LittleNinja Theater zoektocht voorbij... Rust in de tent.

Gestart door LittleNinja, augustus 20, 2006, 22:28:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LittleNinja

Citaat van: tiptop op december 28, 2009, 16:20:14
Gefeliciteerd Dennis :)

Ook alvast succes met het vinden van een nieuw huis, waarin natuurlijk ruimte voor een dedicated HT en helemaal akoestisch aangepast :thumbs-up: 8) ;D

Het wordt geen nieuw huis... Maar daarover later meer. ( Als alles rond is. ) ;)

Zo'n hoge stijging is het niet. Helaas.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tiptop

Citaat van: LittleNinja op december 28, 2009, 16:34:32
Het wordt geen nieuw huis... Maar daarover later meer. ( Als alles rond is. ) ;)

Zo'n hoge stijging is het niet. Helaas.
He jammer. :-\ ;)

Ben benieuwd. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mausie

Citaat van: LittleNinja op december 24, 2009, 19:00:50
De Ultra is nog een stapje beter dan de voorganger. Mooie sub hoor! Ook jij feli!

Tnx! :sigh:
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

HTip

Feli met de verhoging. Je houdt het wel spannend :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

garmtz

Citaat van: LittleNinja op december 24, 2009, 15:46:20
Garmt, bedankt kerel!!!! Het was erg gezellig en vooral goed om te zien hoe jullie er voor staan ( zowel privé als zakelijk ).
Fijne tijd samen en goede dagen toegewenst!

Beetje late reactie, maar het genoegen was wederzijds. Jij ook het beste voor 2010!

LittleNinja

Even iets heel anders.. Ik ben van plan om wat wijzigingen door te gaan voeren. De meubels die wij hebben staan zijn inmiddels ongeveer 6 jaar oud. Ik vind het nog steeds erg fijne meubels en ik wil er dan ook nog niet persé vanaf.

De meubels waar ik wat mee wil gaan doen zijn de salontafel en het dressoir. Vooral de salontafel is in de loop der jaren hier en daar ( licht ) beschadigd.

Ik zit er aan te denken om deze meubels ( zelf? ) opnieuw te fineren. Dit kan met een gelijke fineerlaag, maar uiteraard kun je op dit moment ook gaan kiezen voor een andere kleurstelling.

Hierbij denk ik aan meerdere richtingen. Een veel overwogen optie is bijvoorbeeld een witte hout fineer. Dit zou zorgen voor een mooi contrast tussen de vloer, de speakers en de achterwand. Echter in verband met lichtreflecties is dit niet de meest optimale oplossing. Daarnaast is het natuurlijk vlekgevoeliger.

De andere richting is juist donkerder. Dit zorgt echter voor een compleet donkerder interieur wat op dat moment minder uitnodigend of minder warm kan uitpakken. Reflecties en vlekken zijn in dat geval een minder groot probleem.

De achterwand, welke nu voorzien is van bruin behang, wil ik bijna zeker donker grijs gaan maken ( tintje lichter dan de koof aan de bovenzijde ).

Het verlangen naar andere kleurstellingen komt voort uit de overheersing van bruintinten.

Als laatste wil ik het liefst de tafel kleiner hebben. Hij is nu 105x105cm en ik zou hem willen verkleinen tot zo'n 70x70 of 80x80.

De finishing touch in de sfeer moet een vloerkleed worden wat akoestisch ook de nodige positieve uitwerking zal hebben.

Jullie input is uiteraard welkom.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Ik vind je huidige kleurstelling erg mooi, maar ik kan me voorstellen dat je eens wat anders wil...

Wat je zou kunnen doen is een donker vloerkleed (voor akoestische eigenschappen niet te dun) met een lichte tafel. De reflecties zou je kunnen tegengaan met een donker tafelkleed als je film gaat kijken. De achterwand zou ik niet te donker maken, want dan lijkt je woonkamer volgens mij een stuk kleiner.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

LittleNinja

Citaat van: HTip op december 31, 2009, 15:19:27
Ik vind je huidige kleurstelling erg mooi, maar ik kan me voorstellen dat je eens wat anders wil...

Wat je zou kunnen doen is een donker vloerkleed (voor akoestische eigenschappen niet te dun) met een lichte tafel. De reflecties zou je kunnen tegengaan met een donker tafelkleed als je film gaat kijken. De achterwand zou ik niet te donker maken, want dan lijkt je woonkamer volgens mij een stuk kleiner.

Ik vind het ook wel mooi, maar ik mis variatie en contrast..

Een donker vloerkleed zou de boel nog donkerder maken. Ik denk meer in de richting van contrast met de vloer.. De achterwand mag inderdaad niet te donker worden. Hij zou dus "midden" grijs moeten worden. Ook zit ik er aan te denken om i.p.v. behang of verf wandlaminaat te gebruiken. Je kan dan een soort "leisteen" gebruiken.

De meubels licht hout is misschien wel een optie. Een beetje reflectie is niet rampzalig in een woonkamer. Ik ga niet bij iedere film een kleedje leggen....
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HTip

Allereerst een gelukkig en gezond nieuwjaar met veel mooie muziek en film 8)

Wat je ook besluit, het wordt vast mooi en smaakvol.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: HTip op januari  1, 2010, 10:18:47
Allereerst een gelukkig en gezond nieuwjaar met veel mooie muziek en film 8)

Wat je ook besluit, het wordt vast mooi en smaakvol.

Hier iedereen ook een heel mooi 2010 gewenst! :yin-yang: :pompom:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mradem

Op welke hoogte hangt de onderkant van je projectiescherm eigenlijk?

LittleNinja

Citaat van: mradem op februari 11, 2010, 15:50:54
Op welke hoogte hangt de onderkant van je projectiescherm eigenlijk?

Ongeveer 90 cm vanaf de vloer gemeten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tiptop

Jammer dat we die niet hebben kunnen bekijken. :-\ ;)

Hoe is het nu bij jouw?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LittleNinja

Citaat van: tiptop op februari 11, 2010, 20:07:25
Jammer dat we die niet hebben kunnen bekijken. :-\ ;)

Hoe is het nu bij jouw?

Tja, ik kan niet geheel verduisteren dus overdag kijken is weinig zinvol. Dit doen we trouwens toch nooit gezien het feit dat we voor donker altijd te druk zijn met o.a. de kids. ::)

Gaat op zich nog steeds goed. Langzaam naar de afronding toe. Wel wat spanningen om het allemaal op tijd geregeld te hebben ( financieel ).
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

tiptop

Citaat van: LittleNinja op februari 12, 2010, 07:34:01
Tja, ik kan niet geheel verduisteren dus overdag kijken is weinig zinvol. Dit doen we trouwens toch nooit gezien het feit dat we voor donker altijd te druk zijn met o.a. de kids. ::)

Gaat op zich nog steeds goed. Langzaam naar de afronding toe. Wel wat spanningen om het allemaal op tijd geregeld te hebben ( financieel ).

OK.
Succes nog even dan :notify: ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

HT vrienden,

Ik zoek naar een oplossing voor een connectie probleempje..

Er is een set samengesteld met de volgende componenten:

  • Cambridge 340R receiver
  • Oppo DV971
  • Samsung HD decoder
  • Popcornhour A110

De 340R heeft 2 HDMI ingangen en 1 HDMI uitgang. Er zijn echter 3 HDMI bronnen.
Is er een soort splitter bedenkbaar om twee bronnen "samen te voegen"? Uiteraard gaat het hier om een oplossing op budget..

Gegroet,
LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

SpeedyAndré

Er zijn eenvoudige hdmi switches met 3 of meer ingangen (ook met remote bediening) die je op 1 hdmi ingang van de 340R aansluit.
Eventueel kan je 1 van de bronnen (de Samsung?) direct op de tv aansluiten als ie een 2e hdmi ingang heeft.
Tenzij het geluid van de tv zo slecht is dat je de receiver liever gebruikt  :P
Eventueel heb ik een 3-1 hdmi switch met remote liggen voor 2 tientjes ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

LittleNinja

Hi Andre,

Bedankt voor je reactie. De TV heeft helaas maar 1 HDMI ingang. Ik heb er ook nog aan gedacht de Samsung middels component aan te sluiten..

Hmmm.. Ik had de vraag eerder moeten stellen, had ik hem meteen mee kunnen nemen.. Haha!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

#744
André,

Ik heb het geld over gemaakt, dus dat probleem is binnenkort opgelost.

Voor mijn eigen HT moet ik ook een switch hebben. Ik heb echter lastigere eisen.
Ik moet minimaal 3 ingangen hebben, remote, bij voorkeur HDMI 1.3 en hij moet 2 uitgangen hebben! Nu zijn er zat switches van > €200, maar heel eerlijk vind ik dat erg veel geld.

Wie helpt mij in mijn zoektocht?

JeKa postte al eens deze, maar ik ken geen Nederlandse leverancier:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16554
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Gisteren is de grote hoeveelheid meubels verhuisd die bedoeld is voor in het huis van mijn ex vrouw..

Het eerste wat ik gedaan heb is de Front speakers trakteren op een behoorlijk portie meer fysieke vrijheid!! Haha!!! Hopelijk zal dat mee helpen in de weergave nu er minder compromissen hoeven te worden gemaakt. Het heeft dus ook z'n voordelen... ::)

Verder ben ik benieuwd of er mensen zijn die input hebben n.a.v. mijn vorige post over de hdmi switch..

Gegroet,
LN 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

mikeske

Citaat van: LittleNinja op mei  9, 2010, 23:23:00
Gisteren is de grote hoeveelheid meubels verhuisd die bedoeld is voor in het huis van mijn ex vrouw..

Het eerste wat ik gedaan heb is de Front speakers trakteren op een behoorlijk portie meer fysieke vrijheid!! Haha!!! Hopelijk zal dat mee helpen in de weergave nu er minder compromissen hoeven te worden gemaakt. Het heeft dus ook z'n voordelen... ::)

Verder ben ik benieuwd of er mensen zijn die input hebben n.a.v. mijn vorige post over de hdmi switch..

Gegroet,
LN 8)

Ai ik wist niet dat jullie uit elkaar waren
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

HTip

Ik heb even voor je gekeken naar HDMI-switches met meer dan 1 uitgang. Met 1 uitgang is redelijk goedkoop te doen, maar een matrixswitch (2 of meer uitgangen) wordt direct een dure bedoening. Het zijn ook allemaal lelijke apparaten, op 1 na, de Marantz VS3002, maar die kost €349 :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JeKa

Ik heb destijds ook veel gezocht en de link die je plaatst was verreweg de goedkoopste.

HTip

Citaat van: JeKa op mei 10, 2010, 08:03:20
Ik heb destijds ook veel gezocht en de link die je plaatst was verreweg de goedkoopste.
Die ziet er bovendien ook nog redelijk goed uit, want zal toch ook in het zicht moeten staan.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive