Mcintosh ma7200 of Ma8950 wat is het grote verschil, vooral in klank bv?

Gestart door Samro, februari 7, 2024, 19:02:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Samro

Wat is het grote verschil in klank van de Mcintosh ma7200 of ma8950? En waar moet ik nog meer op letten mocht ik overgaan tot aankoop van zo'n versterker? Het prijsverschil is nog  best  hoog namelijk.

KayaRahnee

Fantastisch mooie versterkers dat Mcintosh ... moest ik de centen hebben ... zou een (buizen)voorversterker zeker in mijn rack staan.

Ik vond al snel dit:
https://www.avforums.com/reviews/mcintosh-ma8950-integrated-amplifier-review.20089/#:~:text=Where%20the%20MA7200%20ships%20as,the%20DSD%20handling%20to%20DSD512.

Misschien heb je hier wat aan. De MA 7200 alsook de MA 8950 worden beschreven.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Samro

Bedankt voor jou reactie en link. Ik ga het nog eens beter bekijken en vergelijken. Ik kon het niet vertalen dat is wel jammer.

Mvg, Samro

KayaRahnee

3 puntjes op je scherm rechtsboven klikken, dan opent een venster en vind je "vertalen".
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.


KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

MichielB

Wat van je huidige set? En waarom kijk je naar een nieuwe versterker?
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Samro

Ik heb nu een Leema Tucana II, welke ik (soms) wel wat direct/voorwaarts vind klinken. De Mcintosh zou een wat rustiger klank hebben zo goed ik dat begrepen heb. :colgate:

MichielB

De Leema Tucana II is een erg mooie versterker! Welke luidsprekers stuur je ermee aan en wat gebruik je als bron?
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Samro

Citaat van: MichielB op februari  7, 2024, 21:53:17De Leema Tucana II is een erg mooie versterker! Welke luidsprekers stuur je ermee aan en wat gebruik je als bron?
Tja het is wel een heftig ding hoor. Ik stuur er Sonus Faber Sonetto V mee aan. Ik doe de Tucana ook nog zomaar niet weg. Elke versterker heeft zo zijn  voor en nadelen dat weet ik al heel lang! Ik heb een Leema Antila II cd speler en speel wel Youtube muziek af van de desktop met losse Auna dac en gebruik nog een Sony SA5ES tuner  ;D 

Faxe

Op de McIntosh site kun je versterkers met elkaar vergelijken. Qua specs lijken de belangrijkste verschillen een betere dac in het duurdere model en HDMI ARC.

https://www.mcintoshlabs.com/products/compare?p=integrated-amplifiers/MA8950/MA7200/MA5300

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Samro


Mao

McIntosh is een hoop geld maar zeker de investering waard. Heb gekozen voor de C2700 met de DAC2 zit volgens mij ook in de 8950.als eind heb ik de mc312 voor het laag had hem eerst in het hoog zitten klinkt echt top en McIntosh is zeker geen eendags vlieg zoals veel mooie exoten die komen en gaan.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

KayaRahnee

Citaat van: Mao op februari  9, 2024, 11:10:28McIntosh is een hoop geld maar zeker de investering waard.

Moet voor die prijs dan ook tig keer beter zijn dan mijn Aiyima A07 / Douk Nobsound HiFi 6J2 + extern voeding (ongeveer 250 euro) ... gaat waarschijnlijk niet lukken ... ben er haast zeker van.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Samro

Van de andere kant was je toch wel heel tevreden met je geluid als ik me goed herinner  ::) Maar ja hé er blijft altijd beter! En wij zijn inderdaad altijd op zoek naar nóg beter. We kunnen misschien beter naar live concerten gaan of in de studio's luisteren, want daar MOET het goed klinken  :pompom:

addesmo

Toevallig orienteer ik mij ook op deze Mac's.
Verschil is de toonregeling en de dac. Persoonlijk is mij die 1500€  wel waard om voor de ma8950 te gaan. Andere kandidaat is voor mij de Accuphase 380 die met de dac en analoog upgrade ook ongeveer de prijs van de ma7200 is.

Samro

Citaat van: addesmo op februari  9, 2024, 16:38:37Toevallig orienteer ik mij ook op deze Mac's.
Verschil is de toonregeling en de dac. Persoonlijk is mij die 1500€  wel waard om voor de ma8950 te gaan. Andere kandidaat is voor mij de Accuphase 380 die met de dac en analoog upgrade ook ongeveer de prijs van de ma7200 is.
Dat is interessant. Ik had inderdaad al gezien (de link van Kayarahnee/Faxe) dat er een betere dac in de ma8950 zit. Ik heb ook gezien dat de Mcintosh niet eens in mijn audiokast past! Dat vind ik ook wel weer lastig. En inderdaad de Accuphase e380 leek mij ook wel een idee om eens te beluisteren. Maar deze oudere modellen zijn vaak niet meer nieuw verkrijgbaar volgens mij  :nowink:

KayaRahnee

Citaat van: Samro op februari  9, 2024, 16:28:59... Maar ja hé er blijft altijd beter!

ja, beter zal wel kunnen, maar in evenredigheid met kostprijs is een ander verhaal ... en zo bedoelde ik het ook.
Het is hier bij mij dan ook al een hele tijd rustig ... ik luister vrij regelmatig muziek en heb geen nood aan wat anders. Natuurlijk zijn er toestellen waarnaar ik nieuwsgierig ben, maar dat weegt momenteel niet op tegen mijn absolute tevredenheid. En die tevredenheid heb ik tot nog toe alleen gehad met de set die hier nu staat en subliem presteert.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

FS249

Citaat van: Samro op februari  9, 2024, 16:55:29Dat is interessant. Ik had inderdaad al gezien (de link van Kayarahnee/Faxe) dat er een betere dac in de ma8950 zit. Ik heb ook gezien dat de Mcintosh niet eens in mijn audiokast past! Dat vind ik ook wel weer lastig. En inderdaad de Accuphase e380 leek mij ook wel een idee om eens te beluisteren. Maar deze oudere modellen zijn vaak niet meer nieuw verkrijgbaar volgens mij  :nowink:

Hoeft ook niet nieuw te zijn. Ik heb mijn Accuphase E-270 voor een hele nette prijs via MP gevonden. Nog elke dag heeeeel blij mee. En de Mac kom je daar ook regelmatig tegen.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

addesmo


Samro

IK zal eens om me heen kijken of ik zoiets dan kan beluisteren op SF Sonetto V. Maar dat gaat tot nog toe niet lukken. Maar ik heb ook geen haast.

Samro

Citaat van: addesmo op februari  9, 2024, 19:33:28Accu 380 is gewoon nieuw te koop hoor
Een dealer die ik heb geïnformeerd had de E380 in elk geval niet staan en zei dat dit model een upgrade zal krijgen.

FS249

Citaat van: Samro op februari  9, 2024, 21:24:21Een dealer die ik heb geïnformeerd had de E380 in elk geval niet staan en zei dat dit model een upgrade zal krijgen.

Dat doen ze met alle modellen bij Accuphase, eens in de zoveel tijd. Hebben ze een vast interval voor, dacht ik.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

MichielB

YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Samro

Citaat van: FS249 op februari  9, 2024, 21:40:42Dat doen ze met alle modellen bij Accuphase, eens in de zoveel tijd. Hebben ze een vast interval voor, dacht ik.
Ja dat had ik al begrepen en de prijs gaat gelijk ook  2.000 euro omhoog  :o