Keep it cool with Aircom AC Infinity

Gestart door home@the movies, maart 14, 2021, 09:27:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kerre

Moet eerlijk zeggen dat hij prima bevalt. Hij houdt de reciever mooi op de ingestelde temperatuur (35 graden ingesteld) inclusief gesloten deur, voert die de lucht netjes naar achteren af. We hoor ik hem in en uitschakelen. Je hoort de ventilator vrij goed lopen als er rustige passages in de film/muziek zijn.

Maar je kunt niet alles hebben. Alhoewel mijn Lindemann Classe D versterker met pijn en moeite 38 graden wordt, in ongeveer dezelfde ruimte. Toch een heel verschil kwa warmte ontwikkeling. Maar dat zijn dan ook maar twee kanalen ipv de 5 die de NAD aanstuurt.

Conclusie, zoek je ventilatie/afzuiging van warme lucht. Dan zijn dit prima apparaten hiervoor. Aanrader wat dat betreft.   :pompom:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

Teejoo

Heb je hem op de meest stille stand dan?

Kerre

Citaat van: Teejoo op augustus 14, 2021, 08:06:51
Heb je hem op de meest stille stand dan?

Op de smart stand. Dan schakelt hij zelf aan en uit. Moet de meest stille stand binnenkort eens proberen. 
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

papaleo

Ook op de smart stand kan je deze op 'stil' instellen...en daar aan gekoppeld een 'hoge' temp van bv >40 graden dat die dan pas luider zal gaan koelen.
Ik heb mijn Infinty op 32 graden met standje 1 en 2 staan,wanneer deze >43 graden zou worden dat dan pas de Infinity gas gaat geven...maar in mijn situatie komt deze nooit boven 32 graden dus heb ik die nog niet luid horen blazen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kerre

Citaat van: papaleo op augustus 14, 2021, 09:15:07
Ook op de smart stand kan je deze op 'stil' instellen...en daar aan gekoppeld een 'hoge' temp van bv >40 graden dat die dan pas luider zal gaan koelen.
Ik heb mijn Infinty op 32 graden met standje 1 en 2 staan,wanneer deze >43 graden zou worden dat dan pas de Infinity gas gaat geven...maar in mijn situatie komt deze nooit boven 32 graden dus heb ik die nog niet luid horen blazen.

^^ Vanavond/morgen eens proberen.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

CinePhil

Dag allen, ik heb sinds kort ook de Aircom T10, echter deze komt met zo een crappy verloop adapter van VS/USA  >:( om deze compatibel te maken met onze elektriciteit outlets.
Ik was dus op zoek naar een degelijke vervangadapter met dezelfde specs maar ik kom er niet uit, bij AC Infinity weten ze natuurlijk ook van niets ... cheap bastards
Iemand die kan helpen pls?

sonsan

Ik heb een T8 van een forumlid overgenomen en heb een vraag.
Ik heb deze T8 op een Marantz SR7007 staan en vraag me af wat de gewenste temperatuur instelling is voordat de fans hun werk moeten gaan doen. Ik heb geen idee wat "normaal" is.
Ook zit er geen aan/uit knop op, de T8 blijft dus altijd 'aan' staan. Nu is het verbruik volgens mij niet al te hoog 9.5W bij 12V maar het blijft vreemd dat je hem niet helemaal uit kan zetten. Er zit wel een Off stand in het display maar dan schakel je alleen de fans uit, het display blijft aan.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

papaleo

Ik heb er twee van in mijn setup staan...
Dit zijn mijn settings;




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Citaat van: sonsan op oktober 19, 2022, 16:43:35
Ik heb een T8 van een forumlid overgenomen en heb een vraag.
Ik heb deze T8 op een Marantz SR7007 staan en vraag me af wat de gewenste temperatuur instelling is voordat de fans hun werk moeten gaan doen. Ik heb geen idee wat "normaal" is.
Ook zit er geen aan/uit knop op, de T8 blijft dus altijd 'aan' staan. Nu is het verbruik volgens mij niet al te hoog 9.5W bij 12V maar het blijft vreemd dat je hem niet helemaal uit kan zetten. Er zit wel een Off stand in het display maar dan schakel je alleen de fans uit, het display blijft aan.

Ik las hier dat het verbruik 9,5w was maar dit is alleen wanneer de T8 staat te koelen, wanneer de T8 in stand-by gaat dan verbruikt het display maar een luttele 0,9w (ideal)  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

sonsan

Oke, duidelijk.
Ik had de leverancier al gemaild in de USA en die had hier ook niet direct antwoord op. Het verbruik gingen ze nog opzoeken. (zal in de USA niet zo van belang zijn t.o.v. hier in NL schat ik zo in....)

En de 9,5W zal waarschijnlijk bij vol vermogen zijn. Er zijn zes niveaus beschikbaar en bij mij heb ik deze zo ingesteld dat alleen niveau 1 t/m 3 beschikbaar zijn. Dus al bij al geen energie slurper.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

sonsan

#60
Omdat ik erg enthousiast ben over de pas aangeschafte Aircom T8 (overgenomen van Teejo) er nog één op de kop kunnen tikken. Nu heeft zowel de receiver als de stereo versterker er eentje op hun dak liggen....

De tweede die ik via MP gekocht heb is wat 'getweaked' door de vorige eigenaar. Er zijn schotjes tussen de ventilatoren gemaakt d.m.v. rubber strips zodat de warme lucht direct naar buiten word geleid en niet gaat circuleren in de kast. Ook aan de onderzijde zit een ring van rubber strips om zo geen valse lucht aan te zuigen. Op zich een goede gedachten lijkt me.

Ik ga eens kijken hoe warm die versterker gaat worden. (Mocht dat toch meevallen (t.o.v. de receiver) de komt er een Aircom te koop....;-)  )
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

sonsan

#61
Na een paar dagen intensief luisteren kom ik er toch achter dat de versterker nauwelijks warm word en gekoeld hoeft te worden. De receiver daarentegen wel.
Dus gaat de nieuwste (aankoop datum 12-10-22) Aircom naar De markt:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=183364.0
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Laan

Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3