Lenbrook koopt MQA

Gestart door Richi, september 19, 2023, 19:55:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richi

Lenbrook, het moederbedrijf van onder andere NAD en BlueSound koopt MQA. Zie hier het artikel op hifi.nl

https://hifi.nl/artikel/32757/Lenbrook-Corp.,-moederbedrijf-van-o.a.-NAD-en-Bluesound,-verwerft-activa-van-MQA-Ltd..html

Hartelijke groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

Kans is dat dit puur is voor de intellectuele eigendom, niet zozeer om het in leven te houden.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Richi

Als ik het (slecht vertaalde) persbericht lees, krijg ik een andere indruk. Maar het zou inderdaad niet de eerste keer zijn om op die manier een concurrent uit de markt te duwen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Littletycoon

Citaat van: Richi op september 20, 2023, 11:39:19Als ik het (slecht vertaalde) persbericht lees, krijg ik een andere indruk. Maar het zou inderdaad niet de eerste keer zijn om op die manier een concurrent uit de markt te duwen.
Er valt niets uit de markt te drukken, mqa was failliet.

Volgens mijn herinnering hadden juist nad en bluesound ingezet op mqa

Dura

Citaat van: Littletycoon op september 20, 2023, 20:34:12Er valt niets uit de markt te drukken, mqa was failliet.

Volgens mijn herinnering hadden juist nad en bluesound ingezet op mqa

Precies! Alles waar BluOS opdraait heeft MQA; Bluesound componenten en NAD componenenten en insteekkaarten andere merken zoals Cyrus.
Ik vermoed dat ze het op een of andere manier in leven willen houden. 
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.