The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MLCinema

Gaaf! Aan het einde misschien een idee om een mooi foto overzicht neer te zetten.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

BarcoCRT

Apparatuur onder het scherm? Dat doet toch niemand ivm de lichtjes?
Als het enigzins mogelijk is een iets universeler 'buizenplan' opstellen, grote buizen tussen alle hoeken onderling zodat elk bekabelingsscenario mogelijk is. Zeer waarschijnlijk gaat deze ruimte langer mee dan de indeling die je nu ideaal lijkt.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op maart 10, 2009, 20:26:03
Morgen kan de de fundering verder uitharden. Het plan voor de loze leidingen die onder de werkvloer komen is ondertussen gereed.



In totaal 8 aparte toevoerleidingen die vervolgens gesplitst worden over de 2 ruimtes. De buizen voor de luidsprekerkabels worden rond 70mm evenals die voor de hoofdtoevoer van de stroom.
Mocht ik nog wat vergeten zijn, dan graag melden, want binnenkort wordt de werkvloer gestort en dan kan het niet meer ;).

De aannemer gaat nu eerst de rechtstand opmetselen en de leidingen in de grond leggen. Daarna verder met de binnenmuren.


Groeten, Jan

Gaat lekker snel met zo'n aannemer. Niet werken door regen? Dat is voor watjes ;D

Leidingwerk ziet er compleet uit. Hou ook rekening met voldoende stroompunten voor andere dingen dan apparatuur. Zaken zoals bijv. een laptop, stofzuiger, etc. zijn dan makkelijker te gebruiken. Ik heb in alle pilaren 2 stopcontacten geplaatst en aan de voorkant voor het electrische gordijn. Je kan niet genoeg stroompunten hebben ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Ziet er goed uit Jan! Is het ook niet een idee om wat meer loze leidingen te leggen? Ik heb namelijk die fout gemaakt bij onze verbouwing van het huis door maar een enkele aan te leggen. Nu heb ik er spijt van want ik mis er wel 1 nu.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Sonic Circle

Prachtig dat het nu zo snel gaat. Volgens mij heb je het wbt leidingen aardig voor elkaar.
Maar wat HTip zegt, let op dat je voldoende stroompunten aan laat leggen, om bv te kunnen stofzuigeren, popcornmachine etc :).
Hier hebben wij een klein foutje gemaakt ;)

WickedGame


celerontje

Citaat van: Sonic Circle op maart 11, 2009, 08:58:45
Prachtig dat het nu zo snel gaat. Volgens mij heb je het wbt leidingen aardig voor elkaar.
Maar wat HTip zegt, let op dat je voldoende stroompunten aan laat leggen, om bv te kunnen stofzuigeren, popcornmachine etc :).
Hier hebben wij een klein foutje gemaakt ;)
Mmm. opmerkelijk, heeft GT je hier totaal niet op gewezen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Citaat van: R op maart 10, 2009, 20:28:46
O0
:colgate:

Citaat van: Davey op maart 10, 2009, 21:04:17
M'n vingers jeuken als ik dit zie. Het beton zal niet gaan scheuren omdat het te snel droogt. Het word vanzelf nat gehouden. Een voordeeltje van het rotweer zullen we maar zeggen. Wat een supergaaf project is dit zeg!
Het beton ligt er ondertussen netjes bij. Vandaag is het gelukkig goed weer geweest, dus de leidingen zoals te zien in het plaatje hierboven liggen ondertussen onder een dikke laag geel zand :)
Iedereen keer weer gaaf om thuis te komen van het werk en om te zien wat er allemaal is gebeurd.

Citaat van: molle op maart 10, 2009, 22:34:04
Massive! O0
Medelijden met de eventuele volgende eigenaar die dit af wil breken ;)

Citaat van: Marc.Visser op maart 10, 2009, 23:06:36
Gaaf! Aan het einde misschien een idee om een mooi foto overzicht neer te zetten.
Dank je. Zodra het hele project klaar is, inderdaad leuk om in het kort en overzicht te geven (incl. een overzicht: aan dit project werkte mee)

Citaat van: BarcoCRT op maart 10, 2009, 23:27:07
Apparatuur onder het scherm? Dat doet toch niemand ivm de lichtjes?
Als het enigzins mogelijk is een iets universeler 'buizenplan' opstellen, grote buizen tussen alle hoeken onderling zodat elk bekabelingsscenario mogelijk is. Zeer waarschijnlijk gaat deze ruimte langer mee dan de indeling die je nu ideaal lijkt.
Die lichtjes zijn inderdaad vaker als een probleem genoemd. Dit wordt echter een audiofiele ruimte waarin een film gekeken kan worden.
Enkele maanden terug al de knoop doorgehakt om het toch zo te doen ivm de grote extra kosten als ik het anders zou doen. Achter de bank komt nu een hele mooie akoestische wand ter compensatie :)

Ik kom dadelijk terug met een iets gedetaileerder overzicht van het buizenplan zoals het is geworden.

Citaat van: HTip op maart 11, 2009, 06:19:07
Gaat lekker snel met zo'n aannemer. Niet werken door regen? Dat is voor watjes ;D

Leidingwerk ziet er compleet uit. Hou ook rekening met voldoende stroompunten voor andere dingen dan apparatuur. Zaken zoals bijv. een laptop, stofzuiger, etc. zijn dan makkelijker te gebruiken. Ik heb in alle pilaren 2 stopcontacten geplaatst en aan de voorkant voor het electrische gordijn. Je kan niet genoeg stroompunten hebben ;)
Aannemer weet inderdaad van aanpakken. Qua stroom wordt niets aan het toeval over gelaten :)

Citaat van: Madhouse op maart 11, 2009, 08:28:08
Ziet er goed uit Jan! Is het ook niet een idee om wat meer loze leidingen te leggen? Ik heb namelijk die fout gemaakt bij onze verbouwing van het huis door maar een enkele aan te leggen. Nu heb ik er spijt van want ik mis er wel 1 nu.
Volgens mij heb ik nu alle leidingen liggen (met voldoende grote diameters) om missers op te vangen. Hopelijk hoef ik later niet terug te komen op deze uitspraak :o

Citaat van: Sonic Circle op maart 11, 2009, 08:58:45
Prachtig dat het nu zo snel gaat. Volgens mij heb je het wbt leidingen aardig voor elkaar.
Maar wat HTip zegt, let op dat je voldoende stroompunten aan laat leggen, om bv te kunnen stofzuigeren, popcornmachine etc :).
Hier hebben wij een klein foutje gemaakt ;)
Tempo zit er lekker in. Al het pijpwerk zit ondertussen onder grond volgens tekening. Morgen moet de aannemer naar een spoedklusje, maar vrijdag verder met het opmetselen van de rechtstand.
Zaterdag komt er weer een hele bak geel zand om de ruimtes in de binnenmuren verder op te vullen.

Citaat van: WickedGame op maart 11, 2009, 09:06:43
Kijk dit vordert al snel.
Het scheelt gelukkig dat ik redelijk goed weet wat ik wil, dus de aannemer kan alles in 1 keer goed doen (en ze werken ontzettend snel).

Om nog even terug te komen op het netwerk van pijpen:

Vanaf de meterkast van het woonhuis gaan 8 aparte buizen met verschillende diameters / eigenschappen naar het nieuwe bijgebouw ten behoeve van:
- Waterleiding
- Gasleiding
- Stroom (3 fase)
- Signaalkabel (TV) + Signaalkabel (radio)
- CAT6-kabel (UTP) + Coax kabel
- Glasvezel (OnsBrabantNet)
- Extra (loze) leiding

Alle buizen komen allereerst binnen in ruimte 1 ('Berging'). De waterleiding en de gasleiding blijven in de berging aangezien hier een wastafel komt en de ketel voor de vloerverwarming. Om de doorvoer van alle bekabeling te vergemakkelijken is voorzien in de 'technische ruimte'. Dit moet gezien worden als een tussenstation/opening om de bekabeling beter door te kunnen leiden. Het tweede gedeelte van de buizen voor de overige signaaldragers lopen vanaf deze 'technische ruimte' door naar de rechterzijde van ruimte 2 ('HT-ruimte') en komen allemaal ergens in het midden onder podium 2 uit. Waterleiding en gasleiding zullen in ieder geval 1 meter onder peil in de grond gebracht te worden van het woonhuis. De signaalkabels hoeven minder diep en zullen waarschijnlijk uitkomen onder de rechtstand. Dat moeten we nog even bekijken.

Voor de overige 'signaaldragers' worden dus 5 afzonderlijke buizen gelegd vanaf de berging tot de andere kant van de HT-ruimte.

1. Stroom. Dit zal een 5-aderige kabel (5 x 6mm2) worden in verband met de 3 fase incl. 0 en aarde. Voor de audiofiele stroomgroepen zal een aparte aardpen geslagen worden. De buis met daarin de stroomkabel wordt zover als mogelijk tot de rechter binnenmuur doorgetrokken. Dit wordt een buis met een inwendige diameter van 70 millimeter.
2. Signaalkabel (TV) / Signaalkabel (radio) worden doorgeleid in een buis met een diameter van 5/8 inch.
3. CAT6-kabel (UTP) / Coax kabel worden doorgeleid in een buis met een diameter van 5/8 inch.
4. Glasvezel (OnsBrabantNet). Op dit moment nog niet de beschikking over glasvezel, maar mogelijk leuk voor in de toekomst. Tevens handig om die mannen binnenkort te laten komen alvorens de voortuin en oprit opnieuw bestraat wordt. Diameter 5/8 inch.
5. Loze leiding. Mochten zich in de toekomst nog interessante ontwikkelingen zich voordoen. Dit wordt een buis met een diameter van 70 millimeter

Er zal tevens 1 pijp verticaal in de grond gezet worden direct onder podium 2 om daar de aardpen ten behoeve van de audiofiele groepen te kunnen slaan.

Verder komen er 3 loze leidingen lopend tussen podium 2 en podium 1 (let op de pijlen), dit om bijvoorbeeld stroom afkomstig vanaf de stoppenkasten naar de zijde van podium 1 te brengen, maar het kan van alles zijn (diameter 70 millimeter). Mocht dit onverhoopt onvoldoende zijn dan is een goed alternatief hiervoor via het plafond dan wel via de twee koven die aan de linker en rechterzijde van de ruimte komen.

Tenslotte komen er nog 4 extra pijpen tussen de 2 podia, welke dienen om de 2 dan wel 4 achterspeakers in de ruimte middels speakerkabel te kunnen verbinden met de versterkers die aan de andere zijde van de ruimte staan. Er zal hierbij rekening worden gehouden met de breedte van de speakerkabel welke 40 mm bedraagt. Ondertussen is besloten om ook hier pijpen met een inwendige diameter van 70 millimeter te gebruiken.

Om misverstanden te voorkomen: al de bovengenoemde pijpen worden aangebracht in de grond alvorens de isolatie, werkvloer en smeervloer aan te brengen. De isolatie zal ervoor zorgen dat de buizen niet al teveel opwarmen ten gevolge van de vloerverwarming die in de werkvloer zal worden aangebracht.

Ik heb om het plaatje enigszins overzichtelijk te houden alle stopcontacten die ik had voorzien uit het plaatje verwijderd, maar ik heb alle eerdere adviezen ter harte genomen: er komen in alle hoeken bij de podia, in het midden van de podia en in de koven dubbele stopcontacten om te voorkomen dat ik straks met meters stroomkabel alsnog door de ruimte moet.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Zo te lezen heb je aan alles gedacht en hoef je je nergens zorgen over te maken. :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op maart 11, 2009, 22:55:36
Zo te lezen heb je aan alles gedacht en hoef je je nergens zorgen over te maken. :thumbs-up:

Dat wilde ik ook zeggen!  :thumbs-up:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Jean Sibelius

#485
Citaat van: HTip op maart 11, 2009, 22:55:36
Zo te lezen heb je aan alles gedacht en hoef je je nergens zorgen over te maken. :thumbs-up:

Citaat van: Madhouse op maart 12, 2009, 10:51:28
Dat wilde ik ook zeggen!  :thumbs-up:

Hieronder een overzicht van de huidige status. Als het goed is straks géén verrassingen bij het inrichten van de ruimte ;D





En het centrum van de ruimte waar alles eerst bij elkaar komt en vanaf daar weer opsplitst :)



Morgenvroeg komt er allereerst 20m3 geel zand. Daarna zal de rechtstand opgemetseld worden waarna al dat zand wordt gebruikt om de twee ruimtes verder op te hogen.
Daarna folie, isolatie en de slangen voor de vloerisolatie vast maken op de netten. Als het goed gaat wordt komende woensdag de werkvloer gestort, waarna de binnenmuren kunnen worden opgemetseld.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

stevieB

Jij hebt er goed de sokken in  :thumbs-up:

Super mooi project en de droom voor velen hier (lijkt me) om een dedicated ruimte te hebben en dan ook nog eentje die je van 0 kunt bouwen  :hehe:

Veel succes met de verdere bouw; hoe sneller jij klaar bent hoe sneller wij mooie foto's krijgen  :inlove:

Gr StevieB
Under construction.....

GTDesign

Oei Jan, kijk een beetje uit met die 70 mm 90 graden bochten, hier kom je heel moeilijk met een trekveer doorheen.
Het is beter om hier twee keer een 45 graden bocht neer te leggen.
Nu kan het nog, er is immers nog geen beton gestort.

Anders test het voor de zekerheid even uit of je er in zijn geheel met een trekveer doorheen komt.
Zou zonde zijn als straks alles klaar is en het leggen van de kabels problemen zouden geven.

jaco

Ook ik heb ook veel problemen gehad met 2 keer 90 graden bochten..
Zou inderdaad naar 2 x 45 gaan (4x voor hetzelfde resultaat)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Madhouse

Citaat van: jaco op maart 14, 2009, 07:44:32
Ook ik heb ook veel problemen gehad met 2 keer 90 graden bochten..
Zou inderdaad naar 2 x 45 gaan.

Wij hebben dit probleem ook gehad. 90graden bochten zijn echt niet aan te raden!

Verder ziet het er goed uit Jan!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

MLCinema

Jullie houden de vaart er goed in, klasse! Hoelang duurt het ongeveer voordat de muren etc opgetrokken zijn?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

jantje112

Dat ziet er zeker niet verkeerd uit :)

Klopt het dat je geen buizen richting het midden van de kamer hebt getrokken? Dat lijkt me wel praktisch voor een eventuele 7.1 opstelling, subwoofer, verlichting, basshakers, kabel voor bediening van .. ? oftewel beter teveel dan teweinig

Jean Sibelius

Citaat van: GTDesign op maart 14, 2009, 00:02:19
Oei Jan, kijk een beetje uit met die 70 mm 90 graden bochten, hier kom je heel moeilijk met een trekveer doorheen.
Het is beter om hier twee keer een 45 graden bocht neer te leggen.
Nu kan het nog, er is immers nog geen beton gestort.

Anders test het voor de zekerheid even uit of je er in zijn geheel met een trekveer doorheen komt.
Zou zonde zijn als straks alles klaar is en het leggen van de kabels problemen zouden geven.
Hoi Gé,

Héél toevallig dat ik gisterochtend rond 06:30 snel even inlogde op het HT-forum alvorens verder aan de slag te gaan om te kijken of er nog nieuwe berichten waren (ingeving) :notify:

Jouw opmerking: price-less!!! O0

Ik had hier nog dikke vergelijkbare grondkabel liggen en een trekveer, dus ik was rond 07:00 uur al aan het rommelen. Alhoewel de grondkabel wel door de eerste 90 graden bocht te krijgen was (met veel moeite), zou ik bij de tweede zeker problemen gekregen hebben. De trekveer kwam inderdaad niet door de tweede bocht Heb dus gisterochtend nog snel wat 45 graden bochten gehaald en die zitten nu in het stuk voor de stroomvoorziening (dat gaat een stuk beter) ;D. Aangezien de verticale stukken pijp niet erg hoog worden en ik naderhand kan 'hengelen' heb ik de buizen voor de speakerkabels gelaten zoals ze zijn (straks zwarte schakeldraad erdoor, dan kan ik altijd de speakerkabel er door heen trekken). De buizen voor de signaalkabels waren al voorzien van 2 x 45 graden hoekjes. Nogmaals bedankt voor je waarschuwing! (scheelt weer een heleboel gevloek achteraf)

Vandaag verder met het opvullen van de bakken met geel zand, foto's en fatsoenlijke reacties op de rest van de vragen ;)


Groeten, Jan 
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

HTip

Handig zo'n forum! Scheelt inderdaad een hoop gedoe achteraf :thumbs-up:

Succes met de voortgang 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Arno P

Citaat van: BarcoCRT op maart 10, 2009, 23:27:07
Apparatuur onder het scherm? Dat doet toch niemand ivm de lichtjes?

O jawel  ;D...maar hier zit dan overal wat tape en karton voor de displays en lichtje die niet uit gezet kunnen worden....rommeltje  :dry:

Sol

Verbazingewekkend, tot in de kleinste details is overal aan gedacht. Echt een super-project. Zo'n snelle aannemer is zeker niet verkeerd. :thumbs-up:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

celerontje

Mocht je in een bocht vastlopen met de trekveer, heb ik een tip:
Men neme een stofzuiger, slang vasttapen aan uiteinde van buis, goed vasttapen voor maximale zuigkracht.
Stofzuiger aanzetten, aan de andere kant voelen of er zuigkracht is, zo ja, neem dan een rol cadeaulint (van dat versierlint op cadeautjes) en laat dit door de buis heenzuigen.
Als ie er door heen is, maak je een trekveer of ander trekdraad er aan vast en trekt het er doorheen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op maart 11, 2009, 22:55:36
Zo te lezen heb je aan alles gedacht en hoef je je nergens zorgen over te maken. :thumbs-up:

Citaat van: Madhouse op maart 12, 2009, 10:51:28
Dat wilde ik ook zeggen!  :thumbs-up:
Afgezien van die 45 graden hoeken voor de 70mm pijpen vooralsnog geen ongewenste verrasingen/tegenvallers ;)
Citaat van: stevieB op maart 13, 2009, 23:39:49
Jij hebt er goed de sokken in  :thumbs-up:

Super mooi project en de droom voor velen hier (lijkt me) om een dedicated ruimte te hebben en dan ook nog eentje die je van 0 kunt bouwen  :hehe:

Veel succes met de verdere bouw; hoe sneller jij klaar bent hoe sneller wij mooie foto's krijgen  :inlove:

Gr StevieB
Hoe eerder de aannemer hier klaar is, des te sneller kan hij naar het volgende project :).
Bedankt voor je compliment. Ik blijf foto's posten, ondertussen is al gebleken dat daardoor een 'blunder' is voorkomen ;D
Citaat van: jaco op maart 14, 2009, 07:44:32
Ook ik heb ook veel problemen gehad met 2 keer 90 graden bochten..
Zou inderdaad naar 2 x 45 gaan (4x voor hetzelfde resultaat)
Bedankt voor je tip! Het rare is dat alle andere diameters wel 2 x 45 graden bochten hebben. Ik had het simpelweg niet gezien.

Citaat van: Madhouse op maart 14, 2009, 09:35:06
Wij hebben dit probleem ook gehad. 90graden bochten zijn echt niet aan te raden!

Verder ziet het er goed uit Jan!  ;)
Uiteindelijk waren we er wel deels uitgekomen, maar dan had ik een andere stroomkabel moeten nemen (of héél veel geduld moeten hebben) ;).
Dit is in ieder geval een les geweest, die ik nooit meer ga vergeten!

Citaat van: Marc.Visser op maart 14, 2009, 10:29:16
Jullie houden de vaart er goed in, klasse! Hoelang duurt het ongeveer voordat de muren etc opgetrokken zijn?
Ik hoop dat we over 4 weken helemaal klaar zijn met de ruwbouw (dus glasdicht). Het metselen zal denk ik 2 weken in beslag gaan nemen, want het zijn uiteindelijk onwijs veel stenen.
Daar waar mogelijk probeer ik mee te helpen (zoals afgelopen weekend), dus er wordt 6 dagen per week met 2 à 3 man continue gewerkt (en vaak dagen langer als 8 uur).

Citaat van: jantje112 op maart 14, 2009, 10:35:05
Dat ziet er zeker niet verkeerd uit :)

Klopt het dat je geen buizen richting het midden van de kamer hebt getrokken? Dat lijkt me wel praktisch voor een eventuele 7.1 opstelling, subwoofer, verlichting, basshakers, kabel voor bediening van .. ? oftewel beter teveel dan teweinig
Dank je! :) Goede tip! Ik heb inderdaad geen buis naar het midden van de ruimte getrokken. Heb het wel overwogen, maar de enige reden voor mij zou zijn bassshakers. De bank van mijn vriendin gaat naar deze ruimte en die vindt het nooit goed als ik dat ding uit elkaar ga halen ;D. De aannemer 'klaagt' nu al dat hij gek wordt van al die pijpen, laat staan als er straks eentje midden in de ruimte omhoog steekt. Ik heb wel een loze pijp in het podium direct achter de bank, dus mocht ik van gedachten veranderen, dan is dat altijd nog een optie.

Citaat van: HTip op maart 15, 2009, 09:47:39
Handig zo'n forum! Scheelt inderdaad een hoop gedoe achteraf :thumbs-up:

Succes met de voortgang 8)
Zo'n forum is inderdaad ideaal. Ik blij dat er zoveel mensen meelezen en meedenken om dit project tot een succes te maken.
Ik post dadelijk nog wat foto's (we hebben dit weekend niet stil gezeten) ;D

Citaat van: Arno P op maart 15, 2009, 09:51:13
O jawel  ;D...maar hier zit dan overal wat tape en karton voor de displays en lichtje die niet uit gezet kunnen worden....rommeltje  :dry:
Ik had inderdaad óók al bedacht om eventueel iets voor de apparatuur te zetten, mocht het echt irritant worden.
We kijken momenteel echter óók film met de apparatuur onder het scherm en het stoort me (nog) niet. De nieuwe ruimte wordt natuurlijk 100% verduisterbaar, dus mogelijk is het dan irritanter.
Echter: de audiofiele eisen hebben in dit geval proriteit boven de HT-eisen. Overigens speelde kosten óók een aspect bij deze keuze.

Citaat van: Sol op maart 15, 2009, 11:03:22
Verbazingewekkend, tot in de kleinste details is overal aan gedacht. Echt een super-project. Zo'n snelle aannemer is zeker niet verkeerd. :thumbs-up:
Bedankt! :colgate: Ik ben natuurlijk al vanaf mei vorig jaar bezig met de voorbereidingen, dus ik heb alles goed kunnen overdenken.
Deze aannemer is inderdaad goud waard, maar het scheelt dat het (bijna) mijn buurman is 8) (hij woont namelijk 3 huizen verderop)

Citaat van: celerontje op maart 15, 2009, 13:06:54
Mocht je in een bocht vastlopen met de trekveer, heb ik een tip:
Men neme een stofzuiger, slang vasttapen aan uiteinde van buis, goed vasttapen voor maximale zuigkracht.
Stofzuiger aanzetten, aan de andere kant voelen of er zuigkracht is, zo ja, neem dan een rol cadeaulint (van dat versierlint op cadeautjes) en laat dit door de buis heenzuigen.
Als ie er door heen is, maak je een trekveer of ander trekdraad er aan vast en trekt het er doorheen.
Lachen!!! Deze truc kende ik niet, maar het is inderdaad wel een hele slimme methode mocht je in de problemen komen (hopelijk heb ik hem niet nodig) :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Gisterochtend rond 08:15 stond het containerbedrijf weer voor de deur... deze keer met 20m3 opvulzand.
Helaas nodig om straks de ruimtes allereerst op hoogte te brengen alvorens de isolatie, werkvloer (inclusief vloerverwarming) en afwerkvloer aan te brengen.

Het resultaat: de hele toegang tot de bouwplaats was afgesneden door die enorme berg zand. Al het materiaal wat we dit weekend nodig hadden stond aan de andere kant ;)



Plan was om de binnenmuren van de ruimtes zover op te metselen dat het gele zand op zondag in de bakken gegooid kon worden.
Daarna nog aanstampen en mogelijk een goede regenbui erover heen om het wat verder in te laten zakken.
De materialen stonden op vrijdag al klaar.



Terwijl de mannen begonnen met het opmetselen, ben ik op neer geweest om een stuk representatieve grondkabel te bemachtigen.
Gelukkig hadden ze een rest stukje, zodat ik kon uitproberen om het met de aangepaste toevoer voor de stroom wel zou lukken.
Die 2 x 45 graden hoekjes gaan het doen!



Ondertussen ligt al het zand in de gemetselde bakken. Klein detail: alles met de kruiwagen, dus ik ben de hele dag in de weer geweest om dit voor elkaar te krijgen.
Waarschijnlijk morgen wat spierpijn, maar de aannemer kan morgen verder! ;D



Zodra er weer wat de melden is, post ik het hier!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

eddy135

Citaat van: celerontje op maart 15, 2009, 13:06:54
Mocht je in een bocht vastlopen met de trekveer, heb ik een tip:
Men neme een stofzuiger, slang vasttapen aan uiteinde van buis, goed vasttapen voor maximale zuigkracht.
Stofzuiger aanzetten, aan de andere kant voelen of er zuigkracht is, zo ja, neem dan een rol cadeaulint (van dat versierlint op cadeautjes) en laat dit door de buis heenzuigen.
Als ie er door heen is, maak je een trekveer of ander trekdraad er aan vast en trekt het er doorheen.
Dit is dus echt een GOUDEN tip!!  :thumbs-up:  :thumbs-up:  :thumbs-up:

Ga ik onthouden; komt zeker een keer van pas.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN