Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: Thanatos op juli 26, 2013, 21:55:22
Bedankt voor de invite. Geld ook andersom. Mocht je nieuwsgierig zijn naar de Adams ben je van harte welkom.

Ik heb de Harbeth's M30 2x een kans gegeven. Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het echt een schitterende luidspreker. Maar ze hebben niet alle kwaliteiten of beter gezegd alle eigenschappen die ik belangrijk vind.

Met vocalen en akoestische gitaar. Echt fantastisch. Maar bij een stukje wat stevigere muziek als Metallica Black album blijft er niks van over. Het gitaar werk gaat. Maar zodra het slagwerk losgaat komt het toch echt te kort. Mijn oplossing was een subwoofer integreren.. maar daar stopte het. Mijn wat goedkopere sub kreeg ik gewoonweg niet goed ingesteld. Om nu een Velodyne te kopen die duurder is als de Harbeth's vind ik geen optie. Voor dat geld samen koop ik liever een compleet systeem wat wel aan mijn eisen voldoet.
De Monitor 30.1 vind ik nog wel een iets anders beestje dan de 30. En juist de integratie met de subwoofer vind ik hier heel geslaagd en maakt dat het groots kan klinken. En de DD18 was een zeer aantrekkelijk tweedehands model, zo eerlijk moet ik natuurlijk ook wel zijn. Metal vind ik dan weer minder klinken op deze set, nou is het ook niet mijn muziek dus dat maakt het wel lastiger. Juist leuk om dat dus samen eens te testen. ;)

Bij Yamaha wil ik nog eens Adam Audio horen, maar jouw uitnodiging sla ik ook zeker niet af.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Cyreg

Tja....maar ik heb wel de indruk dat vooral liefhebbers met M30 of M30.1 veelal 'n goede sub extra erbij (willen) gebruiken.  :unsure:
Ik denk dat het komt door toch die wat drogere monitor klank (met zeker ook alle voors, natuurlijk :D)

Misschien zijn de C7 en de SHL5 wat allrounder wat totale klankbeleving aangaat?
Natuurlijk ook voor 'n aantal liefhebbers met zeker ook de tegens  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

#3052
@Bas

Simpel, ik mis niets en ben volledig tevreden nu ;).  Waar vindt je dat nog tegenwoordig? ;D

BuSpu


Bas Akkerman

Citaat van: Cyreg op juli 26, 2013, 22:07:09
Tja....maar ik heb wel de indruk dat vooral liefhebbers met M30 of M30.1 veelal 'n goede sub extra erbij (willen) gebruiken.  :unsure:
Ik denk dat het komt door toch die wat drogere monitor klank (met zeker ook alle voors, natuurlijk :D)

Misschien zijn de C7 en de SHL5 wat allrounder wat totale klankbeleving aangaat?
Natuurlijk ook voor 'n aantal liefhebbers met zeker ook de tegens  ;)
Spijker op zijn kop wat mij betreft!

Citaat van: twani op juli 26, 2013, 22:07:39
@Bas

Simpel, ik mis niets en ben volledig tevreden nu ;).  Waar vindt je dat nog tegenwoordig? ;D
Heerlijk gevoel hè? Nou ja, een wat betere akoestiek en een draaitafel staan wel op het verlanglijstje. Maar om nu te zeggen dat ik dat mis, nee.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Bas, zoek op Spotify het nummer "The Drug" van Röyksopp eens op .  Bij dat nummer ontstaat er hier een bassdruk die de ramen uit het pand laat wapperen.  De 2x12 watt Leben staat dan op net op 9 uur, verder niet :nopompom:



Net gedraait :D

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juli 26, 2013, 22:11:02
Spijker op zijn kop wat mij betreft!
Heerlijk gevoel hè? Nou ja, een wat betere akoestiek en een draaitafel staan wel op het verlanglijstje. Maar om nu te zeggen dat ik dat mis, nee.

Je mist geen draaitafel? :o

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juli 26, 2013, 22:25:11
Je mist geen draaitafel? :o
Ik wil er graag een, maar ik kan er nog prima zonder mee. Als ik er eenmaal een heb staan... Hoe zou Alan Shaw denken over draaitafels en Harbeth?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juli 26, 2013, 22:27:33
Ik wil er graag een, maar ik kan er nog prima zonder mee. Als ik er eenmaal een heb staan... Hoe zou Alan Shaw denken over draaitafels en Harbeth?

Slechte grappen moet je niet op in gaan 8)

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juli 26, 2013, 22:29:09
Slechte grappen moet je niet op in gaan 8)
Van wie heb je die wijsheid!? :nowink:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juli 26, 2013, 22:20:53
Bas, zoek op Spotify het nummer "The Drug" van Röyksopp eens op .  Bij dat nummer ontstaat er hier een bassdruk die de ramen uit het pand laat wapperen.  De 2x12 watt Leben staat dan op net op 9 uur, verder niet :nopompom:



Net gedraait :D
Lekker nummer Theo!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Oh ja, nog even over Harbeth als het vermeende eindstation in speakerland. (Opmerking komt niet bij mij vandaan hé)

Veel Highenders (wie zijn dat dan?  :crazy:) zijn op zoek naar een heel goed geluid, technisch "hammerfest" , ongenaakbaar in freq. bereik, zuiverheid, en nog een hele zooi meer van dat soort "erkende grootheden" in het beoordelings-spectrum van goed geluid. Vaak vinden zij dit ook middels het aanschaffen van hele ritsen dure gear. Evenzo vaak komen ze er dan achteraf achter dat ze wel een perfect geluid hebben, echter dat er geen MUZIEK uit de set komt :devil:

Ik ga er van uit dat de Harbeth een heleboel dingen eigenlijk helemaal niet zo goed doet, technisch gezien in iéder geval niet. Één ding zeker wél, muziek maken.........



twani

Citaat van: Bas Akkerman op juli 26, 2013, 22:41:49
Lekker nummer Theo!
En het pand staat nog met die DD van je? :P

Bas Akkerman

Citaat van: twani op juli 26, 2013, 22:48:13
En het pand staat nog met die DD van je? :P
Ja, het was volgens mij niet zo heel laag. 70hz? Zal morgen nog eens luisteren, maar dan wat harder. Pan Sonic met Virta 2. op het album Katodivaihe geeft mij altijd het gevoel dat er een vrachtwagen in mij huis op stationair staat.

Maar dit is allemaal minutieus gel*l, Harbeth is gewoon goed in het weergeven van de muzikale boodschap! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Citaat van: Bas Akkerman op juli 26, 2013, 21:49:14
Oh, maar van de toevoeging van een sub... Dat was zeker geen grap. Ik kan me niet voorstellen dat bijvoorbeeld de Adam Audio van Jan of jouw SHL5 zo ver doorlopen als een subwoofer. Waarmee ik niet wil zeggen dat je een subwoofer moét hebben of dat je hem perse mist. Eenmaal gewend vind ik het echter echt wel een zeer welkome aanvulling.

Bas, de Adam Pencil,s die ik heb lopen door tot 35 hz en de Column,s van Thanatos tot 32 hz. En geloof mij maar, een sub heb ik absoluut niet nodig voor de stereo set up.
Sterker nog, meer en dieper laag zou zelfs een beetje ''overdone'' gaan worden, en dat terwijl ik hier in het verleden zo vaak problemen heb gehad met een chronisch tekort aan laag  :o  Mijn ex PMC 24,s gingen volgens de specs tot 22 hz, maar als het op strak weergeven van het midlaag en laag gebied aankomt zijn de Adam,s gewoon superieur aan de PMC,s
Ik draai nog wel eens Yello en als je dan bv het nummer Bostich of Tangier Blue hoort dan is de drukopbouw in de laagste frequentieregionen zo indrukwekkend dat de glazen staan te dansen in het dressoir wat tegen de achterwand staat. Ook bij het intro van Hotel California van The Eagles (in high res.) is het wederom genieten van de impact van het laag wat als snelle en harde stoten van een bokser voelbaar is in de maagstreek. Met name bij dit nummer lijken de Adam,s de aansturende versterker gewoon uit te dagen en te roepen: ''laat maar eens zien wat je in huis heb''. Met de Superuniti was het met name bij dit nummer goed hoorbaar dat er bij hoge volumestanden een beetje grip op het laag verloren ging.
Met de Supernait is daar geen sprake meer van en vraag je jezelf soms werkelijk af waar het eindigt want het gaat zo makkelijk en gecontroleerd hard  :headbanging:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Timvg

Citaat van: twani op juli 26, 2013, 22:47:20
Ik ga er van uit dat de Harbeth een heleboel dingen eigenlijk helemaal niet zo goed doet, technisch gezien in iéder geval niet.


Net wel zou ik zeggen.. Is technisch gezien één van de best doordachte merken op de markt in mijn mening. Kost-effectieve research gekoppeld aan de kritische en nuchtere benadering van de ontwerper.

twani

Citaat van: Timvg op juli 27, 2013, 00:58:18

Net wel zou ik zeggen.. Is technisch gezien één van de best doordachte merken op de markt in mijn mening. Kost-effectieve research gekoppeld aan de kritische en nuchtere benadering van de ontwerper.
Je kan mijn stelling net zo makkelijk omdraaien inderdaad. Het is ook maar wat je wilt bereiken: een goed geluid of een muzikaal resultaat.........

Bas Akkerman

Citaat van: YamahaRXV op juli 26, 2013, 23:23:20
Bas, de Adam Pencil,s die ik heb lopen door tot 35 hz en de Column,s van Thanatos tot 32 hz. En geloof mij maar, een sub heb ik absoluut niet nodig voor de stereo set up.
Sterker nog, meer en dieper laag zou zelfs een beetje ''overdone'' gaan worden, en dat terwijl ik hier in het verleden zo vaak problemen heb gehad met een chronisch tekort aan laag  :o  Mijn ex PMC 24,s gingen volgens de specs tot 22 hz, maar als het op strak weergeven van het midlaag en laag gebied aankomt zijn de Adam,s gewoon superieur aan de PMC,s
Ik draai nog wel eens Yello en als je dan bv het nummer Bostich of Tangier Blue hoort dan is de drukopbouw in de laagste frequentieregionen zo indrukwekkend dat de glazen staan te dansen in het dressoir wat tegen de achterwand staat. Ook bij het intro van Hotel California van The Eagles (in high res.) is het wederom genieten van de impact van het laag wat als snelle en harde stoten van een bokser voelbaar is in de maagstreek. Met name bij dit nummer lijken de Adam,s de aansturende versterker gewoon uit te dagen en te roepen: ''laat maar eens zien wat je in huis heb''. Met de Superuniti was het met name bij dit nummer goed hoorbaar dat er bij hoge volumestanden een beetje grip op het laag verloren ging.
Met de Supernait is daar geen sprake meer van en vraag je jezelf soms werkelijk af waar het eindigt want het gaat zo makkelijk en gecontroleerd hard  :headbanging:
Ik ben al een tijdje erg benieuwd naar jouw set Jan. Ik zal je een PM sturen om het nou eens echt met mijn eigen oren te horen.

Overigens heb ik geen sub voor aardschuddend laag (dan zou ik hem harder zetten), maar om een groter geluidsbeeld te krijgen (bijvoorbeeld: halambiance of drukke muziek), instrumenten geheel tot hun recht te laten komen en nog meer van ambient te genieten. Toch wel grappig om te constateren dat mensen het "ramen schudden" als één van de kenmerken van een sub zien.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Citaat van: Bas Akkerman op juli 27, 2013, 09:14:45
Ik ben al een tijdje erg benieuwd naar jouw set Jan. Ik zal je een PM sturen om het nou eens echt met mijn eigen oren te horen.

Overigens heb ik geen sub voor aardschuddend laag (dan zou ik hem harder zetten), maar om een groter geluidsbeeld te krijgen (bijvoorbeeld: halambiance of drukke muziek), instrumenten geheel tot hun recht te laten komen en nog meer van ambient te genieten. Toch wel grappig om te constateren dat mensen het "ramen schudden" als één van de kenmerken van een sub zien.

Vaak heb ik geen idee waar Bas het allemaal over heeft  :D maar dit snap ik en ervaar dit precies zo. Mensen die met de toevoeging van een sub in stereo daar aan denken hebben gewoon nog nooit een goed ingeregelde sub in hun set gehad.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Robiwan

Citaat van: Bas Akkerman op juli 27, 2013, 09:14:45
Ik ben al een tijdje erg benieuwd naar jouw set Jan. Ik zal je een PM sturen om het nou eens echt met mijn eigen oren te horen.

Overigens heb ik geen sub voor aardschuddend laag (dan zou ik hem harder zetten), maar om een groter geluidsbeeld te krijgen (bijvoorbeeld: halambiance of drukke muziek), instrumenten geheel tot hun recht te laten komen en nog meer van ambient te genieten. Toch wel grappig om te constateren dat mensen het "ramen schudden" als één van de kenmerken van een sub zien.

daar koop je toch een subblaffer voor, lekker veel, drukvol en vet laag :D Meer ambient dat is zooooo 2001 :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | Rega P2+Carbon mm | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Bas Akkerman

Citaat van: Maro op juli 27, 2013, 09:22:23
Vaak heb ik geen idee waar Bas het allemaal over heeft  :D maar dit snap ik en ervaar dit precies zo. Mensen die met de toevoeging van een sub in stereo daar aan denken hebben gewoon nog nooit een goed ingeregelde sub in hun set gehad.
Dat dat nog eens voor zou komen. Wow! ;D
Maar goed ingeregeld is zeker ook smaak. De één houdt van drukvol en hard laag, de ander van de toevoeging in de geluidsweergave. Ik heb hem zelfs zo zacht staan dat ik wel eens twijfel of ie aan staat. Dan zet ik hem uit en mis ik hem, bij het ene nummer meer dan bij het andere. Grappig genoeg meer bij klassiek, koor en akoestische muziek dan electronische muziek of pop. Bij het luisteren bij anderen is de subwoofer hetgeen ik vaak mis, dat zegt wel iets. Alleen Wilson Audio vind ik dusdanig goed in het laag dat ik geen sub is.

Citaat van: LPlover op juli 27, 2013, 09:29:49
daar koop je toch een subblaffer voor, lekker veel, drukvol en vet laag :D Meer ambient dat is zooooo 2001 :D
Haha en dat is je goed recht! :thumbs-up: Ah, zelf ben ik zoooooo 1978.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Maro

Wonderen zijn de wereld nog niet uit Bas.  :D

Herkenbaar. Toen ik de sub net had staan en als test even Yello - Touch opzette hield ik mijn hart vast maar wat bleek?..had daarbij niet eens het idee dat hij mee deed. Bij andere wat meer normale muziek (Fleedwood Mac, Simply Red ed) kreeg ik een veel breder geluid. Ik kan met mijn AB de sub snel aan een uit zetten in het menu van de pre. Verschil is mega in het voordeel van de sub. Het heeft idd allemaal maar weinig met laag toevoeging te maken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

garmtz

Citaat van: Cyreg op juli 26, 2013, 22:07:09
Tja....maar ik heb wel de indruk dat vooral liefhebbers met M30 of M30.1 veelal 'n goede sub extra erbij (willen) gebruiken.  :unsure:
Ik denk dat het komt door toch die wat drogere monitor klank (met zeker ook alle voors, natuurlijk :D)

Misschien zijn de C7 en de SHL5 wat allrounder wat totale klankbeleving aangaat?
Natuurlijk ook voor 'n aantal liefhebbers met zeker ook de tegens  ;)

Mee eens...

garmtz

Citaat van: twani op juli 26, 2013, 22:47:20
Ik ga er van uit dat de Harbeth een heleboel dingen eigenlijk helemaal niet zo goed doet, technisch gezien in iéder geval niet. Één ding zeker wél, muziek maken.........

Gedeeltelijk mee eens... De domestic modellen hebben een wat vergeeflijkere afstemming, maar wij verkopen de Monitor modellen ook daadwerkelijk aan geluidsprofessionals die er zeer succesvolle mixen op kunnen maken. Die accepteren geen grove technische imperfectie.

Deleted Member 2

Citaat van: garmtz op juli 27, 2013, 09:54:34
Mee eens...

Hoe moet/mag ik de 40.1 zien binnen de product line van Harbeth? Als een wat verder door lopende SHL5?

Gr
Henk