2 Vragen betreffende Optoma HD131

Gestart door MrJari, juni 17, 2014, 15:40:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MrJari

Hallo!

Ik ben nieuw op dit forum en heb zojuist een nieuwe beamer besteld: Optoma HD131. Ik ben al in het bezit van een oud beestje (Philips SV20 of 10), maar die kan echt niet meer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met 2 vragen:
- Welke mogelijkheden voor 3D brillen zijn er voor de Optoma HD131? Uiteraard ben ik de duurdere Optoma varianten al tegen gekomen, maar ik vroeg me af of er goedkopere oplossingen zijn, aangezien we met zn 5-en zijn thuis. Zijn er bijv. Samsung varianten geschikt? Of die van Aliexpress (goedkope brillen uit China). Ik kom er maar niet achter in de brij van informatie.

- 2e vraag is eigenlijk meer een advies verzoek: Ik heb nu een oud tripod schermpje en zoek een nieuwe(re) die een stuk groter is. Ik heb een tripod, zodat ik flexibel ben met de locatie van kijken. Een vast scherm komt ook nog, maar even wat later. Mocht iemand tips hebben voor een bepaald merk, type of shop (of 2e hands), dan houdt ik me aanbevolen.

Alvast bedankt voor jullie hulp!!

henrykb

Ik heb voor mijn jvc brillen van Philips, made by xpand. Scheelt veel in aanschaf.
Helaas actief 3D is gewoon nada nakkes. Ik zou zeggen, begin er niet eens aan, scheelt letterlijk en figuurlijk een boel koppijn.
Voor scherm kijk even in de markt (laat ik nou toevallig  ;) ) Ivisions maakt wel mooie schermen, projecta, kingpin

MrJari

Bedankt voor je reactie Henrykb!
Ik em al binnen en heb er ook geen problemen mee (met 3D dus)

Je advertentie heb ik gezien, maar helaas is Nijmegen wat te ver weg voor mij (woon in Hoofddorp, werk in Utrecht).

Vwb die brillen, begreep ik dat Optoma 2 systemen ondersteund. De dure RF brillen en DLP Link. Maar welke brillen kan je dan allemaal gebruiken? Samsung heeft toch ook DLP Link? Die brillen zijn maar 20 a 30 euro....

camilo

Samsung brillen bij Conrad. Vier stuks, inclusief verzending, iets van 65 euro. Doen het prima, natuurlijk wel bestemd voor mijn bezoek, want zelf zet ik een Epson brilletje op. 3D, hoe zo, nada, nakkes, trouwens? Ben zeer content over de 3D projectie van de Epson 9200, mankeert niets aan en is beter, veel beter zelfs, dan wat ik tot dusver in de "echte bioscoop" heb gezien. Geen hoofdpijn, en ook niet die aandrang om af en toe het brilletje af te  zetten, zoals laatst nog bij "Maleficent" in de "echte bios".


henrykb

Nouja, ik .. en familie , vrienden en kennissen vinden het niet prettig over het algemeen, uitzonderingen daargelaten.
Ik geef toe, beetje te drastisch dat iedereen er last van heeft, en beter niet aan kan beginnen, maar veel mensen krijgen last van dat actieve 3d.
Vind 3d trouwens sowieso niks, maar das gewoon persoonlijke smaak.
Maar ik zou in ieder geval gewoon 1 bril eens proberen voordat je er gelijk 5 aanschaft.

konijntje

Citaat van: henrykb op juni 18, 2014, 14:39:15
Nouja, ik .. en familie , vrienden en kennissen vinden het niet prettig over het algemeen, uitzonderingen daargelaten.
Ik geef toe, beetje te drastisch dat iedereen er last van heeft, en beter niet aan kan beginnen, maar veel mensen krijgen last van dat actieve 3d.
Vind 3d trouwens sowieso niks, maar das gewoon persoonlijke smaak.
Maar ik zou in ieder geval gewoon 1 bril eens proberen voordat je er gelijk 5 aanschaft.

als je 3d uberhaupt al niks vind dan ga je je ook sneller storen aan de "nadelen" omdat je ook niet geniet van het 3D effect :) Maar je tip is wel goed. om te beginnen met 1 brilletje  :hehe:

SuperDre

De HD131 heeft de mogelijkheid voor VESA-RF, en ik kan je zeggen, DOEN!!! dat is vele malen beter dan DLP-link (wel even de firmware van de HD131 updaten, want de mijne onthoud die instelling helaas niet en moet dus elke keer weer schakelen). Het voordeel is alleen al dat het beeld een stuk helderder is (geen groene/witte waas meer ivm de trigger frame) en een dubbele frequentie (mogelijk)..
Ja de brillen zijn wel een stuk duurder.. Maar ik heb ook nog een Hishock 3D RF Pro kit liggen, wat ik via amazon.de gekocht heb waar een losse RF zender bij zit en een bluetooth bril, heb em nog niet getest, maar de bril zelf is een stukje lichter als die ZF2100 brillen van optoma (welke echt ook redelijk snel leeg zijn, in tegenstelling tot die brillen van hi-shock die wel tot 60 uur op lading kunnen. De glazen zijn ook een stukje groter, en ik heb ook het idee als ik zo rechtstreeks voor mijn oude samsung monitor hou dat de hi-shock iets transparanter zijn.
Alleen de optoma's kunnen tot 144Hz en deze maar tot 120. maargoed, zoals ik de specs van mn optoma H131 gaat die zelf ook niet verder dan 120.. Geen idee waar ik het uberhaupt zou moeten instellen..

Dus mijn mening is in iedergeval, ga niet voor die goedkope DLP-link brillen, maargoed, als je juist goedkoop wilt gaan dan moet je wel bij DLP-link zijn, die moet je wel 5 stuks voor ruim onder de 100 euro kunnen krijgen, wel zorgen dat je echt de nieuwste generatie hebt..

wolfkampf

check de markt hier eens op dit forum, ik heb ook nog 2 goedkope dlp brillen liggen NIEUW aangezien ik een sxrd pj heb gekocht heb ik er niks aan.  ;D
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0