Denon PMA 1500R krachtig genoeg ?

Gestart door audio_stabilo, februari 24, 2016, 21:29:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

audio_stabilo

Wat ik mij af vroeg. Is een Denon PMA 1500R krachtig genoeg om Vifa Basis 2.0 speakers aan te sturen ? Het lijkt net of ik wat in het laag mis namelijk.

tommi

Kan niet direct echt iets conclusiefs vinden over deze speakers maar klopt het dat het een systeem is met twee bas-units en mid-hoog in d'apollito opstelling? Dat lijkt me een hele kluif voor een 'standaard'  geïntegreerde versterker. Ik zou zeggen dat ze wel wat meer power kunnen gebruiken. Ik zag op MP een Musical Fidelity eindtrap staan (A300cr) met in basis de eindtrappen van de NuVista M3 aan boord, zo'n soort monster zou deze speakers wel onder controle moeten kunnen krijgen. Ik zou 'em wel een onderhoudsbeurt geven voor het vervangen van de elco's, die Jamicon's zijn geheid verdroogd als ie nog in volledig originele staat is.
Kun je misschien een fotootje posten van de speakers?

Tom
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

audio_stabilo

Citaat van: tommi op februari 24, 2016, 22:44:47
Kan niet direct echt iets conclusiefs vinden over deze speakers maar klopt het dat het een systeem is met twee bas-units en mid-hoog in d'apollito opstelling? Dat lijkt me een hele kluif voor een 'standaard'  geïntegreerde versterker. Ik zou zeggen dat ze wel wat meer power kunnen gebruiken. Ik zag op MP een Musical Fidelity eindtrap staan (A300cr) met in basis de eindtrappen van de NuVista M3 aan boord, zo'n soort monster zou deze speakers wel onder controle moeten kunnen krijgen. Ik zou 'em wel een onderhoudsbeurt geven voor het vervangen van de elco's, die Jamicon's zijn geheid verdroogd als ie nog in volledig originele staat is.
Kun je misschien een fotootje posten van de speakers?

Tom

Ondanks ze makkelijk aan te sturen toch wel een mooie eind bak ? Stereo of mono blokken ?

Dit zijn ze. Bewerkt en onbewerkt

tommi

Ik ken de karakteristieken niet van deze speakers maar het zijn zeker geen kleine jongens, een goede eindtrap zou wel een mooie toevoeging zijn denk ik.

Tom
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

br@m

Ik heb een PMA-1500r staan.

Mooi apparaat maar deze kwam wel te kort voor de N803.

Althans op het volume dat ik wil (ik heb een flinke huiskamer en wil die goed kunnen vullen met geluid).

Dus daarom de Classe 2200 in huis gehaald. Een wereld van verschil in positieve zin.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

tommi

Citaat van: br@m op februari 24, 2016, 23:58:41
Ik heb een PMA-1500r staan.

Mooi apparaat maar deze kwam wel te kort voor de N803.

Althans op het volume dat ik wil (ik heb een flinke huiskamer en wil die goed kunnen vullen met geluid).

Dus daarom de Classe 2200 in huis gehaald. Een wereld van verschil in positieve zin.

Ahum: nogal een verschil :o hahaha
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

audio_stabilo

Had verwacht dat die denon her wel goed zou doen op harder volume. Is ook niet 1 van de zwakste

audio_stabilo

Dat zou toch ook prima moeten lukken eigenlijk?

Siddartha

Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Thanatos

Het zou prima moeten kunnen. Misschien met een flinke potente eindtrap dat je wat je wat meer laag er uit kan persen.

De 1500R is al wat ouder en de buffer/afvlak elco's zijn snel slecht bij deze serie. Is deze al eens nagelopen?

audio_stabilo

Maar meer uit mijn  speakers te halen met een eindversterker?  Ik had ook een keer de 1510ae er tussen. Dit zal geen groot verschil zijn met de 1500r toch ?

audio_stabilo

Zou een Sony TA FA 5 Es meer geschikt zijn ? Ben niet zo kapot van Sony verder maar ik kan er aan komen

H&C Hifi

Door een zwaardere eindbak te plaatsen krijg je enkel meer controle wat zich vaak uit in minder maar strakker / gedetailleerder laag.

Ik heb de Basis vroeger ook gehad en in mijn ruimte kreeg ik ook niet het bevredigende laag wat je wel van zulke kolossen zou verwachten..
Ik heb toen het filter aangepakt en het mid/hoog verder gedempt en toen kreeg ik pas de ''warmte'' die ik zocht.

audio_stabilo

Citaat van: HcHifi.nl op maart  3, 2016, 12:35:52
Door een zwaardere eindbak te plaatsen krijg je enkel meer controle wat zich vaak uit in minder maar strakker / gedetailleerder laag.


Ik heb de Basis vroeger ook gehad en in mijn ruimte kreeg ik ook niet het bevredigende laag wat je wel van zulke kolossen zou verwachten..
Ik heb toen het filter aangepakt en het mid/hoog verder gedempt en toen kreeg ik pas de ''warmte'' die ik zocht.

Hoe kan ik dat doen ? Dat wil ik ook wel

H&C Hifi

Citaat van: audiogek op maart  3, 2016, 17:36:14
Hoe kan ik dat doen ? Dat wil ik ook wel

De meeste simpele (maar niet helemaal correcte manier) is om bij de mid's en de tweeter een weerstand in serie te zetten.
Je moet dan even spelen met de juiste waarde, dit is smaak.


djoeri

Zit er een metal dome tweeter in? Daarnaast is het diy dus zoals aangegeven in je andere topic kan er veel fout gaan zoals fase problemen. Bij mij werkt een buis goed drukt het laag net wat meer naar voren.

Succes

audio_stabilo

Citaat van: djoeri op maart  3, 2016, 20:00:54
Zit er een metal dome tweeter in? Daarnaast is het diy dus zoals aangegeven in je andere topic kan er veel fout gaan zoals fase problemen. Bij mij werkt een buis goed drukt het laag net wat meer naar voren.

Succes

Ja klopt volgens mij wel. Hoe bedoel je een buis ? Er zit alleen een buisje in mijn reflexpoort.  Deze loopt gewoon naar voren

audio_stabilo

Citaat van: HcHifi.nl op maart  3, 2016, 18:35:20
De meeste simpele (maar niet helemaal correcte manier) is om bij de mid's en de tweeter een weerstand in serie te zetten.
Je moet dan even spelen met de juiste waarde, dit is smaak.

Ik heb daar geen kaas van gegeten. Hoe doe ik dit dan

audio_stabilo

Citaat van: djoeri op maart  3, 2016, 20:00:54
Zit er een metal dome tweeter in? Daarnaast is het diy dus zoals aangegeven in je andere topic kan er veel fout gaan zoals fase problemen. Bij mij werkt een buis goed drukt het laag net wat meer naar voren.

Succes

Wat bedoelde je met een buis ?

djoeri

Sorry ik bedoelde een buizen versterker dit laat in mij geval een ronder laag horen maar is minder geschikt om hard mee te draaien. Ik las in je andere topic dat er aan het filter was gesleuteld dan altijd oppassen.

Succes

audio_stabilo

Citaat van: djoeri op maart  3, 2016, 21:49:04
Sorry ik bedoelde een buizen versterker dit laat in mij geval een ronder laag horen maar is minder geschikt om hard mee te draaien. Ik las in je andere topic dat er aan het filter was gesleuteld dan altijd oppassen.

Succes

Is niet aan gesleuteld
Zit gewoon zoals het hoort te zitten ;)

Josh

Ik heb lang een (goed gereviseerde) PMA 1500R gehad, en ik moet zeggen dat de op papier 2x 70 watt veel te laag is denk ik.
Een stereo versterker van 14,5 kg moet je denk ik altijd serieus nemen .... ik heb volgens mij wel eens gelezen dat hij bij tests ruim boven de 100 (echte) watt's zat.
Maar goed, 100 watt draaien we zelden of niet open thuis. Belangrijker is dat de combinatie versterker/speakers een voor jou prettige sound geven.

Ik ben na aanschaf van mijn OLS Emotion 1 overgestapt op een Rotel RB-1080 omdat de combi met de Denon wat te wollig/warm werd naar mijn idee.
De Rotel heeft nog veel meer power, maar daar ging het me niet om .... de combinatie klinkt veel beter voor mij.
Marantz NR1602 / Rotel RB-1080 / OLS Emotion 1 / BlueSound Node / Nvidia Shield TV / Apple TV 3 / Panasonic TX-P55VT50

audio_stabilo

Citaat van: Josh op mei 31, 2016, 22:59:20
Ik heb lang een (goed gereviseerde) PMA 1500R gehad, en ik moet zeggen dat de op papier 2x 70 watt veel te laag is denk ik.
Een stereo versterker van 14,5 kg moet je denk ik altijd serieus nemen .... ik heb volgens mij wel eens gelezen dat hij bij tests ruim boven de 100 (echte) watt's zat.
Maar goed, 100 watt draaien we zelden of niet open thuis. Belangrijker is dat de combinatie versterker/speakers een voor jou prettige sound geven.

Ik ben na aanschaf van mijn OLS Emotion 1 overgestapt op een Rotel RB-1080 omdat de combi met de Denon wat te wollig/warm werd naar mijn idee.
De Rotel heeft nog veel meer power, maar daar ging het me niet om .... de combinatie klinkt veel beter voor mij.

Draai je zelf ook met Vifa ? Zou ik meer winst kunnen halen met een goede eindversterker of evt een ander merk wat misschien nog beter een match is ?

audio_stabilo

Of bijvoorbeeld een 2000r een verbetering ?

audio_stabilo