aanrader! "Class D Audio" versterkers

Gestart door Raphie, mei 31, 2013, 16:42:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raphie

Citaat van: Eddye op juni  4, 2013, 07:07:09
Weer zo'n leuk merk wat geen Europees kantoor heeft. Erg jammer, want je moet zelf gaan importeren en als er iets mee is zit je met hoge verzendkosten.
Ik vind het wel een mooi apparaat.
de meeste amerikaanse bedrijven sturen gewoon spareparts op. dus dat valt wel mee
met een NL importeur en dealers betaal je zo 2k€ voor deze units
JBL PRX Power!

Eddye

Citaat van: Raphie op juni  4, 2013, 07:38:10
de meeste amerikaanse bedrijven sturen gewoon spareparts op. dus dat valt wel mee
met een NL importeur en dealers betaal je zo 2k€ voor deze units
Een kapot apparaat moet je door mij niet kapotter laten maken door spareparts op te sturen ;)

Voor sommigen is het geen probleem, ik zou het niet snel doen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Staaled

#27
Het merk heeft nu mijn interesse.
Ik speel al jaren met klasse D, Lyngdorfs, en heb ook nog even een Halcro MC-20 gehad.

Ze hebben variabele gain,mogelijk handig voor mij in de toekomst.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

katwax

Citaat van: Eddye op juni  4, 2013, 07:07:09
Weer zo'n leuk merk wat geen Europees kantoor heeft. Erg jammer, want je moet zelf gaan importeren en als er iets mee is zit je met hoge verzendkosten.
Ik vind het wel een mooi apparaat.
Dichter bij huis en class D -> Hexateq
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

katwax

Citaat van: Hipster op juni  4, 2013, 12:31:45
Iets andere prijzen. ;)

Kan zijn niet gekeken, ik zag class D en de opmerking :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jvanhambelgium

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Raphie

Citaat van: jvanhambelgium op juni  4, 2013, 13:12:19
Maar het klonk ook héél goed ;-)
dat maakt Class D audio ook zo interessant, zelfde perfomance veel lagere prijs
JBL PRX Power!

TornadoGo

Ik draai nu al een tijd met een 5 kanaals UcD180HG met HxR versterker voor surround en een UcD400AD voor sub. Zit allemaal in een 2HE behuizing zonder actieve koeling en wordt wel warm maar niet heet. Bovendien klinkt het allemaal uitstekend in combinatie met een Emotiva pre.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

Lazybird

Grappig jij haalt je class D uit America, Amerikanen halen NCORE uit Nederland.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

jvanhambelgium

Citaat van: Lazybird op juni  6, 2013, 19:29:23
Grappig jij haalt je class D uit America, Amerikanen halen NCORE uit Nederland.

En het ontwerp is Belgisch  :thumbs-up:, namelijk van Bruno Putzeys die de UCD vorm heeft gegeven later bij z'n werkzaamheden by Hypex.
Ncore zal ook wel z'n geesteskind zijn geweest.


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Lazybird

Ncore is inderdaad een ontwerp van Bruno. Wist niet dat het een Belg was weer wat bijgeleerd  :clapping:
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

AbZ

Citaat van: jvanhambelgium op juni  6, 2013, 20:23:47
En het ontwerp is Belgisch  :thumbs-up:, namelijk van Bruno Putzeys die de UCD vorm heeft gegeven later bij z'n werkzaamheden by Hypex.
Ncore zal ook wel z'n geesteskind zijn geweest.
Altijd al gedacht dat Eindhoven eigenlijk in Belgie was.
UcD is ontwikkeling van Philips.  Bruno werkte daar ook en heeft het overgenomen.

Ik begrijp niet waarom Raphie het uit de US wil halen.  Hypex is nog steeds toonaangevend.
Hexateq is trouwns ook gewoon Hypex met een mooi alu kastje eromheen.

jvanhambelgium

#38
Citaat van: AbZ op juni  6, 2013, 22:45:28
Altijd al gedacht dat Eindhoven eigenlijk in Belgie was.
UcD is ontwikkeling van Philips.  Bruno werkte daar ook en heeft het overgenomen.

Ik begrijp niet waarom Raphie het uit de US wil halen.  Hypex is nog steeds toonaangevend.
Hexateq is trouwns ook gewoon Hypex met een mooi alu kastje eromheen.

Bruno heeft 10 jaar in Leuven bij Philips aan oa D-class verfijning etc gewerkt vooraleer hij richting Hypex etc ging.
Hetgeen Philips "had" vooraleer Bruno er z'n stempel op gedrukt heeft was (van wat ik lees) inferieur aan het actuele uCD concept dat hij wel degelijk uitgevonden heeft.

Leuk leesvoer : http://spectrum.ieee.org/consumer-electronics/gadgets/bruno-putzeys-the-sound-of-music

...of de lange versie

http://spectrum.ieee.org/computing/hardware/bruno-putzeys-the-sound-of-music-extended-play







HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Raphie

Citaat van: AbZ op juni  6, 2013, 22:45:28
Altijd al gedacht dat Eindhoven eigenlijk in Belgie was.
UcD is ontwikkeling van Philips.  Bruno werkte daar ook en heeft het overgenomen.

Ik begrijp niet waarom Raphie het uit de US wil halen.  Hypex is nog steeds toonaangevend.
Hexateq is trouwns ook gewoon Hypex met een mooi alu kastje eromheen.
omdat dit een eigen implementatie is en geen standaard UcD kitje met een kastje
JBL PRX Power!

AbZ

#40
Citaat van: jvanhambelgium op juni  7, 2013, 07:36:39
Bruno heeft 10 jaar in Leuven bij Philips aan oa D-class verfijning etc gewerkt vooraleer hij richting Hypex etc ging.
Hetgeen Philips "had" vooraleer Bruno er z'n stempel op gedrukt heeft was (van wat ik lees) inferieur aan het actuele uCD concept dat hij wel degelijk uitgevonden heeft.
Tuurlijk.  Nu nog iets uitvinden zonder Philips.
Het is toch een bijzonder bedrijf qua R&D en goede ideeen, waar anderen wat mee doen...

Citaat van: Raphie op juni  7, 2013, 09:22:09
omdat dit een eigen implementatie is en geen standaard UcD kitje met een kastje
Dat zeggen ze allemaal.  Presteert ook boven zijn prijsklasse uiteraard.

Raphie

da's dus het mooie als die hexa hetzelfde is presteert die dus onder z'n prijsklasse..... er zijn klasse D's die de helft kosten maar ook die het 10 tot 20 voudige kosten, zeg het maar.....
JBL PRX Power!

AbZ

Citaat van: Raphie op juni  7, 2013, 21:42:47
da's dus het mooie als die hexa hetzelfde is presteert die dus onder z'n prijsklasse..... er zijn klasse D's die de helft kosten maar ook die het 10 tot 20 voudige kosten, zeg het maar.....
Tja Hexateq is high end, qua behuizing dan he  ;D   
Heb overigens wel de indruk dat er toch nog hoorbare verschillen zitten in klasse D.  (Nee, niet blind getest.)

Raphie

Citaat van: AbZ op juni  7, 2013, 22:08:49
Tja Hexateq is high end, qua behuizing dan he  ;D   
Heb overigens wel de indruk dat er toch nog hoorbare verschillen zitten in klasse D.  (Nee, niet blind getest.)
Ik ook en daarom dus op Class D audio uitgekomen, beste prijs prestatie
Eigen ontwerp modules, volledig balanced implementatie, mogelijkheid tot oversized voeding en naar mijn smaak het mooiste chassis. en dit alles voor de beste prijs.

Dus geen hifi.nl type marketing gelul, gewoon goede spullen voor goede prijs.
JBL PRX Power!

Lazybird

Er zijn inderdaad verschillende implementaties van clas D. Ik heb zelf primare gehad en 4X mono NCore te leen.
Ik vindt de Ncore zeer fraai, maar dat wat ik heel mooi vindt micro details in het hoog ging mij ook tegen staan na verloop van tijd.
Ik vindt persoonlijk dat clas D een tikkeltje warm in het midden gebied mist.

De prijs kwaliteit verhouding is echter uitstekend.

Veel plezier van je nieuwe versterkers.  :clapping:
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |