X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pjotr27

CitaatNog even een tijdje met Cor staan praten over de Live Cables...

Ik heb je helaas gemist..... :(.
Cor vertelde het dat hij je gesproken had....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

WMC

Citaat van: whoknows op oktober  2, 2012, 16:45:46
W.b.t. die adams dat vond ik ook verbazendwekkend hoe goed die kleine artists speelden, idem bij de scanspeak mini's van Speakerland. Om te kijken of ik niet gefopd werd heb ik zelfs naar een sub lopen zoeken ... ik zag wel dat die kleine scanspeak woofers enorme uitlagen maakte...  :confused:


Dit waren inderdaad indrukwekkende speakers! Hoe kom je er echter bij dat dit Scanspeak woofers zijn? Naar mijn weten lever Scanspeak geen volledig carbon woofers.
Chord SPM800, Sony DVP-NS900V, Denon AVR3802, Epson TW3200 , Tag Mclaren AV30R

Martijn M

Citaat van: Klinkt Beter op oktober  3, 2012, 00:04:59
Dienster wist dus niet dat Duvel/.... Belgisch bier was, en gezien drie bierkenners van de partij en woonachtig nabij één van de beste Belgische brouwerijen was het game on :)

Toen ik je tegen het einde van de zondagmiddag sprak was dat te ruiken ook, zeg  ;D . Helaas moest er nog gereden worden, anders had ik die Duvel (mijn favoriete Belgische biertje) ook graag geproefd!

Citaat van: martin778 op oktober  3, 2012, 00:08:30
Hoeft niet ;) Er zijn zo veel verschillende types...

Bass-traps zijn resonatoren. Denk aan Helmholtz-absorber en membraan-absorbers. Je zou de grenzen van de definitie kunnen opzoeken door een pak glaswol in de hoek van een kamer een bass-trap te noemen, maar een pak glaswol in de hoek dempt vooral hoge- en middentonen; het laag ondervindt weinig demping en daaarom zou je een pak glaswol in de hoek naar mijn mening ook geen bass-trap moeten noemen.
Dutch & Dutch

CZ79

Citaat van: WMC op oktober  3, 2012, 08:22:08
Dit waren inderdaad indrukwekkende speakers! Hoe kom je er echter bij dat dit Scanspeak woofers zijn? Naar mijn weten lever Scanspeak geen volledig carbon woofers.

Dat zeiden ze bij de stand zelf, het is een bas/middentoner van de ScanSpeak Illuminator serie zelf. Staat ook op de site van SPeakerland (kijk bij Scan Speak Minimonitor)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Martijn M

Hebben we het over de Scanspeak monitor, of over de Adam Artist 5?
Dutch & Dutch

CZ79

Ik dacht dat het ging over de Scan Speaks
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

NoiseBusters

Even reclame voor ons als Noisebusters (we zijn net nieuw op het forum).
Daarna zal ik jullie niet meer vervelen  :hmmm:

Zie banner en link: www.noisebusters.nl
Wij stellen ons ook voor op het forum:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126803.0
Tom Boukens
www.facebook.com/noisebusters
www.twitter.com/noisebusters_nl
www.noisebusters.nl

martin778

Citaat van: keyser op oktober  3, 2012, 08:37:28
Toen ik je tegen het einde van de zondagmiddag sprak was dat te ruiken ook, zeg  ;D . Helaas moest er nog gereden worden, anders had ik die Duvel (mijn favoriete Belgische biertje) ook graag geproefd!

Bass-traps zijn resonatoren. Denk aan Helmholtz-absorber en membraan-absorbers. Je zou de grenzen van de definitie kunnen opzoeken door een pak glaswol in de hoek van een kamer een bass-trap te noemen, maar een pak glaswol in de hoek dempt vooral hoge- en middentonen; het laag ondervindt weinig demping en daaarom zou je een pak glaswol in de hoek naar mijn mening ook geen bass-trap moeten noemen.
Nogmaals, een bass trap hoeft geen resonantor te zijn, het kan ook puur een absorberende functie hebben. Steenwol heb ik hier rondom in de hoeken en staan en weer dat het extreem veel verandert in het laag.

NoiseBusters

#283
Mag weg...


Tom Boukens
www.facebook.com/noisebusters
www.twitter.com/noisebusters_nl
www.noisebusters.nl

NoiseBusters

Tom Boukens
www.facebook.com/noisebusters
www.twitter.com/noisebusters_nl
www.noisebusters.nl

Martijn M

Citaat van: martin778 op oktober  3, 2012, 09:28:58
Nogmaals, een bass trap hoeft geen resonantor te zijn, het kan ook puur een absorberende functie hebben. Steenwol heb ik hier rondom in de hoeken en staan en weer dat het extreem veel verandert in het laag.

Zeker kun je lage frequenties verminderen met steenwolplaten; in de hoeken werkt het echter zeer ineffectief. In de hoeken heb je te maken met drukmaxima. In een drukmaximum werkt een resonator het best. Een resistieve absorber (zoals steenwol) werkt veel beter in snelheidsmaxima, i.e. verwijderd van wanden. Echter, dan nog dempt steenwol een stuk beter bij hoge- en middenfrequenties.

Het kan best dat het plaatsen van steenwolplaten een grote invloed op de klank bij je thuis heeft. Het is echter aannemelijk dat de grootste effecten bij hogere frequenties optreden en dus niet in het laag.
Dutch & Dutch

Staaled

Citaat van: keyser op oktober  3, 2012, 10:00:30
Zeker kun je lage frequenties verminderen met steenwolplaten; in de hoeken werkt het echter zeer ineffectief. In de hoeken heb je te maken met drukmaxima. In een drukmaximum werkt een resonator het best. Een resistieve absorber (zoals steenwol) werkt veel beter in snelheidsmaxima, i.e. verwijderd van wanden. Echter, dan nog dempt steenwol een stuk beter bij hoge- en middenfrequenties.

Het kan best dat het plaatsen van steenwolplaten een grote invloed op de klank bij je thuis heeft. Het is echter aannemelijk dat de grootste effecten bij hogere frequenties optreden en dus niet in het laag.
Klopt.
Wat je dan vaak ziet is steenwol icm een membraan.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

kippekop

#287
Citaat van: martin778 op oktober  2, 2012, 21:17:18
De kleintjes van Speakerland hebben een Illuminator midbass en Revelator tweeter (en ook nog eens de car audio versie daarvan  :D )

Is toch echt de illuminator lijn. Het staat zelfs op de website van speakerland dat ook de tweeter uit de illuminator serie komt, kun je zelfs duidelijk zien op de website van scanspeak (zie de gril en kleine maat tweeter). De car audio versie zegt me niks... dit is alleen wat ik op de websites heb kunnen vinden, daar wordt niks over car audio vermeldt, maar zelfs als dat het geval is, ik ben namelijk geen expert, is het dan in jouw ogen gelijk mindere kwaliteit? 
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

speakerland

De gebruikte luidsprekerunits in de MiniMonitor zijn inderdaad beide uit de Illuminator series van Scan Speak. Dit zijn geen car audio versies hoewel ze daar natuurlijk wel voor gebruikt kunnen worden.
Scan Speak heeft voor de automotive (dus luidsprekers voor in de auto) een andere serie waarin een R 1904 tweeter met een membraan van 19 mm wordt gebruikt.

Voor wat betreft de konusuitslag van het woofertje: die is + en - 9 mm (dus 18 mm totaal) binnen het LINEAIRE werkingsgebied. Ze kunnen dus een behoorlijke uitslag hebben zonder dat er iets mis gaat. Gelukkig zijn de meeste huis/luister kamers kleiner dan de 80 m2 zoals de demoruimte die wij op de beurs hadden.

Wij vonden de X-Fi overigens een leuke show met veel enthousiaste bezoekers en veel mede-exposanten met leuke produkten.

Met vriendelijke groet

Ruud Jansen
Speakerland

CZ79

die kleine scan speaks klonken absoluut geweldig, dus mijn complimenten met de demoruimte en de set en de gebruikte muziek (Hugh Masekela)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

valve

#291
Citaat van: Pjotr27 op augustus 18, 2012, 12:55:46
Ik ga ( voor het eerst) ook naar Veldhoven. Op zondagmiddag... Ben benieuwd..
Het is in elk geval een van de weinige locaties met meer dan 100 zaaltjes in Nederland.
( Als je de hotels als anders beschouwd)..
Er komen in ieder geval een aantal leuke demo`s... Ik ben heel benieuwd naar Onda Ligera ( http://ondaligera.com/ ), die speelden op de HighEnd in Munchen in een soort hondenhok maar klonk niet verkeerd... alleen het design is matig...
Ook komt van Blumenhofer een delegatie met o.a. Thomas Blumenhofer, verder ben ik heel benieuwd naar de nieuwe baffles met fieldcoil unit`s van Hans Kortenbach ( Musical Affairs)...

En het klinkt o zo mooi die onda ligera

martin778

#292
Bedankt voor je uitleg Speakerland!
Ik ging op het uiterlijk af en kwam bij de caraudio Revelator uit.

CZ79

Je had gewoon moeten lezen Martin  :devil: :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

valve

Citaat van: Jiri op oktober  2, 2012, 21:24:12
Er stond van alles op. Weet niet precies.
Ben er wel een half uur gebleven. Ik hoorde geen set, maar muziek. Dat is wat mij opviel. Je kan alles vinden van het laag of het hoog of de spreiding, stage noem maar op. Maar dat is niet belangrijk meer omdat het alleen nog maar om de essentie van muziek gaat.
Bij alles verder hoorde ik geen muziek, maar hoorde ik een set spelen. En daar gaat het mij niet om, het gaat om muziekreproductie en ik ben allergisch voor mechanische klank.  :baaa:

staat als een huis
ik deel dus je mening

YamahaRXV

Citaat van: WMC op oktober  3, 2012, 08:22:08
Dit waren inderdaad indrukwekkende speakers! Hoe kom je er echter bij dat dit Scanspeak woofers zijn? Naar mijn weten lever Scanspeak geen volledig carbon woofers.

Adam Audio gebruikt Eaton midlaag/laag units ;)

De monitors met de Scanspeak Illuminator units vond ik zeker indrukwekkend spelen, maar dat vond ik eerlijk gezegd ook van de Adam Audio Artist monitors, aangestuurd door een set van YBA. Heerlijke open en gedetailleerde sound zonder vermoeiend te worden  :wub:
Heb bovenstaande speakers dingen horen doen waar sommige andere standhouders wel eens jaloers op konden zijn.... :blush:

Wie van jullie heeft trouwens de grotere Adam Audio vloerstaanders (Tensor aktief ?) die naast de Artist,s stonden opgesteld nog horen spelen ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Audiofiel

Citaat van: YamahaRXV op oktober  3, 2012, 22:30:51
Adam Audio gebruikt Eaton midlaag/laag units ;)

Ik denk dat je Eton bedoelt. Eaton is meer actief in de industriële markt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

YamahaRXV

Citaat van: Audiofiel op oktober  4, 2012, 08:36:57
Ik denk dat je Eton bedoelt. Eaton is meer actief in de industriële markt. ;)

Yep,je hebt gelijk ; spellingsfoutje  ???
Een maat van mij heeft in het verleden bij Eaton Holec gewerkt, dus vandaar mijn spellingsfout ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

FvP

Vandaag toch even behoorlijk moeten lachen ...

http://www.hifi.nl/artikel_pagina5/19494/Verslag-X-fi-2012-Aspera-Audio,-Hear-Everything-en-Speakerland-en-Speaker-&-Co.html

CitaatEén van de grootste nadelen van een audioshow op een locatie als Koningshof in Veldhoven is dat het stroomnet behoorlijk overbelast en vervuild raakt.

Bij een overbelast stroomnet valt de zekering gewoon uit ... op een hele namiddag op de x-fi heb ik dat nergens zien gebeuren.

Rudo

Te zien op de scoop van de PS Audio P5 was een behoorlijke vervuiling daar in Veldhoven.
Véél meer dan bij mij in Rhenen.....
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten