Casema digitale kabel

Gestart door TubeKees, juli 15, 2007, 19:12:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TubeKees

Hoe is de casema digitale kabel t.o.v. satelliet? Wat ik heel jammer vind is dat Casema geen Tele2 Eredivisie voetbalkanaal heeft. Komt dat nog?

Als ik meerdere digitale toestellen heb, moet ik dan meerdere abonnementen afsluiten of kan ik met 1 abonnement op Sport1 en Film1 + meerdere smartcards uit de voeten? Anders wordt het een dure kwestie ...

svmnb

Dor een hogere bitrate, is de kwaliteit beter dan satteliet.
Je kunt voor ongeveer een tientje een extra smartcard bestellen. Voetbal weet ik niks van, dus ook niet of dat bij Casema wordt doorgegeven.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

TubeKees

Een extra smartcard betekend dat automatisch dat ik dezelfde rechten heb als op het andere pakket?

PjotrrrNL


TubeKees

Dat is beter geregeld dus dan met de schotel begrijp ik! Dat is top. Ik zal eens nadenken wat ik ga doen. Mijn C+ abonnement loopt over 3 maanden af....

svmnb

Citaat van: TubeKees op juli 15, 2007, 20:06:13
Dat is beter geregeld dus dan met de schotel begrijp ik! Dat is top. Ik zal eens nadenken wat ik ga doen. Mijn C+ abonnement loopt over 3 maanden af....

Casema levert weliswaar een goed produkt, maar hun helpdesk en incasso-afdelingen zijn te erg voor woorden.  Als je ooit met de helpdesk van Casema te maken hebt gead, weet je wat ik bedoel. Deze halen het bloed onder je nagels vandaan en accepteren geen enkele schuld, totdat ze worden overladen met bewijzen. Bij de minste stemverheffing van jouw kant, komt er een aantekening met 'lastige klant' bij je naam en is verder communiceren per telefoon zinloos. In mijn ervaring zijn de meeste helpdeskers daar zuigende, hautaine etterbakken. Het is maar goed dat dit tuig in een veilig anoniem callcenter zit.

Misschien is Casema over 3 maanden al verder geïntegreerd in Multikabel. Deze schijnt wel een goede reputatie te hebben.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Deleted member

Een aantal jaren terug toen je daar nog met 1,5kB/s kon downloaden via de kabel (als je geluk had) ben ik door de manier waarop ik werd behandeld  door zo'n hork zo boos geworden dat ik nog tijdens het gesprek m'n internetabonnement heb opgezegd terwijl ik met 'm aan de telefoon zat omwille van een probleem. Hij durfde zelfs nog te stellen "ach, u komt binnenkort toch wel weer terug". Uiteraard nooit meer teruggegaan.  ;)

De kwaliteit is overigens niet beter dan die via sateliet. Juist sateliet biedt de hogere bitrates. Beter dan het analoge signaal is het in de meeste gevallen wel of je moet erg gevoelig zijn voor de macroblocking en andere 'digital artifacts'.

svmnb

Citaat van: Antoine op juli 16, 2007, 12:25:17


De kwaliteit is overigens niet beter dan die via sateliet. Juist sateliet biedt de hogere bitrates. Beter dan het analoge signaal is het in de meeste gevallen wel of je moet erg gevoelig zijn voor de macroblocking en andere 'digital artifacts'.

Door meer kanalen op transponders, is de bitrate van satteliet flink achteruit gegaan. Met publieke zenders levert kabel op dit moment het beste beeld. Voor buitenlandse zenders kan het anders liggen.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

ArChie

Citaat van: TubeKees op juli 15, 2007, 19:43:48
Een extra smartcard betekend dat automatisch dat ik dezelfde rechten heb als op het andere pakket?
Hoewel ik Multikabel klant ben weet ik nagenoeg zeker dat Casema per smartcard het volledige abonnementsgeld in rekening brengt. Per 1 juli is @Home ook dit model gaan volgen als één van de Zesko kabelbedrijven en ik zal er ook niet vreemd van opkijken als per 1 januari Multikabel met hetzelfde geintje komt.

ArChie

Citaat van: Antoine op juli 16, 2007, 12:25:17De kwaliteit is overigens niet beter dan die via sateliet. Juist sateliet biedt de hogere bitrates. Beter dan het analoge signaal is het in de meeste gevallen wel of je moet erg gevoelig zijn voor de macroblocking en andere 'digital artifacts'.
Voor zover je het nog niet wist: De kabelbedrijven geven hun digitale bronsignalen één op één door. Als een kanaal dus afkomstig is van de satelliet dan gaat het direct de kabel op zonder verdere bewerkingen. Een aantal kanalen wordt bij de kabelbedrijven aangeleverd via een rechtstreekse glasvezel verbinding i.p.v. via de satelliet en die kanalen hebben een hoger kwaliteit dan via de satelliet. Dit zijn bijvoorbeeld de Nederlandse publieke omroepen, Film1 en Sport1 en Nat Geo e.d.

mikekiwi

Ben zelf zeer te spreken over de kwaliteit van het geboden signaal;; kijk nu een half jaartje SD-digitv via Casema en heb nooit last van storingen gehad, artefacts zijn niet te bemerken en ook de bliksem heeft geen invloed - --kedjengs--nee, weer niets te zien ;)




TubeKees

Ik zal het de komende tijd eens testen. Mijn C+ abonnement loopt pas op 1 oktober af en mijn buurman gaat de komende 3 weken met vakantie 8) Kan ik mooi even zijn box lenen  ;D

GH

#12
Citaat van: TubeKees op juli 15, 2007, 19:43:48
Een extra smartcard betekend dat automatisch dat ik dezelfde rechten heb als op het andere pakket?

Een kleine toevoeging aan een eerder gegeven antwoord...... Nee dat betekend het niet!

Bij voorheen Multikabel (nu ook Casema) was dat wel het geval, bij Casema zelf dus niet. Ze verwachten gewoon dat je op de extra smartcard opnieuw je betaalde abonnementen neemt (en dus extra gaat betalen). Alleen het basispakket is gratis.... Kortom een stelletje idioten, en ik loop nu met mijn smartcard te slepen tussen de decoders.

Ik ben trouwens wel tevreden over de signaalkwaliteit.

TubeKees


GH

Citaat van: TubeKees op juli 17, 2007, 19:47:26
Misschien is dit een oplossing?

http://www.smartwi.net/prods.html


Daar heb ik over nagedacht, alleen het lijkt (nog) niet te werken met mijn Samsung 850 decoder/recorder.
En dat schiet dan ook weer niet op.... het blijft allemaal een beetje behelpen, hoewel dit wel een mooie oplossing is.

Sjettepet

Overigens houdt je wel gewoon je analoge signaal. Vond ik zelf wel een handige bijkomstigheid.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

TubeKees

Idd, voor tv kijken op de PC's bijv. lijkt me dat heel handig!