Nieuwe subwoofers: PSA, Rythmik of toch wat anders?

Gestart door Flash3d, augustus 25, 2020, 14:01:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Flash3d

#125
Citaat van: PascalP op september 25, 2020, 17:16:56
Wow. Strakke respons zeg!!
En nu nog een paar foto's van die monsters in hun natuurlijke leefomgeving :D
Bij deze!

Ralf67

Gaaf man !

En ja die respons is dik in orde lijkt me.

Staaled

Mooie subs , mooie respons. :thumbs-up:

Je keuze voor 1/6 smoothing is wel wat wild. ;) :)
1/12 komt beter overeen met wat de mens waarneemt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Cobraatje

Citaat van: Flash3d op september 25, 2020, 15:33:30
Nou, de beiden FV18 paper cone versie staan op hun plek! Samen met een vriend met doos en al door het trapgat gekregen, schat zo'n 80 kilo per doos dus was aardige til.
Heb ze op dezelfde plaats gezet als waar de oude Arendal Sub 3 stonden.

Wat een geluid!! Heb nu geen transducer in de bank meer nodig. wat zit er een hoop laag in die dingen.
Was een beetje bang dat alles zou rammelen en trillen, inclusief de projector maar gelukkig valt het heel erg mee.

Bas klinkt voor mij gelijk aan de Arendals maar dan met een hoop laag erbij, super strak en geen booming bass of iets dergelijks.
Heb ook nog even een meting gedaan met REW om deze te kunnen vergelijken met de oude Sub 3's.

Zag ook dat ik van de 30 Hz dip af ben, wilde daar de PEQ voor gebruiken maar is dus niet nodig.
Al met al heel blij met de nieuwe Rythmiks.

Mooi dat ze goed bevallen, ik had niet anders verwacht ;)

Heb je nog verschillende instellingen uitgeprobeerd en welke instellingen heb je gekozen?

fluissie


Flash3d

#130
Citaat van: Cobraatje op september 26, 2020, 07:28:21
Mooi dat ze goed bevallen, ik had niet anders verwacht ;)

Heb je nog verschillende instellingen uitgeprobeerd en welke instellingen heb je gekozen?
Heb gespeeld met de damping en extension, momenteel ben ik uitgekomen op 12hz extension en high damping.
Had hem eerst op low maar op high vind ik de bas iets strakker.

Ga vandaag nog wat meer testen met de damping settings.

Net nog even wat meer getest en mis met high damping toch het ULF effect. Heb ze nu op medium damping, mooie compromis.

Cobraatje

Idd high klinkt het strakste, dat is de muziek instelling.
Damping op mid kwam ik ook altijd op uit als mooi compromis voor stereo en HT.
Moet zeggen in mijn ruimte waren de verschillen in dampingsettings niet enorm, wel eens een F15 in een andere ruimte gehoord en daar waren de verschillen groter.

Nu sparen voor het ultieme op ULF gebied, er moet altijd geupgrade worden: JTR Captivators  ;)

Contour

Wow 18 inchers dan hoor je bij de grote mannen!

Staaled

Citaat van: Cobraatje op september 27, 2020, 07:47:05
Idd high klinkt het strakste, dat is de muziek instelling.
Damping op mid kwam ik ook altijd op uit als mooi compromis voor stereo en HT.
Moet zeggen in mijn ruimte waren de verschillen in dampingsettings niet enorm, wel eens een F15 in een andere ruimte gehoord en daar waren de verschillen groter.

Nu sparen voor het ultieme op ULF gebied, er moet altijd geupgrade worden: JTR Captivators  ;)

Weet waar je aan begint.  :D

Captivators zijn "endgame" en veel "audiofielen" spelen liever dan dat ze winnen. :P

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)