Meet&Greet bij Ettepet

Gestart door Spacebass, mei 1, 2005, 22:15:29

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spacebass

Maar nog niets na afloop van de test zeggen hè!!!  :o  Moet ik eerst die dure zooi verkopen  >:D  ;D  ;D

patrick_vdb

Citaat van: Spacebass op februari  3, 2006, 19:33:12
Maar nog niets na afloop van de test zeggen hè!!!  :o  Moet ik eerst die dure zooi verkopen  >:D  ;D  ;D

Misschien valt na de test wel een droom in duigen ;D

mvrg

Patrick

Spacebass

Zal wel meevallen als ik aan de laatste test denk....

Jammer dat je niet om de hoek woont, hadden we ze ook kunnen uitproberen bij Ettepet  :-\

Ettepet

Citaat van: Spacebass op februari  3, 2006, 19:53:44
Jammer dat je niet om de hoek woont, hadden we ze ook kunnen uitproberen bij Ettepet  :-\

Mochten de PvP 1's echt nog van de grond komen dan hoor ik ze graag eens in mijn bescheiden luisterruimte. ;)

Ettepet

Citaat van: Harry HT op februari  3, 2006, 18:18:02
Volgende week vrijdag willen we langskomen, tussen 19.30 en 20.00 uur. Komt dat uit?

Dat is wat kort, maar vooruit dan maar... :P ;D

Ik ga morgen even de speakertjes (45Kg / stuk) ombouwen. :)

Spacebass

#80
Mooi!!

Sowieso een lekker uitje na maanden van slavernij  ;)  ;D

Ettepet

Het was vrijdag weer vanouds gezellig met Harry HT en Spacebass.  Het geluid van puur de MPS-1 op de Tag bleek vooral voor mijn oren "ondraaglijk", ;D de andere aanwezigen waren veel beter bestand tegen het wat kale geluid en 'geslepen' hoog.  Blijkbaar scoren beiden anders dan ik op de Boventonen/Ondertonen-schaal. ???

Na geëxperimenteer met kabels en omdraaien van voedingsstekkers klonk het geluid duidelijk beter, maar bleken de Tag en MPS-1 mogelijk toch geen 'ideale' match.  Ach, het was geen totale verrassing voor mij (zie bijv.: linkje), maar wel jammer.  Zaterdagmiddag een beetje bijgekomen van de drukke week dan maar een experiment om de Pioneer tussen de Tag en de "Emotiva" (MPS-1) te hangen om te zien wat dat bracht, en ik was zéér blij verrast met het resultaat!! :o :D 8)  ..blijkbaar bevalt het "sausje" dat Pioneer gebruikt me zeer goed!  Harry HT noemde het "een wat afgeronde klank" waar ik blijkbaar van houd. :)

Ik ga de komende tijd nog wat verder proberen en doen om te zien of ik de combinatie "Arcam => Tag => Pioneer => MPS-1 => Rockets" zo wil houden of dat er onderdelen wegvallen of vervangen worden.  Na toch een beetje de domper de afgelopen anderhalve week, de ombouwklus voor de Rockets en de conclusies vrijdagavond ben ik zeer blij dat het geluid nu toch weer 'klopt'. :-* ;D

GerritZ

Kun je niet beter wat andere interlinks en speaker kabel nemen om een wat "ronder" hoog te krijgen ? Vraag is natuurlijk hoe erg is het, want met kabels kun je wel iets doen maar als in de basis de match niet oke is..........

Vind persoonlijk de Pioneer erbij tussen niet echt een oplossing.


Gerrit

garmtz

Citaat van: GerritZ op februari 13, 2006, 09:29:09
Kun je niet beter wat andere interlinks en speaker kabel nemen om een wat "ronder" hoog te krijgen ? Vraag is natuurlijk hoe erg is het, want met kabels kun je wel iets doen maar als in de basis de match niet oke is..........

Vind persoonlijk de Pioneer erbij tussen niet echt een oplossing.

Dat soort compensatie is nooit een goed idee. Naar mijn idee legt de Tag bloot wat de MPS-1 fout doet. Een minder goede pre zal minder onverbiddelijk zijn en dus het geheel aangenaam houden. Is maar wat je wilt. Zijstap of stap vooruit....

GerritZ

#84
Citaat van: garmtz op februari 13, 2006, 09:36:26
Dat soort compensatie is nooit een goed idee. Naar mijn idee legt de Tag bloot wat de MPS-1 fout doet. Een minder goede pre zal minder onverbiddelijk zijn en dus het geheel aangenaam houden. Is maar wat je wilt. Zijstap of stap vooruit....

Toch maar een Theta eindbak   ;D ;)

garmtz


Robbo

Ja, maar dat zijn geen 'koopjes'   

;)

GerritZ

Citaat van: Robbo op februari 13, 2006, 09:54:28
Ja, maar dat zijn geen 'koopjes'   

;)

Heb je natuurlijk gelijk in, ík heb deze eindversterker niet gehoort dus ik weet niet wat de kwaliteit is (en match met de set), ik denk voor het geld best goed.
Maar we wachten nog op een verslag van Harry & Space  ;D

Ettepet

#88
Citaat van: garmtz op februari 13, 2006, 09:36:26
Dat soort compensatie is nooit een goed idee. Naar mijn idee legt de Tag bloot wat de MPS-1 fout doet. Een minder goede pre zal minder onverbiddelijk zijn en dus het geheel aangenaam houden. Is maar wat je wilt. Zijstap of stap vooruit....

Vreemd genoeg was de reviewer met een Lexicon MC12 er behoorlijk van onder de indruk (review). ???  Warme klanken kan ik er inderdaad niet van verwachten, maar de detailering enz. waren volgens het verhaal prima in orde.

Wat ik ook zag is dat de nieuwe crossover zorgt voor een paar dB extra in het hoog (zie plaatje hieronder, bron), iets wat trouwens heel prettig klinkt op mijn Pioneer. ;D



Rody

Ik mis minstens 1 ding: foto's  ;D

En waarom heb je niet gelijk de Emotiva DMC-1 Pre-Amp/Processor erbij genomen?


Ettepet

Citaat van: Rody op februari 13, 2006, 12:30:55
En waarom heb je niet gelijk de Emotiva DMC-1 Pre-Amp/Processor erbij genomen?

Ik ben geinteresseerd in features, (geluids)prestaties en bevindingen, en voor mij bood de DMC-1 geen echte stap vooruit.  Ik "haat" het gemis van prettige features e.d. en de DMC-1 bood hiervoor (voor mij) niet voldoende compensaties, ook is de prijs niet extreem laag. ;)

Harry HT

Citaat van: GerritZ op februari 13, 2006, 10:01:07
Heb je natuurlijk gelijk in, ík heb deze eindversterker niet gehoort dus ik weet niet wat de kwaliteit is (en match met de set), ik denk voor het geld best goed.
Nou, waar Ettepet zich erg aan stoorde was het hoog en hij kon zodoende niet goed luisteren naar de mogelijkheden van deze match. Ik zelf accepteerde dit geluid (en zou ermee kunnen leven For the time being) en ging me meer richten op de potentie van deze versterker, maar goed er was meer aan deze match gewijzigd, de frontspeakers hadden ook een upgrade gekregen.

Korte tijd heb ik kunnen luisteren naar het totaalbeeld. M'n eerste indruk is dat deze Lindemann (look) versterker potentie heeft. En dat doormiddel van een aantal eenvoudige wijzigingen in de set bijvoorbeeld niet alleen gitaaraanslagen zijn te horen, maar ook de gitaarkast.
Maar het lukte ons niet dmv een aantal eenvoudige wijzigingen het hoog aan te pakken op een manier waarmee Ettepet zou kunnen leven.

CitaatMaar we wachten nog op een verslag van Harry & Space  ;D
Deze shootout krijgt waarschijnlijk een vervolg...

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Rody

Citaat van: Ettepet op februari 13, 2006, 12:41:05
Ik ben geinteresseerd in features, (geluids)prestaties en bevindingen, en voor mij bood de DMC-1 geen echte stap vooruit.  Ik "haat" het gemis van prettige features e.d. en de DMC-1 bood hiervoor (voor mij) niet voldoende compensaties, ook is de prijs niet extreem laag. ;)

wat miste je dan bij de DMC-1 tov bijv de Tag of Pioneer?
En de MPS-1 is dan wel veel value-for-money?

garmtz

Citaat van: Ettepet op februari 13, 2006, 10:07:34
Vreemd genoeg was de reviewer met een Lexicon MC12 er behoorlijk van onder de indruk (review). ???  Warme klanken kan ik er inderdaad niet van verwachten, maar de detailering enz. waren volgens het verhaal prima in orde.

Altijd je eigen oren geloven, niet verhaaltjes.

Rody

#94
Wat voor LS-kabels gebruik je eigenlijk op dit moment?

Enneh, is het trouwens geen tijd voor een eigen topic in 'my private hometheater', met pics ed. ?  ;)

GerritZ

Citaat van: Harry HT op februari 13, 2006, 12:51:04
Korte tijd heb ik kunnen luisteren naar het totaalbeeld. M'n eerste indruk is dat deze Lindemann (look) versterker potentie heeft. En dat doormiddel van een aantal eenvoudige wijzigingen in de set bijvoorbeeld niet alleen gitaaraanslagen zijn te horen, maar ook de gitaarkast.

Hoe hebben jullie zitten luisteren, digitaal uit van de Arcam naar digitaal in TAG ? Want dat met die gitaar komt mij heel bekent voor en had bij mij heel veel met de digitale interlink te maken en bekabeling in het algemeen.


Gerrit

Ettepet

Citaat van: Rody op februari 13, 2006, 12:51:29
wat miste je dan bij de DMC-1 tov bijv de Tag of Pioneer?

Mijn vergelijking is met de Pioneer.  De Tag heeft dan nog enige compensatie voor het gebrek aan features en aansluitingen (TMREQ en "high-end" geluidskwaliteit), de DMC-1 is meer een middenklasser met soortgelijke (wat oudere) features en beperkingen zoals anderen op de markt.

CitaatEn de MPS-1 is dan wel veel value-for-money?

Ik heb veel respect voor wat ik van vele kanten over deze versterker heb gehoord.  Het is geen 'schoonheidsmonster' (of juist wel ;D), en biedt uit zichzelf geen "heerlijk" geluid, maar doet zijn plicht van het doorgeven van de bron en voorversterking naar verluidt uitstekend.  Ik heb wel degelijk de indruk dat het een (richting) "high-end" product is, maar dat zal pas blijken bij nadere vergelijking. ;)

Harry HT

Hoi Gerrit,
Citaat van: GerritZ op februari 13, 2006, 14:22:50
Hoe hebben jullie zitten luisteren, digitaal uit van de Arcam naar digitaal in TAG ? Want dat met die gitaar komt mij heel bekent voor en had bij mij heel veel met de digitale interlink te maken en bekabeling in het algemeen.
Ik durf het niet te zeggen. Er is volgens mij alleen gewisseld van interlink tussen de voor- en eindversterker.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Ettepet

Citaat van: GerritZ op februari 13, 2006, 14:22:50
Hoe hebben jullie zitten luisteren, digitaal uit van de Arcam naar digitaal in TAG ?

Klopt.  Interessant om te horen, 'k zal eens kijken wat een andere kabel / aansluiting gaat doen. ;)

Audiofiel

Citaat van: Ettepet op februari 13, 2006, 10:07:34
Vreemd genoeg was de reviewer met een Lexicon MC12 er behoorlijk van onder de indruk (review). ???

Citaat van: garmtz op februari 13, 2006, 13:12:48
Altijd je eigen oren geloven, niet verhaaltjes.

Precies, die MC12 wordt her en der zwaar overschat. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.