De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Citaat van: willem_tdi op mei 25, 2009, 13:25:25
Aluminium plaat aan aarde aansluiten.



Had ik aan gedacht, komt goed (aftappen via een de groepen is het plan, mag dat?)

Citaat van: willem_tdi op mei 25, 2009, 13:26:58
Zie ik daar een wartel voor de voedingskabel? Zo ja, dat is goed. Zo nee, dat is niet goed.

Ja. Ik neem aan dat je doelt op het vastklemmen van de kabel? Wartel is van plastic, zo'n standaard dingetje.
Of doel je op de "rommelfoto" waar er een op de grond ligt?

Maar wat doel je ermee?


Alvast dank ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Guester

Ja, van een groep (wcd) naar de plaat toe. Bv. op één van de boutjes waarmee je de wcd vastzet.

De kabel die rechtstreeks door de plaat komt. Om de mantel te beschermen tegen het scherpe alu.
Sonos - Spotify

blue-eyes

#3352
achter de plaat komt een beugel waar al de drie kabels middels wartels worden vastgezet.
De kabel die door de plaat heen gaat krijgt nog een wartel, simpel, om vast te zetten.

De overige twee kabels worden afgemonteerd op in totaal 8 schulo inlets (4 per groep).

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Plaatje gevonden, voor diegenen die niet weten wat een WARTEL is:

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Heb je ook een plaatje van hoe de achterkant eruit komt te zien?

Audiofiel

Citaat van: Blue-Eyes op mei 25, 2009, 20:27:46
Plaatje gevonden, voor diegenen die niet weten wat een WARTEL is:

Iedereen op een groot forum weet toch wat wartaal is? :P
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

celerontje

Ben jij een dove kwartel? ;D :devil:
Het is een WARTEL! :thumbs-up:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

blue-eyes

#3357
Gisteravond 3 stuks AHP zekeringsmodule ontvangen, samen met een Furutech stekker (voor de EV, rechtstreeks vanaf de meterkast).


Ook is gisteren een audiovriend langsgeweest voor een kort bezoekje (de gekochte spullen kan je beter laten kopen en brengen ;D).
Sinds ik de nieuwe PRE en EV heb is hij nog niet langsgeweest, ik was dan wel even benieuwd.

Gelukkig, mijn oordeel is de zijne.

Ik laat wat liggen in de bekabeling. Bewust, eerst de apparatuur en dan de bekabeling ineens goed, geen tussenstap maar direct de big bang naar MIT Magnum of gelijkwaardig. Met respect voor W&M bekabeling, de MIT Magnum is van een andere orde......

Een tweede punt is dat ik onderin een stukje fundament mis, en de sub wat aan de trage kant is. Ook dat is een keuze. Ik heb nu een gigantische bubble rondom. Net als met de bekabeling ga ik voor de big bang, ineens goed of bij het huidige laten (uitgezonderd een upgrade van de 2 serie naar de 6 of 10, maar dat is niet echt een upgrade zoals ik voor ogen heb). Ik prefereer een goede bubble boven een iets betere fronts voor het stereo (nu toch wel 75% van mijn tijd). Er zal dan iets moeten komen van een Wilson Watt Puppy oid. Dan accepteer ik een mindere bubble.
De sub was 5 jaar geleden de top, de techniek is toch wel wat veranderd, een snelle Velodyne gaat er dan ook wel eens komen. De bedoeling is uiteindelijk 2 DD10's te hebben, gescheiden rechts en links, gezamenlijke LFE.


Al met al een erg, erg goede plaatsing, de speakers zijn niet te plaatsen en geluiden klinken zoals ze moeten klinken. Ik ben erg tevreden en er is nog wat ruimte voor verbetering. De nieuwe stroomgroepen is daarin een eerste stap.
Mijn keuze om eerst voor de app. te gaan is de juiste geweest, er is een goede match, goede bubble.
De SSP600 is een erg, erg goede PRE, de XLR bypass is wunderbar!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Zojuist 8 speakerterminals besteld voor de inbouw / wegwerken rear en sidespeaker bekabeling.
Zie plaatjes van de aluiminiumplaat.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Citaat van: Spacebass op mei 27, 2009, 22:39:10
Heb je ook een plaatje van hoe de achterkant eruit komt te zien?
Had je mijn vraag al gelezen? ;D  Voor de duidelijkheid, niet een plaatje van de "kale" metalen plaat ;) ,
maar een soort schema hoe je alles gaat verbinden en vastzetten (inclusief eventuele beugels)

Of laat je alles gewoon vanaf de chassis delen op de grond hangen en knoop je de bij elkaar horende groepen
stroom aan elkaar?  Tis nl geen slecht idee om te bekijken hoe dat in de "merk" stroomdozen gebeurd.
(ster-parallel of serie?)

blue-eyes

Dan heb ik je vraag over het hoofd gezien. Mijn nederige excuses mijn vriend :)


Ster-paralel middels:
Voor 2 groepen: de kabel naar een kroonsteentje (noodgedwongen omdat de kabel niet in een lasdop wil). Vanuit het kroonsteentje naar een lasdop, vanuit de 3 lasdoppen 4 kabels naar de 4 verschillende SHUKO inlets. Vanuit het kroonsteentje gaat een aarde kabel naar de beugel.

Ik zoek nog naar een betere manier. For the time being.... it will do.

De kabels worden aan de achterkant middels wartels aan de plaat vastgezet middels een beugel.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Spacebass

Zijn de schuko chassis delen van metaal dat je de aarde ook met de beugel moet koppelen? (de alum plaat=beugel?)

blue-eyes

#3362
Ach, voor de zekerheid. Mocht er kortsluiting (kroonsteentje, lasdoppen, speakerterminals etc.) komen, via de plaat........   ;)

plaat = beugel vraag: ja. De beugel wordt vastgelast aan de plaat.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Zodadelijk de boel maar even stoffen en opruimen, er komt iemand de Parasound lenen, diegene wil ook nog even wat luisteren.

Goede nieuws is dat de Parasound in de belangstelling staat, met nog iemand in de wachtkamer ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Gistermorgen rond 6:00 uur betaald, gistermiddag bericht dat het geld binnen was (ABN -> ING!!!), vanmorgen de LS terminals al gebracht!
Zo snel heb ik het nog nooit meegemaakt.

De zekeringen en de Furutech waren al een paar daagjes binnen.

Morgen naar de ijzerboer, om eens te kijken hoe en wat mbt de plaat. In ieder geval zijn alle maten nu bekend.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op mei 30, 2009, 14:04:49
Gistermorgen rond 6:00 uur betaald, gistermiddag bericht dat het geld binnen was (ABN -> ING!!!), vanmorgen de LS terminals al gebracht!
Zo snel heb ik het nog nooit meegemaakt.

De zekeringen en de Furutech waren al een paar daagjes binnen.

Morgen naar de ijzerboer, om eens te kijken hoe en wat mbt de plaat. In ieder geval zijn alle maten nu bekend.



Wow, ik had er maar eentje.
Jammer genoeg weinig tot geen effect ;) ;D LOL mohoahahaha
Nee hoor, het is echt een goeie upgrade!
Zeker als je op zo'n hoog niveau speelt.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

#3366
klopt dat ze niet werken, is alleen maar voor het zicht ;)


De bezoeker is net weer weg, gelukkig weer een bevestiging van eerdere verhalen. Ik weet het nu zeker wat ik wil en waar ik nu sta.

Fijn dergelijke bezoekjes, ik hoop alleen dat de Parasound niet wordt teruggebracht ;D :P



Sowieso was het even gezellig, er zijn toch meer leuke mensen op het forum dan je soms denkt ;D  :devil:

;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

dre73

haha,hier de bezoeker ;D
er valt weinig toe te voegen aan het verhaal van eisse.
de set is prima in balans maar mist wat kick met muziek,met film is het in ieder geval erg goed.
inderdaad zou een snellere/strakkere laagweergave deze set echt super maken,tevens zouden stereo subs die iets hoger doorgaan al je problemen oplossen.
ik was eigenlijk verast door de erg neutrale weergave 8),meest verhalen gaan over erg warm ed.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

blue-eyes

#3369
Zojuist even in het gezellige brabant geweest om de maaksels van de RVS boer op te halen, de keuken en de andere 48 verbouwingen te bewonderen.
Blijf het herhalen, twee rechterhanden.

Lekkere appelflap gehad, cappuchino, ijsje voor de kleine, en noem maar op.

Je vergeet dan bijna de prijs ;D ;)


Even gesproken over de plaat voor de TV meubel, hij gaat eens wat dingen uitzoeken en bekijken. De tekening was iig duidelijk.



35 kilogrammen RVS in een doosje:

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Meer foto's in het BE rackie DHZ topic: Linkje
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Daar had hij het al over ;)

Maar ik heb nog steeds wat lopen, dus geduld ;D


De houtboer levert over een week of 2,3.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BarcoCRT

BE,

Iets zegt me dat het realiseren van een sterkoppeling beter kan dan je nu voor ogen hebt. Een kroonsteentje en dan een lasdop is niet helemaal je van het. Eigenlijk zou je de ader uit de kabel samen met de 4 andere aders samen in een huls moeten krimpen als het om een multi-core ader gaat (Veel) Beter dan dat zal het niet kunnen denk ik.
Als het een single core ader is zou je klassieke lasdoppen kunnen overwegen die er op gedraait worden, die zijn er ook wel een maatje groter mocht dat nodig zijn. Oude lasdoppen zijn goed! 8) Ik gebruik ze nog steeds als het even kan. Beter dan die 'plugjes' die heden ten dage overal toegepast worden en de overgangsweerstand alleen maar verhogen.

Succes met de klus verder!
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

blue-eyes

Citaat van: BarcoCRT op mei 31, 2009, 17:25:35
BE,

Iets zegt me dat het realiseren van een sterkoppeling beter kan dan je nu voor ogen hebt. Een kroonsteentje en dan een lasdop is niet helemaal je van het. Eigenlijk zou je de ader uit de kabel samen met de 4 andere aders samen in een huls moeten krimpen als het om een multi-core ader gaat (Veel) Beter dan dat zal het niet kunnen denk ik.
Als het een single core ader is zou je klassieke lasdoppen kunnen overwegen die er op gedraait worden, die zijn er ook wel een maatje groter mocht dat nodig zijn. Oude lasdoppen zijn goed! 8) Ik gebruik ze nog steeds als het even kan. Beter dan die 'plugjes' die heden ten dage overal toegepast worden en de overgangsweerstand alleen maar verhogen.

Succes met de klus verder!

Ik ben het met je eens. Het systeem is dermate modulair dat ik dit even als tussen oplossing gebruik en dan een definitieve oplossing zoek.
De 'ouderwetse' lasdoppen, tja. Die liggen nog wel ergens, even diep spitten!

En dank!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Audiofiel

Citaat van: dre73 op mei 30, 2009, 20:40:35
ik was eigenlijk verast door de erg neutrale weergave 8),meest verhalen gaan over erg warm ed.

Dat is inderdaad een veel gehoorde misvatting over Classé apparatuur. In de praktijk zijn ze juist behoorlijk neutraal te noemen. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.