The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MLCinema

Het TuinTheater. Klinkt ook wel lekker ;D. Ook lekker hollands
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Een kleine update qua vorderingen.

Afgelopen zaterdag is de eigenaar van het installatiebedrijf langsgeweest en hebben we alles nogmaals goed doorgesproken (wie doet wat, wanneer en voor hoeveel)
Vandaag de offerte ontvangen en ik ga hem maar tekenen, dus dat betekent een luchtverversingsunit, 2 toevoer- en 2 afvoerroosters, geluidsdempers en een warmte terugwinunit en het bijbehorende installatiemateriaal. In principe wordt verse lucht van buitenaf aangevoerd en middels 2 toevoerkanalen verdeeld over de ruimte. Tevens zal er lucht via twee afvoerkanalen uit de ruimte gehaald worden. De gaten voor deze installatie zijn ondertussen al doorgegeven aan de 'breedplaatboer'. Om eventueel de ruimte te kunnen koelen wordt er een bypass geplaatst waarmee de temperatuur van de toevoerlucht in de ruimte geregeld kan worden (in principe een bypass van de warmtewisselaar). Alles uiteraard op afstand te bedienen :). Direct na het plaatsen van de breedplaatvloeren worden de toevoer en afvoerleidingen hier bovenop gemonteerd, dus deze worden in de betonvloer ingegoten.

Naar aanleiding van het bezoek aan de ruimte van HTip ondertussen contact gehad met de importeur van Ecophon. Een sample is onderweg en ik heb een adres van de dichtsbijzijnde leverancier.
Eens kijken of een mooie prijs af kunnen spreken voor alle goodies :). Ondertussen van Toine de bevestiging dat de akoestische eigenschappen van Ecophon en Rockfon elkaar niet heel veel ontlopen (verschil is nihil), dus wat mij betreft in dat geval een no-brainer om te kiezen voor Ecophon, wat er veel mooier uitziet (zonder die lelijke tussenstrips).

Tevens zullen volgende week de deuren en het kozijn geleverd en geplaatst worden, dus vanaf volgende week kan ik zeggen: "de deuren zijn geopend" :)
Dat lijkt me weer een mooi moment voor een foto update, want deze week gebeurd er eigenlijk niets tot zeer weinig :-[
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

celerontje

BackScope?
GardinoScope?
Gardensight?

Of iets heel anders: Noconview (No Consessions Viewing)?
Scoopalone? (Alone, Alleenstaand, losstaand, omdat het niet aan je huis vast zit)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sonic Circle

Citaat van: jowi op april 29, 2009, 19:16:04
SoundGarden

Die is natuurlijk fantastisch!!!
Maar of die ook mag... daar weet Jean Sibelius misschien zelf meer van gezien zijn studie :D

LittleNinja

Hahaha!!!  De naam is inderdaad erg mooi. Maar volgens mij kunnen we nog rustig een half jaar wachten met het verzinnen van een naam. Ik denk dat deze ruimte pas gedoopt gaat worden wanneer hij klaar is.

Citaat van: Sonic Circle op april 30, 2009, 00:15:59
Die is natuurlijk fantastisch!!!
Maar of die ook mag... daar weet Jean Sibelius misschien zelf meer van gezien zijn studie :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Fabian92

JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Starred


Kjelt


celerontje

Dat je vertegenwoordigers van ''HID lamp ballast'' beter niet op bezoek kan hebben. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Plantjes knippen is ook werk ;D
Alle gekheid op een USB stokkie, ik ben erg benieuwd naar Jan's HT!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

MLCinema

Citaat van: celerontje op april 30, 2009, 18:48:32
Plantjes knippen is ook werk ;D
Alle gekheid op een USB stokkie, ik ben erg benieuwd naar Jan's HT!

Trust me, youre not alone ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Jean Sibelius

Even tijd voor een update en een 'forum-grap' ;) (à la Gé)

Oorspronkelijk was het idee dat het plaatsen van de kozijnen 1 van de laatste dingen zou zijn ter afronding van de ruwbouw.
Deze zijn gisteren geleverd volgens planning, vandaar dat we ze toch maar geplaatst hebben:

DE DEUREN ZIJN GEOPEND! 8)



Maar in afwachting van o.a. de breedplaatvloeren toch maar weer even dicht.



Eerder deze week het bericht gekregen dat de breedplaatvloeren in week 22 komen (dus in de laatste week van mei), dus dan kunnen we verder met de bouw :)

Dus ik ga er nu vanuit dat we ergens halverwege juni klaar zijn met de ruwbouw. Daarna verder met de stroomvoorziening.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

ACQUA

 :thumbs-up: schiet aardig op, einde zomer 1e filmpje?

Davey

Die kozijnen maken het optisch alweer een heel stuk verder af. Wat is de folie op de kozijnen. Zijn het kunstof kozijnen?

Jean Sibelius

Citaat van: ACQUA op mei  6, 2009, 21:34:27
:thumbs-up: schiet aardig op, einde zomer 1e filmpje?
Zit meer te denken aan het einde van het jaar :) In de afwerking van de ruimte gaat minstens evenveel tijd zitten als in de ruwbouw.

Citaat van: Davey op mei  6, 2009, 21:48:30
Die kozijnen maken het optisch alweer een heel stuk verder af. Wat is de folie op de kozijnen. Zijn het kunstof kozijnen?
Het ziet er inderdaad al weer heel anders uit zo. De folie zit erop om beschadigingen van het glas te voorkomen (b.v. als er straks met voegen cement op de ruiten komt).
Alternatief was om de kozijnen en ruiten nog een hele tijd te laten staan in de berging, maar dan gaat er op een gegeven moment óók iets fout (nu kunnen we de ruimtes alvast weer afsluiten) ;).

Kozijnen en deuren zijn zeker geen kunststof... speciale deuren en dito beglazing met het oog om de functie die de ruimte straks gaat vervullen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

blue-eyes

Met elke vordering wordt het weer mooier....

Mbt de stroomvoorziening, staat dat ook in dit topic? Hoe ga je dat doen?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Sibelius

Citaat van: Blue-Eyes op mei  6, 2009, 21:59:45
Met elke vordering wordt het weer mooier....
Bedankt! De deuren en de kozijnen maken het inderdaad weer wat verder af. Alleen jammer dat je vanuit de ruimte nog naar de sterrenhemel kunt kijken :)

Citaat van: Blue-Eyes op mei  6, 2009, 21:59:45
Mbt de stroomvoorziening, staat dat ook in dit topic? Hoe ga je dat doen?
Ik heb inderdaad ergens halverwege wel wat over de plannen geschreven, maar kort gezegd:
Met 3 fase naar achteren en dan opdelen over 2 stoppenkasten (8 groepen). In totaal 4 audiofiele groepen die een eigen aardpen krijgen.
Audiofiele groepen: (1) versterkers, (2) subwoofer(s), (3) bronnen en (4) beeld. Al deze groepen krijgen zo'n HMS-zekering.
Voor de eindversterkers/subwoofers ga ik zowel 'gewone' stopcontacten aanleggen als tevens CEE-form aansluitingen.
De luchtverversingsinstallatie en straks evt. airco wordt een aparte fase en de overige stroomverbruikers komen op de 3e fase.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Gaat er steeds meer als een gebouw uitzien ;) Waarom heb je voor glas gekozen bij de deur naar de HT? Was dat een compromis voor Angelie ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

Citaat van: Jean Sibelius op mei  6, 2009, 22:07:43
Bedankt! De deuren en de kozijnen maken het inderdaad weer wat verder af. Alleen jammer dat je vanuit de ruimte nog naar de sterrenhemel kunt kijken :)
Ik heb inderdaad ergens halverwege wel wat over de plannen geschreven, maar kort gezegd:
Met 3 fase naar achteren en dan opdelen over 2 stoppenkasten (8 groepen). In totaal 4 audiofiele groepen die een eigen aardpen krijgen.
Audiofiele groepen: (1) versterkers, (2) subwoofer(s), (3) bronnen en (4) beeld. Al deze groepen krijgen zo'n HMS-zekering.
Voor de eindversterkers/subwoofers ga ik zowel 'gewone' stopcontacten aanleggen als tevens CEE-form aansluitingen.
De luchtverversingsinstallatie en straks evt. airco wordt een aparte fase en de overige stroomverbruikers komen op de 3e fase.

Groeten, Jan

Dank voor het bijpraten ;)

Nog gedacht aan om een EV rechtstreeks op een groep te zetten, zonder een WCD te gebruiken? Of kom je dan stroomgroepen te kort?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op mei  6, 2009, 22:18:03
Gaat er steeds meer als een gebouw uitzien ;) Waarom heb je voor glas gekozen bij de deur naar de HT? Was dat een compromis voor Angelie ;D
Het is in ieder geval prettig dat we al weer dingen achter slot en grendel kunnen zetten. Dat glas was inderdaad een niet verder onderhandelbare eis van Angelie.
Oorspronkelijk wilde ze zelfs nog 2 ramen erbij, maar die heb ik weg kunnen praten. Straks komt er nog een rolluik voor de HT-deur te hangen.
Aan de andere zijde dan nog (wegklapbare) diffusie panelen, dus dan is het behoorlijk donker te krijgen.

Citaat van: Blue-Eyes op mei  6, 2009, 22:18:33
Dank voor het bijpraten ;)
Anytime! :)

Citaat van: Blue-Eyes op mei  6, 2009, 22:18:33
Nog gedacht aan om een EV rechtstreeks op een groep te zetten, zonder een WCD te gebruiken? Of kom je dan stroomgroepen te kort?
Ik voorzie momenteel dat ik het huidige aantal eindversterkers minimaal van 3 naar 5 gaat uitbreiden, dus dan is dat eigenlijk niet meer te doen.
Ben me wel héél bewust van het effect van een WCD, dus daar wordt grote zorg aan besteed (tevens een reden om de CEE-form aan te leggen)
=> die hebben inherent een veel beter contact als gewone WCD's en bovendien kan ik daar 6mm2 in kwijt (itt 4mm2 met speciale WCD's)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Davey

Citaat van: Jean Sibelius op mei  6, 2009, 21:56:13
Kozijnen en deuren zijn zeker geen kunststof... speciale deuren en dito beglazing met het oog om de functie die de ruimte straks gaat vervullen.

Pfoe, gelukkig niet van kunststof. Ik vroeg het voorzichtig Jan  ;). Hout is zoveel mooier.

Citaat van: Jean Sibelius op mei  6, 2009, 21:56:13
Het ziet er inderdaad al weer heel anders uit zo. De folie zit erop om beschadigingen van het glas te voorkomen (b.v. als er straks met voegen cement op de ruiten komt).
Alternatief was om de kozijnen en ruiten nog een hele tijd te laten staan in de berging, maar dan gaat er op een gegeven moment óók iets fout (nu kunnen we de ruimtes alvast weer afsluiten) ;).

Op zeker dat dit lekkerder is. Ik heb er misschien overheen gelezen en weet dat de platen wat langer gingen duren door de luchtkanalen maar wanneer komen ze erop?

Fabian92

Yeeh werd weer blij toen ik een update zag  :tounge: Het word echt steeds mooier  :colgate:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty