Stemmen komen erg mooi uit de luidsprekers. Ik denk dat een 5.1 set met deze speakers helemaal top gaat worden. Tuurlijk is er in de versterking nu weer iets te doen, aangezien dat nu ineens de "zwakste"schakel is. Al met ben ik er blij mee.
NAD T758V3, Acoustic Energy AE509 frontt. MA GX100 rear, MA GX150C, Eversolo DMP-A6, Zappiti one se 4k hdr, LG OLED 77C25, XTZ17.12 edge,

LordoftheLints

Ik gebruik momenteel een setje van 2x 2 meter cs122 op mijn dynaudio audience 72. Ik ben het met anderen eens dat het geen uitermate sprankelende kabel is. Maar hij doet bij mij niets fout. Het neutrale karakter van dynaudio's wordt versterkt. En het klinkt dan ook zeer goed.

Schel hoog of overdreven laag heb ik dan ook nog nooit gehoord met deze kabels. Nee,het klinkt goed. Veel detail en een mooie stage. Voor dit geld vind ik het een prima kabel.
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

contour3.0

Citaat van: LordoftheLints op maart 18, 2012, 15:47:40
Ik gebruik momenteel een setje van 2x 2 meter cs122 op mijn dynaudio audience 72. Ik ben het met anderen eens dat het geen uitermate sprankelende kabel is. Maar hij doet bij mij niets fout. Het neutrale karakter van dynaudio's wordt versterkt. En het klinkt dan ook zeer goed.

Schel hoog of overdreven laag heb ik dan ook nog nooit gehoord met deze kabels. Nee,het klinkt goed. Veel detail en een mooie stage. Voor dit geld vind ik het een prima kabel.
over overdreven laag is volgens mij nog geen uitspraak gedaan. Het laag is een beetje rommelig: stroperig en zeker niet strak.
zeer matige kabel in veel set ups

Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707