De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

pssst, R: ik sta wel altijd open voor advies :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

2 classe rackjes geeft nog meer rust in het plaatje! Dat belooft veel goed. Ik heb nu eenmaal een enorme voorkeur voor rust, daar zal het verschil ook wel inzitten. Natuurlijk is het jullie huiskamer, dus je moet vooral neerzetten waar je jezelf prettig bij voelt. Je huidige idee is toch gewoon TV aan de muur? etc?

Citaat van: Blue-Eyes op juli 19, 2009, 11:33:43
En nog een foto vlak voor de definitieve verwijdering, de apotherslades en voorplaten zijn reeds verwijderd.





@R: ik ben nog steeds overtuigd van het vorig idee, maar had domweg GEEN zin meer om dat netjes af te maken. Ik ben het met jullie eens dat onafgemaakt is het geen gezicht, valt negatief op, etc. Maar afgewerkt was het een veel beter geïntegreerd met de woonkamer.
Vergeleken kwa hoeveelheid werk is het huidig idee (bekend bij Jowi en Raymen) een makkie kwa werk voor mij.
Die paar meter verfen is zo gedaan. Kwestie van goed afplakken en raggen met de roller :P .
Het nieuwe meubel monteren is ook niet zoveel werk. De kabels onder vloer door is ook al voor 80% gereed.
Nu alleen wachten op de levering ;)
Komende zaterdag verfen.

blue-eyes

De tv komt in/aan/op etc. meubel. Niet rechtstreeks aan de muur.

Als het af is laat ik wel foto's zien.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Weet je al hoe je dat gaat monteren?

blue-eyes

Ja hoor, alles is al in orde, alleen moet het nog gemaakt worden ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Sjezzz Blue...best zonde dat je je kast uit elkaar "moest" halen. Hopelijk krijg je het nu wel af en kan het rustig genieten beginnen.
Ben reuze benieuwd hoe het er allemaal uit komt te zien.


ps
Heb ik weer een excuus om met de luistersessie te wachten tot je alles op orde hebt ;D ;)

ps2
Eisse, Jack en Martin en Miranda..jullie moeten je schamen met dat ouderwetse quadrafonische (soms + sub) gedoe;D
Je moet gewoon van die niet dynamische heroïne vrouwenstem monitortjes + feitelijk fysiek afwijkende center kopen die
van Passion of the Christ of SPR een vertederende familie film maken.
En als jullie het echt goed willen doen (en dus niet meer zeuren over die afwijkende center die niet klinkt/bestaat of te duur is)
koop gewoon 5 of 7 center speakers en het "probleem" waar jullie zelf geen last van hebben is "opgelost" ;D

blue-eyes

Sorry Space, ik zal beter naar je luisteren :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass


mikeske

Komt wel goed en zal volgens mij ook een stuk rustiger zijn.
De classé spullen zullen ook meer tot hun recht komen.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

blue-eyes

Citaat van: mikeske op juli 21, 2009, 21:10:04
Komt wel goed en zal volgens mij ook een stuk rustiger zijn.
De classé spullen zullen ook meer tot hun recht komen.

Wees gerust :D

Aanstaande vrijdag beginnen met een andere verbouwing:
-nieuw toilet
-splitsen huidige studeerkamer in een logeerkamer en studeerkamer
-de huidige benedenverdieping (muv garage) voorzien van nieuw laminaat, ongeveer 40m2 (gang, washok, logeerkamer en studeerkamer)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Wimpie007

Goed doel gevonden om die verder compleet nutteloze vakantiedagen aan te besteden?  :wacko:
Veel succes met de werken!  :pompom:
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

blue-eyes

Citaat van: Wimpie007 op juli 21, 2009, 22:20:12
Goed doel gevonden om die verder compleet nutteloze vakantiedagen aan te besteden?  :wacko:
Veel succes met de werken!  :pompom:

Beide vrijdagen zijn 2 van de 4 vrije dagen die ik vrij beschikbaar heb dit jaar.....

Succes ontvangen, komt in orde ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

#3712
Citaat van: Blue-Eyes op juli 21, 2009, 21:15:41
Aanstaande vrijdag beginnen met een andere verbouwing:
-nieuw toilet
-splitsen huidige studeerkamer in een logeerkamer en studeerkamer
-de huidige benedenverdieping (muv garage) voorzien van nieuw laminaat, ongeveer 40m2 (gang, washok, logeerkamer en studeerkamer)

Lig goed op schema, de WC is bijna volledig gestript, nog enkele m2's tegels. De studeerkamer is gesplitst, een wandje nadat eerst een gat in de muur is gezaagd van 83,5 * 216,5 voor een deur voor de nieuwe studeerkamer.
Het kozijn paste exact.

Morgen de WC afstrippen en de vloeren en muren vlak maken, wellicht ook de nieuwe WC ophangen, etc.
De studeerkamer wordt voorzien van platen, steenwol zodat de kamer dicht wordt.
Maar eerst alle bekabeling trekken en leggen. Deze komt in de wand. De bedoeling is ook UPC naar deze kamer te verhuizen en de centrale telefoon.
De eerste 20m2 is ook verwijderd. De rest kan pas als de nieuwe studeerkamer klaar is en een verhuizing kan plaats vinden.
Eerst nog even nieuw laminaat uitzoeken.


Maar goed, HT gerelateerd: het nieuwe TV rack wordt pas over 4 - 5 week opgehaald ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Een harde werker... :P
Mooie plannen Eisse! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

WillyP

Citaat van: Blue-Eyes op juli  9, 2009, 11:10:29
Het is een sub die in 1999 4000 euro koste, dus ja een absolute top sub. Maar de techniek staat niet stil.
Zeker de Velodynes zijn stukken sneller en kleiner.

Maar, deze sub is veel hedendaagse subs de baas, geen zorgen. Maar wordt ook door genoeg subs voorbijgelopen.


Gisteren nog even geluisterd. De noodzaak voor de sub was met name voor de muziek, die behoefte is nu weg.
Voor film voldoet de sub meer dan goed.

Ik hou die 3000 euro voor een Velodyne lekker in mijn zak ;)
Mag ik even terugkomen op deze opmerking, Blue-Eyes. Welke Velodynes (of andere sub) vind je stukken sneller en kleiner dan je Ti-K Sub?

Groet,

Willy

WillyP

Dat zou heel goed kunnen al is de DD-15 niet zoveel kleiner als de JBL Ti-K. De DD-12 natuurlijk wel.

Groet,

Willy

blue-eyes

Citaat van: Jack van Dijk op augustus  6, 2009, 10:48:04
Ben wel geen Blue-Eyes, maar ik denk dat hij aan de DD serie (12" of 15") van Velodyne zit te denken.

De 10 of 12. Ik zou liever 2 stuks DD10 hebben dan 1 maal een DD15.
Vooropgesteld dat ik straks de Classe SSP800 heb (3 subs aan te sluiten).

Of 1 DD10 voor het laag, en de JBL voor het LFE.

Toekomst, toekomst.

Vanmorgen teruggekomen van vakantie.
Vanmiddag boodschappen gedaan en de geplaatse muur voorzien van plamuur en tweemaal geverfd. Morgen het laminaat erin en de WC verder afwerken. Zondag een bureau inmeten en het frame plaatsen. Al de bedrading wegwerken voor het serverpark :D :P

En dan? Weer verder met de woonkamer klus! De TV staat nog steeds op de sub.
En dan zijn we weer ontopic ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Davey

Citaat van: Blue-Eyes op augustus  7, 2009, 23:08:13
Of 1 DD10 voor het laag, en de JBL voor het LFE.

Wat is het verschil tussen het laag en lfe?

blue-eyes

Ik doel met het LFE op de .1 toevoeging, niet het reguliere laag wat in de films zit.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

De verbouwing schiet al lekker op. Het is nu bijna klaar. Elke avond tot 23:00 aan het klussen na het werk.


Maar de nieuwe TV meubel laat nog even op zich wachten, dus nog geen verdere voortgang in dit topic.
Ach, zolang de rest van het huis nog niet af is, heb ik daar toch geen tijd voor :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

#3720
Citaat van: Blue-Eyes op augustus  7, 2009, 23:08:13
De 10 of 12. Ik zou liever 2 stuks DD10 hebben dan 1 maal een DD15.
Vooropgesteld dat ik straks de Classe SSP800 heb (3 subs aan te sluiten).

Ik niet... de DD-15 is vanwege de servo sneller dan een DD-10. Daarnaast moet je stereo-subs echt symmetrisch kunnen plaatsen.

CitaatOf 1 DD10 voor het laag, en de JBL voor het LFE.

Toekomst, toekomst.

Vanmorgen teruggekomen van vakantie.
Vanmiddag boodschappen gedaan en de geplaatse muur voorzien van plamuur en tweemaal geverfd. Morgen het laminaat erin en de WC verder afwerken. Zondag een bureau inmeten en het frame plaatsen. Al de bedrading wegwerken voor het serverpark :D :P

En dan? Weer verder met de woonkamer klus! De TV staat nog steeds op de sub.
En dan zijn we weer ontopic ;)

Lekker aan het verbouwen, ik ben blij dat wij bijna klaar zijn ;).

Groet,

Bjorn

bmateijsen

Waar baseer je dit op?

Citaat van: WillyP op augustus  6, 2009, 12:00:45
Dat zou heel goed kunnen al is de DD-15 niet zoveel kleiner als de JBL Ti-K. De DD-12 natuurlijk wel.

Groet,

Willy

blue-eyes

Citaat van: bmateijsen op augustus 27, 2009, 20:10:08
Waar baseer je dit op?


De informatie mbt 12/15 vind ik interessant.
Nu had ik wel niet blind de 10 of 12 gekocht, maar ik had dat niet verwacht!
Interessant....

Stereo subs.... blijft me trekken. Ik kan ze symetrisch plaatsen. Geen idee of dat goed gaat. Wil het domweg eens proberen.
Wellicht dat ik een dealer zo gek krijg een demo te geven tegen de tijd dat ik iig 1 sub wil aanschaffen :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bmateijsen

2 x DD-15 is geen probleem om te demonstreren ;D.

Maar niet alleen moet je symmetrisch de set plaatsen, de kamer moet ook symmetrisch zijn ;).

Verder is het echt geen makkelijk klusje, wel een leuke uitdaging.

Over snelheid is het eigenlijk de servo die ervoor zorgt dat de woofer goed strak wordt gehouden. Een grotere woofer hoeft dus minder uitslag te maken, dan een kleine woofer en is daardoor sneller. Een subwoofer met bass-reflex poort gelden echt andere regels. ;)

Groet,

Bjorn

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 27, 2009, 20:14:22
De informatie mbt 12/15 vind ik interessant.
Nu had ik wel niet blind de 10 of 12 gekocht, maar ik had dat niet verwacht!
Interessant....

Stereo subs.... blijft me trekken. Ik kan ze symetrisch plaatsen. Geen idee of dat goed gaat. Wil het domweg eens proberen.
Wellicht dat ik een dealer zo gek krijg een demo te geven tegen de tijd dat ik iig 1 sub wil aanschaffen :D

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey