Subzilla

Gestart door Interficior, januari 8, 2008, 19:37:53

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Spekkie99

#50
Citaat van: Interficior op januari 15, 2008, 19:55:52
Nee hoor. Ik weet zeker dat als je hem in het echie ziet dat je dan denk van: Holy m#therf#cker, zo groot had ik hem niet gedacht. :o

Overigens hoe die nu al klinkt is super leuk, zo met open baffle op bed. Contrabas is al vreselijk echt. Zonder druk, maar met kracht. Precies wat ik wilde. Dit gaat alleen nog maar mooier worden. :D

geloof je direct hoor   ;)

tempting  ;D
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

fgroen

Citaat van: Interficior op januari 15, 2008, 19:55:52
Nee hoor. Ik weet zeker dat als je hem in het echie ziet dat je dan denk van: Holy m#therf#cker, zo groot had ik hem niet gedacht. :o

Overigens hoe die nu al klinkt is super leuk, zo met open baffle op bed. Contrabas is al vreselijk echt. Zonder druk, maar met kracht. Precies wat ik wilde. Dit gaat alleen nog maar mooier worden. :D

wilikook wilikook wilikook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

daxie

Prachtig Camiel, ziet er lekker imposant uit... Met foto's kan je idd nooit echt tonen hoe groot hij is. En als hij in de kast zit ga je denken op de foto, wat een klein kastje, totdat je er naast staat...

eazyQ

holy mozes kriebel halleluja krakeeltjes wat een ding!!!!!!!
om een of andere wazige reden heb ik ineens zin om U571 te kijken.............;)

El Penumbra

Jij moet voor jezelf gaan beginnen als subbouwer, dat is wat jij zou moeten doen.  ;)

tiptop

Indrukwekkende conus, Camiel ;D

Als je lastige buren hebt, kan jij dat ook zijn ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Interficior

Mijn buren zijn gelukkig niet lastig, en ik hoop eigenlijk dat ik hen niet tot last ben. :-[

Intussen heb ik net het hout gehaald:





Het gaat in beide gevallen om de lange middelste stroken, op foto 1 is het afrormosia, en op foto 2 is het eiken.
Take it or lease it

Godtoh

Citaat van: Interficior op januari 17, 2008, 17:06:59
Mijn buren zijn gelukkig niet lastig, en ik hoop eigenlijk dat ik hen niet tot last ben. :-[

Intussen heb ik net het hout gehaald:





Het gaat in beide gevallen om de lange middelste stroken, op foto 1 is het afrormosia, en op foto 2 is het eiken.

mooi mooi mooi
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

fgroen

#58
Goed vastlijmen die planken, anders rammelen ze eraf.  ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Interficior

Actie = -reactie.

F=ma

Komt erop neer dat mijn kast minder schommelt dan die van een CSS SDX 15 daar die een oppervlak heeft die 2 keer zo klein is maar het gewicht is bijna hetzelfde van de conus. Dus het zal best wel loslopen. Maar goed vastlijmen was ik sowieso wel van plan hoor. ;D
Take it or lease it

Interficior



Ik ga die hele ribben ook nog volsproeien met kit denk ik. Het moet allemaal een beetje dood worden.
Take it or lease it

tbusquet

#61
Citaat van: Wimpie007 op januari 14, 2008, 23:32:33
34" is anders ook best geschift...
Het doel zal natuurlijk wel een stukje afwijken van jouw bouwproject.

Veel succes ermee!

http://www.diyaudio.com/forums/attachment.php?s=668baa7b8db21ad0ef19f1a0c9547a45&postid=908716&stamp=1146829290

Is inderdaad wel heel erg ziek !


http://img230.imageshack.us/img230/7976/18ob2.png


En dat gaat een erg mooie "woofertje" worden :D

Martijn M

Even voor de mensen zonder account op diyaudio.
Dutch & Dutch

eazyQ

Damn!?
dat is echt belachelijk groot, drukt die niet gewoon je glas uit de sponningen?

audionut

De naam van de foto...Woof... >:D
Men neme een paar maggies, doen daar wat minipodjes bij en hebbe.... een kamer vol speakers!

eazyQ

Citaat van: audionut op januari 18, 2008, 11:23:16
De naam van de foto...Woof... >:D
eigenlijk even testen terwijl hij nog zit te schroeven lijkt me ook wel een leuk effect.....

Maarreh Camiel, wanneer kunnen een soortgelijk project van jou verwachten?

fgroen

Citaat van: Tim Radges op januari 18, 2008, 10:44:01
Damn!?
dat is echt belachelijk groot, drukt die niet gewoon je glas uit de sponningen?

Daarom heeft-ie het raam ook openstaan.  ;D
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Interficior

Gisteravond eens lekker dat ding getest. We hebben hem niet over de 5mm heen kunnen jagen maargoed het klonk open baffle al erg leuk. Enorm reactief en snel, en heel losjes. Dat was te merken met de tapping the tank scene van Finding Nemo. BR-subwoofer breekt het huis af maar de 21" dipool die maakte gewoon een heel ander geluid. Voor mij krijgt dat een full elektrostaat approval.
Take it or lease it

Martijn M

Wat bedoel je met dat laatste?
Dutch & Dutch

JeKa

Ik ga het proces volgen!
Heb een keer een product van je mogen beluisteren en bekijken en dat maakt nieuwsgierig

Marcel87

Dusss, wat een ding man niet normaal :o :o

Gefeliciteerd met je aanwinst! En succes met de bouw!

Ook ik blijf dit topic volgen natuurlijk ;D


Marcel
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

sj0er-D

Citaat van: keyser op januari 17, 2008, 23:10:26
Even voor de mensen zonder account op diyaudio.
die gozer heeft zoiezo geen vrouw of vriendin.. :o

Wimpie007

Citaat van: sj0er-D op januari 22, 2008, 15:58:39
die gozer heeft zoiezo geen vrouw of vriendin.. :o
Op z'n plaatmateriaal staat nochtans Valentin...
Vroeg cadeau'tje voor de 14e?  O0
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

simsatit

Citaat van: Interficior op januari 19, 2008, 14:55:08
Gisteravond eens lekker dat ding getest. We hebben hem niet over de 5mm heen kunnen jagen maargoed het klonk open baffle al erg leuk. Enorm reactief en snel, en heel losjes. Dat was te merken met de tapping the tank scene van Finding Nemo. BR-subwoofer breekt het huis af maar de 21" dipool die maakte gewoon een heel ander geluid. Voor mij krijgt dat een full elektrostaat approval.

Dat was idd ff bij mij en was wel heel cool!
We hadden het MEGA apperaat op een 18mm multiplex plank geschroefd na er natuurlijk wel eerst een gat in gezaagd te hebben..
Mijn sub open gemaakt kabels op de 21" en gaan.
Er komt een heel appart geluid uit zo een open baffle constructie, van zo een grote sub verwacht je een aardverschuiving maar het was juist een subtieler geluid, ik denk dat Interficior dat bedoelt met electrostaat, het geluid word minder op je afgevuurd maar is juist meer ingetogen, niet plaatsbaar waardoor er een homogener geluidsbeeld ontstaat.
Ik denk dat deze sub tot veel in staat is en ben dan ook weer zeer benieuwd wat deze sub expert er weer uit gaat halen!
Iig gaat Subzilla hier zeker nog aan de tand gevoeld worden!!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

eazyQ

Dat was toch ook precies de reden waarom hij zo'n joekel van een driver wilde bouwen, vanwege de subtieliteit? Ik vraag me alleen af wat daar van overblijft als je hem in een kast gaat bouwen, ben erg benieuwd.