Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Gestart door Sonic Circle, juli 25, 2008, 13:48:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

high-q

Super gave HT! Als het er bij mij ook eens een keer van komt, dan kan ik hier in ieder geval inspiratie uit op doen!  ;D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Sonic Circle

Thanks!

Zou ik zeker doen. Voor wij begonnen met de bouw en GTDesign voor het ontwerp hebben uitgenodigd, heb ik hier op het forum ter inspiratie heel wat uurtjes naar HT's gekeken en natuurlijk ook veel praktische tips gevonden.

Etiennevh

Hoi Sonic,

Ik zat de foto's van je HT te bekijken, prachtig. Ik kon het zo snel niet terugvinden dus ik dacht ik stel de vraag maar even, wat is de breedte van jouw HT kamer? Het lijkt namelijk niet zo heel breed te zijn..

Ik hoor het graag!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sonic Circle

ha Etienne,

de breedte van de ruimte is zo'n 3.14 als ik het goed heb. Er is 2x 8cm vanaf gegaan met het isoleren van de ruimte.
Niet erg breed inderdaad. Met een lengte van ongeveer 7 meter is er toch een mooie diepte in de ruimte zonder dat het nauw aanvoelt!

Etiennevh

Oke, ik dacht al zoiets.

Mijn ruimte, welke ik ooit nog eens wil gaan ombouwen tot HT, is 280 x 8.40. Maar jouw HT als voorbeeld nemend, is het dus niet onmogelijk om ook van een smalle ruimte een prachtig HT te maken.

Ik geniet van je topic! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

hoekie

Mijn ht is op het smalle stuk 2,5 meter breed en dat lukt ook best...

Etiennevh

Ok :) ik heb momenteel al een woonkamer van 4.5 bij 5. Maar als ik een volledige HT maak, was ik even benieuwd naar de afmeting :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sonic Circle

Citaat van: Etiennevh op augustus  1, 2010, 10:57:28
Oke, ik dacht al zoiets.

Mijn ruimte, welke ik ooit nog eens wil gaan ombouwen tot HT, is 280 x 8.40. Maar jouw HT als voorbeeld nemend, is het dus niet onmogelijk om ook van een smalle ruimte een prachtig HT te maken.

Ik geniet van je topic! :)

Zoals hoekie al zegt is het prima te doen. Als je er goed rekening mee houdt vanaf de ontwerpfase.
Mijn topic is niet echt 'fresh' meer, omdat ik hier veel minder tijd besteed. Goed om te horen dat je er toch van geniet :).

Etiennevh

Citaat van: Sonic Circle op augustus  2, 2010, 21:35:57
omdat ik hier veel minder tijd besteed.

Begrijpelijk met zo'n fantastische HT ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Sonic Circle

Om eerlijk te zijn hebben we daar de laatste 2-3 weken inderdaad weer regelmatig dankbaar gebruik van gemaakt.
Ook dat is veel minder geweest.

Zijn jouw plannen concreet? Of heb je voor ogen wat en wanneer / op welk punt je iets met je ruimte wilt gaan doen?
Als ik de afmetingen zie is er genoeg mogelijk.

Etiennevh

Citaat van: Sonic Circle op augustus  2, 2010, 21:42:48
Om eerlijk te zijn hebben we daar de laatste 2-3 weken inderdaad weer regelmatig dankbaar gebruik van gemaakt.
Ook dat is veel minder geweest.

Zijn jouw plannen concreet? Of heb je voor ogen wat en wanneer / op welk punt je iets met je ruimte wilt gaan doen?
Als ik de afmetingen zie is er genoeg mogelijk.
Nee plannen zijn nog lang niet concreet. We moeten nog aardig wat verbouwen voordat dit aan de beurt komt. Zal nog wel een jaar of misschien 2 jaar duren. Inderdaad, aan de ruimte ligt het niet. Bovendien heeft de ruimte qua hoogte ook genoeg mogelijkheden om akoestische platen of wat dan ook te plaatsen.

Maar jouw HT brengt mij op veel ideeën. Ook o.a. de manier waarop je je apparatuur achter hebt ingebouwd. Very nice!

Vraagje: hoe ver staan jouw "zetels" af van je scherm, en van je apparatuur achter de "zetels"?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

#1286
Ben overigens maar begonnen aan het doorlezen van jouw hele topic, welke ik nu zo'n beetje helemaal door heb gelezen. HEEL HEEL HEEL erg mooi gedaan. Wat ik echter niet terug kon vinden:

Hoe heb je de ophanging van je beamer gerealiseerd? Heb je daar foto's van? Welke dikte buizen (waarschijnlijk PVC) heb je gebruikt voor de bekabeling? Als je kijkt naar de hele verbouwing van de kamer, ex-manuren, waar moet ik dan ongeveer rekening mee houden? :P (mag ook via PM uiteraard)

EDIT: heb je bij de keuze van tapijt op de vloer nog rekening gehouden met demping / akoestische werking e.d.?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: high-q op juli 28, 2010, 14:28:56
Super gave HT! Als het er bij mij ook eens een keer van komt, dan kan ik hier in ieder geval inspiratie uit op doen!  ;D
Voor mij geldt hetzelfde, alleen gaat het er echt een keer van komen ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Heb je trouwens tijdens het kijken geen last van die "fletse" diffusiepanelen? Of is er een bepaalde reden dat deze wit zijn?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

hoekie

Citaat van: Etiennevh op augustus  4, 2010, 13:41:34
Heb je trouwens tijdens het kijken geen last van die "fletse" diffusiepanelen? Of is er een bepaalde reden dat deze wit zijn?

deze zijn inmiddels al geschilderd in de kleur van de wand...
(nog niet heel zijn topic doorgelezen ... ? ;)   )

Etiennevh

#1290
Citaat van: hoekie op augustus  4, 2010, 13:42:15
deze zijn inmiddels al geschilderd in de kleur van de wand...
(nog niet heel zijn topic doorgelezen ... ? ;)   )
:eh: blijkbaar haha..

Ik dacht toch echt dat ik alle pagina's gehad had..

EDIT: lol zie dat ik wel meer gemist heb.. sorry!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

hoekie

geen probleem ;)

in mijn HT zijn ze nog wel wit...

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

hoekie

ja sorry... geen tijd ...
zou ik het ergens kunnen laten doen ?

(zie mijn ht topic, had gehoopt mijn vader te kunnen vragen maar helaas gaat dat m niet worden...)

sorry voor off topic sonic

deniax

Citaat van: hoekie op augustus  4, 2010, 14:00:58
ja sorry... geen tijd ...
zou ik het ergens kunnen laten doen ?
Ik ga mijn metrofusers in een framework zetten met daaroverheen Sonosuede stof wat ik extra ver richting mijn zitplek trek. (metrofusers komen links & rechts van het scherm). Dit voorkomt ook meteen dat het licht van het scherm op de muur terecht komt wat ik persoonlijk als afleidend ervaar.
D-Box - Velodyne - Screen Research - JVC - Audyssey

hoekie

Ja je kunt ze inderdaad met frame en doek ook omlijsten...
Misschien moet ik dat maar laten doen, geloof dat Ge (gtdesign) dat ook al eens heeft gedaan....

high-q

Citaat van: Etiennevh op augustus  4, 2010, 13:21:33
Voor mij geldt hetzelfde, alleen gaat het er echt een keer van komen ;)

Apparatuur is er, ruimte is er, plan is er ... nu de financiering nog :P
Van dit soort topics kun je gewoon enorm veel leren. Petje af voor de uitvoering
en het eindresultaat.

Ik heb ook nog niet alles gelezen btw. Is er voor het plaatsen van de diffusors ook
een geluidsmeting geweest?

Grtz.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

hoekie

Citaat van: high-q op augustus  5, 2010, 10:37:01
Apparatuur is er, ruimte is er, plan is er ... nu de financiering nog :P
Van dit soort topics kun je gewoon enorm veel leren. Petje af voor de uitvoering
en het eindresultaat.

Ik heb ook nog niet alles gelezen btw. Is er voor het plaatsen van de diffusors ook
een geluidsmeting geweest?

Grtz.

Zover ik weet hebben de heren van BB&G de diffusers in dit HT ook geplaatst.
In mijn HT ook (the garage) en daar heeft Bjorn een geluidsmeting gedaan.

Etiennevh

Hebben zij de diffusors ook geleverd dan? Kan er niets over vinden in het topic, of op de website dat zij diffusors leveren?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

hoekie

Citaat van: Etiennevh op augustus 10, 2010, 08:53:23
Hebben zij de diffusors ook geleverd dan? Kan er niets over vinden in het topic, of op de website dat zij diffusors leveren?

Zover ik weet heeft BB&G deze geleverd.
Zij leveren deze, weet niet of ze op hun site staan.