Shootout CEC CD-loopwerk versus PC-based Sonos luistersessie bij phurmie

Gestart door Audiofiel, juni 21, 2007, 21:21:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VDM

Ja inderdaad, als jitter het enige probleem is ;)

Maar iedereen met een goede dac is welkom bij mij!

FrankB

Citaat van: Audioloog op juni 30, 2007, 16:02:59
Tsja vanuit het DAC met goede jitter rejectie standpunt bekeken is het juist weer logisch  :P

Ik krijg hier altijd het "als ik er maar genoeg knoflooksaus over gooi maakt het voor de smaak niet meer uit wat eronder zit" gevoel
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hifiman

Citaat van: FrankB op juni 30, 2007, 16:23:22
Ik krijg hier altijd het "als ik er maar genoeg knoflooksaus over gooi maakt het voor de smaak niet meer uit wat eronder zit" gevoel
En dat terwijl het hier juist om het ontbreken van bedorven saus gaat  :-X

FrankB

Citaat van: Audioloog op juni 30, 2007, 16:24:36
En dat terwijl het hier juist om het ontbreken van bedorven saus gaat  :-X

Dat durf ik nou juist te betwijfelen ...  :-X
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hifiman

Citaat van: FrankB op juni 30, 2007, 16:35:45
Dat durf ik nou juist te betwijfelen ...  :-X
Hopelijk zijn we het er over eens dat knofloksaus zowiezo altijd erg lekker is  ;D

FrankB

Citaat van: Audioloog op juni 30, 2007, 16:37:12
Hopelijk zijn we het er over eens dat knofloksaus zowiezo altijd erg lekker is  ;D

Ik heb daar verhalen over gehoord ... ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

pburmie

Citaat van: VDM op juni 30, 2007, 16:22:36
Ja inderdaad, als jitter het enige probleem is ;)

Maar iedereen met een goede dac is welkom bij mij!

Misschien (ook niet) brengt de vervolg shootout enig licht in de jitternis.....uuhhmmmm....ik bedoel duisternis.
Immers, daar wordt de Transporter "onder vuur" genomen, welke audiofiele pretenties claimt. Ben zeer benieuwd.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

VDM

Jep, ik ben ook erg benieuwd! Tis nog maar even afwachten :)

hifiman

Hoe boeiend die shootout ook is, je zult daarna nog steeds niet weten wat het aandeel van jitter is. :P

pburmie

Citaat van: Audioloog op juni 30, 2007, 21:18:00
Hoe boeiend die shootout ook is, je zult daarna nog steeds niet weten wat het aandeel van jitter is. :P

En waarschijnlijk zullen we daar nooit echt volledig achter komen. Ach, er zijn ergere dingen op deze aardkloot gaande. Ik vind het in ieder geval leuk dat ik die Transporter heb weten te ritselen, want menig forumlid is toch wel nieuwsgierig naar de prestaties. Vooral omdat hij audiofiele pretenties schijnt te hebben. Na het weekend zal ik onder "Meet & Greet" een nieuw topic openen en de gladiatoren aan iedereen voorstellen, alsmede de opzet van de shootout en welke combinatiemogelijkheden we gaan luisteren. Wordt vervolg.
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

hifiman

Tuurlijk , dat is ook hartstikke leuk! Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen  8)

)p(

Citaat van: pburmie op juni 30, 2007, 21:38:20
Ik vind het in ieder geval leuk dat ik die Transporter heb weten te ritselen, want menig forumlid is toch wel nieuwsgierig naar de prestaties.

Absoluut...Ik ben persoonlijk razend nieuwsgierig hoe de slimserver/transporter combi analoog uit presteert tov de cd-speler. De sb zelf was voor mij wat dat betreft toch echt een teleurstelling.

peter

pburmie

Citaat van: Audioloog op juni 30, 2007, 21:40:18
Tuurlijk , dat is ook hartstikke leuk! Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen  8)

Toch hoop ik dat we met iets baanbrekends voor de dag komen, zoiets als "de Sonos speelt de sterren van de hemel en de Burmester van tafel via de DAC van de Transporter". Dan ga ik echt uit mijn DAC.....uuuhhmmm....dak natuurlijk. Wishful thinking?  ??? ??? ;D
Sonos - Quadral Vulkan - Pioneer - Nordost

VDM

Citaat van: Audioloog op juni 30, 2007, 21:18:00
Hoe boeiend die shootout ook is, je zult daarna nog steeds niet weten wat het aandeel van jitter is. :P

Maakt ook niet uit, als het maar lekker klinkt :)

hifiman

Citaat van: VDM op juli  1, 2007, 10:09:43
Maakt ook niet uit, als het maar lekker klinkt :)
Dan maakt het dus wel uit, want anders klinkt het niet lekker  ;D

Audiofiel

Citaat van: garmtz op juni 30, 2007, 12:33:44
Avalon omfloerst...?

Ja, ik vind het hoog een beetje getemperd overkomen. Zie ook mijn eerdere opmerkingen tijdens een luisterbezoek bij Ronald:

Citaat van: Audiofiel op mei 27, 2007, 11:27:02
En hoe klinken die veranderingen nu allemaal? In het begin was het wel even wennen voor mij aan het geluid. Ik ben zelf een vrij doorzichtig en ietsjes helderder geluid gewend en dan komt de klank op mij toch wel een beetje hetzelfde over als de kleur van de kast: "het zou wel wat lichter mogen". Ik moet meer moeite doen om detaillering in het hoog te vinden of te volgen. Een schril contrast met de oude Paradigm speakers, die juist een beetje te helder en 'in your face' waren. Ook de Audiostatic electrostaten zijn toch eerder helder dan donker te noemen. De eerste gewenning duurt niet heel erg lang, in de loop van de avond wordt het steeds makkelijker om naar te luisteren. :D

Deze Avalons leveren niet snel luistermoeheid op en geven een heel breed beeld weer. De diepte is wat minder ver, maar dat zou met indraaien misschien anders kunnen uitpakken. Al met al denk ik dat Ronald met deze speakers een goede keuze heeft gemaakt. Juist ook omdat in het verleden toch vaak juist een overdetaillering of accent op het hooggebied voor hem de onrust gaf in het luisteren. Met deze speakers zal er minder sprake zijn van (ongewild) analytisch luisteren en is er meer kans om van de muziek zelf te gaan genieten. Wel ben ik heel erg benieuwd hoe het toekomstig geplande luisterbezoek  door Ronald bij een mede-eigenaar zal zijn, die met andere aansturing speelt. Ik verwacht zelf namelijk ook dat uit deze speakers nog meer te halen valt. Maar voorlopig is pas op de plaats, wat rust, natuurlijk ook wel eens goed voor onze Audioloog! ;)

Juist in het hooggebied zit de meeste ruimte-informatie en microdetail. Ergo, met een speaker in dat gebied juist vrij terughoudend is, is het veel moeilijker om verschillen in die informatie te kunnen horen.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juni 30, 2007, 00:04:58
Waar baseer je dat op? Toch niet heel toevallig op ervaringen met analoog in - analoog uit met een Behringer? Zo ja dan is die ervaring totaal irrelevant in dit geval.
:-X

Dat Behringer goedkope onderdelen toepast in hun spullen is alom bekend. In het analoge domein is dat direct te horen aan ruis, beperkt stereobeeld, kraken of andere zaken (uitval!). In de digitale apparaten worden ook de goedkoopste componenten gebruikt. En hoewel er daar niet sprake is van de grote uitval en problemen die de analoge behringers hebben, heeft de componentkeuze ook in het digitale domein uiteraard een invloed op de geluidskwaliteit. ;)

Alle waar naar zijn geld, een Behringer levert veel voor zijn geld. Maar high end is het niet te noemen. En als je zo'n digitale Behringer tussen twee high end apparaten zult koppelen, moet je niet verwachten dat alle kwaliteit overeind blijft als het de behringer verlaat. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli  1, 2007, 10:51:43
Ja, ik vind het hoog een beetje getemperd overkomen. Zie ook mijn eerdere opmerkingen tijdens een luisterbezoek bij Ronald:
Ten eerste klinkt het bij mij nu weer anders (betere LS bekabeling, betere DAC en niet te vergeten room correction), er is nu meer detail te horen dan toen jij er was. Ik ben het met je eens dat mijn Avalons een ietwat terughoudend karakter hebben.

Daarnaast klinken de Avalons van Zee weer net even anders en zeker niet terughoudend!

Raphie

Citaat van: Audiofiel op juli  1, 2007, 10:56:25
Dat Behringer goedkope onderdelen toepast in hun spullen is alom bekend. In het analoge domein is dat direct te horen aan ruis, beperkt stereobeeld, kraken of andere zaken (uitval!). In de digitale apparaten worden ook de goedkoopste componenten gebruikt. En hoewel er daar niet sprake is van de grote uitval en problemen die de analoge behringers hebben, heeft de componentkeuze ook in het digitale domein uiteraard een invloed op de geluidskwaliteit. ;)

Alle waar naar zijn geld, een Behringer levert veel voor zijn geld. Maar high end is het niet te noemen. En als je zo'n digitale Behringer tussen twee high end apparaten zult koppelen, moet je niet verwachten dat alle kwaliteit overeind blijft als het de behringer verlaat. ;D
Sluit ik me volledig bij aan: Beringer is toch wel de Yoko van de pro-audio
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli  1, 2007, 10:56:25
In de digitale apparaten worden ook de goedkoopste componenten gebruikt. En hoewel er daar niet sprake is van de grote uitval en problemen die de analoge behringers hebben, heeft de componentkeuze ook in het digitale domein uiteraard een invloed op de geluidskwaliteit. ;)
Dat Behringer "goedkoop spul" is , is een feit. Maar in het digitale domein hoeft een goedkoper onderdeel dus helemaal niet persee een invloed op de geluidskwaliteit te hebben! Een goedkope nul klinkt net zo als een dure nul  ;D Als het om jitter gaat zou het wel eens wat minder kunnen zijn maar volgens mij gaat dat in de praktijk ook reuze meevallen.

)p(

Citaat van: Audioloog op juli  1, 2007, 11:00:43
Als het om jitter gaat zou het wel eens wat minder kunnen zijn maar volgens mij gaat dat in de praktijk ook reuze meevallen.

Zeker met een Benchmark dac.

peter

Audiofiel

Citaat van: Raphie op juli  1, 2007, 10:59:49
Sluit ik me volledig bij aan: Beringer is toch wel de Yoko van de pro-audio

Dat vind ik dan weer overdreven. Ze maken ook best 'Akai-kwaliteit'.

Citaat van: Audioloog op juli  1, 2007, 11:00:43
Dat Behringer "goedkoop spul" is , is een feit. Maar in het digitale domein hoeft een goedkoper onderdeel dus helemaal niet persee een invloed op de geluidskwaliteit te hebben! Een goedkope nul klinkt net zo als een dure nul  ;D Als het om jitter gaat zou het wel eens wat minder kunnen zijn maar volgens mij gaat dat in de praktijk ook reuze meevallen.

In het digitale domein gelden veel regels hetzelfde. Neem nou jou oude CEC-5100Z waar Guido Tent niet de algemene voeding voor transport en digitaal had aangepakt, maar alleen de voeding van de DAC. Nadat ik (bij wijze van 2e modificatieronde) deze voeding ook had verbeterd, klonk de hele speler een stuk beter. Ook voor digitaal is het heel erg belangrijk dat de voedingssectie goed is geregeld, zowel algemeen als locaal. Zo zijn er nog wel meer aspecten waarin de componentkeuze ook in het digitale domein rechtstreeks de kwaliteit beïnvloedt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juli  1, 2007, 11:07:47
Neem nou jou oude CEC-5100Z waar Guido Tent niet de algemene voeding voor transport en digitaal had aangepakt, maar alleen de voeding van de DAC. Nadat ik (bij wijze van 2e modificatieronde) deze voeding ook had verbeterd, klonk de hele speler een stuk beter.
Daar zit wat in :P Al heb ik dat niet gehoord natuurlijk  >:D

)p(

Ik neem toch aan dat Zee ook vergeleken heeft zonder de Behringer ertussen...dus dit is weer eens zo'n heerlijke non-discussie  ;D

peter

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juli  1, 2007, 11:23:04
Ik ben het niet eens met dit voorbeeld, je hebt het nu over de voeding van een DAC, niet over de voeding van een puur digitaal apparaat.

Dat geldt evenzeer voor de voeding van een input receiver, upsampling-sectie, etc. ;)

Citaat van: )p( op juli  1, 2007, 11:25:11
Ik neem toch aan dat Zee ook vergeleken heeft zonder de Behringer ertussen...dus dit is weer eens zo'n heerlijke non-discussie  ;D

Dat is jouw persoonlijke mening. Voor sommigen is jitter al een non-discussie. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.