De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op mei  3, 2010, 19:26:40
Ik heb geen MIT meer, ik ben overgestapt naar Pink Faun bekabeling.

Nou ja zeg, zelfs het laatste restje zekerheid waar ik me aan vast kon klampen valt nu weg!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Robbert54

Citaat van: Blue-Eyes op mei  3, 2010, 19:18:48
Wat beschouwen jullie als de ultieme HDMI kabel? En dan niet zo individueel, maar meer algemeen erkent.
tja is toch voor iedereen weer persoonlijk. ik ben erg tevreden met de kabels van W&M, maar een merk als Qed vind ik voor de prijs nog wel erg goed, audioquest schijnt ook erg goed te zijn.

persoonlijk betwijfel ik nog steeds erg of een overdreven dure kabel ook daadwerkelijk nog een verbetering geeft.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fugazi_2009

Ik zou blind op Bjorn vertrouwen, Audioquest Carbon it is!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

#4128
Ziet er nog prachtig uit ook:



Nu weet ik ook wel dat je die kabel nooit meer ziet als die eenmaal achter je apparatuur zit. Maar alleen al voor het gevoel, en je weet wat ik altijd zeg. Het psychologische effect is een ondergewaardeerde factor in het geheel.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op mei  3, 2010, 19:30:13
Als het om video gaat is het niet zo spannend, wanneer het echter ook voor audio belangrijk is, dan hebben wij de proef op de som genomen en veel verschillende hdmi-kabels vergeleken. In de setup in Hilversum is daarom de Audioquest Carbon blijven zitten, goede performance tegen een goede prijs/ kwaliteit verhouding.

Wanneer we straks naar meer high-end blu-ray spelers gaan, wil ik ook vooral het duurdere segment nog eens over doen in de test.

Groet,

Bjorn

Ha die Bjorn,

het gaat me om de audio connectie tussen het loopwerk en de processor. Video laat ik lekker de W&M hangen. Voor audio wil ik toch eens luisteren naar iets goeds.
Wat versta jij onder duurder segment kabels? In welke prijsklasse?
Ken je de Audioquest HDMI-3?


Ik heb dus nu: Supra en Audioquest Carbon.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: fugazi_2009 op mei  3, 2010, 19:32:58
Ik zou blind op Bjorn vertrouwen, Audioquest Carbon it is!

Grapjas ;D. Overigens is het bij de meeste HDMI kabels wel belangrijk dat je in de juiste richting speelt ;).

fugazi_2009

Hmm, ik heb nog steeds geen prijslijst van Audioquest (welke vriendelijke leverancier gaat mij die emailen?), maar ik gok 175 euro of zo voor een metertje?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Citaat van: bmateijsen op mei  3, 2010, 19:36:03
Grapjas ;D. Overigens is het bij de meeste HDMI kabels wel belangrijk dat je in de juiste richting speelt ;).

Eigenlijk was ik serieus. Hoewel ik nu ik het teruglees de grap er ook wel van inzie (ben met 3 pc's tegelijk bezig dus niet zo scherp als ik zou moeten zijn).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Citaat van: fugazi_2009 op mei  3, 2010, 19:30:59
Nou ja zeg, zelfs het laatste restje zekerheid waar ik me aan vast kon klampen valt nu weg!
Sorry :D :D Ik denk dat jij blijft hangen, dat wij gewoon vooruit gaan ;)

Citaat van: fugazi_2009 op mei  3, 2010, 19:34:25
Ziet er nog prachtig uit ook:



Nu weet ik ook wel dat je die kabel nooit meer ziet als die eenmaal achter je apparatuur zit. Maar alleen al voor het gevoel, en je weet wat ik altijd zeg. Het psychologische effect is een ondergewaardeerde factor in het geheel.
Ik zie niets, maar ik deel je mening ;)

Citaat van: fugazi_2009 op mei  3, 2010, 19:32:58
Ik zou blind op Bjorn vertrouwen, Audioquest Carbon it is!

Ik vertrouw nooit iemand blind, maar ik hecht wel veel waarde aan de mening van bepaalde mensen. Ook die van Bjorn ;)

Citaat van: The Vampire op mei  3, 2010, 19:31:27
tja is toch voor iedereen weer persoonlijk. ik ben erg tevreden met de kabels van W&M, maar een merk als Qed vind ik voor de prijs nog wel erg goed, audioquest schijnt ook erg goed te zijn.

persoonlijk betwijfel ik nog steeds erg of een overdreven dure kabel ook daadwerkelijk nog een verbetering geeft.

Bij digitale coax en reguliere interlinks (cinch en xlr) geloof ik daar zeker in. Video kabels heb ik nooit echt getest. Direct een vrij dure gekocht.
Mbt HDMI hoor je veel meer verhalen dat met de eerder genoemde type bekabelingen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op mei  3, 2010, 19:34:29
Ha die Bjorn,

het gaat me om de audio connectie tussen het loopwerk en de processor. Video laat ik lekker de W&M hangen. Voor audio wil ik toch eens luisteren naar iets goeds.
Wat versta jij onder duurder segment kabels? In welke prijsklasse?

Prijsklasse tot 1000 euro voor 1m..

CitaatKen je de Audioquest HDMI-3?

Ja, maar die is in die vergelijking niet meegenomen. Echter de HDMI-3 is qua techniek een beetje ingehaald en de Carbon doet er voor mij niet voor onder ;).

CitaatIk heb dus nu: Supra en Audioquest Carbon.

Wij hebben deze uitvoerig vergeleken, dus ik ben benieuwd naar jouw ervaring.

Groet,

Bjorn

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op mei  3, 2010, 19:40:51
Wij hebben deze uitvoerig vergeleken, dus ik ben benieuwd naar jouw ervaring.

Groet,

Bjorn

Ik doelde dat deze aangeraden werden. Ik heb ze niet ;)

p.s. Jack: ziet er idd erg strak uit, en idd, met pijltje :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: fugazi_2009 op mei  3, 2010, 19:37:24
Hmm, ik heb nog steeds geen prijslijst van Audioquest (welke vriendelijke leverancier gaat mij die emailen?), maar ik gok 175 euro of zo voor een metertje?

Ietsje minder... 159 euro voor de Carbon.
Prijslijst.. PM me maar met je e-mail. Is wel overigens een flink aantal mb's. ;).

Robbert54

ik doelde ook specifiek op hdmi eigenlijk. bij overige kabels ben ik wel een believer, maar wat betreft hdmi video ben ik er niet zo zeker van.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

#4138
159 euro is meer dan goed te doen. Hiversum is dichtbij, altijd op voorraad?


Welke lengtes zijn er te krijgen? Ik doel op minder dan 1 mtr.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op mei  3, 2010, 19:39:38
Sorry :D :D Ik denk dat jij blijft hangen, dat wij gewoon vooruit gaan ;)

Au

Citaat van: Blue-Eyes op mei  3, 2010, 19:39:38
Ik zie niets, maar ik deel je mening ;)
Aangepast (bah, slimme websites!)

Citaat van: Blue-Eyes op mei  3, 2010, 19:39:38
Ik vertrouw nooit iemand blind, maar ik hecht wel veel waarde aan de mening van bepaalde mensen. Ook die van Bjorn ;)
Niemand?

Citaat van: Blue-Eyes op mei  3, 2010, 19:39:38
Bij digitale coax en reguliere interlinks (cinch en xlr) geloof ik daar zeker in. Video kabels heb ik nooit echt getest. Direct een vrij dure gekocht.
Mbt HDMI hoor je veel meer verhalen dat met de eerder genoemde type bekabelingen.
Volgens mij zijn de verhalen bij HDMI juist nog harder dat het geen bal uitmaakt. Totdat die mensen hun projector 15 meter van hun speler zetten en enkel nog sneeuw zien. (En nee, dan zaten zie niet naar De Hel van '63 te kijken)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

onder de 5 mtr hoor je die verhalen nog sterker
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op mei  3, 2010, 19:42:13
Ik doelde dat deze aangeraden werden. Ik heb ze niet ;)

p.s. Jack: ziet er idd erg strak uit, en idd, met pijltje :D

Supra heeft een zeer goede prijs/ kwaliteitsverhouding, de Carbon zorgde in onze cinema voor meer integratie, losser beeld, betere definitie in het geluid, meer resolutie in het laag.

Nadeel van onze setup althans met blu-ray, de BD-60 van Panasonic. ;). (maar deze is zo makkelijk regiovrij)

Groet,

Bjorn

fugazi_2009

Citaat van: The Vampire op mei  3, 2010, 19:43:12
ik doelde ook specifiek op hdmi eigenlijk. bij overige kabels ben ik wel een believer, maar wat betreft hdmi video ben ik er niet zo zeker van.

Geloof doet er niet toe (dat mag hier toch ook niet bediscusieerd worden, of tegenwoordig weer wel? Ik weet het ook niet meer, heb net geleerd dat ik stil ben blijven staan  :(), feiten willen we!
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#4143
Citaat van: fugazi_2009 op mei  3, 2010, 19:43:57
Niemand?

Ok, paar uitzonderingen ;) Oa Bjorn met zijn verhaal over de Carbon.



grrrrrrrrrrrr  Mijn keyboard is kapot. De N doet het niet, moet erg hard rammen, maar dan krijg ik er soms wel 10 stuks. Helemaal schoongemaakt, ik @#$$@ ding zo weg, morgen maar een nieuwe halen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

Citaat van: Blue-Eyes op mei  3, 2010, 19:43:41
159 euro is meer dan goed te doen. Hiversum is dichtbij, altijd op voorraad?

Nee, maar PM me en deze is snel binnen ;).

CitaatWelke lengtes zijn er te krijgen? Ik doel op minder dan 1 mtr.

0,6m, want veel minder heeft niet echt zin ;)

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op mei  3, 2010, 19:47:53
Ok, paar uitzonderingen ;) Oa Bjorn met zijn verhaal over de Carbon.



grrrrrrrrrrrr  Mijn keyboard is kapot. De N doet het niet, moet erg hard rammen, maar dan krijg ik er soms wel 10 stuks. Helemaal schoongemaakt, ik @#$$@ ding zo weg, morgen maar een nieuwe halen.

De MM is nog 10 minuten open. En volgens mij haal of jij of je keyboard de r en de n door elkaar.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Robbert54

Citaat van: fugazi_2009 op mei  3, 2010, 19:49:47
De MM is nog 10 minuten open. En volgens mij haal of jij of je keyboard de r en de n door elkaar.
zo jij bent echt wakker vandaag zeg :clapping:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fugazi_2009

Citaat van: bmateijsen op mei  3, 2010, 19:48:46
0,6m, want veel minder heeft niet echt zin ;)

Luister eens naar een oude man, die stil is blijven staan, neem een kabel van 1m. Bjorn was vriendelijk genoeg om mij aan een 0.5m hdmi kabel te helpen. Met een beetje stevige kabel, wat die audioquest ook zal zijn hoe je dan niet veel speelruimte over.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Citaat van: The Vampire op mei  3, 2010, 19:50:40
zo jij bent echt wakker vandaag zeg :clapping:

Ja en BE kan niet meer reageren want die heeft net zijn keyboard weg gegooid.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Zie je, hij leest nog wel mee maar is lekker rustig geworden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one