Meet & Greet bij eric_audio

Gestart door eric_audio, december 28, 2004, 15:26:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B.J.

Ja of die vette v70 XC versie of de xc90. Doe mij maar een volvo  ;D

Harry HT

Hallo,

De M&G bij Eric_audio was wat mij betreft zeer geslaagd, we hebben veel geluisterd en hadden doordat we maar met z'n 3en waren allemaal een goede luisterplek. Tevens was Eric_audio een prima gastheer, hij serveerde ons heerlijke koffie en tijdens de lunch lekkere broodjes voor ons smeerde ;D.

We begonnen met heerlijke taart en koffie welke Frenkb had meegenomen. Daarna zijn we gestart met het serieus luisteren naar de prachtige set van Eric_audio O0.

We hebben geluisterd naar het effect van de Isotek en audiofiele stroomkabels, het geluid met de Isotek vond ik duidelijk mooier, in het begin klonk het wat klinisch maar 2 luisternummers verder klonk het prachtig. Meer rust in het geluid, betere nuances in de stem, het langer uitsterven van het geluid en de stiltes in het geluid waar het stil moet zijn, zijn voor mij redenen om enthousiast te zijn over dit apparaat.

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Kerstmanno

Hi!

Ook nog de Quad en de Arcam cdspelers vergeleken?

eric_audio

#28
Ik vond het gisteren een geslaagde dag.

Om scherp 10:30 parkeerde FrenkB zijn nieuwe auto bij mij in de straat. Zoals afgesproken had hij de Isotek Mini-Sub G2 en de Quad 99 CD-P CD-speler meegenomen. En als extra had hij heerlijk gebak meegenomen voor bij de koffie. We waren nog bezig de apparatuur aan te sluiten toen ook HarryHT arriveerde, waarmee het gezelschap meteen compleet was. We hebben eerst koffie gedronken en kennis gemaakt (ik had HarryHT nog niet eerder ontmoet). Daarna zijn we wat geconcentreerder gaan luisteren.

Eerst werd er geluisterd naar mijn set, zonder verdere toevoegingen. Dat is de Arcam CD23 CD-speler, Accuphase E-207 voorversterker (eigenlijk geïntegreerd, maar ik gebuik de pre-out faciliteit), Chord SPM 1200B eindversterker en B&W Nautilus 803 luidsprekers. Omdat we maar met weinig waren, en ook niet veel apparatuur te vergelijken hadden, hebben we geen strak schema aangehouden. Er is naar veel muziek geluisterd, teveel om allemaal te onthouden. Ik kan dan ook geen complete play-list geven, maar ik zal de tracks noemen die ik belangrijk vond. Waar ik artiesten/titels niet goed weet, hoop ik dat FrenkB of HarryHT me aanvullen.
1. Patricia Barber - Constantinopel (van de CD Modern Cool)
2. Patricia Barber - The Moon (van de CD Verse)
3. Verdi - Requiem
4. Tsjaikovski - Souvenir de Florence
5. Rimsky-Korsakov - Sherazade (van Burmester CD3)
6. Roger Waters - Late Home Tonight pt.1 (van de CD Amused to Death)
7. Poem of Chinese Drums - Yim Hok-Man (van Burmester CD3)

Bij de Chinese drums ging er iets in of aan een kast in de kamer (de achterwand?) vervaarlijk meetrillen, toch maar high-end meubilair kopen dus  ;)

Nu ook de andere twee luisteraars mijn set aardig in hun oren hadden, werd de Isotek ervoor gezet. Let wel, de Arcam en de Accuphase werden door de Isotek van stroom voorzien, de Chord nadrukkelijk niet (die heeft eigen netfiltering aan boord).

We hebben de song "Constantinopel" van Patricia Barber twee keer achter elkaar gedraaid, eerst zonder en daarna met Isotek. Het verschil was al hoorbaar in de eerste maat muziek. Ik ben niet zo goed als sommige anderen op het forum in het technisch omschrijven van wat ik hoor. Ik zal toch proberen te omschrijven welk verschil ik hoorde. Wat vooral opviel, was het toenemen van rust in het geluid. Pauzes waren "zwarter". Het leek of er meer lucht om de instrumenten was. Daardoor vielen details op die eerst niet (goed) gehoord werden. Het leek ook wel of er meer stage dieper werd (normaal niet het sterkste punt van mijn set in mijn luisterruimte). Het was wel even wennen. Vooral HarryHT vond het eerst klinisch klinken. Maar na een paar nummers luisteren, wilde niemand van ons terug naar de Isotek-loze set. Door het toenemen van de details, diepte en (micro)dynamiek was het juist muzikaler. Althans, in onze oren. Je zal van andere mensen precies het tegenovergestelde horen. Die beamen de toegenomen rust, maar vinden het eindresultaat juist minder muzikaal.

We hebben ook nog heel kort de twee CD-spelers vergeleken. Maar eerlijk gezegd was dat tekort om er een echt oordeel over te hebben. Het zijn allebei goede, muzikale spelers. Ze ontlopen elkaar niet veel qua prijs, en ook niet qua kwaliteit. Toch zijn er wel verschillen. Ik vond de Arcam wat helderder in het hoog, waardoor hij voor mijn gevoel details (triangel, bekkens) wat duidelijker weergaf. Maar dat kan ook zijn omdat ik die speler nu eenmaal gewend ben. Iemand anders zal het hoog overdone vinden. Misschien een gemiste kans dat we weinig tijd aan de CD-spelers geweid hebben.

Eigenlijk hebben we na de lunch vooral naar elkaars muziek geluisterd. Van klassiek (Sjostakovitsj, meer Verdi, Janacek), tot jazz (Erik Truffaz, John Scofield) tot pop. En daar gaat het toch om, genieten van muziek.

Eric.

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

eric_audio

PS. Ik heb die CD van John Scofield (Überjam) maar meteen besteld.......
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

FrankB

Citaat van: eric_audio op januari  9, 2005, 21:16:29
PS. Ik heb die CD van John Scofield (Überjam) maar meteen besteld.......

Hulde!! Alleen niet tegen je vrouw zeggen dat je die cd van mij hebt, dan kom ik er nooit meer in ;) ;D

Ik reageer binnenkort!!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kerstmanno

dingen die aan een boom hangen, de cdspelers niet goed vergeleken!!!  >:(

FrankB

Citaat van: Menno op januari  9, 2005, 23:09:35
dingen die aan een boom hangen, de cdspelers niet goed vergeleken!!!  >:(

Tja, het was vooral een andere sound. Vond het moeilijk om een duidelijk verschil te horen. De Arcam liep wat verder door in het hoog, maar ik vond de Quad wat meer informatie over de ruimte weergeven. Zeer vergelijkbare spelers qua kwaliteit, kwestie van smaak of je voor de Quad of de Arcam gaat ...
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12