Infinity Theatre > gone with the wind, but now with a livingroom HT

Gestart door Sonic Circle, juli 25, 2008, 13:48:28

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

bmateijsen

Citaat van: garmtz op maart  5, 2009, 06:32:34
Ik moet zelf zeggen (dat zal Bjorn met me eens zijn), dat de combinatie van de Toys en Velodyne met de Arcam echt weer mijn verwachtingen overtrof. Het is natuurlijk leuk als 'het goed klinkt', het is (voor ons en Sonic) natuurlijk NOG leuker als het de verwachtingen overtreft! :)  Blijft een gouden combinatie...

Ben ik volledig met Garmt eens ;). Als alles op zijn plek valt en de verwachtingen overtreft, dan is het nog leuker!

CitaatVanaf onze plek hier ook alle respect weer voor het perfectionistische topwerk van Ge. Wat een vakman!

Geniet ervan! Het is super geworden!

bmateijsen

Citaat van: Joris1971 op maart  5, 2009, 07:39:43
hmm ik zou die witte panelen wel mooi meeschilderen met de muur...

Dat staat nog op de to-do lijst van Sonic Circle ;).

Joris1971

#502
Citaat van: bmateijsen op maart  5, 2009, 07:43:15
Dat staat nog op de to-do lijst van Sonic Circle ;).

Zijn die panelen nu met spelden vastgeprikt of al vastgelijmd?

Het schildert een stuk makkelijker namelijk als je ze los kunt halen.

bmateijsen

Citaat van: Joris1971 op maart  5, 2009, 07:45:35
Zijn die panelen nu met spelden vastgeprikt of al vastgelijmd?

Het schildert een stuk makkelijker namelijk als je ze los kunt halen.

Je weet wat ik bij jou heb gedaan... (speldje) ;)

HTip

Citaat van: garmtz op maart  5, 2009, 06:32:34
Ik moet zelf zeggen (dat zal Bjorn met me eens zijn), dat de combinatie van de Toys en Velodyne met de Arcam echt weer mijn verwachtingen overtrof. Het is natuurlijk leuk als 'het goed klinkt', het is (voor ons en Sonic) natuurlijk NOG leuker als het de verwachtingen overtreft! :)  Blijft een gouden combinatie...

Vanaf onze plek hier ook alle respect weer voor het perfectionistische topwerk van Ge. Wat een vakman!

Geniet ervan! Het is super geworden!

Citaat van: bmateijsen op maart  5, 2009, 07:42:39
Ben ik volledig met Garmt eens ;). Als alles op zijn plek valt en de verwachtingen overtreft, dan is het nog leuker!

Leuk dat jullie ook nog verrast kunnen worden ;) Kan me voorstellen dat dit jullie werk nog leuker maakt. Iets nieuws gedaan èn klant helemaal tevreden (understatement ;D)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

henkt1

Sonic Circle gefeliciteerd!! Geniet er van!

Ik hoop dat Ge, Bjorn en Garmt niet al hun kruit hebben verschoten.
Ik wordt hier zeer onrustig van  :wacko: :crazy: :baaa:

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

LittleNinja

#506
Ik heb gehoord dat Gé altijd een dipje heeft na zo'n succes project... :P

Hoezo wordt jij hier onrustig van??? ;D

Citaat van: henkt1 op maart  5, 2009, 08:11:47
Sonic Circle gefeliciteerd!! Geniet er van!

Ik hoop dat Ge, Bjorn en Garmt niet al hun kruit hebben verschoten.
Ik wordt hier zeer onrustig van  :wacko: :crazy: :baaa:

groet,

Henk





Gekkigheid natuurlijk... We hebben Gé nog nooit eerder kunnen betrappen op het verslappen van zijn perfectiedrang! ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

MLCinema

Citaat van: bmateijsen op maart  5, 2009, 07:43:15
Dat staat nog op de to-do lijst van Sonic Circle ;).

Voor op de foto is wit zoveel mooier! Kan me wel voorstellen dan een donkere kleur meer rust zal creeeren.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Citaat van: LittleNinja op maart  5, 2009, 09:20:40
Ik heb gehoord dat Gé altijd een dipje heeft na zo'n succes project... :P

Hoezo wordt jij hier onrustig van??? ;D





Gekkigheid natuurlijk... We hebben Gé nog nooit eerder kunnen betrappen op het verslappen van zijn perfectiedrang! ;)
;D LOL
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Marc.Visser op maart  5, 2009, 10:08:14
Voor op de foto is wit zoveel mooier! Kan me wel voorstellen dan een donkere kleur meer rust zal creeeren.
Vooral in het beeld zal een wit oppervlak invloed hebben. Donkere kleuren reflecteren minder licht. Daarom is bij aan de voorkant alles zo zwart 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sonic Circle

#510
Citaat van: LittleNinja op maart  5, 2009, 03:42:43
Je hebt het nog schappelijk gehouden zie ik ( 0:47 uur ). ;D

( Ik dacht "Even controleren.." )

Haha, na een zware dag was de film beleven helemaal top. Daarna hadden we nog buurtoverleg. Was pas tegen 0:00 thuis dus meer filmkijken zat er niet in. Vanavond weer.

Citaat van: HTip op maart  5, 2009, 06:07:33
Leuk eerste verhaal. Erg goed beschreven, zodat we een aardige indruk van de ruimte krijgen. De Toys zijn dus alleen maar klein in formaat niet in geluid. Leuk voor je dat de premiere zo is geslaagd. Ben benieuwd wat je van The Dark Knight vind :o

Overigens, knap dat je zo vroeg bent gaan slapen ;D

Ik houd van een goed ruimtelijk geluid met gevoel voor detail. En dat is zonder meer gelukt. Heb totaal niet het gevoel iets te missen in de beleving. Op een gegeven moment was er een blikseminslag en je kon gewoon voelen waar hij insloeg (dat was natuurlijk meer de Velodyne). Het geluid heeft niet alleen 2d een plaats, ook in de hoogte is er duidelijk beleving. En dat wordt misschien nog wel wat beter als de extra metrofusers er bijgeplaatst gaan worden!

The Dark Knight heb ik flinke stukken van gekeken tijdens het avondeten :D en ik zat er helemaal middenin. Die gaan we binnenkort absoluut helemaal kijken. Doen we denkik met wat vrienden die die ook heel graag wilden zien.

Citaat van: garmtz op maart  5, 2009, 06:32:34
Ik moet zelf zeggen (dat zal Bjorn met me eens zijn), dat de combinatie van de Toys en Velodyne met de Arcam echt weer mijn verwachtingen overtrof. Het is natuurlijk leuk als 'het goed klinkt', het is (voor ons en Sonic) natuurlijk NOG leuker als het de verwachtingen overtreft! :)  Blijft een gouden combinatie...

Vanaf onze plek hier ook alle respect weer voor het perfectionistische topwerk van Ge. Wat een vakman!

Geniet ervan! Het is super geworden!

Wat ik gaaf vind is dat de bass af en toe echt naar je toe komt rollen over de vloer. Komt natuurlijk door de houten vloer constructie, maar geeft wel weer een extra dimensie. Ook aan de benedenverdieping :D

Jullie ook bedankt voor het topwerk. Het is echt wat we hoopten en meer.
Ben daarom ook erg benieuwd wat er nog gaat veranderen als alles ingespeeld is straks en de laatste metrofusers erbij hangen.

Citaat van: Joris1971 op maart  5, 2009, 07:39:43
hmm ik zou die witte panelen wel mooi meeschilderen met de muur...

Is al aangegeven, gaan we zeker doen. Denk het gewoon in de kleur van de wanden te doen, om lichtreflecties overal het zelfde te houden.
Nu stoort het me echt in midden tot erg lichte scenes. Je ziet het duidelijk terug in het beeld op het scherm, naast het feit dat de wanden veel meer oplichten.

Citaat van: henkt1 op maart  5, 2009, 08:11:47
Sonic Circle gefeliciteerd!! Geniet er van!

Ik hoop dat Ge, Bjorn en Garmt niet al hun kruit hebben verschoten.
Ik wordt hier zeer onrustig van  :wacko: :crazy: :baaa:

groet,

Henk

hoi Henk,

Bedankt. Ik zou het juist zo zien als dat ze weer een ervaring rijker zijn en dus nóg beter werk bij jou kunnen leveren ;) No worries!

Jij ook veel plezier met de vorderingen in je HT. Zal het topic zeker blijven volgen.

Starred

Erg impressive inderdaad. Geniet ervan!


Dus Toys op plankjes werkt ook prima? Niet te dicht op de muur?
Interessant wel, het biedt mij weer additionele opties  :music:

celerontje

Bjorn of Garmt, zou één van jullie mijn vraag kunnen beantwoorden over de afstelling van het 7.1 geluid, één pagina terug?

Die metrofusers in het wit, begrijp ik, die kan je makkelijk overschilderen.
Maar waarom een witte HD350? Dat snap ik totaal niet! :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Citaat van: celerontje op maart  4, 2009, 23:00:08
Omdat 2 speakers dus hetzelfde geluid weergeven, hoe staan de volumelevels afgesteld?
Beide op 72 dB gekalibreerd? Dus 72dB+72dB=75dB?

Gewoon me de dB meter checken, met een testtoon.
Dus alles is op 75 dB gekalibreerd en per kanaal gedaan.

Sonic Circle

#514
@Celerontje; Jij joeft het toch ook niet te snappen, wij moeten er zitten en genieten ;)

Heeft ook met budget te maken. Hij staat trouwens prachtig tegen het aubergine en neemt geen hinderlijke lichtreflecties op omdat hij boven/achter ons hangt.

LittleNinja

De beamer hangt min of meer achter de luisterplaatsen, dus heb je weinig tot geen last van lichtreflecties. Een witte maakt de verkoopbaarheid voor in een woonkamer wellicht ook makkelijker.

Citaat van: celerontje op maart  5, 2009, 12:01:58
...

Die metrofusers in het wit, begrijp ik, die kan je makkelijk overschilderen.
Maar waarom een witte HD350? Dat snap ik totaal niet! :o


En Sonic... Bier op? Bende in de toilet en boze buren voor de deur?? ;D

Citaat van: LittleNinja op maart  3, 2009, 16:25:02
...en je bier opzuipen, je toilet laten overlopen en je buren staan uit te dagen. :devil:

...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Starred

Is er toevallig nog een plattegrondje met maten en plaatsing apparatuur beschikbaar?

Sonic Circle

Citaat van: LittleNinja op maart  5, 2009, 12:16:29
En Sonic... Bier op? Bende in de toilet en boze buren voor de deur?? ;D

Er kwam vanmorgen wel een brief in de bus met de vooraankondiging van een belangenvereniging tégen geluidsoverlast vanuit ons huis.
Maar nee, verder hebben de heren zich keurig gedragen hahaha.

Citaat van: Starred op maart  5, 2009, 12:24:27
Is er toevallig nog een plattegrondje met maten en plaatsing apparatuur beschikbaar?

Niet dat ik weet. Als je interesse hebt in de Toys willen Bjorn en Garmt je vast graag verder helpen.

reza

Het ziet er indd heel erg mooi uit, maar dat kan je wel aan Ge overlaten.
Complimenten aan alle betrokkenen, zeer mooi HT O0
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

celerontje

Citaat van: Sonic Circle op maart  5, 2009, 12:14:37
@Celerontje; Jij joeft het toch ook niet te snappen, wij moeten er zitten en genieten ;)

Heeft ook met budget te maken. Hij staat trouwens prachtig tegen het aubergine en neemt geen hinderlijke lichtreflecties op omdat hij boven/achter ons hangt.
Is de witte versie van de HD350 goedkoper dan de zwarte?

Heel mooi HT, alleen dit viel me even op. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

De adviesprijzen liggen volgens mij gelijk, maar neem voor die vraag gewoon even contact op met een dealer ;)

Terechte opmerking hoor, maar het is voor ons gewoon een perfecte beamer!

celerontje

Ik was niet van plan om er zelf eentje aan te schaffen, hoor! ;D
Ik moet nog even vooruit met mijn 720p beamer, die met een goede Blu-ray ook een heel goed plaatje geeft! :smile:

Ik stel die vraag over die witte HD350, omdat ie ook in 't zwart leverbaar is, dus daarom vraag ik: Waarom de witte?
Met die witte metrofuser achterin, staat zo'n witte zeker niet verkeerd, maar mocht je die gaan schilderen, dan ''vloekt'' dat in mijn optiek nogal, snap je?

Mooi dat het geluid zo goed klinkt!
En dan nog te bedenken dat het nog beter wordt als je eens op HD audio overgaat! :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

bmateijsen

Citaat van: celerontje op maart  5, 2009, 13:14:29
Ik was niet van plan om er zelf eentje aan te schaffen, hoor! ;D
Ik moet nog even vooruit met mijn 720p beamer, die met een goede Blu-ray ook een heel goed plaatje geeft! :smile:

Ik stel die vraag over die witte HD350, omdat ie ook in 't zwart leverbaar is, dus daarom vraag ik: Waarom de witte?
Met die witte metrofuser achterin, staat zo'n witte zeker niet verkeerd, maar mocht je die gaan schilderen, dan ''vloekt'' dat in mijn optiek nogal, snap je?

Het vloekt helemaal niet met het interieur... maar dat kan je op een foto eigenlijk ook niet beoordelen.

CitaatMooi dat het geluid zo goed klinkt!
En dan nog te bedenken dat het nog beter wordt als je eens op HD audio overgaat! :o

celerontje

Foto's blijven subjectief. :(
Echter, de center zal zeker vloeken, gooi ''The Big Lebowski'' maar eens in je speler! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Davey

Citaat van: bmateijsen op maart  4, 2009, 22:28:12
Helaas zit de deur net op het punt waar normaal de sides zouden moeten komen. Echter met het indraaien en de planning van de rears is dit volledig op te lossen. Stukje additioneel time-alignment en uiteindelijk is het echt naadloos, alsof er bijna geen muren zijn 8).

Da's zeker een hele mooie oplossing dan. Was dit mogelijk geweest met surround speakers (WDST) of kan dit alleen met direct stralers?