W&M Audio bekabeling

Gestart door A3-D, februari 2, 2007, 16:27:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulSQ

Citaat van: francois op december 20, 2007, 12:58:19
Géén plug and play dus.

hoezo, 'deed' ie het niet met de pijltjes andersom? :-X
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

eazyQ


francois


Herjan

Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de vergelijking tussen W&M LS-01 en QED Silver Anniversary? Klankmatig bedoel ik dan. Dat het uiterlijk heel anders is, lijkt me duidelijk...

Thanks!

eazyQ

Citaat van: Herjan op december 26, 2007, 13:35:55
Is er iemand die iets zinnigs kan zeggen over de vergelijking tussen W&M LS-01 en QED Silver Anniversary? Klankmatig bedoel ik dan. Dat het uiterlijk heel anders is, lijkt me duidelijk...

Thanks!
In mijn set is de W&M detailrijker, maar wat minder sprankelend in het hoog. QED SA is voor mijn set met dat hoge net wat beter (Jungson AV1000C + Jungson Moon Harbor HDCD2 op Mission 762's waarvan de koopeling tussen de HDCD en de AV1000C wel met W&M is)

Herjan

Citaat van: Tim Radges op december 27, 2007, 22:10:32
In mijn set is de W&M detailrijker, maar wat minder sprankelend in het hoog. QED SA is voor mijn set met dat hoge net wat beter (Jungson AV1000C + Jungson Moon Harbor HDCD2 op Mission 762's waarvan de koopeling tussen de HDCD en de AV1000C wel met W&M is)
Goed om te horen. De SA's in combinatie met mijn QUAD 22L's geven soms naar mijn smaak net een iets te scherpe randjes aan het hoog. Kan ook met mijn huidige receiver te maken hebben (Harman Kardon AVR300RDS), maar die wordt (als het goed is) morgen vervangen door een Onkyo TX-SR605. Binnenkort maak ik dan de overstap van QED S.A. naar W&M LS-01.

eazyQ

Citaat van: Herjan op december 27, 2007, 22:58:46
Goed om te horen. De SA's in combinatie met mijn QUAD 22L's geven soms naar mijn smaak net een iets te scherpe randjes aan het hoog. Kan ook met mijn huidige receiver te maken hebben (Harman Kardon AVR300RDS), maar die wordt (als het goed is) morgen vervangen door een Onkyo TX-SR605. Binnenkort maak ik dan de overstap van QED S.A. naar W&M LS-01.
Lijkt me een goede keus, misschien mag je ze even testen eerst? Maar als de combo HK met Quad en QED SA al wat scherp is, zal dat met Onkyo vrees ik iets scherper worden. W&M zal je daar denk ik niet teleurstellen.

Herjan

Citaat van: Tim Radges op december 29, 2007, 21:21:21
Lijkt me een goede keus, misschien mag je ze even testen eerst? Maar als de combo HK met Quad en QED SA al wat scherp is, zal dat met Onkyo vrees ik iets scherper worden. W&M zal je daar denk ik niet teleurstellen.
Nee, totaal niet. De Onkyo klinkt een stuk neutraler/warmer dan de HK. Vergeet niet dat het een wat oudere HK is (juli 2000). Wellicht verschilt dat met de nieuwere of juist de oudere series, dat weet ik niet. In ieder geval heeft de Onkyo me tot nu toe zeer prettig verrast.

Maar goed, daar gaat dit topic niet over....  :-X

Herjan

Ook lekker... Hoor ik net van een W&M leverancier dat ik waarschijnlijk geen winst zal behalen met een overstap van QED S.A. naar W&M LS-01.  >:(

Nou ja, toch maar proberen. Als het geen verlies oplevert, heb ik in ieder geval kabels die er mooier uitzien...  8)

hifi | Roderick

Wie is die leverancier als ik vragen mag, de W&M is duidelijk een stuk betere kabel dan de QED S.A. :-\

Herjan

#160
Ik heb je even een PM gestuurd.

Herjan

Nou, vanaf vandaag behoor ik dus ook tot de W&M gebruikers. Althans; vanmiddag heb ik een setje LS-01 van 3.5m opgehaald bij Roderick. Zwaar geval! Ziet er goed uit. Vanavond maar 's even aansluiten en kijken of ik een verschil hoor tussen de QED S.A. en deze. Misschien eens eerst 1 speaker aansluiten...

HTip

Gefeliciteerd en welkom bij de W&M fanclub ;D

De interlinks (analoog, coax en hdmi) zijn ook geweldig. Hele goede prijs/kwaliteitverhouding 8)

Ben benieuwd naar je bevindingen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raphie

Hier ook nog steeds supertevrden met de LS01
JBL PRX Power!

silitek

#164
Fijne kabel LS-01..alleen zijn ze erg stug en pluggen (banaan) vind ik slecht. Heb ook een modificatie losgelaten op de kabel. Gewoon ingekort exact op maat gemaakt ;D.

Kabel zit goed inelkaar overgens..En hoe ziet een W&M kabel er dan uit?
Zo dus:
Cambridge Audio|MHZS|B&W CDM1|42PX80

hifi | Roderick


chris0871

Hallo mensen,

Ik heb ook W&M audio kabels , de analoge en digitale interlink.
Ik maak het meest gebruik van de analoge interlink i.c.m de marantz s15 cd speler en sr8500 receiver, daaraan supra ply 3.4 luidsprekerkabel naar de Focal 816V.

Heb gisteren even een andere interlink geprobeerd, de Transparent D100.. gewoon om te vergelijken..
Het verschil was behoorlijk groot te noemen: kleinere soundstage, compacter 'beeld'

De W&M analoge interlink laat een breed, en vooral gedetailleerd beeld horen, en vooral de zang komt erg goed naar voren; maw: De W&M geeft de muzikanten beter een plaats.

Voor mijn opstelling: http://www.chriskuhl.com/hifi

eazyQ

Citaat van: Herjan op januari  3, 2008, 17:50:36
Nou, vanaf vandaag behoor ik dus ook tot de W&M gebruikers. Althans; vanmiddag heb ik een setje LS-01 van 3.5m opgehaald bij Roderick. Zwaar geval! Ziet er goed uit. Vanavond maar 's even aansluiten en kijken of ik een verschil hoor tussen de QED S.A. en deze. Misschien eens eerst 1 speaker aansluiten...
En, heb je inmiddels al een beetje gehoord of het verschil maakt?

Herjan

Volgens mij ontloopt 't elkaar niet zo veel. Iets minder scherpe randjes aan het hoog. Maar echt een AB vergelijk heb ik niet gemaakt.

eazyQ

Citaat van: Herjan op januari  6, 2008, 22:26:58
Volgens mij ontloopt 't elkaar niet zo veel. Iets minder scherpe randjes aan het hoog. Maar echt een AB vergelijk heb ik niet gemaakt.
geef ze een weekje de tijd en doe dan de AB vergelijking ;) .

Herjan

Citaat van: Tim Radges op januari  6, 2008, 22:33:06
geef ze een weekje de tijd en doe dan de AB vergelijking ;) .
Als het goed is, is de QED dan niet meer in mijn bezit. ;)

eazyQ

Citaat van: Herjan op januari  7, 2008, 00:27:03
Als het goed is, is de QED dan niet meer in mijn bezit. ;)
da's een goede beslissing ;) .

Herjan

De QED S.A. is nu de deur uit. Mijn fronts zijn nu ge-bi-amped (groene boekje, anyone?) met W&M LS-01. Probeer dat maar 's in de plint te verstoppen...  ;D

eazyQ

Citaat van: Herjan op januari 11, 2008, 16:43:51
De QED S.A. is nu de deur uit. Mijn fronts zijn nu ge-bi-amped (groene boekje, anyone?) met W&M LS-01. Probeer dat maar 's in de plint te verstoppen...  ;D
die zijn eigenlijk sowieso te stoer en mooi om te verstoppen hoor ;) .

existence

Citaat van: Tim Radges op januari 12, 2008, 23:51:26
die zijn eigenlijk sowieso te stoer en mooi om te verstoppen hoor ;) .


O0