Apple introduceert nieuwe iMac

Gestart door AppleMies, augustus 8, 2007, 22:04:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik

Vista is pas leuk na Sp1 als hij iets sneller gaat aanvoelen misschien zelfs pas na Sp2 :)

En als je een 3e generatie flashdrive erin hebt zitten, de nieuwe 32gb sandisk beschouw ik als 2e gen.

Zag trouwens wel pas een leuke gadget voor XP, je installeerde eea uitbreidng pack en XP leek precies op vista maar het was natuurlijk gewoon XP met de bijbehorende voordelen. ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankB

Citaat van: Erik op augustus 15, 2007, 20:37:46
Vista is pas leuk na Sp1 als hij iets sneller gaat aanvoelen misschien zelfs pas na Sp2 :)

Nog sneller aanvoelen? Hij gaat nu al als een speer, sneller dan XP ooit is geweest ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Peerless Monster

Citaat van: FrankB op augustus 15, 2007, 20:53:25
Nog sneller aanvoelen? Hij gaat nu al als een speer, sneller dan XP ooit is geweest ;D

Mijn 286 destijds voelde nog sneller aan... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Erik

XP kan soms super traag zijn, was pas nog bij iemand die 60 processen !!!!!!  had lopen plus verkeerd geinstalleerde drivers. En dan klagen over snelheid ;D

Vista komt hier vast nog maar voorlopig heb ik nog geen reden om te upgraden, moet ik ook weer een nieuwe computer kopen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Paul Landsmeer

Citaat van: Erik op augustus 15, 2007, 23:04:15
En de eerste review van de nieuwe iMac is online, hij is leuk maar het kan beter.

http://www.appleinsider.com/articles/07/08/13/review_apples_new_24_inch_imac_aluminum.html

Een mooi apparaat. Begrijp ik het nou goed dat er geen luidsprekers zijn ingebouwd? Ik zie op de foto namelijk losse speakers staan, vandaar. Bovendien begrijp ik niet waarom Apple de iMac levert met een wired keyboard + muis, dat haalt een deel van het concept onderuit (namelijk, maar 1 kabel nodig, zijnde stroomkabel).

Rody

Dan heb je wel 2 extra USB 2.0 poorten tot je beschikking - en je hoeft geen batterijen te vervangen :)

Rody

Overigens, 1 GB RAM is met Mac OS X meer dan genoeg voor de gemiddelde gebruiker.
Absoluut niet te vergelijken met Vista, waar je zeker 2 GB nodig hebt om dezelfde snelheid te krijgen.

Ik heb in zowel mijn iMac als MacBook 2GB RAM zitten, maar ik kom tot maximaal 1300-1400 mb als ik echt veel open heb staan, maar meestal zit ik onder de 1GB :)

Joris1971

Citaat van: Paull op augustus 16, 2007, 11:38:33
Een mooi apparaat. Begrijp ik het nou goed dat er geen luidsprekers zijn ingebouwd? Ik zie op de foto namelijk losse speakers staan, vandaar. Bovendien begrijp ik niet waarom Apple de iMac levert met een wired keyboard + muis, dat haalt een deel van het concept onderuit (namelijk, maar 1 kabel nodig, zijnde stroomkabel).

Zijn wel luidsprekers ingebouwd, tevens is de imac ook te krijgen met Wireless muis en keyboard!

W

Citaat van: Rody op augustus 16, 2007, 12:38:25
Overigens, 1 GB RAM is met Mac OS X meer dan genoeg voor de gemiddelde gebruiker.
Absoluut niet te vergelijken met Vista, waar je zeker 2 GB nodig hebt om dezelfde snelheid te krijgen.

Ik heb in zowel mijn iMac als MacBook 2GB RAM zitten, maar ik kom tot maximaal 1300-1400 mb als ik echt veel open heb staan, maar meestal zit ik onder de 1GB :)


Waar lees jij dat ergens uit? :) Sinds ik m'n mac heb heb ik 't idee dat ik alleen maar met de programma's bezig ben en niet meer met de resources van de computer. hij trekt alles gewoon ontzettend vlot maar ben nu toch geïnteresseerd in het geheugenverbruik.

Rody

Citaat van: WyGo op augustus 16, 2007, 12:42:44
Waar lees jij dat ergens uit? :) Sinds ik m'n mac heb heb ik 't idee dat ik alleen maar met de programma's bezig ben en niet meer met de resources van de computer. hij trekt alles gewoon ontzettend vlot maar ben nu toch geïnteresseerd in het geheugenverbruik.

iStat Pro widget
www.islayer.com

of via applications/utilities/activity monitor

Audiofiel

Citaat van: WyGo op augustus 16, 2007, 12:42:44
Waar lees jij dat ergens uit? :) Sinds ik m'n mac heb heb ik 't idee dat ik alleen maar met de programma's bezig ben en niet meer met de resources van de computer. hij trekt alles gewoon ontzettend vlot maar ben nu toch geïnteresseerd in het geheugenverbruik.

Kijk even onder Programma's / Hulpprogramma's / Activiteitenweergave. Daar zie je keurig een weergave van het geheugengebruik, gerangschikt naar proces, hoeveelheid geheugen, netwerk, schijf, aantal threads, etcetera. Uiteraard is daar ook een grafische weergave van. Tevens zie je hier of al je geheugen daadwerkelijk effectief wordt gebruikt. ;)

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

W

Best overzichtelijk. Kom er achter dat wanneer ik m'n mail, msn(adium), safari en itunes open heb staan nog ongeveer 1,5 gb over heb.

Audiofiel

#65
Citaat van: WyGo op augustus 16, 2007, 14:02:29
Best overzichtelijk. Kom er achter dat wanneer ik m'n mail, msn(adium), safari en itunes open heb staan nog ongeveer 1,5 gb over heb.

Als je nu Activeitenweergave open laat staan en over twee uur weer kijkt, dan weet je wat OS-X met de rest van je geheugen doet. Let vooral op het groene gedeelte bij het geheugengebruik. Hoeveel geheugen je namelijk ook in je Mac steekt, uiteindelijk wordt alles (wat niet direct door actieve programma's wordt geclaimd) gebruikt om te cachen, zodat diverse taken sneller zullen gaan. Inactief geheugen (blauw) geeft dat bijvoorbeeld aan. ;)


(edit: typo)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

StrayDog

Jammer dat ze zo'n verschrikkelijk spiegelend display hebben anders had ik er al 1 besteld.

Audiofiel

Citaat van: StrayDog op augustus 16, 2007, 16:02:45
Jammer dat ze zo'n verschrikkelijk spiegelend display hebben anders had ik er al 1 besteld.

Dat had ik nou ook in het begin bij de nieuwe MacBooks. Ik heb een jaar getwijfeld, heb regelmatig gestaan bij diverse winkels en ook bij klanten zo'n 'glimmerd' in handen gehad... maar uiteindelijk valt het me op dat ik juist veel MEER zie met zo'n scherm. Ik kan nu buiten in de tuin werken (uiteraard niet in de volle zon) en heb dan een display wat afleesbaar is. 8)

Ik zag dit scherm eerder al bij PC's en het leek me niets, maar na een gewenning van een week kan ik het juist van harte aanbevelen. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

StrayDog

Dat zal ook wel persoonlijk zijn.
Een ramp vind ik het nu ook weer niet maar ik heb een tijdje op een laptop met spiegelend scherm gewerkt en mat bevalt me toch een stuk beter.
De imacs schijnen ook een stuk erger te reflecteren dan de macbooks.

Erik

#69
Citaat van: Paull op augustus 16, 2007, 11:38:33
Een mooi apparaat. Begrijp ik het nou goed dat er geen luidsprekers zijn ingebouwd? Ik zie op de foto namelijk losse speakers staan, vandaar. Bovendien begrijp ik niet waarom Apple de iMac levert met een wired keyboard + muis, dat haalt een deel van het concept onderuit (namelijk, maar 1 kabel nodig, zijnde stroomkabel).
Als ik me goed herinner zitten die speakers aan de onderkant van het scherm, kijk maar het oude model toont ook geen geluids openingen aan de voorkant.
Dat kabel verhaal is volgens mij om de prijs zo goedkoop mogelijk in de markt te kunnen zetten. Kan me niet voorstellen dat iemand die config wil dus standaard komt er dan nog wat op de prijs ;D Slim ;D

Jammer dat pc prive niet meer bestaat dan kon je gewoon de duurse config kopen want je kreeg toch de helft terug ;D

Geluid kan niet echt geweldig mooi zijn op die manier, vandaar waarschijnlijk die losse speakers. Ook iets om rekening mee te houden zowel qua geld als optiek. ;)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Paul Landsmeer

Citaat van: Erik op augustus 16, 2007, 16:35:33
Dat kabel verhaal is volgens mij om de prijs zo goedkoop mogelijk in de markt te kunnen zetten. Kan me niet voorstellen dat iemand die config wil dus standaard komt er dan nog wat op de prijs ;D Slim ;D

Klopt, maar als je 'm dan laat reviewen door een site, stuur dan of andere foto's, of een exemplaar met draadloze toetsen en muis. Dat doet beter recht aan het concept en staat ook beter.

Nosoforos

Geluid van de vorige iMacs was nog opmerkelijk goed voor hoe weggemoffeld de speakers waren, denk dat het bij de nieuwe ook wel goed zal zitten. Maar dat boeit verder ook totaal niet, wil je beter geluid sluit je je computer natuurlijk gewoon op een set/ setje aan.

Audiofiel

Citaat van: Erik op augustus 16, 2007, 16:35:33
Geluid kan niet echt geweldig mooi zijn op die manier, vandaar waarschijnlijk die losse speakers. Ook iets om rekening mee te houden zowel qua geld als optiek. ;)

Ik vind het geluid van (de ingebouwde speakers van) mijn 24" iMac juist beter dan toen ik de oude G4 iMac had (de fraaie lampevoet à lá Pixar) met losse Harman Kardon speakers er bij. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

PjotrrrNL

#73
Citaat van: Audiofiel op augustus 16, 2007, 16:09:17
Dat had ik nou ook in het begin bij de nieuwe MacBooks. Ik heb een jaar getwijfeld, heb regelmatig gestaan bij diverse winkels en ook bij klanten zo'n 'glimmerd' in handen gehad... maar uiteindelijk valt het me op dat ik juist veel MEER zie met zo'n scherm. Ik kan nu buiten in de tuin werken (uiteraard niet in de volle zon) en heb dan een display wat afleesbaar is. 8)

Ik zag dit scherm eerder al bij PC's en het leek me niets, maar na een gewenning van een week kan ik het juist van harte aanbevelen. ;)

Hee, dat is interessant, dat neem ik mee voor mijn volgende notebook!








(Die Audiofiel laat zich echt niet bannen...)

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op augustus 16, 2007, 18:06:40
Ik vind het geluid van (de ingebouwde speakers van) mijn 24" iMac juist beter dan toen ik de oude G4 iMac had (de fraaie lampevoet à lá Pixar) met losse Harman Kardon speakers er bij. ;)

Meen je dat nou?
Een vriend van me heeft laatst zo'n G4 gekocht en ik dacht in eerste instantie dat zijn HK set stond te spelen (we zaten buiten). Bleek dat hij de G4 in de huiskamer aan had staan.
Top machine !!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler