Samsung zou ook stoppen met Plasma

Gestart door donaldk, juli 3, 2014, 23:01:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

donaldk

Volgens Korean Times, via Reuters en bronnen die die weer aanhalen, stopt Samsung per 30 November met plasma, afgenomen vraag volgens bronnen binnen/rond Samsung, de reden zijn. LG Commercial Display doet ook al twee jaar geen Plasma meer, dus of ze nog doorgaan met consumenten  plasma TVs, gezien de focus op OLED en LCD. LG stopte destijds de avond voor de presentatie van de nieuwe serie RPTV met de gehele categorie, dus het kan opeens over zijn.

Ernst Jan

Wat wil je nou eigenlijk vertellen?   :lookaround:

VlisChris

Dat lijkt me duidelijk.
Dat Samsung stopt met plasma's, en dat het zomaar in 1 keer over kan zijn.

Zonde. Vind mijn Samsung van een aantal jaar oud nog steeds alleraardigst presteren.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk

Dat Samsung een uittrid voorbereid en dat LG er een handje van heeft op het allerlaatst met een aflopende zaak te stoppen. De commercial plasma's (videowall o.a.) waren ook opeens uit de brochure verdwenen, was er alleen nog maar LCD.

Major_Ton

Aan al het goede komt een einde. Zonde, maar het viel te verwachten. Tijd dat OLED het stokje over gaat nemen. De Samsung Plasma's vond ik de laatste paar generaties beter dan de Panasonic Plasma's als het om de beeldkwaliteit gaat. Vollere kleuren, betere motion handling, minder flickering en scherper. Jammer dat daar tegenover staat, dat de voedingen te minimaal berekend zijn waardoor er vaak een irritante buzz hoorbaar is. Ook hebben de Samsung's wat meer last van retentie. Goodbye plasma!!! We salute you...
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

road rebel

Jammer dat ze ook oled R&D teruggeschroefd hebben!

Multimediaknaller

Even een oud topic kicken  ;)

Wij zijn (nog) in het bezit van een Samsung PS51D550 :wub: Maar zoals met alles zal deze een keer defect gaan  :unhappy:

Plasma is nagenoeg (uitzondering LG  :crazy:) uit de markt verdwenen. Maar waar wij ook komen  :confused:  nergens zien wij een waardige opvolger van een plasma scherm  :lookaround:


donaldk

LG is ook al een tijd gestopt, dus misschien zie je nog enkele restjes en winkeldochters. OLED, maar heel ander prijspunt;-(.

Multimediaknaller

Citaat van: donaldk op maart 19, 2015, 15:48:51
LG is ook al een tijd gestopt, dus misschien zie je nog enkele restjes en winkeldochters. OLED, maar heel ander prijspunt;-(.

LG maakt (nog) plasma schermen, maar die zijn compleet uitgekleed  :dry:

Maar voor mij sowieso geen LG  :crazy: of krijg ik nu een emmer stront over mij heen....

donaldk

#9
Nee eind November zijn ze daarmee gestopt, maakte LG 29 oktober bekend. Ze staan nog wel op de lg.nl site.

Multimediaknaller

Einde productie misschien maar ze zijn volgens de site nog steeds leverbaar  ???

klikerdeklik

Erik1977

Gelukkig doet mijn plasma het nog maar een upgrade naar een groter beeldscherm kan ik blijkbaar wel shaken.
Nergens meer wat te koop  >:(
Ik had ff beter moeten opletten vorig jaar.