Kan ik actieve beolabs 8000 rechtstreeks aan tv aansluiten.

Gestart door Wijnhoven, september 23, 2012, 11:34:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

silent cinema

Citaat van: jossie op september 26, 2012, 22:10:38
Wellicht ten overvloede: het optische deel van de connect is een uitgang. Je moet "iets" converteren naar de analoge lijn ingang op de connect. Als je beoogde tv een regelbare analoge uitgang heeft kun je die direct gebruiken. Als je tv een vaste analoge uitgang heeft op de scart aansluiting kun je die gebruiken maar meestal alleen voor analoge tweekanaalsbronnen. De makkelijkste optie vind ik via digitaal-analoog converter. b.v. de 'Gefen Digital Audio Decoder'. Ook leuk: gebruik b.v. de Gefen GTV Auddec en dan kun je ook nog twee B&O's via 'n extra Sonos Connect als surround luidsprekers gebruiken. Je groepeert dan binnen Sonos de twee Connect's in een groep en je hebt L, R, LS en RS die samen in volume op en neer gaan met je telefoon als ab. Uiteraard kun je nog een Connect gebruiken om center en sub te realiseren.

Uit ervaring werkt een regelbare analoge uitgang op de tv niet correct met de beolab speakers, ook qua aan en uitschakelen niet, dit is de beste werkende oplossing zonder de gangbare B&O apparatuur.
Sony 75" - Sonos - B&W

jossie

Citaat van: silent cinema op september 26, 2012, 23:02:40
Uit ervaring werkt een regelbare analoge uitgang op de tv niet correct met de beolab speakers, ook qua aan en uitschakelen niet, dit is de beste werkende oplossing zonder de gangbare B&O apparatuur.

Ik begrijp je opmerking niet ? Bedoel je dat je het eens bent of juist niet?
Omni !

silent cinema

Citaat van: jossie op september 27, 2012, 16:43:34
Ik begrijp je opmerking niet ? Bedoel je dat je het eens bent of juist niet?

Eens als er een dac en sonos tussen zit, oneens indien je de speakers direct op de tv aansluit, dit heeft bij mij nooit lekker gefunctioneerd.
Sony 75" - Sonos - B&W

jossie

Dat laatste heb ik ook nooit geprobeerd. Ik heb alleen Sonos blokken gebruikt met daarop aangesloten analoge of digitale bronnen.

Wel vreemd dat directe aansluiting bij jou niet goed werkte. Aanschakelen lijkt me dan het minste probleem (?). Ik kan me voorstellen dat als de tv uitgang niet 100% naar nul gaat dat ze niet uit willen gaan. Mijn ervaring is dat de B&O's erg makkelijk (bij erg laag volume bedoel ik) aan gaan.
Omni !

Wijnhoven

Citaat van: jossie op september 26, 2012, 22:10:38
Wellicht ten overvloede: het optische deel van de connect is een uitgang. Je moet "iets" converteren naar de analoge lijn ingang op de connect. Als je beoogde tv een regelbare analoge uitgang heeft kun je die direct gebruiken. Als je tv een vaste analoge uitgang heeft op de scart aansluiting kun je die gebruiken maar meestal alleen voor analoge tweekanaalsbronnen. De makkelijkste optie vind ik via digitaal-analoog converter. b.v. de 'Gefen Digital Audio Decoder'. Ook leuk: gebruik b.v. de Gefen GTV Auddec en dan kun je ook nog twee B&O's via 'n extra Sonos Connect als surround luidsprekers gebruiken. Je groepeert dan binnen Sonos de twee Connect's in een groep en je hebt L, R, LS en RS die samen in volume op en neer gaan met je telefoon als ab. Uiteraard kun je nog een Connect gebruiken om center en sub te realiseren.


Ik heb een Gefen digital audio decoder gekocht en verbonden met de optical out van mijn philips 42PFL6907 maar er komt geen boe of bah uit de beolabs 8000. Zie ik iets over het hoofd?

silent cinema

Citaat van: Wijnhoven op oktober  6, 2012, 17:51:58

Ik heb een Gefen digital audio decoder gekocht en verbonden met de optical out van mijn philips 42PFL6907 maar er komt geen boe of bah uit de beolabs 8000. Zie ik iets over het hoofd?

Zoals ik reeds eerder geschreven heb worden de speakers niet aangeschakeld daarom heb je de sonos nodig.
Sony 75" - Sonos - B&W

Wijnhoven

Citaat van: silent cinema op oktober  6, 2012, 19:10:48
Zoals ik reeds eerder geschreven heb worden de speakers niet aangeschakeld daarom heb je de sonos nodig.


Maar er kan zo toch niks kapot gaan? Dan moet ik de sonos ook maar bestellen.  Brand daarom het ledje op de Gefen ook niet? 

silent cinema

Citaat van: Wijnhoven op oktober  6, 2012, 19:18:07


Maar er kan zo toch niks kapot gaan? Dan moet ik de sonos ook maar bestellen.  Brand daarom het ledje op de Gefen ook niet? 

De gefen en tv ken ik niet maar als het lampje niet brand denk ik dat je in de tv eerst de digitale uitgang aan moet zetten.
Sony 75" - Sonos - B&W

jossie

Wellicht ten overvloede maar heb je de schakelaar bij de ingang van de beolabs wel op 'Line' gezet?

Pas Op! volgens mij heb je geen volumeregeling in de keten en ga je volgas je B&O's aansturen. Normaal is de digitale uitgang (zeker bij Dolby en DTS materiaal niet regelbaar (!).

Kun je de analoge uitgangen van de Gefen niet even in een versterkertje voeren met een normaal speakertje om te kijken hoe een en ander  geluid geeft?
Omni !

Wijnhoven

Citaat van: silent cinema op oktober  6, 2012, 19:38:24
De gefen en tv ken ik niet maar als het lampje niet brand denk ik dat je in de tv eerst de digitale uitgang aan moet zetten.

Dat dacht ik ook, maar ik heb in het menu van mijn nieuwe 42PFL6907 de mogelijkheid daartoe niet kunnen vinden.

Wijnhoven

Ik heb de handleiding van Gefen.co.uk even gelezen http://www.gefen.com/pdf/GTV-DD-2-AA.pdf  en als beide ledjes uit zijn betekend dit dat de optische ingang actief is en audio type: linear PCM.
Maar er komt desondanks geen geluid uit.

silent cinema

Citaat van: Wijnhoven op oktober  7, 2012, 13:00:01
Ik heb de handleiding van Gefen.co.uk even gelezen http://www.gefen.com/pdf/GTV-DD-2-AA.pdf  en als beide ledjes uit zijn betekend dit dat de optische ingang actief is en audio type: linear PCM.
Maar er komt desondanks geen geluid uit.

Branden de rode lampjes op de Beolab's? Indien ja, en de speakers staan op line, dan betekend het dat de speakers geen "aan" signal ontvangen welke wel door de sonos uitgestuurd wordt.

Sony 75" - Sonos - B&W

Wijnhoven

Citaat van: silent cinema op oktober  7, 2012, 15:24:36
Branden de rode lampjes op de Beolab's? Indien ja, en de speakers staan op line, dan betekend het dat de speakers geen "aan" signal ontvangen welke wel door de sonos uitgestuurd wordt.
de beolabs staan op "line" en de lampjes blijven rood. Dan heb ik dus ook de sonos connect nodig. 

jossie

Als je de optische kabel uit de gefen haalt. Zie je aan het puntje dan rood licht? Als je niks ziet is er zowiezo geen signaal uit de tv. In het tv menu kun je het type output instellen.

Elk audiosignaal van enig nivo laat de beolabs aanspringen. Er is geen speciaal signaal voor nodig.

De Sonos kun je zeker gebruiken en volgens mij heb je 'm nodig voor volumeregeling. Ik zou toch even voorzichtig blijven.
Omni !

jossie

Werkt 't al? Ben toch wel benieuwd wat er dwars lag...
Omni !

Wijnhoven

Citaat van: silent cinema op september 26, 2012, 18:59:23
De connect heeft geen digitale ingang alleen analoog (RCA) hier zal je dus een dac voor moeten hebben.
Dus, digitaal uit tv -> dac digitaal in -> dac analoog uit -> connect analoog in -> connect analoog uit -> beolab 8000. Volume is inderdaad via Sonus AB of een APP op een Apple of android product te bedienen.


Het heeft allemaal wat langer geduurd, maar ik heb het op bovenstaande manier aangesloten en het werkt perfect.

silent cinema

Citaat van: Wijnhoven op juni 19, 2013, 19:29:08

Het heeft allemaal wat langer geduurd, maar ik heb het op bovenstaande manier aangesloten en het werkt perfect.

I told you :-)
Sony 75" - Sonos - B&W