Hoe kan je stukjes uit een vob-bestand knippen?

Gestart door -Freek-, februari 10, 2006, 19:59:44

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

-Freek-

Hoe kan je stukjes uit een vob-bestand knippen? Met welk programma kun je dit zonder qualiteitsverlies doen? Voor de duidelijkheid: het bestand staat al op mijn computer, ik wil er alleen een stukje uit knippen. Hoe doe je dat?

wh-vanderpost

Volgens mij kan je met HDTVtoMPEG2 een gebied opgeven wat verwerkt moet worden. Als je het bestand inlaadt en vervolgens met die balk onderin het scherm een bepaald stuk markeert ben je er volgens mij.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

-Freek-

Bedankt voor de tip, maar het lukt niet ;). Ik krijg het zoiezo niet voor elkaar het bestand te laden, en als dat zou kunnen is de enige outputmogenlijkheid Mpeg2...

wh-vanderpost

#3
Hm... dacht dat dat programma ook wel vob'jes kon inladen ... maar dat valt tegen dus.

Probeer dit eens...

edit:misschien nog beter zelfs: link.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

-Freek-

Ik heb de laatste geprobeerd, maar deze kunnen ook al geen VOB'jes laden :'(.

Allure

Dat kan met TMPGEnc DVD Author. Daarmee kun je talloze beeldformaten, waaronder .VOB, framenauwkeurig knippen.

Het kan trouwens ook gewoon met DVDshrink. De film inladen, naar ReAuthor, invoegen en dan rechtermuisknop. Daar zit een editmogelijkheid. Je moet dan de film wel 2 keer inladen, de eerste keer voor het stuk vóór de knip en de 2e voor het stuk na de knip. Jammer genoeg kan shrink de boel niet automatisch samenvoegen tot één geheel, dat wil zeggen dat als je het brandt afspeelt op je DVD-speler, het ineens 2 'titles' geworden zijn. Daar speelt ie em niet anders door af, maar wellicht vinden sommigen dat lastig in verband met de resterende tijdsweergave voor de hele disc. Die wordt dan namelijk alleen voor de title die je op dat moment afspeelt weergegeven en niet voor de hele disc.
The Sun Is The Same In A Relative Way, But You're Older

-Freek-

Thnx! Ik weet trouwens dat het met dvd-shrink kan. Daarmee heb ik al een stuk van een dvd geript, maar nu wil ik dat stukje wéér inkorten. Ik heb de dvd niet meer, dus kan ik dvd-shrink niet meer gebruiken...


DJ-Foxx

#8
Citaat van: -Freek- op februari 11, 2006, 21:04:59
Thnx! Ik weet trouwens dat het met dvd-shrink kan. Daarmee heb ik al een stuk van een dvd geript, maar nu wil ik dat stukje wéér inkorten. Ik heb de dvd niet meer, dus kan ik dvd-shrink niet meer gebruiken...

Hoi Freek,

goed pakket is Pinnacle Studio versie 10 of 11, collega van mij gebruikt het pakket zelf om dvd's te monteren.
http://www.video777.com/studio10plus.html

gr,

Foxx

Mark S

#9
MPEG Streamclip!
http://www.squared5.com/

Voor PC en Mac.

MPEG Streamclip is a powerful high-quality video converter, player, editor for MPEG, QuickTime, transport streams, iPod. And now it is a DivX editor and encoding machine, and even a movie downloader.

You can use MPEG Streamclip to: open and play most movie formats including MPEG files or transport streams; edit them with Cut, Copy, Paste, and Trim; set In/Out points and convert them into muxed or demuxed files, or export them to QuickTime, AVI, DV and MPEG-4 files with more than professional quality, so you can easily import them in a DVD authoring tool, and use them with many other applications or devices.

Supported input formats:
MPEG, VOB, PS, M2P, MOD,VRO, DAT, MOV, DV, AVI, MP4, TS, M2T, MMV, REC, VID, AUD, AVR, VDR, PVR, TP0, M2V, M1V, MPV, AIFF, M1A, MP2, MPA, AC3, ...