Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loondijke

#2125
Mooi zo :). Bestellen maar!!!

PS.
Waarom heb je voor zo'n duur moederbord gekozen?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

#2126
Ik ben er nog niet uit welk MOBO ik moet gaan nemen.

Welke raad jij aan?

Deze kan ook wel.

http://tweakers.net/pricewatch/385491/gigabyte-ga-h97m-hd3/specificaties/

Zou een losse audio kaart voor beter geluid zorgen in een HTPC?? Of maakt dat juist niks uit, omdat het via HDMI gaat?

Loondijke

#2127
Voor een HTPC is een goedkoop mobo meer dan voldoende in mijn ervaring. Je zou met de H81 chipset ook al uit de voeten kunnen.

http://tweakers.net/pricewatch/348645/gigabyte-ga-h81m-hd3.html

Wat je dan bespaart zou je eventueel in een stillere kast kunnen stoppen :). Ziet er mooier uit (vind ik) en is nog stiller ook  :pompom:

Ik ben zelf heel erg gecharmeerd van de volgende kast;

http://tweakers.net/pricewatch/313260/fractal-design-node-605.html





Met demping aan de binnenkant en ziet er echt geweldig strak uit.

Omdat het geluid digitaal is en via HDMI gaat, is er weinig winst te halen in een dure geluidskaart. Upgraden kan altijd nog, maar ik heb er nog geen behoefte aan gehad
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

Die kast vind ik ook mooi en had ik al gezien. Alleen dit staat er bij.

1 slim-line ODD (only supported with mATX or smaller motherboards

Dus een dure BR lezer. Die slim line zijn prijzig.

Neem aan dat ze met ODD bedoelen optical disc drive.

Ik kan me niet voorstellen dat een standaard BR niet inpast.

Loondijke

Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

Je was me net voor :D. I kzag alleen die van 150e staan. Idd geen brander nodig. Deze volstaat.

Ik heb ook deze VGA in gedachte. Passief uiteraard.
En een Samsung SSD de 850 evo 120 GB.
http://tweakers.net/pricewatch/398543/asus-gt-730-passive-lp/specificaties/


ZOu met de nieuwe specs op 560 euro uitkomen. Ik koop hem op de zaak dus krijg BTW 21% terug.

Loondijke

Volstaat je eigen Crucial SSD niet? En waarom zou je een VGA kaart nemen om te beginnen? Je i3 heeft een integrated-GPU met Intel HD 4400.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

Ja huidige SSD is prima, maar dan heb ik in de andere PC geen SSD meer. De huidige PC gaat dan weer naar de PC kamer boven.
HDD is pas zooooo 2005  O0

Citaat van: Loondijke op februari 27, 2015, 15:50:43
En waarom zou je een VGA kaart nemen om te beginnen? Je i3 heeft een integrated-GPU met Intel HD 4400.
Geen idee.

Loondijke

De i3 heeft een HD4400 Intel Graphics chip in de CPU zitten. Dus je hebt geen losse vga-kaart nodig.

Je hebt de ruimte, dus mocht het toch niet werken om wat voor reden dan ook, dan kan je er altijd nog één bij prikken.

Citaat van: Raymond187 op februari 27, 2015, 15:56:33
Ja huidige SSD is prima, maar dan heb ik in de andere PC geen SSD meer. De huidige PC gaat dan weer naar de PC kamer boven.
HDD is pas zooooo 2005  O0

Ah vandaar. Dan gewoon een SSD bijnemen inderdaad :).
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

Zal denk ik morgen ofzo ff de Oppo op de foto trekken :) Dan kan hij de markt sectie in.

Pas als hij verkocht is ga ik de componenten samenstellen en bestellen. Tot die tijd staat de PC in de huiskamer. Dus kan gewoon films en series kijken....kan geen 2 weken lang zonder hoor  :blink:

Ik had nog een tube CPU paste artic silver liggen. Kan ik die mooi gebruiken. Pria spul. Is je CPU 2gr koeler dan normaal  :thumbs-up:

Raymond187

Zo de Oppo wordt vanavond opgehaald.

Dan HTPC samen stellen en in elkaar frunniken.

Erg jammer is dat ik geen HTPC kast kan vinden (onder de (150 euro) waar een ATX MOBO in past MET een BR lezer slim of standaard. Als ik zo'n kast kan vinden dan kan ik mijn huidige componenten gebruiken. MOBO, CPU, SSD en RAM. Scheelt toch 300euries.

Hoef dan alleen een PSU, kast en BR lezer te kopen.

Zit ook wel te kijken naar een VGA kaart met 2 x HDMI. 1 rechtstreeks naar e TV en 1 naar de receiver. Dan hoeft de receiver niet aan als we een serie gaan kijken.

Loondijke

#2136
Deze niet geschikt? http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=488

En waarom zou je 2 x HDMI out willen? Ook met een serie wil je toch gewoon goed geluid via de receiver? Of ga je dan via de speakers van je tv kijken? Dat zal toch niet zeker? :D. Het stroomverbruik zal het niet zijn denk ik....En je zou de receiver ook op passthrough kunnen zetten. Dan geeft hij het signaal wel door, maar doet er niks mee.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

Series liever zonder receiver idd. Geluid vind ik persoonlijk niet de moeite om deze in 5.1 te horen. Op een enkele uitzondering ;)

Die kast past idd een ATX, maar ik zie geen info staan bij multimedia of bedoelen ze external drive 5.25" mee? De voorkant heeft wel een opening, maar of dat 5.25" is kan ik niet zien. Afbeelding is niet op schaal  O0

Loondijke

Staat ook dit bij;

Drive Bay
External   5.25" x 1 (compatible with 3.5 x 1 or 2.5 x 2)


Heb je daar iets aan?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

Ik las het later. Dat moet de optical drive wel zijn. Kan me weinig anders bedenken wat 5.25" is. Op  controllers na, maar die zitten niet op HTPCs.

Ik ben ff TW aan het besnuffelen betreft KODI. Ik denk met een nieuwe install dat ik sowieso Kodi ga installeren.

Ik zat ook nog even te kijken naar een IR AB, maar nahhhh AB zijn toch zo 1999... App all the way  O0

Oppo staat 2 weken TK, vanochtend zegt me vrouw.. ja wel jammer, want ik vind de Oppo wel fijn en werkt simpel en goed....:facepalm: komt ze nu mee.

Mjahh ik vind XBMC veel fijner werken zo met die App Yatse  :worship:
Werkt ook 10 X sneller


high-q

Citaat van: Raymond187 op maart 17, 2015, 15:36:12
Oppo staat 2 weken TK, vanochtend zegt me vrouw.. ja wel jammer, want ik vind de Oppo wel fijn en werkt simpel en goed....:facepalm: komt ze nu mee.

:clapping:

Herkenbaar. De mijne vroeg ooit eens waar de cd-speler gebleven was, een half jaar nadat ik hem had verkocht :D

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Zo de Oppo is verkocht. Nou maar hopen dat ik geen spijt krijg :D

Citaat van: high-q op maart 17, 2015, 16:17:42
:clapping:

Herkenbaar. De mijne vroeg ooit eens waar de cd-speler gebleven was, een half jaar nadat ik hem had verkocht :D


hahaha...vrouwen  :pompom:


Zit een beetje te worstelen met de HTPC case....welke nou nemen.

Ik vind die Fractal node 605 er prima uitzien. Wat hoger dus lekker de ruimte voor airflow.
Alleen past daar een slimbay in als je een mATX of kleinere MOBO in stopt. Hier past ook een ATX MOBO in dus dan kan ik zo alles overzetten en hoef ik geen CPU en MOBO te kopen. Scheelt toch weer 200 euro, maar dan past er geen BR lezer meer in.

of deze case gewoon Silverstone Grandia GD09. Daar past wel alles in, maar de kast vind ik niet mooi. En is niet van aluminium, maar kunststof en staal.

Denk dat het verstandiger is om een nieuwe CPU en MOBO te kopen. Huidige i5 heeft een TDP van 95 en die i3 TDP 54 en dan kan er wel een BR lezer in.

Wat zou jij doen Q en Loondijke?




Loondijke

#2142
Is het niet interessant om een ander mATX moederbord te kopen met de juiste socket en eigenschappen voor de rest van je onderdelen? Dan kan je je huidige mobo ook nog verkopen voor een paar tientjes.

Ik zou me niet blindstaren op de TDP van de CPU. De i5 heeft een hogere TDP, maar bij 24/7 gebruik scheelt dit € 80 op jaarbasis.... Gaat het de i5 760 worden die je eventueel behoudt? Die heeft namelijk geen Integrated HD Graphics.
Ik zou de case echt wel leidend houden en nemen wat jij het mooiste vindt voor die prijs. De kast zie je elke dag....wat erin zit niet. De onderdelen die erin moeten, kunnen sowieso passend gemaakt worden.

Welke onderdelen heb je nu precies al? (met specificaties, dan kunnen we daar omheen een build maken). Als we dan de case van Fractal aanhouden als uitgangspunt, komen we er wel uit. Ik heb de blurayspeler in m'n htpc nog nooit gebruikt, maar dat komt omdat ik alles stream. Heb je jouw Oppo nog weleens gebruikt als schijfjesspeler het laatste jaar bijvoorbeeld?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

#2143
Gaat mij niet om het stroom verbruik, maar de warmte die daarmee gepaard gaat.

Ben het eens met de betere kast nemen en andere CPU+MOBO etc .

Ik heb nog DDR3 2 x 2GB en 2 x 4GB liggen. Wat ik zie in gebruik tijdens een film kijken zou 2 x 2 GB genoeg moeten zijn.



Ik zit ook ff naar de GPU van de CPU te kijken. Ik kiik momentele alleen naar Intel CPUs.

De CPU 4150 heeft de 4400 en de CPU 4350 en de CPU 4360 de 4600.
Buiten het prijs verschil van 30 euro zie ik enkele verschillen

De HD graphics is dus 4600 tov de 4400
Kloksnelheid is 100 tot 200Mhz hoger.


Loondijke

#2144
Ziet er goed uit! Je zou het moederbord kunnen vervangen door de Gigabyte GA-H81M-HD3. Jouw gekozen mobo heeft 6 sata aansluitingen en een nieuwere chipset. Maar daar ga jij weinig van gebruiken of merken tijdens HTPC gebruik  :pompom:

En nog opzoek naar de slimline......de 2 die we hadden gevonden zijn voornamelijk voor laptopgebruik geloof ik. Kan weinig terugvinden of dit ook in deze case past  :confused:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

En CPU?

Citaat van: Raymond187 op maart 18, 2015, 10:26:33


Ik zit ook ff naar de GPU van de CPU te kijken. Ik kiik momentele alleen naar Intel CPUs.

De CPU 4150 heeft de 4400 en de CPU 4350 en de CPU 4360 de 4600.
Buiten het prijs verschil van 30 euro zie ik enkele verschillen

De HD graphics is dus 4600 tov de 4400
Kloksnelheid is 100 tot 200Mhz hoger.



Loondijke

Weinig slechte ervaringen met de HD4400 te vinden, maar de HD4600 voldoet sowieso ook wel volgens mij. Mocht je dan toch ergens tegenaan lopen, kan je altijd nog een goedkope Nvidia of Ati erin knallen voor een paar tientjes.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Raymond187

#2147
Dat is ook weer waar. Duurdere CPU is 30 euro. Passieve VGA kaart is ook max 40 euro. Denk dat er daar sowieso meer winst uit gehaald wordt dan een CPU die 200mhz sneller is.

De 4600 is volgend benchmarks 40 tot 60% sneller dan de 4000. En de 4400 is 30% sneller dan de 4000 serie.

Ik nog ff wat verder lezen voordat ik bestel. Ik ga ook ff kijken naar die MOBO die jij aanraad.

Kaartje is idd <55 euro

http://tweakers.net/pricewatch/405337/asus-gt-730-1gb-sl/specificaties/

high-q

Ik heb zelf niet bespaard op de kast. Gekocht omdat ik hem mooi vond en omdat alles erin paste wat ik wilde. Na 7 jaar vind ik hem nog steeds even mooi. De afgelopen tijd heb ik er minder tijd aan besteed dan ik voorheen had gepland, maar goed ... dat kan altijd nog :smile:

Koop wat jij (vindt dat je) nodig hebt en kijk er daarna niet meer naar om. Ik heb bijvoorbeeld een Intel cpu die ook video doet, maar daarnaast nog een losse videokaart. Komt de warmte niet direct ten goede, maar ik ben over het beeld meer tevreden dan over de Intel.

Was ooit van plan meer met MadVr te doen, maar ja ... tijd/geld/codec hell. Kodi maakt het ons gewoon zo gemakkelijk ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Citaat van: Loondijke op februari 27, 2015, 15:46:07
Klopt, maar die slimline valt wel mee toch?

http://tweakers.net/pricewatch/259197/sony-nec-optiarc-bc-5500s-(2x-sata-150-dual-layer-slimline-zwart).html

Of wil je ook kunnen branden?
De Slim line BR spelert is ff verdubbelt in prijs  :wacko:

Citaat van: high-q op maart 18, 2015, 12:00:44
Ik heb bijvoorbeeld een Intel cpu die ook video doet, maar daarnaast nog een losse videokaart. Komt de warmte niet direct ten goede, maar ik ben over het beeld meer tevreden dan over de Intel.

Wat bedoel je met wat in bold staat?