Raymond zijn mini HT heaven.

Gestart door Raymond187, december 31, 2012, 13:52:13

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Atmoz

Citaat van: Raymond187 op juli 18, 2014, 15:38:23
Hier in de bewoonde wereld ook goed te doen....met AC aan :D


lol ::) bewoonde wereld ja... ;D maareh... "Zuid-Limburg, je zal er maar wonen" :D :D :D :worship:

Maareh, ben toevallig nét een AC aan het uitzoeken voor thuis... Heb vanmorgen al overal zo'n offerte aangevraagd enzo.
Weet je toevallig niet een goede split-unit? Welk merk zal ik nemen? (ze moeten het wel bij me in Eijsden komen installeren)



Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

RalphH

Citaat van: Raymond187 op juli 18, 2014, 15:38:23
Standby het hele weekend? Hoe snel moet je reageren? Bedoel dan inloggen.

Moet in een half uur op locatie kunnen zijn en inloggen, tja...zo snel mogelijk (en zonder bier op  ;D).
Alles afhankelijk van het probleem natuurlijk, maar gezien de aard van ons "bedrijf" heeft iets al vlug redelijke prio.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Citaat van: Atmoz op juli 18, 2014, 15:48:54
lol ::) bewoonde wereld ja... ;D maareh... "Zuid-Limburg, je zal er maar wonen[/i]" :D :D :D :worship:

Maareh, ben toevallig nét een AC aan het uitzoeken voor thuis... Heb vanmorgen al overal zo'n offerte aangevraagd enzo.
Weet je toevallig niet een goede split-unit? Welk merk zal ik nemen? (ze moeten het wel bij me in Eijsden komen installeren)
Ik moest ff googlen  :D

Geen persoonlijke ervaring met AC voor thuis. Mitsibitschi zie je wel veel, maar of ze goed zijn...

Citaat van: RalphH op juli 18, 2014, 15:49:29
Moet in een half uur op locatie kunnen zijn en inloggen, tja...zo snel mogelijk (en zonder bier op  ;D).
Alles afhankelijk van het probleem natuurlijk, maar gezien de aard van ons "bedrijf" heeft iets al vlug redelijke prio.
Half uur  :crazy: ok... Inloggen kan toch vanuit Thuis? Waarom dan naar kantoor?

Ik ga pleite heb het wel gezien op kantoor.

Fijn weekend luitjes

Adiosssssssssssss

RalphH

Citaat van: Raymond187 op juli 18, 2014, 16:04:07
Half uur  :crazy: ok...

Ziekenhuis hè ;). Inloggen kan wel vanaf thuis, maar kan daar niet alles. Nou hoef ik zelf niet zo heel vaak op en neer, maar er zijn wel wat kritieke dingetjes waarbij handmatige actie nodig is. En bij grote verstoringen (maar die hebben we nooit  ;D) is het wel aantreden natuurlijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Vanwege security dat je niet alles mag doen remote?

Dat ik bij peopelsoft werkte hadden we meen RIB cards in de servers zitten. Zelfs als ze uitstonden konden we er remote bij . Ideaal als je on call bent :D

RalphH

Citaat van: Raymond187 op juli 21, 2014, 08:39:11
Vanwege security dat je niet alles mag doen remote?

Neuh. We kunnen nagenoeg alles remote, maar nog niet alle apparatuur is ip gekoppeld, dus het kan wel eens zijn dat je voor een lokaal connected apparaat (printerke aan bepaalde medische systemen bijv) nog ff op en neer moet.
En daarnaast kunnen er altijd dingen zijn die fysiek defect raken. Afhankelijk hoe kritiek ze zijn, is het dan toch ff op en neer crossen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Check. Ach je krijgt ervoor betaald  8) en zo erg is het toch niet. Comes with the job.

Zag een leuke werkgever staan met een open functie. Alleen staat er weekend en avond dienst. Dat is dan weer jammer aangezien ik daar geen zin in heb.

RalphH

Af en toe kan wel, maar geregeld...nee, zou m voor mij ook niet zijn. En dan nog afhankelijk of je ergens aanwezig moet zijn, of dat het een standby vorm is.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Nu de verbouwing klaar is thuis kan ik s\avonds lekker film kijken met het geluid aan zoals ik dat op de middag ook heb. OP de slaapkamers hoor je bijna niks  :headbanging: Had het geluid gemeten en kwam met pieken op 85db. en gemm. 70/75db. Dus ben helemaal blij met de verbouwing.

Betreft HT.

Ik heb zitten kijken en lezen voor een andere sub. DIY of 2e hands. De SVS is prima voor de films, maar ding is ook zo knetter lelijk  :D Gelukkig staat hij nu links achter, maar wil hem ff uitproberen om hem rechtsvoor te plaatsen. Ik heb daar nog geen tijd voor gehad, maar sinds de baby box weg is heb ik daar de ruimte en ene hoek (cornergain) Hoe hij nu staat is de dip bijna weg die ik voorheen had, maar op de luisterplek is er bar weinig onder de 30hz.  Vanaf 20hz is toch wel een must. Daaronder is meegenomen.

Maar om hier in te gaan investeren wordt me te duur. En tijdelijk geen centen voor.

Oppo vervangen dan maar??

Heb me voorgenomen om er een herfst projectje van te maken.

Ik heb er al vaker over zitten nadenken, maar ben erg geintreseerd om een HTPC te bouwen. Enige het moet wel een verbetering zijn en gemak moet blijven. Dus ik moet even goed lezen. Er is helaas niemand die ik in de buurt ken die er 1 heeft.


  • Hij zal de Oppo 103 moeten gaan vervangen
  • Moet stil zijn
  • Alles afspelen lees ISO, BDMV, SACD(disc of ISO)
  • DTS-HD en alle geluids formaten
  • Goed beeld en geluid hebben vergelijkbaar met de Oppo
  • Geen happeringen of stotteren.
  • App voor Android
  • Rond €700 kosten

Iemand een tip(s)?
Ik heb uiteraard al het topic wat door genomen, maar alle info staat verspreid over xx pagina's. Idem op TW.


  • wat voor software heb ik nodig en waar kan ik die vandaan halen?
  • Voor goed geluid(lees vergelijkbaar met de Oppo) heb je dan een externe soundcard nodig

Ik ga er van uit dat de Oppo 103eu nog wel €450 opbrengt....

Ik ben vandaag jarig dus donaties zijn welkom  :pompom: heheheh

Deleted member

Stereo-fan for life!

RalphH

PROFICIAT!!!

Citaat van: Raymond187 op augustus 14, 2014, 14:18:32
Er is helaas niemand die ik in de buurt ken die er 1 heeft.

In de buurt is relatief ;D Wanneer kom je langs? :-)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Thanks mannen.

Nahh je woont iig binnen een straal van 1 lichtjaar Ralph :D

eind sept. bij Q kijken. Ik heb de indruk dat Q zijn HTPC ook goed voor elkaar heeft.

RalphH

Citaat van: Raymond187 op augustus 14, 2014, 14:24:15

eind sept. bij Q kijken.

"In de buurt" wordt zo steeds relatiever ;D
Maar idd, Q heeft m zeker op orde!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

WickedGame

Gefeliciteerd "ouwuh" man!  ;D  :pompom:


Deleted member

Hoeveel jaarringen heb je nou ondertussen al, Ray?
Stereo-fan for life!

lynch1979


lynch1979


Deleted member

Stereo-fan for life!

Raymond187

38  :headbanging:

Zolang het niet aan me gedrag te merken is doe ik het goed  O0

bmateijsen


high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

lynch1979

Citaat van: Raymond187 op augustus 14, 2014, 14:42:39
38  :headbanging:

Zolang het niet aan me gedrag te merken is doe ik het goed  O0

Zou je niet zeggen......zeker niet aan je gedrag  :tongue2:

Raymond187

Thanks :D

Citaat van: lynch1979 op augustus 14, 2014, 14:52:57
Zou je niet zeggen......zeker niet aan je gedrag  :tongue2:
Kijk ben ik toch goed bezug  :D :D

Iemand ook nog tips betreft de HTPC  O0

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

high-q

#1924
Citaat van: Raymond187 op augustus 14, 2014, 14:54:05
Iemand ook nog tips betreft de HTPC  O0

*. OS op SSD (Windows/Linux waar jouw voorkeur ligt)
*. Content van je NAS trekken (films/series/muziek)
*. Eenmalig investeren in een mooie kast, is duurder maar dan heb je ook wat (mijne heb ik al 6 jaar)
*. Silent case/cpu fans (bijv. Noctua)
*. In eerste instantie mobo kiezen wat upgrade mogelijkheden biedt qua cpu (intel/amd, eigen voorkeur)
*. Integrated graphics/audio over hdmi zal voorlopig volstaan
*. XBMC installeren als HTPC GUI (lees xbmc wiki en fora) met een beetje effort is het eyecandy
*. Bediening via mini keyboard/muis combo a la DiNovo Mini of later via handheld device

Dit is de basis en moet lukken met jouw budget.

:thumbs-up:

Zoiets misschien - http://link.marktplaats.nl/m832776627
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge