Audio En Zo

Started by AudioEnZo, November 12, 2014, 08:39:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AudioEnZo

Dank heren :D

Nee ik heb de TV nog nooit afgedekt, zal eens proberen wat voor effect dat geeft. Nou lijkt de akoestiek wellicht wat hard op het plaatje maar is in werkelijkheid juist verre van hard, maar zelf erg prettig.

chansig

Ik zeg verder ook niets. Alleen een tv in het midden vind ik persoonlijk een gruwel. Maar goed. Heb je ook nog foto's van de rest van de kamer want ik (ws we ook) zijn erg nieuwsgierig. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AudioEnZo

Ah op die fiets :) Is idd geen toonbeeld van mooi, maar ja, wel praktisch want je moet zo'n beeldscherm ergens kwijt. Ik heb even geen plaatjes van de rest van de kamer.

felix01

Quote from: AudioEnZo on February  5, 2017, 10:37:22
Nou de Xanadu HRS80 set is gisteren afgeleverd. Het is een prachtige luidspreker geworden en er is een fikse stap gemaakt ten opzichte van de HRS52. Gister niet zo heel veel geluisterd nog (had visite)   maar ging bij de eerste nummers al uit mijn dak, dus dat wordt veel luisteren de komende tijd. Hieronder alvast een paar foto's:




proficiat met de nieuwe LS :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

martien

Erg mooie luidsprekers! Veel plezier ermee :music:

Maximus_Aurelius

Quote from: AudioEnZo on February  5, 2017, 10:37:22
Nou de Xanadu HRS80 set is gisteren afgeleverd. Het is een prachtige luidspreker geworden en er is een fikse stap gemaakt ten opzichte van de HRS52. Gister niet zo heel veel geluisterd nog (had visite)   maar ging bij de eerste nummers al uit mijn dak, dus dat wordt veel luisteren de komende tijd. Hieronder alvast een paar foto's:




Shitterend  :thumbs-up: :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Marco66

Quote from: AudioEnZo on December 23, 2016, 18:20:36
Ik heb met de Pearl zeker goede ervaring i.c.m. de Mano (zie HIER)!

Het verschil tussen XLR en ACSS is wat lastig te bepalen. De ACSS kabels zijn van goede kwaliteit maar ACSS in vergelijk met XLR via de Siltech XLR kabels gaan ze mank. Dan zou je eigenlijk dezelfde kabels moeten gebruiken voor ACSS voor een eerlijk vergelijk en dat is wat lastig op te tuigen want het zijn aparte stekkers die niet zomaar op de plank liggen. Ik heb wel begrepen dat in de 2015 versies van de Master 3 en 10 verbeteringen zijn doorgevoerd welke er voor zorgen dat XLR niet meer onderdoet voor ACSS.

Zelf ben ik in "blijde verwachting" van de nieuwe Xanadu HRS80 luidsprekers (met actief laag)  ;D Ze zijn al gespoten, maar het afwerken en leveren zal wel in het nieuwe jaar worden. Een voorproefje:


Prachtig, zelf morgen mijn set compleet en eerste ervaring met dit merk.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Robiwan

weer van die pianolak glimmers  :crazy: Gelukkig ieder z'n ding :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dirk

Quote from: AudioEnZo on February  5, 2017, 11:16:37
Ah op die fiets :) Is idd geen toonbeeld van mooi, maar ja, wel praktisch want je moet zo'n beeldscherm ergens kwijt. Ik heb even geen plaatjes van de rest van de kamer.

de insteek dat het ergens "moet" is relatief. ;D

ik heb ook erg lang getwijfeld of ik zou overstappen naar een PJ met oprolscherm, maar vwb audio-upgrade is dat één van de grootste die ik ooit gemaakt heb in mijn ruimte. (fwiw; hier hing er een 50" tussen de speakers en verder 0,0 apparatuur, dus bij jou valt op dat vlak nog meer winst te behalen)
ik luister nu veel meer naar de set dan vroeger, zonder dat visueel en akoestisch storend tv-scherm in het midden  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sirius666

#84
Quote from: AudioEnZo on February  5, 2017, 11:16:37
Ah op die fiets :) Is idd geen toonbeeld van mooi, maar ja, wel praktisch want je moet zo'n beeldscherm ergens kwijt. Ik heb even geen plaatjes van de rest van de kamer.

Het is niet voor niets een tv meubel. Hifispul op een kast vind ik er persoonlijk juist weer niet fraai uitzien, oogt zo druk. Gave speakers trouwens!

chansig

Ik vind de tv en het meubel ook mooi hoor...maar akoestisch vind ik het een gruwel.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Oh echt? Vanwege bijv de ruimte tussen de TV en de muur of zo? M'n speakers staan aan weerszijden van het dressoir (2m breed). Daar staat geen TV op hoor :D Is dat akoestisch wat beter te pruimen dan? TV staat heel nonchalant op het TV meubel. Sowieso staan sommige meubels meer in de weg dan ik zou willen. Zo kan ik mijn gang niet lekker gaan. M'n vriendin bekijkt dit opvallend anders. Stom gedoe! :D

patsijb

gefeliciteerd met de mooie speakers

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

AudioEnZo

Quote from: Dynky on February  5, 2017, 14:55:11
de insteek dat het ergens "moet" is relatief.
Uiteraard "moet" niets. Ik heb gelukkig veel vrijheid qua keuze apparatuur en luidsprekers. Wellicht is een PJ met scherm een keer iets om te bekijken, goede tip! Is meteen de akoestische gruwel verholpen :D

pvd_66

Mooi  ;D
Heb mn tv ook aan de muur tussen mn speakers hangen. Ik ontkom er niet aan, een deken erover?? Tv is zo dun dan buigt ie misschien  ;)
Heerlijk ook dat high-gloss, staat fantastisch. Heb ik ook, lekker glimmen  ;D
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

PuNkEnStEiN

Quote from: AudioEnZo on February  5, 2017, 10:37:22Gister niet zo heel veel geluisterd nog (had visite)
Nou, dat was dan bij mij mooi pech geweest voor die visite! Luisteren zullen ze. Is het niet goedschiks, dan maar kwaadschiks!!!  :headbanging: :devil: :laugh:
Geniet ervan, gewoon zo nu en dan de voordeur op slot en de bel uitzetten.  ;)
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

AudioEnZo

Haha, het waren erg goede vrienden, die weiger je niet aan de deur maar maak je deelgenoot van de fantastische muziek die nu door de kamer rolt ;)

Het is een geweldige set aan het worden, ik ga de komende tijd mijn gehele muziek collectie herontdekken!

patsijb

ja dat is t mooie van goed spul je alles weer afspelen wat al Jaren ligt te verstoffen..

bert de melker

Prachtige luidsprekers Rene ik zou zeggen geniet ervan moeten we toch eens afspreken wil ik graag horen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sailor Jan

Die Xanadu maken wel mooie speakers! Zeker hun filosofie met DSP kan ik ook waarderen!

Mooie set zo!
Wees lief voor jezelf

AudioEnZo

Dank weer mensen  ;D

En je bent welkom Bert!

AudioEnZo

#97
Gisteren de Holo Audio Spring Level 3 dac via Magna Hifi binnengekregen. Een erg mooi gebouwde R2R ladder dac en klinkt in mijn set en beleving erg fraai. Ben er blij mee en kan daar de komende tijd weer mooi van genieten  ;D


Cyrus·

Ziet er fraai uit! Hoe verhoudt deze zich tot je vorige DAC?
Groeten,
Edwin

AudioEnZo

Thanks :) De Holo geeft vooral een breder en dieper geluidsbeeld. Veel detail en ruimte. Ten opzichte van de Level 1 heeft de Level 3 wat meer ballen, "drive" zeg maar. Dus vooralsnog prima aankoop  :music: