De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

blue-eyes

Geen plannen, geen updates. Steady aan de ouwe lullen trage hok met hondenrek bak Volvo (echter geen hond aanwezig :P )


Toevallig had ik gisteren met iemand op het werk nog over een type wagen die jij ook hebt gehad, met die mooie sound. Maar jij dan...
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

TheSpeedSkater

De Z? De V60? Of de 5 serie?

Zijn allen alweer weg :D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

blue-eyes

Met die heerlijk V6 brul, de Z dus :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

TheSpeedSkater

Citaat van: Blue-Eyes op februari 11, 2016, 19:44:37
Met die heerlijk V6 brul, de Z dus :)
Die had de 5 ook ;)
Maar de Z was inderdaad een erg leuke auto!

Sterker nog, hij staat te koop... ! http://ww3.autoscout24.nl/classified/274430828?asrc=st|as
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Tinus_

Citaat van: Blue-Eyes op februari 11, 2016, 19:11:21

Plannen? Ik heb mezelf een nieuwe TV beloofd. Maar sinds vorige week hebben we afgestemd met de directrice dat we de complete inrichting van het huis gaan aanpakken, en garage. Dus alle meubilair eruit, ook de keuken eruit en alles vervangen. Alles wordt vervangen, behalve de TV en stereo.

Kortom, goed dus, geen schokkende veranderingen, volgend jaar weer deze posting :P

Ai..... Jouw wederhelft heeft de dialoog gewonnen.  :devil:
Rebuilding my HT

blue-eyes

Citaat van: Tinus_ op februari 11, 2016, 19:56:15
Ai..... Jouw wederhelft heeft de dialoog gewonnen.  :devil:


Ja en nee. Ik wil zelf ook wat anders. We wonen in dit dorp nu ongeveer 12 jaar. 12 jaar geleden spullen gekocht, goedkoop met de gedachte na een jaar of 3 iets moois te halen, nooit gedaan. Alhoewel de meubels toen mooi en goed waren, zijn meubels met deze prijzen dat na een paar jaar niet meer.
Het was gewoon nodig. Achterstallig zeg maar.
De keuken was niet de onze, maar geplaatst bij de bouw.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er naar uitzie het huis een stuk mooier in te richten, en al erg druk ben met 3D tekeningen voor de keuken :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#5757
Een update:

Wegens de aanschaf van de nieuwe Dune, de verkoop van de oude Dune heb ik geen fysieke BD speler meer. Aangezien ik de processing door de SSP800 laat doen heb ik gekozen voor de OPPO BDT-101CI Blu-ray Transport.

Nu alleen nog even een degelijk HDMI kabel kopen, ik ga voor het gemakkelijke: identiek aan de huidige kabel: Audioquest Carbon.

Edit: quote uit 2010 :)

Citaat van: bmateijsen op mei  3, 2010, 19:30:13
Als het om video gaat is het niet zo spannend, wanneer het echter ook voor audio belangrijk is, dan hebben wij de proef op de som genomen en veel verschillende hdmi-kabels vergeleken. In de setup in Hilversum is daarom de Audioquest Carbon blijven zitten, goede performance tegen een goede prijs/ kwaliteit verhouding.

Wanneer we straks naar meer high-end blu-ray spelers gaan, wil ik ook vooral het duurdere segment nog eens over doen in de test.

Groet,

Bjorn


Eigen foto's volgen t.z.t.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Niet te lang nadenken, gekocht: Audioquest Carbon HDMI, 1 meter.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

evilniek

Ja idd, nadenken is funest in deze hobby  ;D maar toch gefeliciteerd.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

WickedGame

Strakke uitstraling die Oppo!

Siddartha

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2016, 10:15:14
Niet te lang nadenken, gekocht: Audioquest Carbon HDMI, 1 meter.



is sowieso nooit jouw sterkste kant geweest hè :P

:D
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Teejoo

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2016, 07:45:16
Een update:

Wegens de aanschaf van de nieuwe Dune, de verkoop van de oude Dune heb ik geen fysieke BD speler meer. Aangezien ik de processing door de SSP800 laat doen heb ik gekozen voor de OPPO BDT-101CI Blu-ray Transport.

Nu alleen nog even een degelijk HDMI kabel kopen, ik ga voor het gemakkelijke: identiek aan de huidige kabel: Audioquest Carbon.

Edit: quote uit 2010 :)


Eigen foto's volgen t.z.t.


Regiovrij?

blue-eyes

Citaat van: Teejoo op februari 17, 2016, 13:07:06
Regiovrij?

Neuh, dat interesseert me niet. Ik heb alleen originele NL regio media. En bij verkoop is dat nog nooit een issue geweest.
Aan de andere kant, bij gelijke prijs koop ik wel altijd de regiovrije versie, uiteraard :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Citaat van: Siddartha op februari 17, 2016, 12:51:23
is sowieso nooit jouw sterkste kant geweest hè :P

:D

Hoeft ook niet, ik krijg wel dingen los en weer werkend. Volgens mij weet je daar alles van :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Siddartha


Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2016, 14:54:34
Hoeft ook niet, ik krijg wel dingen los en weer werkend. Volgens mij weet je daar alles van :P

Haha touché [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

pvd_66

Citaat van: Blue-Eyes op februari 17, 2016, 10:15:14
Niet te lang nadenken, gekocht: Audioquest Carbon HDMI, 1 meter.




Mooi kabeltje, ben eerlijk gezegd erg benieuwd wat je ervan vind
Samsung QE75Q9FN - NAD M17v2 - NAD M27 - Dali Helicon 400MKII Front - Dali Opticon Vokal Center - B&W Cinema 7 Surround - 4 x Atmos B&W CCM 663 RD - SVS SB-3000 -  Panasonic DMP UB704 - Auralic Aries Mini - Ayre QB-9 DSD - Apple tv4 - Siltech - Audioquest

Raymen

Hoe zou zo'n audioquest hdmi kabeltje tegenover een kordz lux staan
Vraag ik me af
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Ah, dat Oppo transport heb ik ook nog naar gekeken voor bij de tweede set. Uiteindelijk staat daar nu geen BD speler meer bij, enkel een Dune HD.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#5770
Citaat van: fugazi_2009 op februari 19, 2016, 09:16:47
Ah, dat Oppo transport heb ik ook nog naar gekeken voor bij de tweede set. Uiteindelijk staat daar nu geen BD speler meer bij, enkel een Dune HD.

Ik heb het nieuwe album van Adele fysiek in huis, maar ook geript, full quality, apple lossless.

Het verschil met afspelen is absurd, imo te groot. Er zal daarom iets niet in orde zijn, toch? Het afspelen van de fysieke CD is zoveel beter, zowel technisch, als gehoormatig dan het afspelen van de geripte versie via de MAC Mini, standaard iTunes, standaard HDMI kabel.
De PRE wordt als DAC gebruikt, voor beide stromen.


Als ik een keer tijd heb ga ik daar toch even mee spelen. Een betere kabel, beter programma dan iTunes. Omzetten naar FLAC en afspelen via de Dune, etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op februari 19, 2016, 11:20:12
Ik heb het nieuwe album van Adele fysiek in huis, maar ook geript, full quality, apple lossless.

Het verschil met afspelen is absurd, imo te groot. Er zal daarom iets niet in orde zijn, toch? Het afspelen van de fysieke CD is zoveel beter, zowel technisch, als gehoormatig dan het afspelen van de geripte versie via de MAC Mini, standaard iTunes, standaard HDMI kabel.
De PRE wordt als DAC gebruikt, voor beide stromen.


Als ik een keer tijd heb ga ik daar toch even mee spelen. Een betere kabel, beter programma dan iTunes. Omzetten naar FLAC en afspelen via de Dune, etc.

Dat is zeker vreemd. Mijn ervaring is dat de Oppo bij streaming het net wat beter doet dan met de fysieke CD. Wel laat ik natuurlijk de Oppo het D/A gedeelte doen. Maar goed dat zou niet moeten uitmaken, jij gaat in beide gevallen digitaal naar de pre.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

hifi-annemie

Citaat van: fugazi_2009 op februari 19, 2016, 12:01:08
Dat is zeker vreemd. Mijn ervaring is dat de Oppo bij streaming het net wat beter doet dan met de fysieke CD. Wel laat ik natuurlijk de Oppo het D/A gedeelte doen. Maar goed dat zou niet moeten uitmaken, jij gaat in beide gevallen digitaal naar de pre.
Ik heb zelf een Oppo BDP 105, maar ik vind dat een fysieke cd beter klinkt dan streamen via de dac van de  Oppo. Ook bij het streamen met een externe dac hoor ik geen verbetering.
Ik stream nu met een Auralic Aries naar een dac, daarbij is de geluidskwaliteit van streaming wel duidelijk beter als een fysieke cd.

fugazi_2009

Citaat van: hifi-ralph op februari 19, 2016, 12:12:48
Ik heb zelf een Oppo BDP 105, maar ik vind dat een fysieke cd beter klinkt dan streamen via de dac van de  Oppo. Ook bij het streamen met een externe dac hoor ik geen verbetering.
Ik stream nu met een Auralic Aries naar een dac, daarbij is de geluidskwaliteit van streaming wel duidelijk beter als een fysieke cd.

Bij mijn (gemodificeerde) Oppo BDP95 onverdvond ik dat wel. Maar uiteindelijk heeft die het ook afgelegd voor de Linn Klimax. Dus stereo streaming nu via de Linn, multi-channel via de Oppo.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op februari 19, 2016, 11:20:12
Ik heb het nieuwe album van Adele fysiek in huis, maar ook geript, full quality, apple lossless.

Het verschil met afspelen is absurd, imo te groot. Er zal daarom iets niet in orde zijn, toch? Het afspelen van de fysieke CD is zoveel beter, zowel technisch, als gehoormatig dan het afspelen van de geripte versie via de MAC Mini, standaard iTunes, standaard HDMI kabel.
De PRE wordt als DAC gebruikt, voor beide stromen.


Als ik een keer tijd heb ga ik daar toch even mee spelen. Een betere kabel, beter programma dan iTunes. Omzetten naar FLAC en afspelen via de Dune, etc.

Kabeltje was zo aangesloten, ik kon het niet laten. 90% van het verschil weg....... El cheapo Gamma kabel van 10 meter vs 200 euro Audioquest.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey