De set van Blue-Eyes

Gestart door blue-eyes, augustus 15, 2005, 10:44:54

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

blue-eyes

Voor de duidelijkheid: de uitslag van het examen van vorige week krijg ik over  6 -8 weken. Het examen van 49 punten was van 9 december ;)


Maar goed. Staat nu een lekker CD'tje op.
Genieten, het grote verschil is dat alhoewel je dat niet merkte met de SSP300 dat er toch een dekentje van af is gehaald. Helderder, ruimtelijker.
Er zullen nog wel meer verschillen zijn, maar ik ben niet zo'n luisteraar, meer een genieter ;D

Als het goed krijg ik dinsdag 2 paar gebalanceerde kabels van W&M aangeleverd. Een voor de CD -> PRE en het andere paar voor de PRE -> EV (fronts).
Eens kijken wat dat brengt.
Ik ga NIET met exotische kabels aan de slag, eerst 100% Classe Delta EV's en dan zien we wel weer.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Citaat van: Blue-Eyes op april 11, 2009, 11:11:17
Voor de duidelijkheid: de uitslag van het examen van vorige week krijg ik over  6 -8 weken. Het examen van 49 punten was van 9 december ;)

Ah, dat had ik nog niet meegekregen. We duimen met je mee... ;)

Citaat van: Blue-Eyes op april 11, 2009, 11:11:17
Maar goed. Staat nu een lekker CD'tje op.
Genieten, het grote verschil is dat alhoewel je dat niet merkte met de SSP300 dat er toch een dekentje van af is gehaald. Helderder, ruimtelijker.
Er zullen nog wel meer verschillen zijn, maar ik ben niet zo'n luisteraar, meer een genieter ;D

Als het goed krijg ik dinsdag 2 paar gebalanceerde kabels van W&M aangeleverd. Een voor de CD -> PRE en het andere paar voor de PRE -> EV (fronts).
Eens kijken wat dat brengt.
Ik ga NIET met exotische kabels aan de slag, eerst 100% Classe Delta EV's en dan zien we wel weer.

Ik denk dat dat bij elk merk wel geldt. Als je een set hebt, merk je niet echt dat er iets mis mee is. Maar ga je een klasse hoger zitten, dan merk je toch wel het verschil.
Maar goed, anders zou het ook maar een saaie hobby zijn natuurlijk. ;D

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

Ik heb een scherp aanbod gekregen op een NIEUWE CA5200, met een HOGE inruilprijs voor mijn CA2100.

Betekent wel dat ik dan tijdelijk (wat is tijdelijk?) terug moet naar een 5.1 set ipv 7.1 (of een cheap 2 kanaals voor "tijdelijk" erbij kopen).
Ik ben erg aan het twijfelen. Donderdag moet ik de beslissing doorgeven. O ja, het is ophalen.
Ondanks de aanbieding is het nog steeds veel geld.......... En 60 kilogram ;D

En veel werk, meubel redesing, cinchkabels vervangen (verkopen) door gebalanceerde versies (aankoop).
De bekabeling voor de beide sides verwijderen, speakers op zolder (niet verkopen! Probeer ze later maar eens terug te krijgen....)

Of toch maar de speakers verkopen, is de financiering ook direct rond ;)


Wie schiet?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

mikeske

Er gewoon voor gaan man  :thumbs-up:
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

LittleNinja

Terug naar 5.1 lijkt me niet zo'n probleem gezien het gewin aan de andere kant.
Er is vast wel een audiofiel die je kan en wil helpen sjouwen. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

blue-eyes

Die 60 KG til ik zelf wel, vraag maar aan Peerless Monster ;D

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LittleNinja

Dat geloof ik wel zonder te vragen. ;)
Wat ik me wel afvraag is of dat verstandig is. Maar goed, wanneer ga je hem halen?? ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LexiconLogan

ik zeg doen als het echt een scherpe aanbieding is...maaaar je bent ook een kei in het 2e hands vinden en dan heb je 7.1......(anders neem ik deze 5200 wel ;D  )
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

WickedGame

Citaat van: Blue-Eyes op april 14, 2009, 11:26:32
Ik heb een scherp aanbod gekregen op een NIEUWE CA5200, met een HOGE inruilprijs voor mijn CA2100.

Betekent wel dat ik dan tijdelijk (wat is tijdelijk?) terug moet naar een 5.1 set ipv 7.1 (of een cheap 2 kanaals voor "tijdelijk" erbij kopen).
Ik ben erg aan het twijfelen. Donderdag moet ik de beslissing doorgeven. O ja, het is ophalen.
Ondanks de aanbieding is het nog steeds veel geld.......... En 60 kilogram ;D

En veel werk, meubel redesing, cinchkabels vervangen (verkopen) door gebalanceerde versies (aankoop).
De bekabeling voor de beide sides verwijderen, speakers op zolder (niet verkopen! Probeer ze later maar eens terug te krijgen....)

Of toch maar de speakers verkopen, is de financiering ook direct rond ;)


Wie schiet?

Als je een goede inruil krijgt is het bijna een no-brainer geworden. CA-5200 is toch even wel wat anders als de CA2100. het 7.1 verhaal zou ik voorlief nemen. 5.1 is in mijn inziens al voldoende voor een leuke beleving (hoeveel films zijn er uberhaupt al die 7.1 geluidssporen hebben?).

En 60KG is peanuts toch  ;D

Alle kabels overzetten naar gebalanceerd is toch nog niet direct noodzakelijk?

LexiconLogan

ach de kennis is wel in orde...ik zeg je bent klaar om Kunst in huis te halen ;D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

R


jan-rotterdam

#2386
Doen  ;D
Dat "beetje" extra vermogen geeft vaak net even de extra kwaliteit die je zoekt

Groeten Jan


TheSpeedSkater

Huppa, halen die handel! ;D
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

blue-eyes

#2388
Citaat van: LexiconLogan op april 14, 2009, 11:39:56
ik zeg doen als het echt een scherpe aanbieding is...maaaar je bent ook een kei in het 2e hands vinden en dan heb je 7.1......(anders neem ik deze 5200 wel ;D  )

Het is een SUPER deal.....
Met dergelijke deals hoef ik 2ehands niet meer te zoeken, ik heb ook vervolgafspraken mbt verdere aanschaffen. Vervolgpad, etc.
Ik krijg ook nog een SSP800 demo. Om maar te bepalen dat zeg over 1 of 2 jaar, dit een mooie upgrade is ;)
Overigens heb ik een vergelijkbare deal met de CA5100, in absolute zin kost me dat minder, verhoudingsgewijs een mindere deal. Ergo, het verschil is 600 euro....... Tja, dan voor de 5200 ipv 5100.

Het allermooiste is dat de prive persoon waar ik ooit zijn DVD en PRE van heb overgenomen dit op eigen initiatief heeft gearangeerd.

Ik neig er wel naar.......... 75% om ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Citaat van: Blue-Eyes op april 14, 2009, 11:34:50
Die 60 KG til ik zelf wel, vraag maar aan Peerless Monster ;D



2 trappen af in de hand met een Mark Levinson van meer dan 50 kilo...
Die versterker haalt Eisse zelf wel ;).
Wel vette aanbieding Eisse!
Doen!!!
(nu voor 76% om? ;) )
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Robbert54

75 procent is meer dan genoeg!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

TheSpeedSkater

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

LexiconLogan

Ik zag hem net langs scheuren met 210...
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

TheSpeedSkater

Als ie dan maar niet over de A12 gaat...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Peerless Monster

Citaat van: LexiconLogan op april 14, 2009, 13:10:20
Ik zag hem net langs scheuren met 210...

Ik reed hem net voorbij met 250 ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Hahahahaha

Als iemand nu mijn "oude" Parasound koopt wordt het 100% ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirc

Citaat van: Peerless Monster op april 14, 2009, 13:17:53
Ik reed hem net voorbij met 250 ;D

Oh waren jullie die gasten waar ik net overheen vloog?

blue-eyes

#2398
Citaat van: Peerless Monster op april 14, 2009, 13:17:53
Ik reed hem net voorbij met 250 ;D

Ik had Rens verteld dat het in Munchen was ;D



p.s. 1: Het is stiekum de andere kant op :P
p.s. 2: Helaas heb ik mijn vorige wagen niet meer, mijn huidige haalt slecht 191 km op de GPS
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

LexiconLogan

ik vlieg nu naar london...over je heen!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable