Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Gestart door Sonic Circle, juli 25, 2008, 13:48:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

celerontje

Ik heb zelf Oorlogswinter trouwens ook, maar ik heb liever dat wat Philip ook heeft, dat hij dat meeneemt.
Philip komt met een auto waar zelfs een Stewart scherm inpast en ik met de trein. ;)

Hoe weet je trouwens dat die Oorlogswinter zo goed van kwaliteit is?
Heb jij hem gekocht en eerst zelf bekeken voordat ie naar Philip ging? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

LittleNinja

Ik durf te wedden dat het Stewart scherm nog makkelijker in de trein past... ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Starred

Een paar dvdtjes meenemen de trein in lijkt me ook geen onmogelijke opgave   :dry:

mgwlee

Het eten is prima en voor de rest vind ik alles best. Ik ga gewoon zondag erg genieten. En 2 dagen later lekker op vakantie naar de USA.
Pioneer PDP-508XD; Pioneer DV-600AV-K; Klipsch speakers: SF-1, SS-1 en de CC-1; subwoofer klipsch KSW-10
Pioneer receiver VSX-LX70 en Klipsch boxen RF-82
NIEUW: Blu-ray spler Pioneer LX-52

celerontje

Citaat van: Starred op mei 12, 2009, 16:46:26
Een paar dvdtjes meenemen de trein in lijkt me ook geen onmogelijke opgave   :dry:
Maar als Philip ze in de auto kan meenemen, scheelt mij dat weer pakezeltje spelen. ;D ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Gezellig hier ;D

Ik ga wel even kijken welke ik meeneem en dat post ik hier dan wel. Het Stewartscherm neem ik trouwens niet mee :P ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

??? dat is een tegenvaller.
Gelukkig maar dat je dan tenminste nog je SVS meeneemt, anders wordt het wel een heel karige M&G.




Als tegenprestatie voor het meebrengen van je films én sub zal Celerontje met liefde heel de dag de trap op en neer lopen, om ons te voorzien van een hapje en een drankje en de nodige films die iedereen meebrengt. Mooi tegenvoorstel van hem toch.. had ik niet verwacht!






:D :tongue2: Zal vast gezellig worden zondag ;).

MLCinema

Moest er ook niet iemand iets vasthouden bij het doek?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

celerontje

Citaat van: Sonic Circle op mei 12, 2009, 23:05:22
Als tegenprestatie voor het meebrengen van je films én sub zal Celerontje met liefde heel de dag de trap op en neer lopen, om ons te voorzien van een hapje en een drankje en de nodige films die iedereen meebrengt. Mooi tegenvoorstel van hem toch.. had ik niet verwacht!
Yeah right, in your dreams... :P

Ik wil overgens wel de masking open en dicht klappen, nu blij?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Citaat van: celerontje op mei 12, 2009, 23:10:05
Yeah right, in your dreams... :P

Ik wil overgens wel de masking open en dicht klappen, nu blij?

Dat bedoelde ik! Er moest iets gebeuren bij/met het scherm ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Sonic Circle

#811
Dan zullen we de mini-bars op de juiste temperatuur moeten brengen en voorzien van wat voorzieningen voor de inwendige mens ;).

Hoe lang ben je? Het bovenste paneel klemt wat, dus weet wat je op je hals haalt :D

celerontje

#812
Hoe hoog zit de bovenkant van die balk dan als ie uitgeklapt is, dus het scherm in 1:78:1?
Mag ik de Velodyne eventueel als krukje gebruiken? :P ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: Sonic Circle op mei 12, 2009, 23:05:22
??? dat is een tegenvaller.
Gelukkig maar dat je dan tenminste nog je SVS meeneemt, anders wordt het wel een heel karige M&G.
;D Ik denk dat jouw sub voldoende ontzag zal ontwikkelen ;)

Citaat van: Sonic Circle op mei 12, 2009, 23:05:22
Als tegenprestatie voor het meebrengen van je films én sub zal Celerontje met liefde heel de dag de trap op en neer lopen, om ons te voorzien van een hapje en een drankje en de nodige films die iedereen meebrengt. Mooi tegenvoorstel van hem toch.. had ik niet verwacht!
;D

Citaat van: Sonic Circle op mei 12, 2009, 23:05:22
:D :tongue2: Zal vast gezellig worden zondag ;).
Zeker weten! Is het nu al ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ik ben erg benieuwd naar het phantoomeffect van 5.1 verdeeld over 7.1! :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

Citaat van: celerontje op mei 12, 2009, 23:30:05
Hoe hoog zit de bovenkant van die balk dan als ie uitgeklapt is, dus het scherm in 1:78:1?
Mag ik de Velodyne eventueel als krukje gebruiken? :P ;D
Wat, neemt Philip ookal zijn SMS-1 mee? Hoe alleraardigst.
Je zal het even bij hem moeten checken dan :angel:


Citaat van: HTip op mei 13, 2009, 18:04:56
;D Ik denk dat jouw sub voldoende ontzag zal ontwikkelen ;)
Net tijdens Chronicles of Narnia: Prince Caspian hebben we ons klotselijk vermaakt inderdaad.
Heerlijk.

CitaatZeker weten! Is het nu al ;D
De hele aanloop en gezelligheid op het forum vooraf is al erg leuk. Maakt me nog benieuwder naar zondag.


Citaat van: celerontje op mei 13, 2009, 18:25:00
Ik ben erg benieuwd naar het phantoomeffect van 5.1 verdeeld over 7.1! :smile:
Als ik je nog even mag quoten uit de "welke BD heb je het laatst aangeschaft" thread:

Citaat van: celerontje op mei 12, 2009, 19:03:37
Die film heeft inderdaad 7.1 audio, maar Sonic luistert nog gewoon via S/PDIF, dus je hoort enkel de 5.1 DTS core, waarbij de Arcam receiver het signaal simpelweg splitst over de sides en backs.
Simpelweg splitst toch?

Ik was wel wat verbolgen toen je wat in mijn ogen zo geavanceerd lijkt zo simpel omschreef.. haha ;).
Ervaar het zondag maar; ik weet niet of het mixen, simpelweg splitsen, of complex processen of wat dan ook is door de Arcam. Het klinkt mij iniedergeval behoorlijk geloofwaardig! :)

celerontje

#816
Ik heb zelf een keer de AVR300 afgesteld, (lijkt erg op de 350) dus zodoende heb ik de manual gelezen en weet ik dat allemaal. ;)
Als je doormiddel van extra processing extra achterkanalen creeerd, is het geen phantoomsurround, maar speel je met kunstmatig gecreeerde extra kanalen.
Wat er bij jou gebeurd, is dat 2 speakers samen hetzelfde geluid weergeven waardoor er een ''virturele speaker'' tussen de side en back lijkt te staan, wat voor het mooie naadloze effect zorgt.
Savvy? ;)

EDIT: Natuurlijk heeft BB&G er wel voor gezorgd dat beide speakers in fase klinken op de sweetspot, plus uiteraard de levels met een dB meter gekalibreerd, zodat alle speakers op de sweetspot even hard klinken. :smile:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

Aye sir!

We moeten het maar eens testen a.s. zondag. Misschien heeft iemand test-DVD's voor dit soort tests?
Af en toe lijkt het namelijk echt of de films in 7.1 opgenomen zijn, ik hoor dan de sides wel maar de fronts en rears niet of nauwelijks.. bv als iemand met pijl en boog "door je heen" schiet, of als er een helicopter overvliegt, etc.

celerontje

Ik kan AVIA (gebruikt BB&G ook wel, is van dezelfde makers als die ''tune-up'' disc) wel meenemen, daar staan fase testen op.
Als het goed is moet je dan de pink noise tussen de side en back horen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle


HTip

Citaat van: Sonic Circle op mei 13, 2009, 22:41:02
Wat, neemt Philip ookal zijn SMS-1 mee? Hoe alleraardigst.
Je zal het even bij hem moeten checken dan :angel:
Als je die als krukje wil gebruiken zal je niet erg veel hoger komen dan als je op de grond staat ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

pch

Citaat van: garmtz op maart  8, 2009, 20:17:57
Wel belangrijk dat de sub van uitmuntende kwaliteit is, aangezien de Toy in het laag niet al te ver doorloopt en dus de sub over een vrij groot bereik meedoet.

Garmtz,

Is een Martin Logan Grotto goed genoeg?
En hoe zal de match SF Toy met mijn classe-surroundset zijn?
Zoek iets kleins i.p.v. mijn Avatars in de (acheraf gezien) iets te kleine TV-kamer (=40 m3 of 4,10x3,80x2,60m), Avatars komen niet goed uit de verf in deze ruimte.

Gr. Paul.

Sonic Circle

Citaat van: HTip op mei 14, 2009, 05:32:52
Als je die als krukje wil gebruiken zal je niet erg veel hoger komen dan als je op de grond staat ;D

Dan zetten we die toch op zijn zij?
In oplossingen denken Philip, niet in beperkingen ;) :D


Heb zin in morgen. Vandaag was een slopende dag met het opstellen van allerlei broodnodige, maar saaie documenten. Ben daarom hard toe aan delen van wat enthousiasme met mede-liefhebbers en het genieten van veel muzikaal en film geweld :D

celerontje

Geweld is geen probleem, mglwee neemt Rambo 4 op BD mee! ;D

En de SMS-1 op z'n zijkant zetten en erop staan is doodzonde, geef 'm dan maar aan mij, ik wil graag eens expirimenteren met subwoofer EQ'n. ;)

@Philip: Ik heb je Voicemail ingesproken!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: Sonic Circle op mei 16, 2009, 18:51:45
Dan zetten we die toch op zijn zij?
In oplossingen denken Philip, niet in beperkingen ;) :D
Moet ik de hele week al doen ;) Dus nu even niet ;D

Citaat van: Sonic Circle op mei 16, 2009, 18:51:45
Heb zin in morgen. Vandaag was een slopende dag met het opstellen van allerlei broodnodige, maar saaie documenten. Ben daarom hard toe aan delen van wat enthousiasme met mede-liefhebbers en het genieten van veel muzikaal en film geweld :D
Helemaal mee eens. Voor mij geldt dat voor de afgelopen weken en ook nog de komende 1,5 week... :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive