De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Nooff

Citaat van: Joris1971 op december 26, 2010, 10:43:28
Je bedoelt een Ford Mustang Cobra?
Ik denk dat hij een Shelby Cobra bedoelt.

blue-eyes

Laat ik het anders stellen.

Ik heb het besluit genomen, 1 jaar geleden, om te stoppen met leasen. Dat is een goed besluit geweest, emotioneel gezien (meer auto, veiligheid gezin, comfort, luxe) en financieel (129 euro overgehouden per maand, bij verkoop nu voor 5000 euro, maar ik krijg meer).

4 Jaar geleden nieuw huis gekocht, en de afgelopen jaren al het geld daarin geinvesteerd. Dus geen spaargeld meer. De auto moet vervangen worden binnen nu en een jaar. En lenen wil ik niet meer voor de wagen.
Leasen voelt ook niet goed meer, dus rationeel denken: set verkopen om de noodzakelijke auto te kopen. De set waar ik nu nauwelijks meer gebruik en waarin voldoende geld zit om een relatief jonge wagen te kunnen kopen. In het geval van de Lexus, zelfs goedkoper in de maand in onderhoud (exclusief afschrijving :D).

Per saldo: geen schuld voor auto, 3 jaar safe, meer geld voor huishouden / sparen (pensioen, studie kinderen :D). En een mindere set, maar nog steeds een wat veel mensen zouden willen hebben.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Nooff

Ik vind het een knappe, maar wel overwogen beslissing Eisse. Ik zeg zelf ook altijd, er is meer dan alleen audio/video. Net als jij heb ik vanaf kleins af aan al enorm veel passie voor auto's. Van audio en video kan je evengoed genieten als het niet zo'n High End is als Classé. Je hebt het beleefd, je hebt er van genoten, en nu wil je van andere dingen genieten. Ik kan me er goed in vinden. Als Audi liefhebber zeg ik.....nee ik zeg niks  :D Ik weet in ieder geval uit ervaring dat een Lexus fantastisch rijdt! Succes met je keuze  :)

HTip

Beetje onverwacht maar wel begrijpelijk. Je hebt echt een topset en als je daar te weinig gebruik van maakt, dan is het zonde van je geld. Je kan in het leven nu eenmaal niet alles hebben wat/hoe je wil, dus keuzes horen daarbij.

Veel plezier met je nieuwe auto en mocht je toch nog een keer een dedicated ruimte willen zien, dan ben je welkom!

Fijne 2e kerstdag nog :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

#5454
Laat ik het anders stellen.

Ik heb het besluit genomen, 1 jaar geleden, om te stoppen met leasen. Dat is een goed besluit geweest, emotioneel gezien (meer auto, veiligheid gezin, comfort, luxe) en financieel (129 euro overgehouden per maand, bij verkoop nu voor 5000 euro, maar ik krijg meer).

4 Jaar geleden nieuw huis gekocht, en de afgelopen jaren al het geld daarin geinvesteerd. Dus geen spaargeld meer. De auto moet vervangen worden binnen nu en een jaar. En lenen wil ik niet meer voor de wagen. En komend jaar moet de tuin over de kop, nieuwe garagedeur, en nog 3 of 4 rolluiken. En een keuken, maar dat is pas later.
Leasen voelt ook niet goed meer, dus rationeel denken: set verkopen om de noodzakelijke auto te kopen. De set waar ik nu nauwelijks meer gebruik en waarin voldoende geld zit om een relatief jonge wagen te kunnen kopen. In het geval van de Lexus, zelfs goedkoper in de maand in onderhoud (exclusief afschrijving :D).

Per saldo: geen schuld voor auto, 3 jaar safe, meer geld voor huishouden / sparen (pensioen, studie kinderen :D). En een mindere set, maar nog steeds meer dan veel mensen zouden willen hebben.
En om audiofiel ook nog tegemoet te komen: de trend voor thuiswerken blijft, dus meer thuis ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Hele duidelijke overweging en snap je wel. Er zijn in het leven belangrijkere zaken dan een stuk audio en apparatuur. En zoals het met muziek zou moeten gaan is dat je geniet van weergave. En dat lukt net zo goed op een Marantz/Denon/Pioneer etc. als op een Classé. Enige wat mij iets zorgen zou baren is hoe de speakers zich houden op een AV-Receiver.

Verder je nieuwe hobby, of overweging is ook wel een hele mooie. Wie weet doe ik het ook ooit nog eens. Stereo blijft voor mij altijd een prio, surround doe ik erg weinig en mogelijk dat ik ook nog eens een radicale stap overweeg.

Overigens geld sparen voor een toekomst van je kinderen is ook belangrijk, als ik mijn pa af en toe hoor hoeveel ik en mijn zusje hebben gekost dan krab je je toch wel even achter de oren. Daar kan je leuke auto's, sets of andere dingen mee doen :D Maar de liefde, het geluk, de lol die je van kinderen krijgt is priceless!! Heel veel succes bij deze overweging, en jou kennende komt het helemaal goed.

Joris1971

Vind persoonlijk dat Blue Eyes zich niet hoeft te verdedigen/verantwoorden over zijn keuze.

jowi

Citaat van: Joris1971 op december 26, 2010, 11:41:34
Vind persoonlijk dat Blue Eyes zich niet hoeft te verdedigen/verantwoorden over zijn keuze.
Klopt, maar dan moet je het ook niet op een forum willen bespreken ;)

blue-eyes

Citaat van: Joris1971 op december 26, 2010, 11:41:34
Vind persoonlijk dat Blue Eyes zich niet hoeft te verdedigen/verantwoorden over zijn keuze.

Thx. Maar geen probleem. Ik daar zelf omgevraagd door te posten. Reflectie is goed. Benadrukt zaken die je wel weet, maar niet uitgesproken hebt.

Zoals bijv. dat ik wellicht boven mijn stand heb geleeft kwa performance, terwijl ik het iets minder hoor en ook in finetuning geen voldoening vindt. Mijn hobby was absoluut genieten, maar duidelijk meer gericht op het updaten ervan ;)

En de discussie geeft altijd nieuwe ideëen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op december 26, 2010, 10:30:20
Ik weet niet waarom je mijn aanschaf prijzen, etc. erbij haalt. Feitelijk wel waar. Ik vraag gewoon marktconform. Dat ik zelf goedkoper heb gekocht maakt niets uit. Feitelijk is het geen afschrijving, maar wel geld wat wegloopt / gederfde inkomsten. Jij je zin. Hoe dan ook, nu kan ik nog geld vangen, over een paar jaar niet meer. Feit is dat ik domweg geen tijd meer maak voor een film.

Er is slechts 1 reden voor mijn vorige post. Omdat jij zelf de indruk wekt dat je een hoop toe moet leggen op de verkoop van je Classé set. Je post dat de afschrijving op je set de deur uitvliegt. Maar uit andere postings van jou blijkt dat dat niet waar is. Ik heb echt geen enkel probleem met winst bij verkoop, het voordeeltje dat je bij inkoop had mag je ook bij verkoop zelf houden. Je moet alleen niet beweren dat je veel toe moet leggen bij de verkoop. Dan had je over dat aspect beter niet kunnen beginnen (of dacht je dat ik de enige ben die zich dat nog kon herinneren of die de zoekfunctie van het forum gebruikt)?

Ik denk dat je het gewoon heel goed hebt gedaan met je inkoop, complimenten juist daarvoor. Nieuw kopen voor de prijs van tweedehands. Zo zie je dat high end escapades niet altijd de hoofdprijs hoeven te kosten. Overigens heb ik mijn eigen set ook volledig betaald uit mijn eigen centen, ik heb dat altijd apart gehouden zodat er geen discussies over zijn. Lijkt mij een heel gezonde insteek.

Verder wens ik je heel succes bij het zoeken naar de juiste droomauto. Lijkt mij een nog moeilijker queeste dan een goede audioset bij elkaar zoeken. En als je er meer van kan genieten dan van je audioset, dan heb je groot gelijk. Maar niet over een jaartje weer stiekem high end gaan kopen, hè? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Gaeje

#5460
Uiteraard moet iedereen doen wat hij wil, en een mooie auto is ieders recht. ik hou er zelf ook erg van, maar let wel: als je tegen een boom knalt ben je hem kwijt. (ok het eerste jaar pak je dan wel omnium maar dat is ook maar 1 of 2 jaar en daar heb je nooit de nieuwwaarde van terug. (tenzij dat je het in de eerste week voorhebt ofzo)

Ik ken blue eyes natuurlijk niet zo goed, maar zou het ook niet kunnen dat het een geval is van meegesleept worden in de HTforum hypes a la classé, velodyne...

stuff waar je zelf NOOIT zou opkomen als je hier niet zoveel rondhangt. (let wel dit is geen verwijt of niks, ik kan alleen maar zeggen hoe ik het zélf ervaar als ik meer vrije tijd heb (en dus meer op het forum campeer)

en als je dan even een stap terug neemt (zoals B.E nu even doet) en reflecteert over wat belangrijk is in je leven of hoeveel tijd je met wat doorbrengt kan het wel eens heel erg uit balans zijn. En als hij dan toch zijn eigen gevoel wil volgen krijgt hij het halve forum op z'n dak. Tuurlijk zijn het mooie spullen, maar als hij er nu gewoon de tijd niet voor heeft is het zonde van het materiaal denk ik.

ik heb hetzelfde met moto's bvb: ik heb een prachtige ducati monster, maar ik zou héél graag nog zo'n 848 erbij hebben, voor de zeldzame trackdays en voor de looks gewoon, maar ik doe misschien 6000 km per jaar met de moto, dan valt zo'n 2de ding van 14.000 euro moeilijk te rechtvaardigen. Maar ik ben wel de enige die die call kan maken, niet mijn lief, niet mijn vrienden, niet het forum...

Dus blue eyes, doe gewoon lekker waar je zin in hebt. Maar rijd wel voorzichtig  :)

edit: ik zie dat blue eyes ongeveer net hetzelfde gepost heeft tijdens dat ik aan het typen was.

blue-eyes

Citaat van: Audiofiel op december 26, 2010, 12:07:21
Er is slechts 1 reden voor mijn vorige post. Omdat jij zelf de indruk wekt dat je een hoop toe moet leggen op de verkoop van je Classé set. Je post dat de afschrijving op je set de deur uitvliegt. Maar uit andere postings van jou blijkt dat dat niet waar is. Ik heb echt geen enkel probleem met winst bij verkoop, het voordeeltje dat je bij inkoop had mag je ook bij verkoop zelf houden. Je moet alleen niet beweren dat je veel toe moet leggen bij de verkoop. Dan had je over dat aspect beter niet kunnen beginnen (of dacht je dat ik de enige ben die zich dat nog kon herinneren of die de zoekfunctie van het forum gebruikt)?

Ik denk dat je het gewoon heel goed hebt gedaan met je inkoop, complimenten juist daarvoor. Nieuw kopen voor de prijs van tweedehands. Zo zie je dat high end escapades niet altijd de hoofdprijs hoeven te kosten. Overigens heb ik mijn eigen set ook volledig betaald uit mijn eigen centen, ik heb dat altijd apart gehouden zodat er geen discussies over zijn. Lijkt mij een heel gezonde insteek.

Verder wens ik je heel succes bij het zoeken naar de juiste droomauto. Lijkt mij een nog moeilijker queeste dan een goede audioset bij elkaar zoeken. En als je er meer van kan genieten dan van je audioset, dan heb je groot gelijk. Maar niet over een jaartje weer stiekem high end gaan kopen, hè? ;D

Ik heb er geen problemen ermee dat mensen dat weten, totaal niet. Afgezien daarvan, ik raak ze wel kwijt. Morgen gaan ze op audiomarkt.de .


Ik denk dat het meer een kwestie van definitie, zoals al eerder uitgelegd. Afschrijving is dan niet het juist woord, maar je weet wel wat ik bedoel.
Ik krijg nu meer dan 10.000 euro, over 2 jaar 5000 euro. Dus feitelijk stel jij dat dit geen afschrijving is omdat ik het bedrag niet heb betaald. Ok, klopt. Maar ik kan nu wel 5000 euro MEER krijgen dan over 2 jaar. Dat bedoel ik met afschrijving.


Mbt audio hobby: op dit moment, met huidige middelen, etc. gaat het niet gebeuren. Maar ik sluit niets uit als de situatie veranderd. Je moet voor elk moment iets beslissen ;)
Nu is dat de juiste beslissing, wellicht over 6 maand een dom besluit. Achteraf weten we het altijd beter.




En ja zeg, met een dikke receiver kan je echt niet genieten van een mooie film. Hoe komen we daarbij :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

jowi

Terugkijkend vond ik het al erg vreemd dat toen je de Velodyne DD15 kocht, je totaal geen interesse had in het afstellen of de techniek erachter, je wilde er niet eens aan beginnen. Daar begreep ik toen niks van... ik had toen al het idee dat het meer om het bezit ging dan om het gebruik. Of is dat te kort door de bocht?

blue-eyes

Nope, was niet het bezit. Was wellicht een laatste stuiptrekking van iets wat al lang door het hoofd speelde ;)

Mbt afstellen, etc. dat heb ik NOOIT gehad, dat is gewoon niet mijn ding. Uiteraard wel de basics en iets meer, maar niet zo intensief als de fanatiekelingen hier doen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

silent cinema

Mijn bijdrage "Je kunt beter spijt hebben van iets wat je gedaan hebt dan spijt hebben van iets wat je niet gedaan hebt"

Waarom probeer je niet gelijk van de gelegenheid gebruik te maken om op redelijk hoog niveau een stereo set neer te zetten als je toch maar 5 a 6 films de afgelopen 6 maanden gekeken hebt, daarbij komt ook nog zodra je kinderen rond hebt lopen welke over het algemeen na 19:00 uur slapen kun je ook geen gebruik maken van een woofer welke je huis op zijn grondvesten laat trillen.

Dus misschien en een een mooie auto en je droom verwezenlijken richting Wilson.
Sony 75" - Sonos - B&W

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame


silent cinema

Wilson in een Lexus wordt moeilijk, aan de andere kant volgens mij staan er in je topic ook foto's van wat te grote dozen in een te kleine cabrio  ;D
Sony 75" - Sonos - B&W

bokkes

#5468
Citaat van: Joris1971 op december 26, 2010, 11:41:34
Vind persoonlijk dat Blue Eyes zich niet hoeft te verdedigen/verantwoorden over zijn keuze.
Ben ik het mee eens maar in zijn eerste pleidooi heeft hij het over minimaal 4 uur per dag in de auto zitten.
En in zijn verdediging heeft hij het over 2 tot 3 dagen thuis werken.
Inclusief het weekend zit je dan meer thuis als in de auto  ;)

Verder geen makkelijke beslissing denk ik.
bokkes

Hopjesvla

#5469
Potverdorie, het zit iedereen wel hoog he?  :closedeyes:

Ik denk dat BE vooral zelf moet doen waar hij zich goed bij voelt, zonder zich te hoeven verantwoorden aan anderen. Denk dat sommigen het pijn doet om te zien dat iemand een set als deze weg doet..  ;)

Discussie over afschrijving snap ik ook niet helemaal, dat staat namelijk los van het bedrag waar iemand wat voor heeft gekocht. Afschrijving is in elk geval precies hetzelfde, persoonlijk verlies/winst kan wel verschillen natuurlijk. Ookal heeft ie de set van de dealer cadeau gekregen omdat ie zo aardig is, dan nog heb je te maken met een flinke afschrijving als je nog even wacht (ookal resulteert een verkoop altijd in een winst).
Hoewel de eindtrap al discontinued is, is de processor nog het huidige topmodel; dat devalueert natuurlijk zo een paar duizend euro op het moment dat Classé met een nieuw vlaggenschip komt. Dus is nu verkopen altijd verstandiger (puur financieel gezien) dan nog even een jaartje (of twee) wachten.

Persoonlijk denk ik dat de vraagprijzen niet helemaal marktconform zijn (voor het geld van de twee Classé's van BE heb je een nieuwe SSP800, en een demo CA2200 en CA3200 combo), maar is altijd eigen keuze. Het is een geweldig mooie set waar iemand anders ongetwijfeld heel erg blij mee gaat zijn :)

blue-eyes

Een superkoop van een dealer maakt het nog niet minder marktconform. Ik heb mijn prijzen gebaseerd waarvoor ze op audiomarkt.de worden aangeboden.

Normale prijzen zonder korting is voor de Classe set bijna 20.000 euro.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Workaholic

#5471
Hey Eisse,

Nu moet ik wel snel langs komen voor een kop koffie.. want audiomarkt.de kan snel gaan ;)

Respect voor je keuze en het feit dat je openstaat voor reflectie op het forum. Ik herken mezelf wel in jouw reactie en vraag me de laatste tijd ook af of ik niet wat stappen terug moet gaan zetten.
Bij mij gaat het echter niet direct om het geld, of een andere hobby, maar meer uit principe dat ik wellicht wel niet audiofiel genoeg ben om ruim 15k aan apparatuur te hebben staan.

Ik zou bijna durven toegeven dat het classé virus mij heeft aangestoken omdat het gewoon erg mooi spul is en je graag wilt uitbreiden om de set compleet te maken. Nu is de set compleet en dan vraag je je af of je niet beter af bent met een goedkopere set die een betere prijs/kwaliteit verhouding heeft ;). (Afgelopen week bij de buurman een set tannoys gehoord die samen met een marantz nog geen 2400 euro hebben gekost. Het geluid was zeer prettig, lekkere bass punch en klinkt misschien wel beter dan mijn set en dat voor 2400 euro vs 15k :(.)

Maar goed, laat ik jouw topic niet vervuilen met al mijn twijfels!

Wat de auto betreft : als audifan zou ik je natuurlijk een Audi adviseren en geen Lexus. De A6 3.0tdi is wellicht minder verstandig.. laat je je anders even adviseren op audiforum.nl ;). Daar zitten nog wel meer ht-forummers.

PS: Verkoop je het meubel niet los? Ik heb nog steeds geen tv meubel gevonden voor mijn spullen :(
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

blue-eyes

Het meubel is zeker los te koop, mits de Classe verkocht is.

Je krijgt dan:

EV stand (1 laag) en een 4 laags meubel, met 3 of 4 reserve platen. Hoogtes exact voor: SSP800, CA5200 en CDP300.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

skoebiedoe

Ging eerst niet reageren maar....respect man...
meer ga ik hier niet over zeggen. ;)

Workaholic

Citaat van: Blue-Eyes op december 26, 2010, 20:24:53
Het meubel is zeker los te koop, mits de Classe verkocht is.

Je krijgt dan:

EV stand (1 laag) en een 4 laags meubel, met 3 of 4 reserve platen. Hoogtes exact voor: SSP800, CA5200 en CDP300.

Doe me even een pm als alles verkocht is. Als het even kan wil ik de indeling wel iets aanpassen (minder hoog). Kan dat?
Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics