Peerless Monsters Room

Gestart door Peerless Monster, december 23, 2009, 14:02:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pjotr27

Lijkt me wel erg leuk films kijken zo....
Dat is het voordeel als je nog niet in de kids zit... :P
Nou ja bij mij naderen ze allemaal intussen de leeftijd dat ze gaan studeren ( op kamers).
Dan komt er ruimte vrij voor een luister / filmkamer  :P
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Citaat van: Pjotr27 op mei  6, 2010, 13:00:26
Lijkt me wel erg leuk films kijken zo....
Dat is het voordeel als je nog niet in de kids zit... :P
Nou ja bij mij naderen ze allemaal intussen de leeftijd dat ze gaan studeren ( op kamers).
Dan komt er ruimte vrij voor een luister / filmkamer  :P

Hahaha die lieverds van jouw Peter, moeten maar eens uit huis ;).
Dan komt die dedicated kamer voor jou ook steeds meer in zicht ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

En de hoekelementen staan in de HT-ruimte!!!
En de 2e bass trap is almost ready...

Gaat hard nu ;D.

Fotootje uiteraard!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Zoooo, maandagnacht even gewerkt, dus gisteren vrij gehad om eens goed te kunnen luisteren.
Ik heb de fronts nu aangesloten met Praxis luidsprekerkabel. De surrounds (de model ones) heb ik aangesloten met de chord kabel.

WAUW. De model one + one zijn echt vet, maar als je dit in surround hoort, wat ongelofelijk lekker klinkend.
Ik wist niet dolby Pro logic II zo ontzettend goed was. Zeker met deze Sunfire processor.
Je hoort weinig van dit merk, maar wat klinkt dit lekker.
Wat ook gelijk opvalt zijn dat de bass traps en de Auralex ook goed zijn werk doet (in vergelijking natuurlijk met eerst, niet eens gemeten).
Tonen sterven mooi uit, maar blijven levendig. En geen boemerige bas, maar juist flink strakker dan eerst. Heb het idee dat het nog veel beter kan, maar dat vergt nog meer bass traps die in de achterste regionen er ook wel gaan komen.
Dit is iets waar je als man gewoon van droomt. Het komt nu eindelijk ook echt af.
Niet 100% correct, vanwege de kabels, stroomtoevoer, het zomaar neerzetten van de speakers, het instellen op het gehoord van de speakers, de beamer moet nog worden gehangen, etc.
Maar dit is ongelofelijk VET. Ben alleen nog niet tevreden met het midden van de model one+one.
Maar tsja de bron is natuurlijk maar een gewone DVD-speler (zowel analoog voor SACD als digitaal aangesloten)...

De Sunfire eindbak trekt ze gewoon alle 4 aangesloten. Knap is dat.
Dit was natuurlijk nog geen recensie, maar gewoon even de eerste indrukken op papier.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

SV..S

dat ziet er gaaf uit, zou bijna jaloers worden ;D
ik zou dat graag eens in het echt willen horen en zien 8)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Peerless Monster

Citaat van: SV..S op mei 21, 2010, 10:24:46
dat ziet er gaaf uit, zou bijna jaloers worden ;D
ik zou dat graag eens in het echt willen horen en zien 8)

Het is richting af, maar ik moet nog wat dingen doen.
Maar dan mag je zeker langs komen Jos.
Je hebt nu al een aardige referentie (Eisses set ;) ), dus kan je mooi vergelijken.
Het zijn alleen wel elctrostaten en dat is toch anders...


Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

tiptop

Ziet er mooi uit Rens 8)

Alleen jammer van die Praxiskabel :-\ ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Raphie

Mooi hoor! zet er goed uit :-)
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Citaat van: Raphie op mei 21, 2010, 12:43:31
Mooi hoor! zet er goed uit :-)

Thnx Raph!
Jij bent ook uiteraard van harte welkom! ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Citaat van: tiptop op mei 21, 2010, 12:39:34
Ziet er mooi uit Rens 8)

Alleen jammer van die Praxiskabel :-\ ;D

Die wordt nog vervangen hoor en mooi weggewerkt (ik wil de verlichting en stroom nog grondig aanpakken...).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

SV..S

Citaat van: Peerless Monster op mei 21, 2010, 10:31:07
Het is richting af, maar ik moet nog wat dingen doen.
Maar dan mag je zeker langs komen Jos.
Je hebt nu al een aardige referentie (Eisses set ;) ), dus kan je mooi vergelijken.
Het zijn alleen wel elctrostaten en dat is toch anders...




mooi dat ga ik zeker een keer doen :)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Peerless Monster

Citaat van: SV..S op mei 21, 2010, 12:55:50
mooi dat ga ik zeker een keer doen :)

Koffie staat klaar ;).
Enne goeie koffie (zo'n bonenapparaat heb ik De vrouw cadeau gedaan met haar verjaardag ;) ).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr

#112
Citaat van: Peerless Monster op mei 21, 2010, 12:57:25
Koffie staat klaar ;).
Enne goeie koffie (zo'n bonenapparaat heb ik De vrouw cadeau gedaan met haar verjaardag ;) ).


nou lekker :hehe: :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Citaat van: advr op mei 21, 2010, 13:06:51
nou lekker :hehe: :hehe:

Coming right up ;).
Eerst nog subje doen, mijn 2 zelfbouwers verkopen om de sub te kopen en wat verven nog en de lampen implenteren...
Hopelijk in de zomervakantie zo'n beetje klaar. Maar het gaat al de goeie kant op ;).
Dan zijn jullie allen welkom ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

advr


tegen die tijd is de koffie wel (k)oud geworden :baaa: :baaa:

maar ik hou me zeer aanbevolen. :P

hoe is het met het laag in de woonkamer?

Ad.

(groet aan Maartje)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Peerless Monster

Whahaha,

;)

Laag is beter geworden met de PS Audio.
Maar dit filtert alleen op dit  moment, aangezien deze nog steeds stuk is.
Geen geld om hem te laten maken.
Moet ik wel binnenkort wel ff doen, maar allemaal erg druk, dus niet handig...

Ik doe de groetjes voor je aan Maart ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

tiptop

Citaat van: Peerless Monster op mei 21, 2010, 12:57:25
Koffie staat klaar ;).
Enne goeie koffie (zo'n bonenapparaat heb ik De vrouw cadeau gedaan met haar verjaardag ;) ).

voor haar of voor jezelf ;D 8)

Lekker hoor 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Peerless Monster

Citaat van: tiptop op mei 21, 2010, 13:41:54
voor haar of voor jezelf ;D 8)

Lekker hoor 8)

Beiden natuurlijk ;D
Ik ben koffie freak...
iedereen die me een beetje kent ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op mei 21, 2010, 10:31:07
Het zijn alleen wel elctrostaten en dat is toch anders...

Die kent Jos inmiddels ook wel van de bezoeken aan mij.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Peerless Monster op mei 21, 2010, 13:09:53
Coming right up ;).
Eerst nog subje doen, mijn 2 zelfbouwers verkopen om de sub te kopen en wat verven nog en de lampen implenteren...

Wat voor sub ga je kopen dan? Je weet dat veel subs slecht integreren met de Acoustats. :crazy:

CitaatHopelijk in de zomervakantie zo'n beetje klaar. Maar het gaat al de goeie kant op ;).
Dan zijn jullie allen welkom ;D

Ik kom graag weer eens bij je buurten. Is al veel te lang geleden! ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HTip

Gave ruimte zeg! O0 Imposante set en speakers ook. Die Acoustats lijken wel tot het plafond te komen.

Leuk om te zien dat je zo bezig bent met akoestiek en dat ook nog zonder hulp. Ik vind die cornertraps wel erg mooi geïntegreerd. Je ziet ze niet en doen prima hun werk.

Veel kijk- en luisterplezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Lekker bezig geweest Rens, ben benieuwd als alles klaar is, kom ik zeker even buurten en luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

SV..S

Citaat van: Peerless Monster op mei 21, 2010, 12:57:25
Koffie staat klaar ;).
Enne goeie koffie (zo'n bonenapparaat heb ik De vrouw cadeau gedaan met haar verjaardag ;) ).


dat is een goed idee, hebben wij vorig jaar gedaan met moederdag, een Jura, bevalt prima 8)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Peerless Monster

Citaat van: Audiofiel op mei 22, 2010, 16:29:18
Wat voor sub ga je kopen dan? Je weet dat veel subs slecht integreren met de Acoustats. :crazy:

Ik kom graag weer eens bij je buurten. Is al veel te lang geleden! ;D

De jouwe Arjen.
Die heb ik nog altijd in het vizier en is mijn droom.
Is er nog niet van gekomen met de verhuizing, maar binnenkort zijn hopelijk mijn zelfbouwers verkocht (als het goed is komende week).
Zou ik ze passief kunnen aansturen vanuit de model ones? Of raad je dat af?

Citaat van: HTip op mei 22, 2010, 16:48:29
Gave ruimte zeg! O0 Imposante set en speakers ook. Die Acoustats lijken wel tot het plafond te komen.

Leuk om te zien dat je zo bezig bent met akoestiek en dat ook nog zonder hulp. Ik vind die cornertraps wel erg mooi geïntegreerd. Je ziet ze niet en doen prima hun werk.

Veel kijk- en luisterplezier :music:

Thnx! De model one+ one komt 2 cm onder het plafond ;).
Citaat van: frank2 op mei 23, 2010, 08:46:34
Lekker bezig geweest Rens, ben benieuwd als alles klaar is, kom ik zeker even buurten en luisteren.

Zeker, maar electrostaten en Frank gaan niet zo goed samen he ;).
Ah joh is gewoon weer een leuke ervaring. Komt helemaal goed!
Citaat van: SV..S op mei 23, 2010, 12:48:58
dat is een goed idee, hebben wij vorig jaar gedaan met moederdag, een Jura, bevalt prima 8)

Heerlijk Jos! Beste aankoop tot nu toe dit jaar...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Toch de Scanspeaks even laten varen, aangezien Arjen zelf nog twijfelt (uiteraard!!) en ik nog een stereoversterker erbij moet kopen + schilderen....
Hoop werk, waar ik nu geen tijd voor heb.
Dus morgen even luisteren naar de sub van Richard.
Het is een blijft een HT en daar moet dus de sub voor bedoeld zijn.
Dus LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG...

Ff fotootje.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler