Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AbZ

Bij het buitenbad moest ik toch ff denken...

AbZ

Citaat van: fred19633 op juni 22, 2013, 19:13:20« Last Edit: Today at 19:15:51 by fred19633 »
Auto-complete was kennelijk niet met bekend met buizenbakken.

Kingpin

Citaat van: fred19633 op juni 22, 2013, 19:13:20
Ben altijd wel in voor suggesties. Heb mij er ook niet meer in verdiept . Schijnt dat elke schakeling en setup  van de buisjes weer een ander klankbeeld geeft.
Klopt

Citaat
Die audio note die ik op bezoek krijgt kost meen ik een halve ton moet dus wel iets zijn.
Vraag me altijd af waar dat in zit, aan die 10 weerstanden en handjevol condensatoren zal het niet liggen, buizen en trafo's kunnen vrij duur zijn ... waarschijnlijk zijn het de mooie gouden knopjes :D

Citaat
Aan de andere kant als een buizenbak wel goed en gecontroleerd kan klinken kan je net zo goed een transitore bak kopen.
Helemaal waar, daarvoor koop je geen buizenbak.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Dr.Bedlo

Citaat van: AbZ op juni 22, 2013, 19:14:53
Bij het buitenbad moest ik toch ff denken...

Ja...iPad met een eígenzinnige spellingsconfrole.
Quad vintage.

tompj

Iemand nog een idee/mening over een T+A V10 (op Harbeth)?
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dr.Bedlo

Is zo een velleman tube box nog iets of zijn er betere alternatieven te bedenken.?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op juni 22, 2013, 15:54:41
Misschien ook wel niet. Ti's ook wel een tyd terug. De bak die ik te logeren krijg is een audio note en die schijnt wel aardig goed te zijn. We wachten af wat deze met de harbethjes gaat doen

jeetje welke weg ga je nu weer bewandelen/behoren? :(
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

garmtz

Citaat van: tompj op juni 22, 2013, 19:41:37
Iemand nog een idee/mening over een T+A V10 (op Harbeth)?

Heel 'onbuizig'....

Dr.Bedlo

 :xmas:
Citaat van: LPlover op juni 22, 2013, 21:49:34
jeetje welke weg ga je nu weer bewandelen/behoren? :(

Een kleine sidekick om uiteindelijk toch weer bij naim te eindigen zoals wel vaker.
Quad vintage.

stefan_82

Vraagje:
Wat zou een correcte prijs zijn voor een eerste generatie Harbeth compact 7?
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

tompj

Citaat van: garmtz op juni 22, 2013, 22:00:02
Heel 'onbuizig'....
Daarmee heb je hem in twee woorden afgeschreven ;D
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Dr.Bedlo

Heb mijn buizen gedoe ff naar een ander board verplaats kunnen we hier weer verder met lelijke vierkante kastjes.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134568.0
Quad vintage.

Alco

#2562
woeps...sorry, wou een reactie plaatsen op Fred's vraag m.b.t een buizenversterker.
Had deze per ongeluk in 't Harbeth topic geplaatst...  :blush:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

#2563
Waar dat dan?

Ok gezien in tweede instantie
Quad vintage.

twani

#2564
Citaat van: bmateijsen op juni 22, 2013, 14:50:38
Of misschien toch eens terug luisteren naar de Leben CS300??

Groet,

Bjorn

:-X




advr

Citaat van: garmtz op juni 22, 2013, 22:00:02
Heel 'onbuizig'....

in een vergelijk met een Graaf, Unison, Audio Research kwam ook de V10 aan bod.. :baaa: :baaa:

wat Garmt zegt klopt helemaal, de T+A V10  is eigenlijk zo dood als een pier... er zitten 10 regelcircuits die vanalles doen maar er komt weinig echt leven uit die versterker... :-[ Hij is wel prachtig gebouwd 8)

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

tompj

Citaat van: advr op juni 24, 2013, 09:34:24
in een vergelijk met een Graaf, Unison, Audio Research kwam ook de V10 aan bod.. :baaa: :baaa:

wat Garmt zegt klopt helemaal, de T+A V10  is eigenlijk zo dood als een pier... er zitten 10 regelcircuits die vanalles doen maar er komt weinig echt leven uit die versterker... :-[ Hij is wel prachtig gebouwd 8)
'zo dood als een pier'......precies wat ik zoek ;D
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

advr

Citaat van: tompj op juni 24, 2013, 09:52:34
'zo dood als een pier'......precies wat ik zoek ;D

dit zoek je echt niet, klinkt slechter dan een transistor....  :hehe:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Thanatos

Wat vinden jullie Harbeth adepten van deze prijsstelling ? http://link.marktplaats.nl/688730286

Persoonlijk mis ik het mooie fineer en de traditionele speaker aansluitingen. Nu zou het gaan voor in mijn dedicated luisterruimte dus kritisch op het uiterlijk hoef ik niet te zijn. Maar ik zie de M30 nu al maanden te koop staan. Wat zou een reële prijsstelling zijn voor deze vorige studio versie ?


Dirk

Citaat van: Thanatos op juni 25, 2013, 00:19:59
Wat vinden jullie Harbeth adepten van deze prijsstelling ? http://link.marktplaats.nl/688730286

Persoonlijk mis ik het mooie fineer en de traditionele speaker aansluitingen. Nu zou het gaan voor in mijn dedicated luisterruimte dus kritisch op het uiterlijk hoef ik niet te zijn. Maar ik zie de M30 nu al maanden te koop staan. Wat zou een reële prijsstelling zijn voor deze vorige studio versie ?
ik vind z'n prijsstelling (indien idd in perfecte staat) netjes & correct...maar het is crisis en dus een echte buyers market, maw doe hem een voorstel wat jij correct vind en wie weet komen julie er wel uit ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

tompj

Citaat van: Thanatos op juni 25, 2013, 00:19:59
Wat vinden jullie Harbeth adepten van deze prijsstelling ? http://link.marktplaats.nl/688730286

Persoonlijk mis ik het mooie fineer en de traditionele speaker aansluitingen. Nu zou het gaan voor in mijn dedicated luisterruimte dus kritisch op het uiterlijk hoef ik niet te zijn. Maar ik zie de M30 nu al maanden te koop staan. Wat zou een reële prijsstelling zijn voor deze vorige studio versie ?
De laatste exemplaren van de M30 zijn voor weinig bij de dealers in de uitverkoop gegaan. Inmiddels is die voorraad wel weg, maar dat zal de prijs van tweedehands wel geen goed doen. Gerelateerd aan de originele nieuwprijs is deze prijsstelling heel netjes, zo'n beetje de helft van de nieuwwaarde. Het feit dat ze in de studio variant en dus grijs zijn uitgevoerd zal de prijs nog iets drukken wellicht, maar toch.
In ieder geval voor dat geld een no brainer, maar zoals Dynky al zei, de markt is beroerd op het moment.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

twani

Citaat van: Thanatos op juni 25, 2013, 00:19:59
Wat vinden jullie Harbeth adepten van deze prijsstelling ? http://link.marktplaats.nl/688730286

Persoonlijk mis ik het mooie fineer en de traditionele speaker aansluitingen. Nu zou het gaan voor in mijn dedicated luisterruimte dus kritisch op het uiterlijk hoef ik niet te zijn. Maar ik zie de M30 nu al maanden te koop staan. Wat zou een reële prijsstelling zijn voor deze vorige studio versie ?
150 euro eraf pingelen en naar de spuiter brengen voor een mooi pianolak zwarte hoogglans "jas".

Is tegenwoordig een originele Harbeth kleur.  Heb je voor €1600 een fantastisch mooie speaker staan...

Thanatos

Ik ben bekend met de dumpprijs eind 2012. Hiervan heb ik via via een setje in huis gehad. Toen vond ik het laag wat te kort komen voor in mijn woonkamer. Midrange en hoog was bijna perfectie. Een beetje spijt achteraf dat ik ze niet in huis gehouden heb.

Door de laatste verkoopprijs alsmede de minder mooie studio variant vind ik de prijs te hoog. De verkoper is niet iemand waarmee je echt lekker in onderhandeling kan. Het doet hem natuurlijk ook zeer in zijn knip. Ik zal hem nog een laatste voorstel geven.

garmtz

Niels is een goede jongen (klant van ons) en een aanrader om van te kopen. Ik hoop dat jullie er uit gaan komen...

AbZ

Citaat van: twani op juni 25, 2013, 08:17:25
150 euro eraf pingelen en naar de spuiter brengen voor een mooi pianolak zwarte hoogglans "jas".

Is tegenwoordig een originele Harbeth kleur.  Heb je voor €1600 een fantastisch mooie speaker staan...
Die studioversie maken ze zo omdat de gewone Harbeths dan opeens mooi lijken  :hehe:
Het lijkt me qua prijs met enige rek niet zo beroerd
maar als je ze echt wil hebben moet je niet eindeloos moeilijk doen.