Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Gestart door Sonic Circle, juli 25, 2008, 13:48:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LittleNinja

Teveel in verhouding met de rest?

Daar heeft BB&G ook wel oplossingen voor... :devil:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Fijn dat de 350 verkocht is en het upgradepad vrij is. Ik zou, als je de middelen hebt, niet teveel bezuinigen op de versterking. Dan ben je voor de komende jaren en ver daarna helemaal klaar. Misschien dat je nog een keer een speakerupgrade gaat doen, inwall met een akoestisch doek, en dan zal je blij zijn met een beest zoals de AVR-600.

En als je die al een keer hebt gehoord met je Toys, dan denk ik dat je keuze eenvoudig zal zijn :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Tja.... Je kunt ook relativeren en ontdekken dat je ook met minder extreem gelukkig kan zijn. Of wellicht zelfs gelukkiger!

Maar ja... We zijn allemaal niet heel erg goed in staat om te relativeren als het gaat om AV. ;D

Als het budget het toelaat zou ik ook gaan voor een AVR600... Maar een mooie nieuwe AVR400 + een Oppo BDP93 lijkt me ook een combi om van te gaan kwijlen! :inlove:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Wij en relativeren?? Uhmmm.... ;D

Maar je hebt gelijk een AVR400 en een Oppo BDP93 zou zeker mooi zijn :pompom: En dan is het tijd voor een nieuwe M&G :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Daar is het sowieso tijd voor!! Haha!! 8)
Ik ben daar al veel te lang niet meer geweest.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Meet en greet lijkt me leuk. Jullie zijn welkom. En deze keer is er wel een airco :).

Wbt de AVR-400 of 600: een 400 kan ik budgettair inderdaad gelijk combineren met een Oppo 93 en evt zelfs Nespa.
Bij de 600 zit dat er voorlopig niet in. Dat is wel een extra aandachtspunt in de overweging.

HTip

Leuk! Ik maak graag weer de reis :pompom:

Dan lijkt me de keuze eenvoudig. Moet de AVR-400 natuurlijk wel bevallen, maar als je dan ook de Oppo en evt. De Nespa kan aanschaffen, dan is dat de enig juiste keuze.

Maar laten we niet te ver op de zaak vooruitlopen. Eerst volgende week luisteren :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Als je nu al een 600 overweegt, dan zou ik die nu aanschaffen of wachten tot je deze kunt kopen.
Volgens mij kun je beter 1 grote stap maken dan een 'kleintje'. Blijkt achteraf dat je toch nog niet helemaal tevreden bent, dan kost het je tweemaal geld ;)

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Etiennevh

Ik meld me vast aan voor de M&G! Haha.

Trouwens gefeliciteerd met de verkoop! Eindelijk upgraden! :)

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sonic Circle

@Etienne: je was al welkom en bent dat nog steeds.
Zullen we anders nadat er een nieuwe versterker is aangeschaft een datum prikken voor degenen die zich een tijdje terug al hebben aangemeld?

@Jean: je hebt gelijk. The proof will be in the pudding volgende week. Ik ga de AVR-400 en 600 beluisteren op de Toys van BB&G.
Een speakerupgrade is voorlopig geen optie. Dus is de vraag hoeveel beter de AVR-600 is met de Toys, als de AVR-400.
Ik ben echt benieuwd of de € 2.200,- meerprijs ook zo'n kwaliteitsverschil vertegenwoordigt in mijn situatie. Als het goed is kan ik een afgewogen keuze maken.

@HTip: zie bovenstaande. Na volgende week prikken we een datum.

Madhouse

Wat een geweldige upgrade gaat dat worden zeg, ongeacht waar je keuze op gaat vallen. Ik hoop stiekem zelf een beetje dat je voor de AVR-400/Oppo BDP-93 combi gaat.

Zou ook nog wel eens een M&G in jouw theater mee willen maken (was vorig jaar te laat want toen zat het al vol).
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

ha Roy, je bent sowieso een keer welkom.

Probleem is dat wanneer er meer dan 5 mensen tegelijk in de ruimte zijn, de zitkwaliteit en de posities voor goed beeld en geluid steeds minder worden.
Misschien zijn er dus wel 2 M&G's nodig :). Laten we volgende week kijken wie er wanneer komen.

Madhouse

Citaat van: Sonic Circle op februari 12, 2011, 19:43:09
ha Roy, je bent sowieso een keer welkom.

Dank je, lijkt me erg leuk!  ;)

Citaat van: Sonic Circle op februari 12, 2011, 19:43:09
Probleem is dat wanneer er meer dan 5 mensen tegelijk in de ruimte zijn, de zitkwaliteit en de posities voor goed beeld en geluid steeds minder worden.
Misschien zijn er dus wel 2 M&G's nodig :). Laten we volgende week kijken wie er wanneer komen.

Snap ik! Ik pas me ook volledig aan hoor en gaat het de 1e keer niet, dan de 2e keer wel toch  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Thanks voor je gastvrijheid! :) Ben zeer benieuwd! :)

Alvast veel voorpret e.d. gewenst met het uitzoeken, ik voel me altijd als een klein kind in een speelgoedwinkel als ik ga luisteren naar iets nieuws ofzo :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Degene die gisteren op bezoek was om mijn AVR-350 te beluisteren en uiteindelijk kocht, was ook iemand met veel passie voor muziek en hifi.
Mooi om mee te maken hoe hij de ruimte en set beleefde, puur en enthousiast. Ook de muziek die hij hoorde en al zo lang kende maar nu toch weer op een andere manier van genoot.

Bij mij kwam daarom alles ook weer terug. De bouw, de installatie, de eerste ervaringen. Al was de live DVD van Simply Red in Cuba ook een nieuw hoogstandje voor mij. Heb inderdaad zin in volgende week :).

@LN: jij staat al op de gastenlijst!

Ga overigens nu pitten. Morgen noodvroeg op voor een korte (zakelijke) skivakantie van 4 dagen.
Mijn partner achterlatend in een huis met HT zonder versterker..

HTip

Ik wil best mijn plaats afstaan aan Roy, want hij heeft nog niet van jouw ruimte kunnen genieten. Kom ik gewoon een volgende keer...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 13, 2011, 08:50:54
Ik wil best mijn plaats afstaan aan Roy, want hij heeft nog niet van jouw ruimte kunnen genieten. Kom ik gewoon een volgende keer...

O nee hoor, dat hoeft niet. Jij was eerder  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Madhouse op februari 13, 2011, 09:38:26
O nee hoor, dat hoeft niet. Jij was eerder  ;)
We zien wel. Misschien kan ik niet op de data ;)

Straks moet Sonic, net zoals ik, ook een wachtlijst maken ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

CoSo

Zoals al eerder afgesproken ben ik nog steeds nieuwsgierig hoe het bij jou klinkt met de Toy's.
Ook al ben ik nu voorzien van speakers. ;)

Sonic Circle

Is ook zo. Je staat op de lijst met geinteresseerden.

Na aanschaf van de nieuwe versterker kijken we gewoon wie er wanneer kunnen.
2 M&G's in de komende maanden is mogelijk wel wat veel in mijn planning.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Sonic Circle

Net terug uit Hilversum.

De opstelling was een set Sonus Faber Toys in 5.1 met de Velodyne DD10+ als sub. De fronts waren de Toy Towers, omdat het door de nieuwe opstelling in de BB&G cinema onmogelijk was om de Toys dichtbij de voorwand te plaatsen. En dit hebben de Toy monitoren nodig om krachtig genoeg geluid te geven. Wat in mijn thuis situatie wel het geval is. De crossover frequentie stond op 100hz ingesteld. De Oppo BD-93 speelde al het bronmateriaal af en was via HDMI aangesloten.

AVR-400:
Begonnen met demo's op de AVR-400. Met zowel HD als SD materiaal.

De BD van Slumdog Millionaire maakte al direct duidelijk dat de jump in kwaliteit tussen SD en HD geluid fors is. De HD track klonk zóveel dynamischer, meer open, meer gedetailleerd, krachtiger en ruimtelijker. Dat gaf vertrouwen voor de verdere demo. Al leek het op momenten wel of de SD track iets minder indrukwekkend klonk als op mijn AVR-350. Het klonk zowel wat gedetailleerder, opener, als dat het minder gecontroleerd leek, minder fundament had. Moeilijk precies te omschrijven.

Daarna stukken van The Dark Knight op BD gedaan waarbij het verschil tussen de DD en Dolby True HD track minder groot was dan ik had verwacht en me uit eerdere demo's bij waren gebleven. Live DVD's van Eric Clapton en Seal klonken prima met de DTS track, maar helemaal overtuigen deed het me niet. Vervolgens de BD van Inception. Hier begon mijn bloed weer sneller te stromen door de fantastische audio kwaliteit. Voor het eerst hoorde ik de audiotrack op HD kwaliteit en ik zat direct compleet in de film. De scene waar Cobbs zijn nieuwe architect voor het eerst in een droom meeneemt en in Parijs de straat aan alle kanten uit elkaar knalt gaf me het eerste "wow-effect' van de dag. Ook verdere scenes overtuigden me van de kwaliteit van de AVR-400. Zowel met de surround-bubble als de filmmuziek.

Conclusie AVR-400:
- kwaliteiten in SD-audio: mixed bag. Het is zowel meer als minder dan ik gewend was. Bepaalde elementen klinken beter (opener, gedetaileerder) en andere minder (controle, authoriteit, het klinkt wat mager).
- kwaliteiten in HD-audio: absoluut een upgrade waard. Hier excelleert de AVR-400. Als je van een versterker komt met enkel ondersteuning voor SD formaten zul je genieten.

AVR-600:
Hier kan ik redelijk kort over zijn. Vanaf het moment dat we switchten naar de AVR-600 ging ik van de ´analyse mode´ naar iemand die compleet meegesleurd werd in de beleving. Dat de Toys zóveel detail en dynamiek kunnen weergeven was voor mij nieuw. Inception draaide nogsteeds in de Oppo en alles overdonderde me. Gedetailleerd werd meeslepend. Controle werd authoriteit. Het werd werkelijk dynamisch. Nu is de audiomix van Inception exceptioneel, maar alle scenes hadden ineens zoveel meer overtuigingskracht. Zo'n verschil had ik niet verwacht.

Korte demo's van Eric Clapton en Seal bevestigden wat ik al dacht. Ook SD track werden gedetaileerder, sprankelender, maar gaven ook veel meer betrokkenheid, diepte en rust.

Het heeft daarom onze voorkeur om voor een AVR-600 te gaan. Ik heb met Garmt wat scenarios besproken en nu is het even afwachten wat er met de Arcam familie gebeurt door de introductie van de 400, mogelijk het verdwijnen van de 500 en de 3D-upgrade van de AVR-600. Binnenkort meer!