Beroemde merken uit vervlogen dagen.

Gestart door Dr.Bedlo, december 30, 2006, 18:24:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

solitaire

Armstrong Audio

(eind deze maand hoop ik een 426 binnen te krijgen; denk er aan deze aan te schaffen, ondanks het betrouwbaarheids-risico




Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Douma

Wat kan vintage toch mooi zijn. Prachtige receiver wat 'looks' betreft. De klank ken ik niet. Let er op dat je na aanschaf de contactpunten van de verschillende boards goed schoonmaken. Het Armstrong spul uit die tijd is modulair opgebouwd meende ik. Er wordt gebruik gemaakt van een soort insteekkaarten.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

solitaire

Het exemplaar waar het mij om gaat is net gereviseerd. Back-to-old AHW 8) . Enkele boards worden bijgeleverd.

Het probleem dat je aanstipt gaat verder dan 'schoonmaken' helaas. Door materiaal-keuse vergroot over tijd de kans dat de boards onherstelbaar slecht contact maken. Maar, zoals gezegt, misschien 'loond' het eea. op de koop toe te nemen ... will see ...



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Valkyrie

#128
Citaat van: wil op augustus 27, 2009, 20:12:00
Vroeger kwijlde ik helemaal weg bij Elipson. Fantastische speakers... Bestaat nog steeds, maar té Frans om commercieel te overleven. Een klasse minder in prijs - maar we hebben het wel over de vroege jaren 80 was , voor hen die B&W niet konden betalen. Het bestaat ook nog steeds, maar heb het nooit meer beluisterd.

Wie heeft nog een plaatje van die lijn van Sansui met die perspex bedieningsknopjes waar vanaf de zijkant een blauw LEDje doorheen gestraald werd zodat je alleen een blauw streepje zag? Was ik helemaal verliefd op.  :inlove:

wil



BNS heeft mijn vader nog steeds in de woonkamer staan (Soundcolumn II). Opzich komt er wel leuk geluid uit, maar het is niet mijn smaak (te warm). Wel een hoge WAF volgens mij. :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Alex Groningen

Volgens mij staat ie er nog niet tussen, Het merk Grundig.

Ejorne

Citaat van: Alex Groningen op september 13, 2009, 08:12:56
Volgens mij staat ie er nog niet tussen, Het merk Grundig.

Ehhh... post nummer 2 in dit topic?
:P

Alex Groningen

Citaat van: Ejorne op september 13, 2009, 09:50:24
Ehhh... post nummer 2 in dit topic?
:P

Oke, Heb de slaap nu uit de ogen.  ;)

Ejorne


koosnaampje-audiofiel

My first Sony.... :hehe:

Die serie ben ik al sinds me jeugd nietmeer tegengekomen.
Klipsch, Denon.

renegade

niet zo heel erg retro, maar wel uit rpoductie helaas;

proceed
mooie muziekapparaatjes

donaldk

Grundig het merk bestaat nog steeds, kreeg vorige week of zo nog een persbericht van ze, dacht ik.

Nou ja van deze jongens:

Zum 1. Mai 2004 wurde die Grundig SAT Systems (GSS) GmbH als Management-Buy-out gegründet. Sie übernimmt die Tätigkeiten des ehemaligen Grundig-Bereichs ,,Kopfstationen und Satelliten-Systeme". (Wikipedia.de)

En Beko heet nu Grundig Elektronik, volgens hetzelfde Duitstalige deel van wikipedia.

Shorty


ThomasBelgium


erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op december  2, 2009, 00:24:20
hebben we Lenco al gehad?


Vroeger nog 2 inbouw draaitafeltjes van gehad mengpaneeltje er tussen, en draaien maar op mijn zolderkamer. ;D

ThomasBelgium

Lenco bestaat nog steeds, maar ze maken vandaag heel andere producten dan vroeger.

Alex Groningen

Citaat van: ThomasBelgium op december  4, 2009, 11:42:16
Lenco bestaat nog steeds, maar ze maken vandaag heel andere producten dan vroeger.


Klopt, heb er ook nog even naar zitten zoeken op het net. Ze maken nog diverse producten.

PuNkEnStEiN

Volgens mij heeft het huidige Lenco niets meer te maken met het vroegere merk. Vroeger maakten ze redelijk goed spul, tegenwoordig is de merknaam door een stel Chinezen/Taiwanezen overgenomen die de badge op alles plakken waar een stekker aan past.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

wil

Citaat van: PuNkEnStEiN op december  6, 2009, 20:53:29
Volgens mij heeft het huidige Lenco niets meer te maken met het vroegere merk. Vroeger maakten ze redelijk goed spul, tegenwoordig is de merknaam door een stel Chinezen/Taiwanezen overgenomen die de badge op alles plakken waar een stekker aan past.
zoiets dus:

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

donaldk

Citaat van: Alex Groningen op december  3, 2009, 07:01:09
Vroeger nog 2 inbouw draaitafeltjes van gehad mengpaneeltje er tussen, en draaien maar op mijn zolderkamer. ;D

Geen Alecto paneeltje...

Alex Groningen

Citaat van: donaldk op december 15, 2009, 00:13:56
Geen Alecto paneeltje...


Nee, het was toch echt Lenco. Heb nog zitten zoeken naar oude foto´s van hoe het er toen uitzag maar kan ze niet vinden, ook niet op het net.

PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Alex Groningen

Citaat van: PuNkEnStEiN op december 15, 2009, 18:13:39
Mooi tosti ijzer voor Barbie-liefhebbers. :tongue2:


;D Hebben ze inderdaad iets van weg. ;)

Caris

Niet te vergeten.... ITT, volgensmij is dat Nokia geworden later?

solitaire

in deze donkere dagen ... ITT voerde een luidspreker met geintegreerde lamp ...

how convenient ...



verder ook vaak re-badged spullen




W.
Hinterm Horizont geht's weiter.