De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op februari  1, 2010, 11:45:27
Er is genoeg gestort door de donateurs. het wordt de Librije in Zwolle :D :D

Toch handig zo'n commercieel forum
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

sr7000

Citaat van: Blue-Eyes op februari  1, 2010, 09:02:20
Toevallig niet, de admins gaan met elkaar uit eten.
En zondag ga ik op verjaarsvisite.

Nou dan eet smakelijk, en alvast gefeliciteerd en zo! Het weekend daarna misschien?

blue-eyes

Moet ik even bekijken, maar dat weet ik pas na het weekend.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Welke PRE's zijn er op de markt die HD ondersteunen?

Dit als sub oplossing (HD pre toevoegen, huidige pre als passthrough voor HT en dedicated stereo).
Dus geen Classe noemen, dat is de ultieme oplossing. Ik denk bijv. aan de Marantz 8003.
Zijn er andere alternatieven?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op februari  2, 2010, 08:59:52
Welke PRE's zijn er op de markt die HD ondersteunen?

Dit als sub oplossing (HD pre toevoegen, huidige pre als passthrough voor HT en dedicated stereo).
Dus geen Classe noemen, dat is de ultieme oplossing. Ik denk bijv. aan de Marantz 8003.
Zijn er andere alternatieven?

- ADA Suite 7.1 HD
- Anthem Statement D2v
- Anthem AVM 50v
- Arcam FMJ AV 888
- Audiolab 8000AP
- Classé SSP-800
- Denon AVP-A1 HDA
- Emotiva UMC-1
- Emotiva XMC-1 (binnenkort)
- Goldmund Mimesis 16 HD
- Goldmund Mimesis 32
- Halcro SSP-180
- Integra DHC-40.1
- Integra DHC-80.1
- Integra DHC-9.8
- Integra DHC-9.9
- Lexicon MV-5
- Lexicon MC12HD
- Krell Evolution 707
- Krell S-1200
- Marantz AV 8003
- Mark Levinson No 502
- NAD M 15 HD
- NAD T 175 HD
- Onkyo PR-SC5507
- Onkyo PR-SC885
- Onkyo PR-SC886
- Parasound HDP-70 (soon)
- Parasound C3 (soon)
- Primare SP32
- Rotel RSP-1069
- Rotel RSP-1570
- Marantz AV8003

Volgens mij dekt dit aardig de lading, of het allemaal nog leverbaar is weet ik niet...

http://www.beisammen.de/board/index.php?page=Thread&threadID=101693 handige link ;)

Peerless Monster

#3830
- ADA Suite 7.1 HD
- Anthem Statement D2v
- Anthem AVM 50v
- Arcam FMJ AV 888
- Audiolab 8000AP
- Classé SSP-800
- Denon AVP-A1 HDA
- Emotiva UMC-1
- Emotiva XMC-1 (binnenkort)
- Goldmund Mimesis 16 HD
- Goldmund Mimesis 32
- Halcro SSP-180
- Integra DHC-40.1
- Integra DHC-80.1
- Integra DHC-9.8
- Integra DHC-9.9
- Lexicon MV-5
- Lexicon MC12HD
- Krell Evolution 707
- Krell S-1200
- Marantz AV 8003
- Mark Levinson No 502
- NAD M 15 HD
- NAD T 175 HD
- Onkyo PR-SC5507
- Onkyo PR-SC885
- Onkyo PR-SC886
- Parasound HDP-70 (soon)
- Parasound C3 (soon)
- Primare SP32
- Rotel RSP-1069
- Rotel RSP-1570
- Marantz AV8003

Lijken me dezelfde...
Wil je hier iets mee aangeven ;D
Mooi apparaat!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

WickedGame

Citaat van: Peerless Monster op februari  2, 2010, 09:27:46
- ADA Suite 7.1 HD
- Anthem Statement D2v
- Anthem AVM 50v
- Arcam FMJ AV 888
- Audiolab 8000AP
- Classé SSP-800
- Denon AVP-A1 HDA
- Emotiva UMC-1
- Emotiva XMC-1 (binnenkort)
- Goldmund Mimesis 16 HD
- Goldmund Mimesis 32
- Halcro SSP-180
- Integra DHC-40.1
- Integra DHC-80.1
- Integra DHC-9.8
- Integra DHC-9.9
- Lexicon MV-5
- Lexicon MC12HD
- Krell Evolution 707
- Krell S-1200
- Marantz AV 8003
- Mark Levinson No 502
- NAD M 15 HD
- NAD T 175 HD
- Onkyo PR-SC5507
- Onkyo PR-SC885
- Onkyo PR-SC886
- Parasound HDP-70 (soon)
- Parasound C3 (soon)
- Primare SP32
- Rotel RSP-1069
- Rotel RSP-1570
- Marantz AV8003

Lijken me dezelfde...
Wil je hier iets mee aangeven ;D
Mooi apparaat!!

;D Was vroeg vanochtend  :P

blue-eyes

Jongens, dank hiervoor. Maar jullie missen een punt ;)

De lijst is te groot, teveel dure apparaten. Ik heb al aangegeven dat indien ik het geld voor een echt goede PRE had gehad, ik de Classe SSP800 had gekocht.

Er worden nu PRE's genoemd die ik als enige PRE zou willen gebruiken, niet voor "erbij". Dat is dus niet de vraag ;)


De prijsklasse van de Marantz is de max. om erbij te hebben. Reminder, mijn huidige Classe pre blijft de belangrijkste pre, de nieuwe gaat alleen de multichannel doen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op februari  2, 2010, 11:10:40
Jongens, dank hiervoor. Maar jullie missen een punt ;)

De lijst is te groot, teveel dure apparaten. Ik heb al aangegeven dat indien ik het geld voor een echt goede PRE had gehad, ik de Classe SSP800 had gekocht.

Er worden nu PRE's genoemd die ik als enige PRE zou willen gebruiken, niet voor "erbij". Dat is dus niet de vraag ;)


De prijsklasse van de Marantz is de max. om erbij te hebben. Reminder, mijn huidige Classe pre blijft de belangrijkste pre, de nieuwe gaat alleen de multichannel doen.

Dacht doe een complete lijst, kan jezelf gaan onderzoeken wat te duur is  ;D

blue-eyes

Ik weet niet zeker, ik zie bijv. de Lexicon MC12 staan, of deze lijst wel zo goed is . . . . .
De Lexicon heeft GEEN HD decoding onboard.

Ik wil:
- pre
- HD decoding
- HDMI aansluitingen, maar dat is inherent aan vorige punt
- xlr aansluitingen bij voorkeur

Ik ga de lijst onderzoeken!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

#3835
Remind me, maar hoe complex is je situatie dat je niet een BD speler analoog wilt aansluiten? Ik weet dat je dan vind dat je bass management te beperkt is, maar waar zit dat hem dan in?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

HTip

#3836
Wat je ook kan doen is een receiver van de vorige generatie (bv. Marantz 8002, Denon 3808, etc.) te gebruiken voor alleen de processing. De versterkers heb je natuurlijk niet nodig, maar je hebt wel een redelijk goedkope oplossing.

Of een BD-speler die intern decodeert naar PCM over HDMI en een receiver met PCM processing over HDMI kan uitvoeren (Bijv. Marantz SR9600).
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

blue-eyes

#3837
Citaat van: fugazi_2009 op februari  2, 2010, 15:46:59
Remind me, maar hoe complex is je situatie dat je niet een BD speler analoog wilt aansluiten? Ik weet dat je dan vind dat je bass management te beperkt is, maar waar zit dat hem dan in?

Substantieel slechte instelmogelijkheden, sub zo goed als geen afstelling mogelijk. Met als resultaat zo goed als waardeloze bass. Sub op max., overige speakers op -10 dB. En nog niet afdoende. Etc.
Wellicht dat het meer dan goed klinkt, maar mijn referentie is mijn huidige DTS en DD instellingen en sound met mijn huidige Classe instelling.
Zowel bij de Pioneer als de Sony was dit niet goed genoeg in te regelen.



@HTIP: ik wil een PRE, geen receiver. En als de pre er is gaat dit uiteraard via de HDMI connectie. Een receiver gebruikt ook nog meer stroom, om maar een argument van mijn vriendin aan te halen (sr. beleidsmedewerker millieu :P )

Met je 2e optie zie ik niet zo'n verschil met de eerste, maar ik moet ook nog eens een andere BD speler hebben? Nee hoor. Bedankt voor het meedenken, maar een aantal zaken staan vast:

De huidige Classe pre blijft primair (stereo) en een 2e pre wordt toegevoegd puur voor DVD en BD (multichannel).
De Classe gaat alleen de deur uit indien er een SSP800 komt.



Ik ga iig 3 opties wat kans geven:
- Marantz 8003
- Parasound HDP70
- Onkyo nogwat

Waarbij de Parasound binnenkort te krijgen is, 2500 euro? En beide andere her en der ook al tweedehands worden aangeboden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op februari  2, 2010, 19:16:11
Substantieel slechte instelmogelijkheden, sub zo goed als geen afstelling mogelijk. Met als resultaat zo goed als waardeloze bass. Sub op max., overige speakers op -10 dB. En nog niet afdoende. Etc.
Wellicht dat het meer dan goed klinkt, maar mijn referentie is mijn huidige DTS en DD instellingen en sound met mijn huidige Classe instelling.
Zowel bij de Pioneer als de Sony was dit niet goed genoeg in te regelen.

Wat doet de Classe dan nog meer behalve de kantelfrequentie en de onderlinge levels? Is je 5.1 ingang simple pass-through (a al Tag zeg maar), of doet de Classe daar ook nog wat mee? Of is er iets anders extreems aan de hand in de levels van je speakers tov de sub, dat je nauwelijks bas krijgt? Ik heb tot nu toe op mijn Oppo het bas alleen nog maar teruggedraaid (mocht er iemand een kleine drie weken geleden een lichte aarschok hebben gevoeld, dat was ik die zonder na te denken een Genesis SACD als eerste in de Oppo gooide)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

#3839
Citaat van: fugazi_2009 op februari  2, 2010, 19:59:34
Wat doet de Classe dan nog meer behalve de kantelfrequentie en de onderlinge levels? Is je 5.1 ingang simple pass-through (a al Tag zeg maar), of doet de Classe daar ook nog wat mee? Of is er iets anders extreems aan de hand in de levels van je speakers tov de sub, dat je nauwelijks bas krijgt? Ik heb tot nu toe op mijn Oppo het bas alleen nog maar teruggedraaid (mocht er iemand een kleine drie weken geleden een lichte aarschok hebben gevoeld, dat was ik die zonder na te denken een Genesis SACD als eerste in de Oppo gooide)

De Sony kan alleen maar verzwakken ( 0 tot -12dB). Kan dus het sub signaal niet een boost geven. Derhalve is het spectrum van instellen max. 12dB. Met de fronts op -12 de sub op 0 redt ik het niet . . . ook de afstanden matchen niet volledig. De Sony is erg basic, de Pioneer was een oermodel.
Daarnaast kan ik het minder verfijnd afstellen dan als ik met DD en DTS gewend ben.
De Classe doet niets met het signaal, puur doorgeven.

Ik zal voor de grap (als de dB meter terug is) wederom even testen. De opstelling is veranderd. Misschien kloppen de afstanden ineens wel met de stappen die kan instellen.

Je weet me te wonen, je was hier laatst nog. Neem je speler maar mee. Gaan we met dropveters testen :D
Zal ik snel mijn dB meter weer ophalen, die is uitgeleend.


Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

O ja, en een vaste kantelfrequentie op 120 Hz . . . . Daar wordt je blij van :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Joozz

Citaat van: Blue-Eyes op februari  2, 2010, 19:16:11
Substantieel slechte instelmogelijkheden, sub zo goed als geen afstelling mogelijk. Met als resultaat zo goed als waardeloze bass. Sub op max., overige speakers op -10 dB. En nog niet afdoende. Etc.
Wellicht dat het meer dan goed klinkt, maar mijn referentie is mijn huidige DTS en DD instellingen en sound met mijn huidige Classe instelling.
Zowel bij de Pioneer als de Sony was dit niet goed genoeg in te regelen.


En... krijg je al weer heimwee naar de TMREQ van jouw oude TAG ? Die weet op zich goed raad met een sub.

Groet Joost !
Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

blue-eyes

Ik vond TMREQ alle dynamiek uit de muziek halen. Wellicht technisch bijna perfect, maar klankmatig doodser van zonder de TMREQ.
Daarnaast werkt TMREQ volgens mij niet over de analoge ingang, maar dat weet ik niet zeker.
De Classe stelt dit goed in, we praten seq over de Sony BD speler, analoog aangesloten.

ps. Waarom als de bovenlader hebt nog een CD20R ? Ik heb beide gehad, de 20 is geen partij voor de bovenlader!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Joozz

Citaat van: Blue-Eyes op februari  2, 2010, 20:34:26
Ik vond TMREQ alle dynamiek uit de muziek halen. Wellicht technisch bijna perfect, maar klankmatig doodser van zonder de TMREQ.
Daarnaast werkt TMREQ volgens mij niet over de analoge ingang, maar dat weet ik niet zeker.
De Classe stelt dit goed in, we praten seq over de Sony BD speler, analoog aangesloten.

ps. Waarom als de bovenlader hebt nog een CD20R ? Ik heb beide gehad, de 20 is geen partij voor de bovenlader!

Citaat van: Blue-Eyes op februari  2, 2010, 20:34:26
De Classe stelt dit goed in, we praten seq over de Sony BD speler, analoog aangesloten.
Had ik gelezen, ik gebruik ook de analoge 5.1 voor BD.


Dat van de dynamiek klopt aardig. hij gaat over het geheel bij mij 10db omlaag. Waar ik eerder op 30 een film keek, heb ik nu 20 staan.
Maar bij mij heeft hij de sub er perfect in gemixed (stond ook te hard, na de db meting) maar nu is het 1 geheel.
En ja, de TMREQ raakt de 5.1 bypass niet aan. Dus de dynamiek in een bluray is nog steeds 100% aanwezig.

Heb zelf de bluray van Pioneer, LX71, die kan ik volgens mij ook nog regelen. Maar ik vind hem zo al perfect matchen.
Die CD20R heb ik gekocht voor "vrouw en kinderen", daar mogen de K3 cd's in !  ;D. Een beetje eenheid in het audiomeubel is bij mij gewenst... Kon zo snel geen CDT20R vinden, die had ik liever gehad.

Ben veelste bang dat er ooit een boterham met pindakaas in de bovenlader zat omdat hij honger had....

Groet,
Joost

Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

JeroenGRT

#3844
@Joozz heb je die andere Tag Mclaren nog weten te verkopen? Of ben jij niet degene die bij mij is geweest?

@Blue-Eyes Als je van de TAG sound houd, dan zou ik zeker een Audiolab 8000AP meenemen in je vergelijk...zie aanbiedingen in het buitenland.

============
Edit by mod

comm. link verwijderd

p.s. En dat in mijn eigen topic :P
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Teejoo

#3845
Zeg BE, niet voor het een of ander. Maar ik zou toch eens naar een Pioneer LX91 kijken.

- speakers ful range of small
- regelbare X-over
- regelbaar volume (-6 tot +6)
- afstand instelbaar van 0,01 tot 9,00 meter
- erg goede analoge uitgangen. En je weet imiddels wel hoe kritisch ik ben met dit soort apparaten. Ik zeg dit dus niet alleen omdat ik hem zelf toevallig heb.

Ik denk echt dat je op deze manier van zowel HD audio kunt genieten + het klankkarakter van je Classé kunt behouden. En dat op erg hoog niveau. Daarnaast is het ook nog veel eenvoudiger qua bediening.



fugazi_2009

Citaat van: Blue-Eyes op februari  2, 2010, 20:05:54
O ja, en een vaste kantelfrequentie op 120 Hz . . . . Daar wordt je blij van :D

Dat is lastig ja. De Oppo is daar ook nog beperkt, gelukkig was de 80 die de Oppo aanhoud ook wat ik zelf al in de Pre gebruikte. Dus daar moet je het wel een beetje mee treffen. Maar zoals de Pioneer van Teejoo laat zien zal dat in de toekomst ook wel beter worden.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

jan-rotterdam

Citaat van: Blue-Eyes op februari  2, 2010, 11:23:09

Ik wil:
- pre
- HD decoding
- HDMI aansluitingen, maar dat is inherent aan vorige punt
- xlr aansluitingen bij voorkeur

Ik ga de lijst onderzoeken!

De Goldmunds vallen denk ik ook af, alleen digitale uitgangen richting eindversterkers ! Oh ja, ze vallen ook in de categorie erg duur  ::)

Groeten Jan


Joozz

Citaat van: JeroenGRT op februari  2, 2010, 20:53:50
@Joozz heb je die andere Tag Mclaren nog weten te verkopen? Of ben jij niet degene die bij mij is geweest?
0ff-topic;
@Jeroen
Ja, de set is geëmigreerd naar Belgie. Die persoon heeft mijn TAGLink cable geleend om ook de set compleet in te regelen.
In de set die we bij jouw thuis getest hebben stond TMREQ ingesteld, kan ook een van de redenen zijn dat het niet echt goed met jouw speakers matcht.
Hij heeft toen wel een 100x5R meegenomen i.p.v. de 7:100R.

Wat heb jij nu staan ? die Aaron ?

Sorry, nu weer on-topic
Tag Mclaren AV32R DP, Mark Levinson ML335 *Fronts*, Tag Mclaren 100x5R Bi-amp Center + Rear, Tag Mclaren DVD32R, Tag Mclaren CD20R, Pioneer LX71 Bluray, Pioneer PDP-LX5090H, Tannoy TD10 "Front", Elac CC241 "Center", Elac IW-1230 In-wall "Surround", Elac SUB 211.2 ESP, Art speak cables.

JeroenGRT

Hoi Joost,

Leuk om je hier tegen te komen! De Aaron is het niet geworden, het was wel een indrukwekkende versterker maar ik vond het op den duur toch te vermoeiend worden. Bovendien kwam ik erachter dat de Audyn COM-2 (1350 euro) vrijwel identiek was aan de Aaron no1.a (3500 euro) versterker. De Astin Trew AT2000plus is het uiteindelijk geworden.

De Tag Mclaren AV32R DP van jou matchte inderdaad niet goed met mijn speakers. De Audiolab 8000AP met Lyngdorf eindversterking vond ik op mijn speakers zeker net zo goed als de Tag AV32R DP met 100x5R, maar misschien lag het ook wel aan de TMREQ.

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)