Papaleo's 4K/HDR DolbyAtmos huiskamer HT

Gestart door papaleo, juli 8, 2011, 22:58:19

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

papaleo

Citaat van: mark235 op september  4, 2014, 08:33:25
Strakke styling die 4k speler. Ziet er goed uit. Design lijkt een beetje op de PS4.

Even over die mooie beamer van je: zie je naast de verbetering in scherpte door 4k ook verschil in zwartwaarde / contrast tov de VW90? Ik ben benieuwd of het gebruik in een woonkamer naar jou idee beperkingen geeft aan de prestatie van de beamer. Je leest op het forum daar nogal uiteenlopende meningen over

Laat ik voorop stellen dat de VW90 nog steeds voldeed aan mijn eisen,maar de VW500 gaat met alles wat de VW90 doet nog een stapje verder.
Aangezien ik niet een batcave HT heb,is het de extra lumen met een nog beter contrast die in mijn situatie die extra punch aan het beeld geeft,ook op de eco stand is dit een merkbare meerwaarde.
Het is dan ook de eco stand waar ik alles mee bekijk,want op standje 'lamp hoog' geeft de VW500 op mijn 100" scherm te veel licht...zoveel zelfs dat je ogen pijn gaan doen.
En ook al is deze projector speciaal gemaakt voor 4K/UHD,al mijn 1080p materiaal ziet er ook veel mooier/beter uit op de VW500,tov de VW90
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

cine(d)rama

Mooie 4K speler  O0 .
Lijkt een beetje op de PS4 .

Ik ben nog steeds heel tevreden met de VW90ES  ;D
Deze voldoet bij mij prima aangezien ik wel in een batcave kijk .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

papaleo

Citaat van: cine(d)rama op september  4, 2014, 09:14:56
Mooie 4K speler  O0 .
Lijkt een beetje op de PS4 .

Ik ben nog steeds heel tevreden met de VW90ES  ;D

Gr Andre .

Ja,mooi heh...
Hahaaa...,een VW90 in huis hebben,is echt geen straf hoor... ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

cine(d)rama

Citaat van: papaleo op september  4, 2014, 09:19:11
Ja,mooi heh...
Hahaaa...,een VW90 in huis hebben,is echt geen straf hoor... ;)

Nee is zeker geen straf ..ha ha .
Zeker na zij kalibratie presteert hij weer helemaal top  ;) .
En in mijn batcave heb ik die punch wel die jij misschien bij jou iets miste .

Maar zo,n 4K PJ is natuurlijk helemaal top .

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

papaleo

Heb gisteren wat demo 4K materiaal op een hdd gezet en deze via usb aan de FMP-X5 gehangen,de Sony mediaplayer laat alleen het 4K/UHD (HEVC/H.265) codec materiaal op het scherm zien...
Dus kan je deze MP alleen maar daarvoor gebruiken...
Dus nu is het (af)wachten wanneer er daadwerkelijk films gaan komen die met deze MP kunnen worden afgespeeld.

Maar dit is adembenemend mooi... 😎
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

katwax

Doet deze speler ook upscaling? en zo ja heb je deze al vergeleken met de upscaling van je projector?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

papaleo

Citaat van: katwax op september  5, 2014, 09:46:51
Doet deze speler ook upscaling? en zo ja heb je deze al vergeleken met de upscaling van je projector?

Upscalen heeft mijn inziens geen zin met deze Mediaplayer want tot nu toe kan ik alleen maar 4K/UHD video bestanden zichtbaar maken met de codecs AVC(H.264) , XAVC-S en HEVC(H.264),dus met de volle resolutie.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

katwax

Citaat van: papaleo op september  5, 2014, 11:23:20
Upscalen heeft mijn inziens geen zin met deze Mediaplayer want tot nu toe kan ik alleen maar 4K/UHD video bestanden zichtbaar maken met de codecs AVC(H.264) , XAVC-S en HEVC(H.264),dus met de volle resolutie.
Azo, dus je kan deze speler niet gebruiken als volwaardige mediaspeler?
Gaan ze dit aanpassen?

Zoals je aangeeft is er momenteel weinig 4k content dus zou het volgens mij toch handiger zijn moest men zorgen dat deze speler op zijn minst de standaard formaten moest kunnen afspelen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jaco

Wel erg goed nieuws dat hij wel die demo clips afspeelt, en dus niet compleet dicht getimmerd is voor de sony demo's en te downloaden films.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

papaleo

Citaat van: jaco op september  5, 2014, 12:14:05
Wel erg goed nieuws dat hij wel die demo clips afspeelt, en dus niet compleet dicht getimmerd is voor de sony demo's en te downloaden films.

Of dat werkelijk zo is,dat weet ik nog niet...want ik heb,buiten de Sony clips,ook een tweetal LG clips,en die verdomme het om helemaal af te spelen....op de ongeveer helft van de clip lopen deze vast of ze gaan stotteren.
Nu weet ik niet of dat de bestanden niet helemaal jofel zijn,of dat het toch ligt aan wat je er op afspeelt?!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jaco

Ik zit op een ander forum en daar zijn redelijk wat 4k demos en filmpjes. Zou mooi zijn als dat soort dingen spelen. Alhoewel er daar ook geklaagd wordt dat samsung file ook alleen op samsung tv's lijken te spelen etc.

En verder jammer dat er nog geen officieel download kanaal van sony is hier in EU land.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Heb nu zo'n 25 uhd/4K demo clips verzameld,en er spelen maar 8 clips, die zonder horten en stoten en vastlopen, af op de Sony FMP-X5.
Heb ook de 4K mediaplayer Minix Neo x8-h,en deze speelt wel, zonder blikken of blozen, alle 25 4K clips perfect en smooth af....!
Ook het menu/instellingen van de Minix is veel beter en uitgebreider dan van de Sony.
De Sony laat dan wel de bestanden als thumbnails zien,waarbij de Minix dit alleen met een text/info balk doet

-Sony FMP-X5  €399,-
-Minix Neo X8h €139,-

Daar komt nog bij dat Minix Neo echt alle video bestanden accepteert en afspeelt,de Sony herkent alleen maar de specifieke 4K codecs,dus onbruikbaar als volwaardige mediaplayer.
De Sony heeft dan wel Netflix 4K onboard,maar daar val ik zeker niet van m'n stoel van af, wat betreft de beeld kwaliteit en het aanbod...,het zal dan de 4K streaming moeten gaan worden die dan de meerwaarde van deze FMP-X5 mediaplayer moet gaan rechtvaardigen,want op veel fronten legt de Sony het af tov de Minix Neo....maar het is waarschijnlijk de 60fps welke de Sony weer interessanter maakt dan de 30fps van de Minix Neo,ik weet alleen niet of je dit verschil daadwerkelijk gaat zien...?!

Ik heb dan niet zo zeer gelet op welke speler de 4K bestanden mooier afspeelt kwa kleur,scherpte,punch enz. maar dit zou,als er al verschil in zou zitten,dermate klein moeten zijn,want het is mij niet direct opgevallen.

De eerste twee foto's laat ik zien hoe ieder zijn bestanden toont,de eerste foto is de Sony,de tweede,derde en vierde is van de Minix Neo.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

MLCinema

Hm die Sony moet wel ergens in excelleren ten opzichte van de Minix om zijn aanschafprijs te rechtvaardigen. Anders is het zonde.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

papaleo

Op dit moment doet die Sony dit,voor mij althans,(nog) niet....of het streamings programma moet de slagroom op de taart gaan worden...maar dat is nog ff afwachten.
Maar ik ben bang dat wanneer het echt moet gaan afhangen van het streamen,ik daar sceptisch tegen over staat,want dit zal denk ik net zoals Netflix plat gecomprimeerd bij je thuis binnen komen...en dus kwa beeld kwaliteit niet aan mijn verwachting van wat 4K zou moeten zijn.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

cine(d)rama

Even Off topic
Lees ik dat nou goed in je sign ( of stond dat er al ?) .
Papaleo (Opaleo)wordt WEER opa  ;) .

Zo ja Gefeliciteerd !

Gr Andre .
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

papaleo

Citaat van: cine(d)rama op september  7, 2014, 11:26:23
Even Off topic
Lees ik dat nou goed in je sign ( of stond dat er al ?) .
Papaleo (Opaleo)wordt WEER opa  ;) .

Zo ja Gefeliciteerd !

Gr Andre .

Hahaa...,ja dat lees je goed,en nee dat stond er nog niet(knap van je dat het is opgevallen👍),dat had ik er gisteren tijdens het veranderen van mijn avatar bij gezet.
Ik had al een kleinzoon en nu staat er een  :pompom: aan de deur te kloppen,dus wordt ik een dezer dagen: OpaOpaLeo....

Dank je wel  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels


cine(d)rama

Citaat van: papaleo op september  7, 2014, 11:56:11
Hahaa...,ja dat lees je goed,en nee dat stond er nog niet(knap van je dat het is opgevallen👍),dat had ik er gisteren tijdens het veranderen van mijn avatar bij gezet.
Ik had al een kleinzoon en nu staat er een  :pompom: aan de deur te kloppen,dus wordt ik een dezer dagen: OpaOpaLeo....

Dank je wel  ;)

Ah dat zijn de mooie dingen in het leven  ;) .

Nogmaals gefeliciteerd Opa Opaleo  ;D

Gr Ande
Niet vaak meer actief op het HT Forum maar geniet nog steeds/vaak van mijn HT .

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Op 14-09-2014 een 'kleine' doch wel GROOTE upgrade in de familie...; Papaleo alias Opaleo is wederom Opa geworden van een wolk van een kleindochter..."Sophia-Maria" is onze nieuwe aanwinst in de familie.  :pompom:  :inlove: :pompom:

En zoals altijd...,1 foto zegt meer dan 1000 woorden!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

clockwork

Tegen zo'n plaatje kan zelfs geen 4k tegenop.

Gefeliciteerd Opa! (En de rest van de familie natuurlijk ook  :colgate:)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

blue-eyes

Gefeliciteerd! Ik hoop dat het bij mij nog lang duurt voordat ik opa wordt ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)