W&M Audio bekabeling

Gestart door A3-D, februari 2, 2007, 16:27:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

-madison-

Citaat van: WouterVos op februari 26, 2009, 12:44:10
Vraagje, heeft iemand al ervaring met de ls-03? Ik wil evt m'n bekabeling aanpassens en het voordeel van deze kabels is dat je ze per m kan kopen  :smile:

Ben ik ook wel benieuwt naar! Trouwens ook niet duur; 10 euro per meter.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

hifi | Roderick

Ik heb genoeg LS-03 op voorraad liggen, dus als men de LS-03 (gemonteerd met plugs of van de rol) wilt bestellen >  http://store.av123.nl

Dick87

#377
Hmm... net het hele (!) topic doorgelezen en ben toch erg onder de indruk van de positieve ervaringen die iedereen met de W&M kabels heeft. Ik was eigenlijk alleen op zoek naar mooie banaan pluggen voor mijn huidige kabel maar dat komt al in de richting van een complete W&M kabel! Nouja nu zijn die W&M pluggen natuurlijk ook een optie maar een netjes afgemonteerde kabel (bijv. LS-01) ziet er wel erg netjes uit! Het jammere is dus alleen dat deze kabels niet echt te beluisteren/vergelijken zijn, daarom twijfel ik of ze wel geschikt zijn voor mijn set. Ik heb Mission 753 Freedom luidsprekers op een Cambridge Azur 640A versterker met daartussen Chord Company kabels. De Chord Odyssey 2 voor de speakers en de Cobra 2 als interlink(s). Om ook direct de interlinks te vervangen wordt me wat te prijzig, dus ik wou het alleen bij de speakerkabels houden. Maar is dit wel verstandig? Of is het eigenlijk zonde om de Chord interlinks te laten zitten icm. W&M kabels...

Toen ik 2 jaar geleden over ben gegaan van erg simpele kabels naar de Chord's was ik hier bijzonder tevreden mee. Het geluid was veel rustiger en helderder. Nu ik echter van een (oude) Denon versterker overgestapt ben naar de Cambridge is het hoog mij net wat te schel en soms rommelig. Met name op iets hogere volume's. Dit zorgt er helaas voor dat je vrij snel 'moe' wordt van het luisteren. Ik hoop met de W&M kabels wat meer rust in het geluid te krijgen en een wat mooier hoog. Denken jullie, als experts, dat dit mij iets gaat opleveren of kan ik dan beter verder zoeken? Het is overigens niet zo dat ik mij aan het huidge geluid stoor, in het bovenstaande verhaal overdrijf ik misschien wat. Als ik dit topic niet was tegengekomen dan had ik nooit aan andere kabels gedacht. Maar voor deze prijs....damn.

Daarnaast is er uiteraard nog de keuze tussen de LS-01, 02 en 03. Mijn voorkeur gaat wat dat betreft uit naar de 01 of 03. De 03 is uiteraard bi-wired wat misschien een voordeel op kan leveren? De 01 ziet er daarentegen wel ontzettend stoer uit! Aansluitingen op mijn speakers zitten gewoon laag bij de grond dus dat moet geen probleem zijn.

Keuzes, keuzes, keuzes.... ::)   

frank2

Ik heb W&M interlinks; dus daar kan ik alleen over praten. Chord kabels ken ik niet. Maar eerst zou ik Roderick vragen de kabels op proef op te sturen dan kun je ze beluisteren, vlgs mij doet hij dat.
Verder zijn de W&M kabels redelijk open maar in het hoog minder, ze temperen iets. Voor jou zou dat juiste goed zijn.
Maar eerst luisteren voor je iets koopt is mijn devies.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Neildown

Goedenacht heren (en misschien ook dames, wie weet ;) )

Ik heb een vraag; ik zou eigenlijk graag 2 LS-01 kabels aan willen sluiten op 1 speakerterminal. Dit omdat ik een actief (stereo) subwoofersysteem gebruik , waar dus de speakerkabel vanuit de versterker naar zowel de subwoofer(s) moet als naar de gewone speakers. De lengte tussen de sub en speaker bedraagt zo'n 85 cm, dus dat gaat met een gewone biwire kabel (zoals de ls-03) nooit werken. Zou je dus bijvoorbeeld 1 LS-01 via een spade aan kunnen sluiten en de andere via de banaan plug op dezelfde speaker terminal?

En zo ja; schroef je de spade dan eerst vast op de speakerterminal en plaats je daarna de banaanstekker of plaats je de spade tussen de terminal en de banaanstekker.

Een andere optie zou zijn 1 LS-01 vanuit de versterker naar de sub, deze met spades aansluiten, en vervolgens een LS-01 vanuit de sub naar de speaker dmv banaan stekkers. Maar dan zit je met een kabel van 2,5 meter terwijl dit maar een meter hoeft te zijn.


Iemand een idee hierover?

Alvast bedankt voor het meedenken,
Martijn



You can NEVER have enough speakers!!!!

HTip

Dat vind ik wel erg ambitieus ;) De LS-01 (de LS-03 ook trouwens) zijn speakerkabels maatje tuinslang en zijn erg zwaar. Als je zoveel gewicht aan één terminal wil hangen, dan moet je de kabel wel erg goed ondersteunen, om doorbuigen te voorkomen.

Daarnaast zou het wel met de LS-03 kunnen, alleen moet je wel een groot deel moeten strippen, waarbij 2 van de 4 draden naar de sub gaan en de andere 2 naar de fronts. De aansluiting van de speakerterminal is 2 draden per aansluiting getwist. Nadeel hiervan is wel dat je de werking van de mantel, e.d. volledig teniet doet voor het
gestripte deel...

Je laatste optie is denk ik de beste en kan je met de LS-03 helemaal goed oplossen, want die is los van de rol per meter leverbaar ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

erik s.

wil je de Sub mono aansturen vanuit 1 versterker kanaal?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Neildown

Citaat van: erik s. op maart 28, 2009, 11:18:00
wil je de Sub mono aansturen vanuit 1 versterker kanaal?

Ik heb dus 2 subs, 1 onder elke speaker. Deze worden via de High power in van de subs doorgelust naar de speaker. Dus er gaat een gewone luidsprekerkabel van mijn versterker naar de sub, en vanuit daar wordt deze doorgelust naar de speaker. En dat dus voor voor beide kanalen.

Dus het signaal moet vanaf naar mijn versterker naar zowel mijn sub als mijn speaker, daar zoek ik dus de beste manier voor.

Over dat strippen had ik idd ook al gedacht, maar het lijkt me gewoon zonde om zo'n mooie kabel te gaan lopen strippen.

Ik gebruik nu nog VdH D352 kabel, welke ik zelf met locking banaanpluggen heb gemonteerd. Deze banaanpluggen kunnen op elkaar worden doorgelust, en zo heb ik het dus nu opgelost. Maar dat zijn van die goedkope banaanpluggen met een schroefverbinding, en alhoewel het niet slecht klinkt heb ik toch steeds een idee dat het beter kan. Het is waarschijnlijk ook een beetje psychisch... :-X

Maar bedankt alvast voor de reacties, iemand anders nog een goed idee?

You can NEVER have enough speakers!!!!

Neildown

Citaat van: HTip op maart 28, 2009, 06:25:46

Je laatste optie is denk ik de beste en kan je met de LS-03 helemaal goed oplossen, want die is los van de rol per meter leverbaar ;)

Is een optie, maar dan moet je weer zelf aan de gang om die dingen met schroefverbindingen oid in elkaar te zetten, en daar heb ik toch een minder goed gevoel bij dan dat je zo'n nette geconfectioneerde kabel koopt.....

Of is dit meer een onderbuikgevoel en kun je net zo goed zelf wat van die connectoren er op schroeven? Ik neem toch aan dat bij die geconfectioneerde LS-01 en 03 die connectoren niet alleen maar geschroefd zijn, maar gekrimpt of gesoldeerd?
You can NEVER have enough speakers!!!!

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

hifi | Roderick


HTip

Citaat van: Neildown op maart 28, 2009, 12:08:42
Is een optie, maar dan moet je weer zelf aan de gang om die dingen met schroefverbindingen oid in elkaar te zetten, en daar heb ik toch een minder goed gevoel bij dan dat je zo'n nette geconfectioneerde kabel koopt.....

Of is dit meer een onderbuikgevoel en kun je net zo goed zelf wat van die connectoren er op schroeven? Ik neem toch aan dat bij die geconfectioneerde LS-01 en 03 die connectoren niet alleen maar geschroefd zijn, maar gekrimpt of gesoldeerd?
Je kan natuurlijk altijd nog met krimkous, e.d. de afwerking doen, maar schroeven is ook een goede verbinding. Ik heb met de voorloper van LS-03, de Black Magic, hetzelfde gedaan. Kon ook niet anders vanwege de lengtes (resp. 11,9 en 7m :o) naar de voorste speakers ;)

Kijk maar op pag. 48 (bi-wiring) en 89 (bi-amping) van mijn topic...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeroenGRT

Heeft iemand de black magic en ls-03 al eens met elkaar vergeleken? Wil je een van twee trouwens verkopen dan hoor ik dat graag!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

WouterVos

Ik ben in het bezit van de ls-03 en ik moet zeggen dat ik er erg over te spreken ben! De blackmagic heb ik nooit gehoord dus ik kan ze niet echt vergelijken maar de ls-03 is echt een aanrader.
Musical Fidelity

Dick87

Sinds vorige week ook mijn LS-01 kabels aangesloten die ik gekocht had in de Powerbuy. De kabels klinken uitstekend op mijn set! Het scherpe randje in het hoog wat duidelijk aanwezig was en ervoor zorgde dat je vrij snel 'luistermoe' werd is gelukkig verdwenen! De kabel is wel nog een stuk stugger dan ik verwachte, maar na wat prutsen zit het zo prima.

Ik ben tevreden :)

Alex Groningen

Zijn er meer mensen die me kunnen vertellen over bevindingen over deze kabels.
Lees op dit forum alleen maar positieve verhalen,en zit dus ook te denken om dit merk
aan te schaffen.

Valkyrie

Citaat van: Alex Groningen op mei  9, 2009, 22:23:45
Zijn er meer mensen die me kunnen vertellen over bevindingen over deze kabels.
Lees op dit forum alleen maar positieve verhalen,en zit dus ook te denken om dit merk
aan te schaffen.

Ik heb ook meegedaan met de powerbuy en een paar LS-01 kabels aangeschaft. De kabels zijn een stuk dikker dan de voorgangers (Audioquest). Het geluid is op mijn set klinkt wat meer open nu. Ik ben er erg tevreden mee. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Alex Groningen

Citaat van: Valkyrie op mei 10, 2009, 11:31:42
Ik heb ook meegedaan met de powerbuy en een paar LS-01 kabels aangeschaft. De kabels zijn een stuk dikker dan de voorgangers (Audioquest). Het geluid is op mijn set klinkt wat meer open nu. Ik ben er erg tevreden mee. :)

Sorry dat ik zo laat reageer,was deze topic even uit het oog verloren.Leuk dat ze je goed bevallen.Heb inmiddels ook de LS-01 besteld.
En zal er binnenkort ook eens aandachtig naar gaan luisteren.

Miezjah

Howdy!

Ik ben al enige tijd opzoek naar goeie speaker kabels voor mijn set.
Na het lezen van dit topic ben ik heel erg benieuwd geworden en ben van plan ook een setje W&M speaker kabels aan te schaffen.

Mijn set bestaat uit:

Dali 1.7 speakers

NAD C 352 versteker
NAD C521BEE CD speler
NAD T513 DVD speler

Interlinks:

Monster cable 400 MK II op de DVD
Monster Cable M1000i op de CD speler

Ik zit te twijfelen tussen de W&M LS-01 en de W&M LS-03 Bi-wire.

Heeft iemand hier ervaring met NAD/Dali 1.7 en W&M speaker kabels?

Als ik voor de LS-03 Bi-wire kies, is een set dan genoeg? Bi-wire is toch meestal 2x 2 kabels?



- Misha
Sony Bravia 40", NAD C352, NAD C521BEE, NAD T513, Dali 1.7

erik s.

#394
de LS-03 heeft 4 aders van elk 3mm2.

de LS-03 is iig wat soepeler als de LS-01.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

JeroenGRT

#395
IK heb ook met de powerbuy meegedaan, en LS-03 besteld voor mijn fronts en center speaker. Op het forum waren zoveel positieve verhalen te lezen, de AC-01 had ik inmiddels al. Deze bevalt erg goed. Als ik eerlijk ben viel mij de LS-03 flink tegen in het begin, ik vergeleek ze namelijk met Canare 4S11, die voor minder als de helft per meter te koop is.

De LS-03 kwam bij mij wat terughoudend over, de dynamiek verdween bij de muziek. Het klonk wel goed, alleen een beetje "braafjes" . Nu ben ik een aantal weken verder en het valt mij op dat de LS-03 over het algemeen toch wel een erg lekkere speaker kabel is. De Canare 4S11 heeft soms de neiging om de lage tonen wat rommelig te laten overkomen en benadrukt het hoog wat meer. De LS-03 geeft een strakker laag en haalt de scherpe kantjes van het hoog eraf, daardoor lijkt het in het begin wat terughoudend maar na een tijdje spelen vind ik het toch een verbetering t.o.v. de Canare. Niet dat het een wereld van verschil is, de Canare blijft voor mij de beste kabel qua prijs/prestatie.

Maar toch een speaker kabel om in ieder geval eens een kans te geven, ik zou zeggen probeer ze eens uit.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

drees62

#396
Inmiddels speel ik ook een week of 2 met de LS-01. Gelijk uit de doos klinkt de kabel inderdaad en beetje gewoontjes. Bas lijkt wat op de achtergrond te komen en mid en hoog vloeit nog niet echt mooi samen. Daarom eerst maar eens een week de kabels in laten spelen (heb de hele week de fm-tuner aan laten staan).
Inmiddels is de LS-01 tot leven gekomen. Strakke, droge bas met een zeer diepe en open staging in het midden/hoog. Elk instrument is precies aan te wijzen en stemmen klinken voortreffelijk. In combinatie met mijn Marantz receiver en de Focals 716W geeft dit een geluidservaring waar je "wow" tegen blijft zeggen.
Ik denk dat je voor een gelijkwaardige kabel van een ander merk een veelvoud aan euri moet neer tellen. Daarnaast ziet de LS-01 er fantastisch uit!

Hiervoor had ik een VDH CS-122 aan deze set hangen en het grote verschil is de veel betere controle in het laag en de ruimtelijkheid van het stereobeeld. De VDH is ook een prima kabel voor zijn geld maar de W&M is duidelijk een stukkie beter.

I'm very happy  ;)

virgil

Citaat van: gino28 op maart  1, 2007, 20:30:09
hallo
ik heb sinds kort een luidspreker kabel gekocht van dit merk en moet zeggen dat het er erg mooi en gelikt eruit ziet de kabels zijn 4mm dik afgeschermd door een soort van vilt met daar omheen een soort rubber met daar weer omheen een mantel van vertind koper
ben ook wel benieuwd naar ervaringen van de interlinks dit overweeg ik ook te kopen
heb een mooi adresje op marktplaats
\gr. gino
hallo mijn naam is virgil en nieuw op dit forum
en de buurman van gino(zie hieronder)
ook ik heb de bekabeling van w&m en ben er zeer tevreden over
ik heb de black magic lsp bi-wire kabel en heb ook de interlink hiervan
ik zoek me rot naar nog 5 meter van deze kabel weet iemand een addres waar deze te koop is
ik denk persoonlijk dat deze kabel niet meer gemaakt word ?????????wat ik erg jammer vind

























JeroenGRT

#398
Citaat van: virgil op november  7, 2009, 07:32:50
hallo mijn naam is virgil en nieuw op dit forum
en de buurman van gino(zie hieronder)
ook ik heb de bekabeling van w&m en ben er zeer tevreden over
ik heb de black magic lsp bi-wire kabel en heb ook de interlink hiervan
ik zoek me rot naar nog 5 meter van deze kabel weet iemand een addres waar deze te koop is
ik denk persoonlijk dat deze kabel niet meer gemaakt word ?????????wat ik erg jammer vind

Mijn neef heeft nog 2 x 3.5mtr te koop, zie de markt sectie

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=93578.0
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

erik s.

ik denk dat je BM prima kunt combineren met LS-03.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B