De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

scrutinizer

Citaat van: Blue-Eyes op mei 12, 2010, 13:58:12
Groep 1: rechstreeks op de EV
Groep 2: TV, UPC
Groep 3: PRE, en loopwerken als de Oppo en Classe CD speler

Belden 3 * 2,5mm, eigen groepenkast met eigen beveiliging. Stroomkabels ook Belden, Furutech afgemonteerd.

Ik moet hier nog mee gaan testen. Of ik wel verschillen ga horen. Ik heb de basis iig in orde. Dat was mijn prioriteit. Wellicht ook een beetje vooraf indekken, ik heb dit niet uitgebreid getest maar overtuigd door diverse techneuten en non techneuten. En een stukje lezen. De uitgave is niet extreem.
Ik denk te horen dat het geluid cleaner is geworden, rustiger.


P.s. ik denk ook te weten dat de man op missie eens zijn PPP komt langsbrengen :P :P

Op orde zoals je zelf al aangeeft. :)

Maar vooral het aspect uitsplitsing:(vanuit een enkele of meerdere fase), wel of niet aardlek beveiligd plus de aardings scheme zouden volstaan mijn nieuwsgierigheid enigszins te bekoelen. :smile:

Vwb PSA PP's ben ik wat meer retro georienteerd.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

De drie groepen hebben een eigen, extra aardlek. Afgetapt van de regeliere primaire stroomvoorziening, dus op dezelfde fase.


PPP: ik ben gewoon nieuwsgierig, en hij woont om de hoek (zo ongeveer ;) )
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

Duidelijk!!

Maar gezien de toename in huishoudelijke gadgets ( '80>) is 3 fase (3x 25A) geen wenkbrauw rijzende aangelegenheid meer. ::)
Vandaar mijn vraag. ;)

Even voor de duidelijkheid. Wel PP maar geen Premier. :dry:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Het zou idd nog beter kunnen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JeKa

#4279
Citaat van: Blue-Eyes op mei 12, 2010, 12:53:35
Wat voor moois dan? Ik heb overal de top stukken van.
Citaat van: Blue-Eyes op mei 12, 2010, 13:29:42
Moeilijk he? Om te zien dat er weer een forumgenoot klaar is :D :D :P
Citaat van: Blue-Eyes op mei 12, 2010, 12:53:35
Het enige wat ik nog zie gebeuren zijn zaken in de acoustiek. Of als Classe met updates komt, nieuwe PRE of BD speler.
Speakers zou iets kunnen zijn, maar dan moet ik erg diep in de buidel tasten. Nee het is goed zo!
:sigh:


Je weet inmiddels toch hoe het werkt. Dat je tevreden bent betekent niet dat het niet weer gaat jeuken, als is het maar omdat het zoek- en aankooptraject zo leuk is!  :)

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Kjelt

Citaat van: scrutinizer op mei 12, 2010, 14:37:40
Maar gezien de toename in huishoudelijke gadgets ( '80>) is 3 fase (3x 25A) geen wenkbrauw rijzende aangelegenheid meer. ::)
Vandaar mijn vraag. ;)
Ik heb ook 3x25A maar zorg ervoor dat alle HT apparatuur op 1 en dezelfde fase is aangesloten, wel met aparte groepen en zelfs aparte leidingen die op een andere manier door het huis lopen (maar dat was meer omdat ik de mogelijkheid had bij de verbouwing van mijn keuken  :D )
De andere twee fases zijn dan voor keukenapparatuur waar voornamelijk de koelkast en magnetron een bron van storing zijn en een andere fase voor de wasapparatuur.

Dus zo slecht is het nog niet bij Blue-eyes als hij er maar voor zorgt dat de was en koel apparatuur uit staat als hij gaat ht'en  :D

scrutinizer

#4282
Citaat van: Kjelt op mei 12, 2010, 16:57:37
Ik heb ook 3x25A maar zorg ervoor dat alle HT apparatuur op 1 en dezelfde fase is aangesloten, wel met aparte groepen en zelfs aparte leidingen die op een andere manier door het huis lopen (maar dat was meer omdat ik de mogelijkheid had bij de verbouwing van mijn keuken  :D )
De andere twee fases zijn dan voor keukenapparatuur waar voornamelijk de koelkast en magnetron een bron van storing zijn en een andere fase voor de wasapparatuur.

Dus zo slecht is het nog niet bij Blue-eyes als hij er maar voor zorgt dat de was en koel apparatuur uit staat als hij gaat ht'en  :D
Geloof ook niet dat ik iets anders suggereerde, Kjelt.
Het is idd niet aan te raden de apparatuur via verschillende fasen te gebruiken, dat i.v.m. het 120 grd verschoven zijn en voorijlen.
Maar nu je toch reageer wil ik je wel opmerkzaam maken op het feit dat deze voordelen verkregen door het verdelen van meerdere groepen - buiten (mogelijke) overbelasting - mede voortkomen uit het gebruik van gelijke lengten van zowel fase, nul als aarde geleiders.

En zijn er buiten de koeling en magnetron nog meer gremlins  o.a. PC, CV, het permanente ventilatiesysteem, hete luchtoven, elektrische kookvoorzieningen, onze koffie en water kookvoorzieningen ..... om er buiten alle airborn vervuilers ::) nog een paar te noemen.

;)

Anton.
 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Citaat van: JeKa op mei 12, 2010, 15:52:18
:sigh:


Je weet inmiddels toch hoe het werkt. Dat je tevreden bent betekent niet dat het niet weer gaat jeuken, als is het maar omdat het zoek- en aankooptraject zo leuk is!  :)


Zal best, maar WAT dan?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op mei 12, 2010, 17:37:55
Zal best, maar WAT dan?

Grotere TV?

En dan kan je nog het tweaken met voetjes onder apparatuur, steuntjes onder kabels e.d. gaan doen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

scrutinizer

#4285
Citaat van: Blue-Eyes op mei 12, 2010, 17:37:55
Zal best, maar WAT dan?
Ik neem van je beschrijving aan dat je het goed voor elkaar hebt, Eisse. Zowel psychisch als elektrisch. ;D
Waar je dat zelf al eerder aangaf is een esthetisch verantwoord stukje akoestiek aanpassing nog game.
Met nadruk op 'esthetisch'.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

JeKa

#4286
Citaat van: Blue-Eyes op mei 12, 2010, 17:37:55
Zal best, maar WAT dan?

Citaat van: Blue-Eyes op mei 12, 2010, 12:53:35
Het enige wat ik nog zie gebeuren zijn zaken in de acoustiek. Of als Classe met updates komt, nieuwe PRE of BD speler.
Speakers zou iets kunnen zijn, maar dan moet ik erg diep in de buidel tasten.

Raphie

Speakers is natuurlijk wel enigsinds noodzakelijk nu je set op dit niveau is gekomen. weg met de JBL's en iets moois 80xD terug   :devil:
Aukoustiek misschien i.d.d. ook een optie, de U vormige huiskamer, blijft daarin natuurlijk ook een leuke uitdaging
verder i.d.d. maar eens naar de PPP komen luisteren wanneer hij speelt
Cleanwave, Multiwave en 60 Ampere regenerated output kan je niet omheen, Je leest het goed, de PPP kan tot 60 Ampere leveren uit een 20 Amp schakelaar  8)
JBL PRX Power!

blue-eyes

#4288
Citaat van: fugazi_2009 op mei 12, 2010, 17:53:01
Grotere TV?

En dan kan je nog het tweaken met voetjes onder apparatuur, steuntjes onder kabels e.d. gaan doen.

52" is groot zat, maar een mooie Pioneer Plasma van 60" is nog beter ;) . Ik ben tevreden met de huidige 52".

Blokjes, etc. Dat soort zaken ben ik niet zo gevoelig voor. Ik geloof absoluut dat er meer is dan we kunnen bevatten, ik geloof ook dat ik er echt wel meer uit zou kunnen halen, maar nu draait het op een nivo wat ik acceptabel vind. Ik ga niet oneindig met dat soort tweaks neuzelen, met respect voor anderen. Laat Snowmaster dat maar doen :P. Daar haal ik iig absoluut niet mijn plezier uit.

Speakers is nu idd mijn zwakste schakel. Maar wat ik dan zou willen is een echte stap, niet een sprongetje voorwaarts. Een B&W 80x zou ik gratis moeten krijgen wil die hier komen te staan :D :P . De 803, 804 kleuren teveel, het midden druk het laag en hoog iets weg. Dat heb ik ooit gehoord, een jaar of 5 geleden. Wellicht dat de huidige series beter zijn?
Wel een mooie ervaring met een 801 op McIntosh, dat klonk indrukwekkend.
Maar voor het geld van een 800/801 heb ik ook een JBL K2S9800 (range Synthesis ! ! ! !) . Dan hoef je die 801 of zelfs de 800 echt niet! Er staat nu een setje te koop in Denemarken voor 13000 euro.
Optisch gezien vind ik de Audio Physic ook mooi om te zien, of een Kharma. Ik heb een veel te dure smaak geloof ik. En, even je tegemoet te komen: nooit gehoord, geen idee of ze matchen en of ik het een plezierige sound vind. Maar ja, je toch eerst ergens op selecteren. Je kan moeilijk 5000 merken gaan luisteren :D :D


De mooie droom JBL's :

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

denk dat je aangenaam verrast wordt door de huidige B&W line-up maar die JBL's zijn ook wel  :inlove:
JBL PRX Power!

blue-eyes

Citaat van: Raphie op mei 12, 2010, 18:42:03
denk dat je aangenaam verrast wordt door de huidige B&W line-up maar die JBL's zijn ook wel  :inlove:

Mag ook wel voor 30.000 euro :D

JBL is wat ondergewaardeerd doordat ze nogal een PA achtergrond hebben en zeker de lagere regionen nogal boemerig zijn. De TIK is dat juist NIET, de K2 serie wordt gebruikt in de duurste dedicated thuis bioscopen van enkele tonnen.
Zoek eens op synthesis systemen. Ik wil ooit nog eens zoiets beluisteren, in Enkhuizen kan dat. Er zal toch een keer een update moeten komen, de huidige Synthesis systemen zijn gebaseerd op de Lexicon MC12 (toch mooi Harman als moedermaatschappij).


p.s. Die 801 was een huidige versie.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

M'n Audioquest HDMI-3's zijn trouwens ook binnen.
Ik moet zeggen ze klinken goed! (op OPPO en DUNE)
JBL PRX Power!

blue-eyes

Citaat van: scrutinizer op mei 12, 2010, 18:01:23
Ik neem van je beschrijving aan dat je het goed voor elkaar hebt, Eisse. Zowel psychisch als elektrisch. ;D
Waar je dat zelf al eerder aangaf is een esthetisch verantwoord stukje akoestiek aanpassing nog game.
Met nadruk op 'esthetisch'.

;)

Anton.

Ik geef dit antwoord de meest kans ;)


Overigens net 2 HDMI kabels binnen gekregen, de HDMI bekabeling dus nu ook op orde.
Dank aan BB&G en aan Nooff.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Davey

Die JBL's zij zo verschrikkelijk mooi  :inlove:

blue-eyes

Citaat van: Blue-Eyes op mei 12, 2010, 07:11:48
En daar ben ik nu juist nieuwsgierig naar  ;)


@fugazi: ik rij nu fors goedkoper dan met mijn leasewagen (in April, zelfs 14 ct, over 4500km, inclusief alle kosten, ook de afschrijving).

Dit over de afgelopen 7 maand genomen. Langer heb ik hem nog niet. Ik loop binnen :P

Oeps: het moet 17 ct zijn, is 14 ct zonder afschrijving.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

ajbeefde

Citaat van: Blue-Eyes op mei 12, 2010, 21:00:59
Oeps: het moet 17 ct zijn, is 14 ct zonder afschrijving.


Oooops.  ;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

blue-eyes

Kinderen zijn vandaag, tot en met zondag bij Opa en Oma.

Even op volume standje hard. Knalt de kamer uit . . . . Lekker harde, strakke bass. Is dat vertekening doordat je veel volume genereert of heeft bass volume nodig? Tja, hoe dan ook, de CD's van Michael Jacksen spatten de speakers uit (muziek luister ik zonder sub).

De HDMI kabels zitten er tussen ipv de W&M's. Wat me lijkt op te vallen in het beeld is dat het zwart zwarter is geworden, minder grijzig.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BuSpu

Het effect van de Fletcher–Munson curves  ;)

blue-eyes

Dank!

Voor anderen:

Citaat
De phon of foon is de eenheid van de door het gehoor waargenomen luidheid van geluid in de vorm van een zuivere toon.

Het doel van de phonschaal is het effect van frequentie op de luidheid van tonen die personen waarnemen te compenseren. Heel hoge en heel lage tonen worden namelijk - bij dezelfde geluidsdruk - minder goed waargenomen. Verder worden tonen met een heel hoge geluidsdruk minder hard waargenomen. Dit komt onder andere door een spiertje in het oor dat reflexmatig de gevoeligheid van het oor aanpast als er harde geluiden optreden.

Per definitie is 1 phon gelijk aan 1 decibel bij een frequentie van 1 kHz.

De Fletcher-Munson curves (zie de figuur) zijn een manier om het verband in beeld te brengen tussen een decibel geluidsdruk en de luidheid in phon.

De phon is de "exacte" manier om de luidheid van het geluid in beeld te brengen. Het is echter een moeilijk hanteerbare eenheid. Daarom wordt in de praktijk vrijwel altijd de dB(A) gebruikt, die echter alleen geldt voor lage hoogte van de geluidsdruk, namelijk ca. 20-40 phon.

Bron: Wikipedia
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

JeKa

Citaat van: Raphie op mei 12, 2010, 18:49:33
M'n Audioquest HDMI-3's zijn trouwens ook binnen.
Ik moet zeggen ze klinken goed! (op OPPO en DUNE)

100101101101001010101010 is toch altijd jouw statement?