Demo van Lexicon MC-1/ Rotel RSP-1068

Gestart door molle, februari 21, 2006, 23:40:51

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Pieter-Jan

nog van de vorige keer  :D
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Pieter-Jan

En als laatste nog wat sfeermakertjes  :-X
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Movievault

Prachtige foto´s Pieter-Jan, machtig mooi
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Pieter-Jan

Graag gedaan  ;D
Is ook maar een hobby he ;)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Movievault

trouwens Garmt heeft puik werk geleverd. Duidelijk een groot verschil in kwaliteit van het geluid in de ruimte.
Dat was ook duidelijk te zien in de 3D meting
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Movievault

Volgens mij hebben ze Molle opgehokt :)
Bang voor de vogelgriep :) , anders was hij hier al komen kijken.  ;D
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

myself

Citaat van: FrankG op maart  3, 2006, 10:03:29
Volgens mij hebben ze Molle opgehokt :)
Bang voor de vogelgriep :) , anders was hij hier al komen kijken.  ;D
;D
volgens mij is hij zijn oude sokken bij elkaar aan het rapen om zo het bedrag voor een parasound bij elkaar te schrapen  ;) Machtig mooie machine en dat verdient zo'n ruimte wel.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Pieter-Jan

Goed, waar zullen we beginnen?  :D
Reeds vroeg in de ochtend stapte ik mijn auto in voor een trip richting Molles broodjeszaak. Twee uur later, een druk op de bel .... Tring ... Na enkele seconden wat gestommel op de trap en dan gaat de deur open.
Al meteen is duidelijk dat HT-forum leden toffe mensen zijn. Ik haal mijn TAG uit de wagen en wordt door Molle vriendelijk gevraagd of ik iets wil drinken na de lange rit. En ja hoor, een beetje xxxxxx (commerciële link verwijderd  ;D) kan er gerust in.
"Frank is er nog niet", vertelt Sven me: "Hij zal waarschijnlijk in de omleidingen zitten", en zo bleek het iets later ook te zijn.

Ik volgde Molle naar de kelder - wat groot is die jongens - en toen we aan de TV en video kwamen, grapte Molle: "Voila, dit is het ...  ;D
Gelukkig trok hij toen de deur van zijn dedicated HT open. Toen werd ik toch even stil ...
Wat een pracht van een HT mensen ... Helemaal zwart, strakke lijnen, auralex op strategisch uitgezette plaatsen. Dit kon alleen maar goed zijn ... en dat was het eigenlijk ook. Kinepolis kan hier een poepje aan ruiken.

Ondertussen is Frank aangekomen en nadat we even bijgepraat hebben over wat er nog allemaal te gebeuren staat, besluiten we om de podrace van Starwars te nemen als referentiescène.
Frank kent deze scène zoals later zal blijken tot in de details en dat is een zeer positief punt ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

Audiofiel

Leuke reviews jongens! Ook wel herkenbaar, de punten die over de TAG zijn geschreven door Frank.

Maar ook de 'bezwaren' of zwakke punten vind ik heel herkenbaar. Bij onze processor shootout laatst kwam dat ook naar voren. Maar daar hadden we dan ook nog de mogelijkheid tot het vergelijken van 3 TAG's met elkaar en die resultaten waren ook heel interessant. :o

Waar de TAG AV32R 96 waarschijnlijk ongeveer hetzelfde geluid heeft als de door jullie gebruikte TAG, hadden wij ook nog de 192 SP en de 192 DP om te vergelijken. En die doen alles een stap beter dan elkaar, met de DP als hoogtepunt. De meeste zaken die Frank beschijft aan de Parasound die hij beter vind, waren bij de DP ook in die mate beter. Ik denk dat de Para meer aan de DP gewaagd zou zijn, dus als je er aan kan komen is die DP ook een optie.

Hoe dan ook: leuk dat er weer zo'n shootout geweest is. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Movievault

Daar moet hij veel broodjes voor verkopen.  ;D

We zijn boven ook nog naar de thiels gaan luisteren.
Heerlijk genieten van de zo transparante muziek, MOooooI.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Movievault

Tot die conclusie was ik ook gekomen.
Ik denk inderdaad dat de DP serie beter te vergelijken is met de C2.
<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

Pieter-Jan

Deel 2:

Eerst dus gewoon op de Denon geluisterd. Ik voel me verplicht te zeggen dat ik niet zo'n doorwinterde luisteraar ben als een aantal andere forumleden, maar ik zal mijn best doen om een omschrijving te geven.
De Denon van Molle is het voormalig topmodel uit de reeks van de geïntegreerde receivers.
Er vielen me meteen drie dingen op:
De basenergie was duidelijk aanwezig.
Weinig ambiance achteraan.
Maar wat me het meeste "stoorde" was een gebrek aan continuïteit tussen front en rears. Als de pods bv. van rechts voor naar rechts achter vlogen, sprong het geluid bijna van de voorste naar de achterste speakers.
De impact was er wel en al bij al was ik toch onder de indruk.
Frank had ondertussen ook wat aantekeningen gemaakt en tijdens het fragment hadden we een aantal keer teruggespoeld om opnieuw te kijken en te luisteren naar details. Het gebrek aan continuïteit bleek er ook te zijn tussen de fronts en center onderling. De kettingetjes sprongen van front links naar center naar rechts.

Tijd om te TAG aan te sluiten.
Wat hebben we vandaag geleerd  ;D Bij het aansluiten van interlinks kan je beter onderaan beginnen anders moet je op het eind proberen om onderaan nog een interlink in te passen.
Uiteindelijk, na wat gepriel, dus gelukt. Even prutsen om het OSD op het scherm te krijgen, maar als dat gelukt is, is de TAG in een mum van tijd ingesteld met de dB meter. Klaar voor actie.  8)

Wat valt meteen op?
Dit is zoveel gemakkelijker om naar te luisteren. Veel en veel minder vermoeiend, en toch veel meer detail. De kettingetjes zijn nu heel duidelijk.
Het achter en bovenplan zijn nu ook duidelijk aanwezig. Er is duidelijk meer sprake van een geluidsbel.
Het geluidsbeeld is veel dieper en dat spreekt me wel aan ...
Wat me nu het meeste opvalt is de continuïteit. Klank en beeld hangen onlosmakelijk samen en vormen een synergie.
Als een pod voorbijvliegt, vliegt ie echt door de ruimte, met ieder stadium ertussenin.
Dit is een duidelijke verbetering tenopzichte van de denon.
Voor Frank was het geluidsbeeld iets te diep. Voor mij was het net goed. Iets minder basenergie, maar ook dat stoorde me niet. Er was iets meer kick-bas bijgekomen en het geheel leek een stuk minder rommelig.

Ook hebben we Kraftwerk beluisterd. Op de denon zeer aanvaardbaar, op de TAG ineens magie. Geluiden zweven los in de ruimte. De hellestem die Molle bang moet maken, maakt Molle ook bang op de TAG. Vreemd is dat die stem bij de TAG linksachter werd geplaatst en bij de denon en de parasound rechtsvoor. Een ander logaritme misschien? ...

En toen werd de parasound aangesloten. Ik had hem al es gehoord en wist dat ie tot veel in staat was.
Wat valt meteen op:
Wat een detailrijkdom. De TAG wordt hier nog maar es verpletterd door de para.
De C2 is veel directer en heeft een stuk meer impact. Continuïteit is prachtig. De geluidsbel is compleet.
Het is moeilijk kiezen wat ik het mooiste vind. In rustige scènes vind ik het diepe beeld van de tag fantastisch, in actiescènes is de explosiviteit van de para grandioos.
Alleen vond ik het huwelijk van para, rotel en klipsch niet zo sterk als dat van TAG, rotel en klipsch.
Bij de TAG was er nooit sprake van enige scherpte, bij de para had ik soms het gevoel dat ik dit geen uur zou volhouden.
Maar dat kan natuurlijk weer liggen aan de enorme dynamiek die de parasound tentoonspreidt. Die is veel en veel groter dan de TAG die alles een stuk rustiger aan doet.

En toen ging kraftwerk terug de lade in. Het nummer "radioactivity" werd opgezet en woooooooooooooooooooooow:
Ooit wil ik ook een parasound   8)
De muren verdwenen gewoon. Er was geen ruimte meer en toch zoveel ruimte. Je hoorde dingen tien meter van je af in een  enorme geluidsbel.
Een geluidsbel die ik nog nooit eerder ervaren had. Wat een wonder, ronduit ongelofelijk. We keken met z'n drieën op hetzelfde moment naar elkaar. Dat we dit mogen meemaken. Een DVD die je in je collectie zou moeten hebben dus.

Nieuwsgierig als ik ben, wil ik hetzelfde nummer op mijn TAG horen. En toen volgde toch een ontgoocheling. Daar haalt de tag het in geen honderd jaar van de parasound.
De bel is er ja ..., maar is veel en veel kleiner. Het geluid ontstijgt veel minder de ruimte.

OOOOOIT  ....  ;D

Het is voor mij moeilijk om een keuze te maken tussen TAG en Parasound. Ik besef dat ik heel tevreden mag zijn met een processor als de mijne, maar op bepaalde punten is de parasound gewoon een stuk beter.
Beiden overtreffen in ruime mate de denon, wat toch ook geen misselijk apparaat is.

Ik dus naar huis met een bijzonder goed gevoel. Dit is voor herhaling vatbaar.
Wat je ook beslist Molle, volg je hart. Allebei zijn ze goed en voor film misschien net iets anders, maar ik vind ze even mooi.
Voor muziek heeft de para duidelijk nog een streepje voor, maar het huwelijk tussen de para, je rotel en je klipschen vond ik niet zo 100 procent geslaagd. Met een andere eindbak is dit probleem volgens mij zo van de weg geholpen.

Het was een supergezellige dag en hopelijk zien we elkaar nog wel eens ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

molle

#112
Ja beetje laat wakker jongens :-[ Net een koper van de Minidisc aan de deur gehad en deze is ook weer verkocht :D
Projector net binnen gedaan om men lamp te laten herstellen :P Straks terug gaan halen 8)

Zeer mooie review Frank 8) We hadden gisteren alle 3 dezelfde mening en dat is wel cool vind ik.
Als ik een DP binnenkort zie passeren dan ga ik voor de deze denk ik. De C2 is spijtig genoeg een beetje te duur momenteel :'( Maare de toekomst bestaat uit het upgraden he ;)
Pieter-Jan, zeer mooie foto's O0 Nu zie ik weer dat ik dringend op dieet moet ;D

Was gisteren een hele toffe en leerrijke dag. Waarschijnlijk voor ons alle drie. Dit is zeker voor herhaling vatbaar, als ik men nieuwe processor heb.

Thanks gasten ;) Sta weer een stap verder nu.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Citaat van: Ruben op maart  3, 2006, 08:27:17
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=41566.0

is dit wat?

Zou zeker mooi geweest zijn, maar moet een andere lamp in men pj laten steken en daar gaat men geld weer :'( Ik wacht nog een 2 tal maanden en dan grijp ik er wel ergens eentje ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Die C2 zou hier toch ook bangelijk mooi staan he 8)
Had beter Frank gisteren in de kelder ergens opghokt >:D ;D

Weldra men Denon te koop zetten, en boven bij schoonpapa even de Marantz gaan lenen tot ik een andere processor heb. Hij zal lachen :-\
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Citaat van: molle op maart  3, 2006, 10:54:20
Die C2 zou hier toch ook bangelijk mooi staan he 8)
Had beter Frank gisteren in de kelder ergens opghokt >:D ;D

Weldra men Denon te koop zetten, en boven bij schoonpapa even de Marantz gaan lenen tot ik een andere processor heb. Hij zal lachen :-\

Ha ha, tja, dat is het nadeel van een krijgertje ;)

molle

Citaat van: Ruben op maart  3, 2006, 10:56:02
Ha ha, tja, dat is het nadeel van een krijgertje ;)

LOL ;D Ik heb nog een oude Sony receiver staan. Moet hij daar maar even mee verder he >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

molle

Verdomme die TAG in de verkoop sectie ziet er weer verleidelijk uit :'( >:D
Nu moet ik wel effe men verstand laten spreken ::) En dat is verdomme moeilijk hoor.
Zou liever men dommighied willen volgen en me pijnigen in men portefeulle :-X
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Citaat van: molle op maart  3, 2006, 11:14:27
Verdomme die TAG in de verkoop sectie ziet er weer verleidelijk uit :'( >:D
Nu moet ik wel effe men verstand laten spreken ::) En dat is verdomme moeilijk hoor.
Zou liever men dommighied willen volgen en me pijnigen in men portefeulle :-X

Hij is ook wel erg mooi ;). Misschien valt er wel wat met de verkoper te regelen.

molle

Citaat van: Ruben op maart  3, 2006, 11:41:28
Hij is ook wel erg mooi ;). Misschien valt er wel wat met de verkoper te regelen.


Nope. Ga het eens rustig aanpakken en zien wat er binnenkort uit de bus valt ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

Citaat van: molle op maart  3, 2006, 14:04:51
Nope. Ga het eens rustig aanpakken en zien wat er binnenkort uit de bus valt ;)

Ach, er komt altijd wel iets moois langs.

molle

Citaat van: Ruben op maart  3, 2006, 14:10:17
Ach, er komt altijd wel iets moois langs.

Dat is een feit. Misschien gewoon wat doorsparen en wie weet... >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

my-key

Hé Molle
Er staat een mooie Lex MC 1 tewachten op een nieuwe eigenaar.
Ze zeggen dat de lex superieur is met surround oa door logic 7.

Dusssss... ben je (nog) geinteresseerd.

PS: Advertentie met foto's staan op marktplaats , hear.nl , hifi.nl

Groet
Mike

Audiofiel

Citaat van: my-key op maart  3, 2006, 19:10:44
Er staat een mooie Lex MC 1 tewachten op een nieuwe eigenaar.
Ze zeggen dat de lex superieur is met surround oa door logic 7.

???

Maar verkoop jij die van jezelf opeens niet meer of zo? Mis ik iets ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.