W&M Audio bekabeling

Gestart door A3-D, februari 2, 2007, 16:27:14

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Raphie

Citaat van: Tim Radges op november 21, 2007, 14:42:33
MOD wannabee ;D :P

Ja, was misschien nog niet geheel duidelijk in zo'n eerste post  ;D
JBL PRX Power!

eazyQ

Citaat van: Raphie op november 21, 2007, 14:44:07
Ja, was misschien nog niet geheel duidelijk in zo'n eerste post  ;D
LOL!

el-jorge

Gisteren mijn W&M kabels opgehaald. De eerste indruk zijn die van het uiterlijk.
De kabel is verpakt in een prachtige doos, netjes met klittebandjes liggen de kabels opgerold, en het doosje bedient zich van een klein magneetje volgens mij. De kabel presenteerd zich in ieder geval erg mooi.
De kabel zelf. In een woord geweldig, de afwerking is erg goed. Het ziet er prachtig uit. Het zijn flinke tuinslangen, en de kabels zijn erg stug. Ik heb dus de LS-01, erg fijn dat je van connector kan veranderen. Ik heb aan de speakerzijde de spade aangesloten, en de bananen aan de versterker zijn. De hele plug is er ook makkelijk af te draaien.
De AC-01 en DC-01 bedienen zich beiden met een draaisysteem, ik wist dat niet, ik heb nog nooit zulke kabels gehad  ::). Ik kreeg ze in hte begin dan ook niet aangesloten. Na een belletje met de verkoper was ik erachter hoe ze werken  ;D. Op zich een mooi systeem, de kabels zitten door het draai systeem goed aangesloten op versterker en dvd-speler.
De Tornado, ik kan er niet veel van zeggen, er zitten mooie (goede??) stekkers op, verguld.

Het hele boeltje aangesloten, ik ga nog geen eerste impressie geven totdat ze goed zijn ingespeeld.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

AudioFactory

Citaat van: Raphie op november 21, 2007, 14:29:30
Hier hebben we een sponsor topic voor ;D
Buiten de sponsor sectie graag vrij blijven van wederverkoop aanbevelingen ;D

Begrijp ik het als nieuw forum "lid" goed dat als het niks te maken heeft met dit forumsponsor AV123BENELUX, je verder geen mening mag geven over andere leveranciers die dezelfde kabel tegen een lagere prijs leveren??

Ik wil niet al te kritisch wezen, maar wel zo eerlijk en objectief.
VV:Rotel RC 1070
EV:AudioFactory (High-End zelfbouw)
CD-speler:Marantz CD-67mkII OSE
Tuner:Denon TU-580RD
Cassettedeck:Pioneer CT-777
Draaitafel:JVC QL-A75
Luidsprekers:Canton RC-L (getweakt)
Interlink:John v.Gent
Speakerkabel:W&M LS-01

J.A.F._Doorhof

Je mag altijd een mening geven maar commerciele LINKS zijn niet toegestaan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mack

Citaat van: AudioFactory op november 21, 2007, 16:16:59
Begrijp ik het als nieuw forum "lid" goed dat als het niks te maken heeft met dit forumsponsor AV123BENELUX, je verder geen mening mag geven over andere leveranciers die dezelfde kabel tegen een lagere prijs leveren??

Ik wil niet al te kritisch wezen, maar wel zo eerlijk en objectief.

Waar dan ?

Via PM mag het wel  ;)

garmtz

Ik zie geen commerciële link, verwijzing of wat dan ook. Zou je precies aan willen geven wat je commercieel vindt aan de post van Audiofactory?

Raphie

#132
aangepast.... ;D
JBL PRX Power!

Darkman

Tja, vind het persoonlijk ook geen commerciële post, verder heeft de poster ook geen baat bij het plaatsen van die opmerking en daarnaast is dit geen sponsor topic, maar een regulier topic. Weinig aan het handje :)
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

hifi | Roderick

#134
Ik heb inmiddels een grote doos met een kabels binnen.
Alle kabels netjes verpakt in mooie dozen, de kabels zijn zeer degelijk afgewerkt en behoorlijk stug maar stevig.
Als de prijs 5x hoger zou zijn zou je het geloven :D

Ik heb even de interlinks aangesloten, kort geluisterd en de kabels klinken zeker niet slecht  8)

AudioFactory

Beste forumleden,

Daar er nog al wat consternatie is ontstaan m.b.t. het noemen van de leverancier en de prijs van de door mij aangeschafte kabel heb ik mijn originele eerste topic bericht maar aangepast zodat dit geen ergernissen meer kan opwekken.

Mijn excuses voor een ieder die ik hiermee schade heb berokkend of tekort heb gedaan.

Met vriendelijke groet,

Marcel

PS: Maar de kabel klinkt wel heel erg goed voor dat geld.
VV:Rotel RC 1070
EV:AudioFactory (High-End zelfbouw)
CD-speler:Marantz CD-67mkII OSE
Tuner:Denon TU-580RD
Cassettedeck:Pioneer CT-777
Draaitafel:JVC QL-A75
Luidsprekers:Canton RC-L (getweakt)
Interlink:John v.Gent
Speakerkabel:W&M LS-01

eazyQ

Citaat van: AudioFactory op november 22, 2007, 11:38:47
PS: Maar de kabel klinkt wel heel erg goed voor dat geld.
LOL, dat moge inmiddels wel duidelijk zijn ;) .

el-jorge

Kleine eerste indruk van de W&M.

Ik heb dus in een keer al mijn kabels vervangen door W&M, ik kan dus niet zeggen door welke kabel de verandering is opgetreden. Ik speelde hiervoor met Canara speakerkabels en audioquest interconnects.

De Canare vond ik zelf een kabel die redelijk neutraal is, iets neigt naar de warme kant, en zeker hetwarme karakter van mijn set laat horen. De Canare vind ik tot nu toe de kabel met de beste prijs/kwaliteit verhouding die ik tot nu toe gehad heb (voor weinig geld, veel waar).
Nu de W&M, ik vind dat het geluid met de W&M minder warm is, wat ik met de eerste indruk zeker prettiger vind icm mijn set. Er lijkt een wat bredere soundstage te zijn ontstaan, en er lijken meer details te horen (het is nu vergelijkbaar met de Nordost SuperFlatline's die ik gehad heb). Het geluid lijkt verder van de speaker af te komen (minder warm???), en er is een bredere soundstage ontstaan. Ik zat alweer te klooien met het indraaien van de speakers, aangezien voor mijn gevoel de soundstage niet helemaal meer klopte, dit bleek ook toen ik zag dat de ene speaker iets scheever stond dan de andere.
Mijn eerste indrukken zijn absoluut positief, de kabels voldoen aan de wensen die ik had voor kabels (helder, opener, meer detaillering).
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

s.t.

Als ik de foto's bekijk vind ik de verpakking wel erg veel op Xindak kabels lijken. OoK de connector voor de interlink lijkt er wel erg veel op. Misschien is dit wel de Xindak kabel maar dan onder een andere naam.

hifi | Roderick

Ik weet niet welke Xindak interlink je bedoelt, maar de Gold lijkt er totaal niet op eerlijk gezegd :)

kriepingdetd

Iemand een idee of de AC-01 een goede interlink zou zijn voor tussen mijn Marantz SA-7001 en PM-7001? Van speakers heb ik de Focal 816V. Deze hebben van nature al veel hoog aanwezig. Gaat het niet een beetje te schel klinken met deze interconnect?

Darkman

Nee, helemaal niet, de W&M is helemaal niet schel, en juist geschikt als je speakers hebt die al snel schel kunnen gaan klinken.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

francois

#142
Citaat van: el-jorge op november 21, 2007, 15:12:15
De AC-01 en DC-01 bedienen zich beiden met een draaisysteem, ik wist dat niet, ik heb nog nooit zulke kabels gehad  ::). Ik kreeg ze in hte begin dan ook niet aangesloten. Na een belletje met de verkoper was ik erachter hoe ze werken  ;D

En hoe sluit je de AC-01 eigenlijk aan als dit niet gewoon plug and play is ?

Zou de AC-01 ook een match kunnen zijn met de SR 7300 receiver van Marantz
en de Quad L serie luidspeakers ?

HTip

Citaat van: francois op december 16, 2007, 22:51:32
En hoe sluit je de AC-01 eigenlijk aan als dit niet gewoon plug and play is ?

Zou de AC-01 ook een match kunnen zijn met de SR 7300 receiver van Marantz
en de Quad L serie luidspeakers ?


De AC-01 (en waarschijnlijk ook de DC-01) heeft connectoren, die je eerst moet losdraaien, dan aansluiten en dan de connectoren dichtdraaien. Hierdoor wordt gezorgd voor optimaal contact met de apparatuur.

En de match met Marantz is heel goed (is volgens mij al vaker gezegd ;)). Ik heb zelf de SR9600 icm met de DV9500 en dat klinkt super. De match met je speakers hangt af van de kabel die je tussen de receiver en de speakers hangt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

francois

Ik heb inmiddels ook een W&M AC-01 kabel.
Hoe zit 't nu eigenlijk met die pijltjes ?
Welke richting moeten deze staan bij het aansluiten op cd/dvd speler en/of versterker ?



p.s
Dit is toch gewoon plug and play lijkt mij.




eazyQ

kijk eerst even welke kant de pijlstjes op wijzen aan de andere connectors ;) .

francois

Ik heb even gekeken bij m'n dvd speler en daar wijzen de pijltjes niet naar
m'n dvd speler (ingang) toe.

Raphie

pijltjes gaan altijd met de signaal richting mee ;D
JBL PRX Power!

hifi | Roderick

Citaat van: francois op december 20, 2007, 11:42:50
Ik heb inmiddels ook een W&M AC-01 kabel.
Hoe zit 't nu eigenlijk met die pijltjes ?
Welke richting moeten deze staan bij het aansluiten op cd/dvd speler en/of versterker ?



p.s
Dit is toch gewoon plug and play lijkt mij.

Deze kant van de kabel moet in de cd/dvd speler.

francois

#149
Bedankt.

Géén plug and play dus.
Even brainstormen en pling............ het kwartje viel.