Harbeth speakers (incl LSkabel / versterking)

Gestart door Cyreg, juli 24, 2011, 14:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dr.Bedlo

Ooit eens en niet eens zo lang geleden stands voor de Hrbeths gezien van een Poolse farikant schitterend en niet duur. Maar kan er met de beste wil van de wereld niet meer opkomen wie het was?

Alco. Houd je er eventueel ook rekening mee dat als je ze overneemt je garantie vervalt. Deze geld alleen maar voor de oorspronkelijke eigenaar.
Quad vintage.

Martin!!!

#1801
Citaat van: fred19633 op januari 17, 2013, 10:05:33
Ooit eens en niet eens zo lang geleden stands voor de Hrbeths gezien van een Poolse farikant schitterend en niet duur. Maar kan er met de beste wil van de wereld niet meer opkomen wie het was?

Bedoelde je deze Fred?

1830 Poolse zloty = € 443,95
mainly British stuff

Alco

#1802
CitaatAlco. Houd je er eventueel ook rekening mee dat als je ze overneemt je garantie vervalt. Deze geld alleen maar voor de oorspronkelijke eigenaar
Daar ging ik ook vanuit dat de garantie niet meer van toepassing is. (geld dat niet voor alles, wanneer je iets 2e hands koopt ? :unsure:)
Ik vind 't ook altijd overbodige info wanneer een verkoper vermeld hoeveel garantie er nog op een produkt zit.

Maar met luidsprekers kan op zich weinig gebeuren toch ? 

Ik kon ook nog een setje Rogers Studio 3's kopen van iemand, voor een nette prijs, maar i.p.v het bouwjaar 2002 vermeld in de advertentie zag ik aan het model dat ze van begin jaren '90 moeten zijn.
Dan zijn ze dus al zo'n 20 jaar oud en word 't al wat minder interessant.

@Martin:

Die Poolse stands zien er best mooi uit.  :)
Al heb ik dan toch nog een voorkeur voor de Partinton Dreadnoughts:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Bedankt. Maar herken deze niet zo 1,2,3 als die ik bedoel. Het was op het internet een soort folder waar nog meer stands in stonden. Ik zoek verder. Binnenkort de Lyngdorf rp1 op bezoek die ik ff een weekje kan lenen. Ben daar wel heel oorgierig naar. Keep you informed en posted.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

#1804
Citaat van: Alco op januari 17, 2013, 11:45:54
Daar ging ik ook vanuit dat de garantie niet meer van toepassing is. (geld dat niet voor alles, wanneer je iets 2e hands koopt ? :unsure:)
Ik vind 't ook altijd overbodige info wanneer een verkoper vermeld hoeveel garantie er nog op een produkt zit.

Maar met luidsprekers kan op zich weinig gebeuren toch ? 

Ik kon ook nog een setje Rogers Studio 3's kopen van iemand, voor een nette prijs, maar i.p.v het bouwjaar 2002 vermeld in de advertentie zag ik aan het model dat ze van begin jaren '90 moeten zijn.
Dan zijn ze dus al zo'n 20 jaar oud en word 't al wat minder interessant.

Ja 20 jaar oud en als er dan natte elkos in het wisselfilter zitten dan zou ik voorzichtig zijn.Dan zit je met Harbeth vermits het de p3esr is, aardig safer. Die maakt geen gebruik van Elkos.

Hi..Had mijn Rega te koop staan ( De dac) krijg een mooi bod van 500,- Dus kom maar halen zou ik zo zeggen.Komt die klojo langs gisteren,"iek u 300 euro geven, dat wel goed zijn. U direct doen anders u gek zijn.

Direct maar ff de deur uitgedonderd. Wat was dat ventje pissig.
Quad vintage.

Alco

CitaatHad mijn Rega te koop staan ( De dac) krijg een mooi bod van 500,- Dus kom maar halen zou ik zo zeggen.Komt die klojo langs gisteren,"iek u 300 euro geven, dat wel goed zijn. U direct doen anders u gek zijn.

Direct maar ff de deur uitgedonderd. Wat was dat ventje pissig.
Je hebt groot gelijk. Daar zou ik ook enorm van balen. Eerst een fatsoenlijk bod uitbrengen en dan bij aankomst alsnog proberen flink af te dingen, grrr!  >:(
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Dr.Bedlo

Citaat van: Martin!!! op januari 17, 2013, 11:32:39
Bedoelde je deze Fred?

1830 Poolse zloty = € 443,95

Martin,

Het zijn ze toch! Speciaal gemaakt voor de Harbeth p3esr. Nederlands dealertje please.
Quad vintage.

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op januari 17, 2013, 12:57:55
Martin,

Het zijn ze toch! Speciaal gemaakt voor de Harbeth p3esr. Nederlands dealertje please.

Een Nederlands dealertje is er niet wel in Rusland, Spanje, UK en Frankrijk, misschien gewoon brutaal een mail naar Rogoz Audio zelf sturen je weet het maar nooit..............  :angel:
mainly British stuff

Dr.Bedlo

Net gedaan. Ben benieuwd.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Dat is vlot. Daar kunnen de meesten een voorbeeld aan nemen. Ik ga ze maar eens in de bestelmode donderen. Als ik ze binnen heb kunnen die foeileliike customs design de kliko in.
Quad vintage.

BuSpu

Citaat van: fred19633 op januari 17, 2013, 14:00:45
Als ik ze binnen heb kunnen die foeileliike customs design de kliko in.
nou dan wil ik ze wel hebben!

Bas Akkerman

Citaat van: BuSpu op januari 17, 2013, 14:35:48
nou dan wil ik ze wel hebben!
En anders ik wel (voor de rears in de HT)!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Citaat van: fred19633 op januari 17, 2013, 14:00:45
Dat is vlot. Daar kunnen de meesten een voorbeeld aan nemen. Ik ga ze maar eens in de bestelmode donderen.

Zeker netjes en wat grappig dat ik de zlotys zo aardig had omgerekend ;D
mainly British stuff

AbZ

Citaat van: Alco op januari 17, 2013, 11:45:54(geld dat niet voor alles, wanneer je iets 2e hands koopt ? :unsure:)
Nee, bij sommige merken is garantie wel overdraagbaar.

Alco

CitaatNee, bij sommige merken is garantie wel overdraagbaar.
Aha ok..Thanx, weer wat geleerd.  8)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

AbZ

#1815
Citaat van: Alco op januari 17, 2013, 16:02:51
Aha ok..Thanx, weer wat geleerd.  8)
maar als iemand de garantie noemt dan betekent dat natuurlijk nog niet deze ook overdraagbaar is.  Vaak betekent het dus niets, behalve misschien als de 1e eigenaar bereid is tot 'nazorg' (via hem afhandelen).

Voor een serieus merk als Harbeth is het imho wel eigenaardig dat ze het niet willen.  Wat is het risico nu helemaal?  Bij normaal gebruik kunnen goede speakers toch niet snel stuk en bij de doelgroep verwacht je dat ook niet.

edit: iets aardiger geformuleerd dan voorheen.

Cyreg

Evenzo is Harbeth n.m.m. overprotectionistisch voor importeurs mbt waar je ze koopt  >:(

Als je in Duitsland(via Duitse importeur) Harbeth's zou kopen krijg je geen garantie van Harbeth  :o
Hoe vreemd is dat en dan nog zelfs binnen de EU > denk ook dat dat aanvechtbaar zou zijn  :police:

Maar ja het blijft 'n goed klinkend merk, maar wel typisch en eigenwijs, evenals AS  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > BlackCable Ruhr47  > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3510), AH! KB10 (PSU1), BlackCable Ruhr18 (8SE)

twani

Citaat van: ChrisV op januari 17, 2013, 09:45:33
is dat een forumsponsor?  ;D
Mmm, was ik inderdaad even vergeten ja.....

twani

Citaat van: Martin!!! op januari 17, 2013, 11:32:39
Bedoelde je deze Fred?

1830 Poolse zloty = € 443,95
Mooi en waarschijnlijk het geld waard maar steeds (heel) veel duurder dan de Aldi stands.... :P

AbZ

#1819
Citaat van: Cyreg op januari 17, 2013, 18:28:20
Evenzo is Harbeth n.m.m. overprotectionistisch voor importeurs mbt waar je ze koopt  >:(

Als je in Duitsland(via Duitse importeur) Harbeth's zou kopen krijg je geen garantie van Harbeth  :o
Hoe vreemd is dat en dan nog zelfs binnen de EU > denk ook dat dat aanvechtbaar zou zijn  :police:

Maar ja het blijft 'n goed klinkend merk, maar wel typisch en eigenwijs, evenals AS  ;)
1e eigenaar kan normaal wel bij verkoper terecht dus heeft niet snel met Harbeth te maken.  Verschil tussen die (1e) verkopersgarantie en de fabrieksgarantie lijkt me ook nogal twijfelachtig in huidige wetgeving (conformiteit) want de verwachte levensduur is immers hetzelfde? 

Moondust

In een luistersessie bij BBG afgelopen zaterdag een klein beetje verliefd geworden op Harbeth, in dit geval de M30.1. Ik ben nooit zo goed met woorden om emoties/indrukken te omschrijven, maar open, breed, natuurlijk, aanwezig en vol komen direct bij me op. Wat een verschil met de Aktiv aangestuurde Linn speakers (140 en Isobarik) die ik daarvoor heb gehoord. Die hadden in mijn oren een veel smaller geluidsbeeld, ieler eigenlijk. Ik kan het geluid van de Linns niet eens meer zo goed in herinnering brengen. Was niet slecht, alles behalve, maar de indruk die de M30.1's achterlieten was verpletterend. Letterlijk....om met de woorden van Bjorn te spreken.  :P Maar goed, de focus ligt voor mij nu op Harbeth. Wat ik over Harbeth lees - van bedrijfsstrategie tot fabricagewijze - spreekt me zeer aan. Hier zitten muziekliefhebbers achter en dat is ook wat ik gehoord heb. Maar ja, als je gaat lezen over alle Harbeth speakers weet je al snel niet meer wat wijsheid is, ondanks dat hun line-up heel bescheiden is in vergelijking met veel andere speakerfabrikanten. Ik laat me (onbewust) vaak leiden door "duurder is beter", maar daar begin ik al aardig van te genezen, omdat ik nu in de praktijk heb mogen ervaren dat dat tenminste binnen een bepaalde bandbreedte niet zo hoeft te zijn. Anyway, ik zie de volgende Harbeth-kandidaten voor mijn woonkamer (8m x 6m = 48m2).

Compact 7 ES 3
Super HL5
M30.1

Of ze ooit met een sub gaan spelen speelt wat mij betreft nu nog even niet zo'n grote rol. Ze moeten op zichzelf gewoon al goed klinken in mijn woonkamer.

Ik wil ze alledrie nog een keer gaan beluisteren, maar graag alvast jullie (ongezouten maar wel gefundeerde) meningen.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Martin!!!

#1821
Citaat van: Moondust op januari 21, 2013, 12:56:58
Anyway, ik zie de volgende Harbeth-kandidaten voor mijn woonkamer (8m x 6m = 48m2).

Compact 7 ES 3
Super HL5
M30.1

Of ze ooit met een sub gaan spelen speelt wat mij betreft nu nog even niet zo'n grote rol. Ze moeten op zichzelf gewoon al goed klinken in mijn woonkamer.

Ik wil ze alledrie nog een keer gaan beluisteren, maar graag alvast jullie (ongezouten maar wel gefundeerde) meningen.

De SHL5 heeft in ieder geval ruimte nodig, ik weet niet hoe jouw luisteruimte/woonkamer eruit ziet maar als je ze de ruimte kan bieden dan is dat zeker een kandidaat. De SHL 5 is meer laidback en geeft en wat voller laag dan de 30.1!

De 7 ES 3 heb ik nog nooit gehoord daar kan ik je niets over zeggen.

Ik zou vragen of je het e.e.a. thuis kan/mag beluisteren, dit is bij BB&G volgens mij geen enkel probleem... Je zal de beste beslissing pas kunen nemen nadat je ze thuis gehoord hebt.
mainly British stuff

twani

Dan is een SHL5 misschien al op het randje.....

Moondust

Citaat van: twani op januari 21, 2013, 13:09:34
Dan is een SHL5 misschien al op het randje.....
Qua ruimte bedoel je?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

Dr.Bedlo

Moondust,

Zelf heb ik de p3esr staan in een bescheiden ruimte. Klinkt adembenemend mooi. Zou ik zeker eens gaan beluisteren en in je zoektocht opemen.
Quad vintage.